karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

25 تیر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

امروز کارناوال دوربینش را برداشته و به یکی از مکان های گردشگردی اطراف #تهران رفته است، جایی که در سال های اخیر به دلیل آب و هوای خوبش بسیار مورد توجه پایتخت نشینان قرار گرفته است، امروز به شهر رودبارقصران و منطقه ی فشم رفته ایم و از تفریحات و مناطق طبیعی و تابستانی این ناحیه تصاویری تهیه کرده ایم تا با هم آب و هوایی عوض کنیم.

شهر رودبار قصران شامل سه منطقه ی #اوشان، فشم، میگون است که به اوشون فشم معروف شده است، آخر هفته ها و تعطیلات مردم عزیزمان به فشم می روند و لب رودخانه پیک نیک برپا و روزی خوش با خانواده سپری می کنند و در رستوران های بین راهی این منطقه غذاهای لذیذ نوش جان می کنند.

خوب است بدانید این منطقه آب و هوایی سرد دارد و در اکثر روزهای فصل زمستان برفی است و تابستان هایی خنک و خوش آب و هوا دارد. پیشنهاد می کنیم اگر از آلودگی و شلوغی تهران خسته شده اید و دوست دارید کمی از آن دور شوید حتما به فشم بروید زیبایی های طبیعی و باغ های گیلاس فشم شما را مجذوب خود می کند.

اوشان، فشم ، میگون جزو منطقه ی یک تهران و #شمیرانات می باشد و مردم فشم در سه منطقه ی روستایی، شهری و ویلاهای ییلاقی زندگی می کنند که هریک از آنها زیبایی خاص خودش را دارد.

با کارناوال همراه باشید تا گشتی در فشم بزنیم.

گوشه ای از فشم

در مسیر فشم

جذابیت فشم مدیون راه زیبا و پر پیچ و خم و با شکوه آن است ، در تمام مسیر که از گردنه ی پیچ دار قوچک ، میدان لشگرک و جاده ی فشم عبور می کنیم می توانیم از طبیعت زیبا ، هوای خوب و پاکیزه بهره مند شویم و هرجایی که دوست داشتیم کنار بزنیم و از طبیعت لذت ببریم.

گردنه ی قوچک در راه فشم
photo by zahra mirzaei fashami
میدان لشگرک
photo by zahra mirzaei fashami
در مسیر فشم
photo by zahra mirzaei fashami

تفریحات و رستوران های بین راهی فشم

در مسیر رسیدن به فشم رستوران های زیادی از همه رنگ و رغم هست که انواع غذاها را با انواع قیمت ها سرو می کنند و بسیاری از گردشگران به این رستوران ها می آیند تا لب رودخانه غذایی بخورند و هوایی تازه کنند.

علاوه بر استفاده از رستوران ها و چادر زدن کنار رودخانه ی زیبای فشم و جوجه کباب درست کردن، تفریحات دیگری از قبیل دوچرخه سواری، کوه نوردی، صخره نوردی، یخ نوردی در زمستان ، کارتینگ و ... هم در این منطقه ی ییلاقی وجود دارد

رستوران های زیبای بین راهی فشم
photo by zahra mirzaei fashami
بر لب رودخانه ی فشم
photo by zahra mirzaei fashami
جوجه کباب، فشم
photo by ramin mirzaei fashami
دوچرخه سواری
photo by ramin mirzaei fashami
کوه نوردی
photo by ramin mirzaei fashami
یخ نوردی زمستان
photo by ramin mirzaei fashami

بافت شهری فشم

جاده ی اصلی فشم را که دنبال کنیم در ابتدا وارد بافت شهری فشم می شویم که ساختمان هایی نوساز ، مغازه و فروشگاه هایش در این قسمت قرار گرفته است و در انتها هم به میدان امام خمینی می رسد که بخش داری، کلانتری، مخابرات و ... فشم در این محل قرار گرفته است ؛ در این میدان می توانیم انتخاب کنیم که به سمت شمشک برویم یا زایگان.

بلوار امام خمینی فشم
photo by zahra mirzaei fashami
میدان امام خمینی فشم
photo by zahra mirzaei fashami

بافت روستایی ، ده فشم

یکی از خروجی های شیب دار بلوار اصلی فشم به روستای آن منتهی می شود که مکانی دوست داشتنی است و تا حد زیادی بافت کهنش را حفظ کرده است، این روستا که قدیمی ترین ناحیه ی فشم و جزو مناطق اصلی شمال تهران می باشد دیدنی و زیبا ست  و هنوز در برخی نواحی خانه های کاه گلی و روستایی دارد و گردشگران کم تر به این ناحیه می روند زیرا روستایی مسکونی و مذهبی است.

ده و حسینه ی فشم
photo by zahra mirzaei fashami
ده فشم
photo by zahra mirzaei fashami

مناطق ییلاق نشین فشم

فشم منطقه ای کوه پایه ای و بسیار خوش آب و هواست به همین دلیل بسیار مورد توجه قشر ثروتمند پایتخت قرار گرفته است و در جای جای خوش منظره و ساکتش ویلاهای زیبایی ساخته شده است.

باغمیر بهترین منطقه ی ییلاقی فشم
photo by zahra mirzaei fashami
باغمیر بهترین منطقه ی ییلاقی فشم
photo by zahra mirzaei fashami

باغ های سرسبز گیلاس فشم

باغ های گیلاس و آلبالو فشم بسیار معروف شده اند اما در فشم درختان گردو، سیب، هلو و زرد آلو هم وجود دارد و به دلیل خاک و آب و هوای خوبش مناسب کشاورزی است البته همه ی این باغ ها صاحبان شخصی دارند و مجاز نیست بدون اجازه از ثمره ی آن ها استفاده کرد .

باغ گیلاس فشم
photo by zahra mirzaei fashami
باغ گیلاس فشم
photo by zahra mirzaei fashami

کلام آخر

فشم در فصل تابستان با آب و هوا و رودخانه ی تمیزش، کارتینگ و قرار گرفتن در مسیر شمال ایران میزبان گردشگران پایتخت و در زمستان به دلیل قرار گرفتن در مسیر #پیست دیزین و #شمشک میزبان اسکی بازان است اگر فرصت مسافرت های دور را ندارید فشم بهترین منطقه ی ییلاقی نزدیک تهران برای شماست.

اگر تجربه ی رفتن به مناطق رودبار قصران را دارید تجربیاتتان را با ما در میان بگذارید؛ منتظر نظر و پیشنهادات شما هستیم.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ناشناس

]وای چقدر زیبا بود این مطالبومرسی

انتشار:31 اردیبهشت 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.