karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

06 آبان 1395

به روز رسانی

02 آذر 1399

 یادتان هست چندی پیش کوله بار سفر را به مقصد دریاچه چورت ( میانشه) جمع کردیم و راهی مازندران شدیم؟ سفری به یکی از دریاچه های شهر ساری داشتیم و برای چند ساعتی به دور از هیاهو و شلوغی، در طبیعت آرامش را جستجو کردیم : دریاچه چورت ؛ ساری | شاهکار یک زلزله

آن قدر زیبایی های این دریاچه مسحورمان کرد که شوق رفتنِ دوباره به آن دست از سرمان برنداشت و امروز تصمیم گرفتیم سفری به این مقصد زیبا داشته باشیم. امروز اما زیبایی های این دریاچه را از لنز دوربین یک عکاس ایرانی با نام حسام حاج حسینی نظاره خواهیم کرد. او از سال 91 عکاسی منظره را به صورت حرفه ای آغاز کرده و امروز از همراهان و اعضای جدید تیم کارناوال است. او آمیزه ای از هنر و عشق خود را با کارناوالی ها به اشتراک گذاشته است.

حسام در مورد خودش اینگونه توضیح می دهد:

از کودکی به عکاسی علاقه داشتم. با آنکه تحصیلاتی در رشته عکاسی ندارم اما با علاقه این حرفه را پیش گرفتم به طوری که بخش زیادی از زندگی ام صرف عکاسی شده است.

 او در بهار امسال به دریاچه چورت ساری سفر کرد و تصاویر زیبا و بی نظیری را از این دریاچه به ثبت رساند؛ تصاویری که منتخب آن ها را در ادامه خواهیم دید تا در لذتِ سفر با او سهیم شویم.

شاید بد نباشد که حال و هوای سفر را از زبان خود عکاس بشنویم؛ او حس و حالش را این گونه برای کارناوال تعریف می کند:

با دیدن دریاچه، اولین چیزی که به سراغ انسان می آید، آرامش است؛ واژه ای که این روزها شاید برای ما در هیاهو و دود و شلوغی شهرها، سخت معنا شود.

آرامشِ اینجا همراه شده با سکوت، وزش نسیم خنک، بوی چمن، گرمای لذت بخش و کم رنگ اشعه ی خورشید و بازتاب آن بر روی آب دریاچه. صدای خفیف یک دارکوب در میان صدای بادی که بین درختها می پیچید، گم می شود و آواز پرنده هایی که انگار خوشحال بودند از بودن در چنین بهشتی، سر مستت می کند. 

مه شد و زیبایی دریاچه اسرارآمیز تر؛ این بار پرنده ها هم سکوت کردند؛ گویی محو این زیبایی سحرانگیز شده بودند...

دیگر فقط سکوت مطلق بود و طبیعتی ناب ناب....

وقت آن است که زیبایی را در دریاچه چورت ببینیم و با تمام وجود لمسش کنیم؛ مطمئن باشید این تصاویر قدرت جادو کردن شما را دارند. تنها نگاه کنید و لذت ببرید...

دریاچه چورت مازندران
دریاچه چورت مازندران

1) مسیر زیبایی که به دریاچه چورت ختم می شود

دریاچه چورت مازندران

2) کم کم زیبایی های چورت رخ می نمایانند

دریاچه چورت مازندران

3) هر چه جلوتر می رویم، هوا مه آلودتر می شود

دریاچه چورت مازندران
دریاچه چورت مازندران

4) دیگر باید رفت و تنها از این سکوت، از این همه زیبایی و آرامش لذت برد

دریاچه چورت مازندران
دریاچه چورت مازندران
دریاچه چورت مازندران

5) کم کم هوا گرفته می شود؛ گویی مه در راه است...

دریاچه چورت مازندران
دریاچه چورت مازندران
دریاچه چورت مازندران
دریاچه چورت مازندران

6) دیگر مه همه جا را فرا می گیرد؛ حس و حالی که عکاس می گوید را لمس کنید.

دریاچه چورت مازندران

7) زیبایی های دریاچه چورت تمامی ندارند

دریاچه چورت مازندران
دریاچه چورت مازندران

سخن آخر

این ها تنها گوشه ای از زیبایی های دریاچه چورت ساری بود؛ زیبایی هایی که در لنزدوربین آقیا حاج حسینی برای همیشه جاویدان شد.

منتظر سفرهای بعدی تیم کارناوال به همراه آقای حسام حاج حسینی به نقاط دیگر ایران باشید.

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

10 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

كتايون مهرجو

خواهش میکنم از ریختن زباله در مناطق زیبا و دیدنی مثل این دریاچه خودداری کنید .

انتشار:11 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

محسن مكى

بی نهایت زیبا و دیدنی هست .

انتشار:05 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

بهنام احمدلو

مسیر دسترسی معمولی داره یعنی نه خوب نه بد ولی بسیار زیباست مه در جنگل و خود دریاچه هم که بکر و زیبا.

انتشار:21 اسفند 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.