karnaval.ir

الهه افهامی

انتشار

30 فروردین 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

امروز با هم به #ژاپن می رویم تا نمایش خارق العاده از میلیون ها چراغ ال ای دی را شاهد باشیم.

این نمایش امروز یکی از پربازدید ترین #فستیوال های زمستانی ژاپن است که در ماه مارس برگزار می شود و هر ساعت از برگزاری این فستیوال چندین هزار تماشاگر را از مکان های مختلف برای دیدن آن به ژاپن میآورد.

مکان این فستیوال در یکی از باغ های معروف ژاپن است که در" نوبانا نویستو " Nabana no Sato واقع شده است.  

این باغ با این که در  فصل زمستان خالی از گل ها ست اما با این چراغ ها رنگ و بوی بهاری می گیرد.

با کارناوال همراه باشید تا از این فستیوال بیشتر بدانیم.

تونل نور ژاپن
تونل نور ژاپن

نمایشی از بهار در زمستان

مسیری بی اتنها که هر سمتش آذین شده با چراغ های رنگی است، و قدم گذاشتن در آن مانند وارد شدن به دنیایی از ناشناخته هاست. مانند رویای با تعبیری ناشناخته است که در آن ازدحام جمعیت غوغا می کند. هرگز از پیمودن این مسیر دل زده نخواهید شد، بارها از ابتدا تا اتنها را طی می کنید و حتی ذره ای از مشاهده صحنه های عجیبی که تداعی کننده بهار و طبیعت هستند خسته نمی شوید.

نمایشی از طبیعت در زمستان های ژاپن
نمایشی از طبیعت در زمستان های ژاپن
تونل نور ژاپن
تونل نور ژاپن

بهاری از جنس انوار

دو سال است که در ژاپن فستیوالی با نام " توکا نو کیوئن " Touka no Kyouen برگزار می شود. امروزه این فستیوال یکی از پر بازدید ترین جشنواره های دنیاست و #توریست های بسیاری را از گوشه و کنار دنیا برای تماشا به ژاپن می کشاند.

کسانی که در این فستیوال شرکت کرده اند آن را خارق العاده می پندارند و اگر  بخواهیم از زبان آنها برای شما بگوییم، باید مکانی عجیب و دنیایی ناشناخته از این فستیوال را برای شما توصیف نماییم.

آنها می گویند هنگام قدم زدن در تونلی از رنگ که با پوشش طبیعی باغی زیبا ترکیب شده است و 100 متر طول دارد، احساس می کنید در سرزمنی رویایی هستید، مخصوصا این که این رنگ ها همگی در کنار هم نشان دهنده سمبل هایی از #طبیعت ژاپن هستند و در فصل زمستان بهاری  از جنس جادو را برای شما تداعی می کنند.

تونل نور ژاپن
باغ نوبانا نویستو، محل فستیوال ژاپن

باغ " نوبانانوسیتو" Nabana no Sato ، میزبان تونل نور

باغ " نویانا نویستو " Nabana no Sato در ژاپن یکی از باغ های گیاه شناسی معروف در ژاپن است که در آن انواع مختلفی از گل های معطر و درخت های میوه وجود دارد. این باغ در فصل بهار معطر به گل های خوش بوی بهاری است و در فصل زمستان هم با جشنواره " توکا نو کیوئن " Touka no Kyouen رنگ و بویی بهار به خود می گیرد. حدود 8 میلیون چراغ ال ای دی در این باغ با مهارت و ذوق بسیار ژاپنی ها نصب می شود تا نشانه هایی از طبیعت اطراف مان را به تصویر بکشد.

البته در فصل زمستان هم برخی گیاهان در این #پارک یافت می شوند که در ترکیب با چراغ های ال ای دی فضایی زیبا را به وجود می آورند.  در این باغ یک چشمه آب گرم طبیعی هم وجود دارد که در دوره برگزاری فستیوال استفاده از آن رایگان می باشد و شرکت کنندگان می توانند پاهای خسته خود را در آن کمی استراحت دهند.

باغ نوبانا نویسیتومحل برگزاری تونل نور ژاپن
باغ نوبانا نویسیتومحل برگزاری تونل نور ژاپن
باغ نوبانا نویسیتومحل برگزاری تونل نور ژاپن
باغ نوبانا نویسیتومحل برگزاری تونل نور ژاپن

فستیوال "دوالی" Diwal الهام بخش تونل نورهای ژاپن

به نظر می رسد فستیوال نور در ژاپن برگرفته از فستیوال نور #هند باشد که دوالی نام دارد.

هماهنگی نور و باغ و آب با هم این فستیوال را تبدیل به یکی از جاذبه های توریستی ژاپن کرده است.

این بهترین فستیوال نور در آسیاست. و بازخوردهای زیادی در شبکه ها و وبلاگ های اجتماعی دارد. این فستیوال با این که در #زمستان برگزار می شود اما رنگ وبویی بهاری دارد و با ترکیب رنگ های شاد و طرح های برگرفته از طبیعت احساسی شبیه به قدم زدن بر روی بهشت ر ابرای شما به ارمغان می آورد.

باغ نوبانا نویسیتو، محل برگزاری تونل نور ژاپن

تم های مختلف تونل نور

این فستیوال هر سال با تمی متفاوت برگزار خواهد شد. البته موضوع اصلی حول طبیعت و سمبل های طبیعت در ژاپن است ولی در هر سال یکی از نماد های ژاپنی برای طراحی چراغ های فستیوال انتخاب می شود. به طور مثال سال گذشته تم هایی مانند رنگین کمان، شفق قطبی و کوه فوجی در ژاپن به عنوان تم های جشن انتخاب شدند.  امسال هم تم #آبشار نیاگارا انتخاب شده تا عظمت و زیبایی این آبشار با جلوه ای از چراغ های رنگی به نمایش گزارده شود.

برای نمایش آبشار نیاگارا چراغ ها را در 120 متر طول و 20 متر عرض آذین بندی کردند.

 

 تم کوه فوجی در فستیوال سال گذشته

تم کوه فوجی
تم کوه فوجی
تم کوه فوجی

تم شکوفه های گیلاس در فستیوال سال گذشته 

تم شکوفه های گیلاس

تم رنگین کمان در سال گذشته فستیوال

تم رنگین کمان
تونل نور ژاپن0
تم رنگین کمان

 تم آبشار نیاگار در سال جاری فستیوال

تم آبشار نیاگارا

دسترسی واطلاعات تکمیلی

از توکیو خیلی راحت می توانید قطارهای ناگویا را سوار شوید، از ناگویا هم اتوبوس های زیادی به سمت " ناگاشیما " Nagashima شما را می آورند. دقیقا در ایستگاه " نوبانا  نویستو " Nabano no Sato اتوبوس ها شما را پیاده خواهند کرد و شما هزینه ای به اندازه 320 ین بابت سوار شدن بر اتوبوس باید پرداخت نمایید.

گزینه دیگر شما این است که قطارهای " کینتستو " Kintetsu را از ناگویا به سمت ایستگاه " کیوانا " Kuwana سوار شوید

از ناگویا قطارهای " کینتستو " Kintetsu را سوار می شوید و سپس در ایستگاه نوبانا نویستو پیاده خواهید شد. این ایستگاه درست در روبه روی  کیوانا خواهد بود.

اگر با ماشین شخصی می آیید از ناگویا وارد جاده 23 شده وبه سمت جزیره ناگاشیما حرکت خواهید کرد.

هزینه بلیط بازدید از این تونل هم 2000 ین بوده است.

تونل نور ژاپن
تونل نور ژاپن

سخن آخر

با هم این بار سفری به ژاپن داشتیم و نمایشی از رنگ و نور را شاهد بودیم. از این دست فستیوال های جذاب و زیبا در جهان بسیار هست. اگر فستیوال خاصی مد نظرتان است و دوست دارید از آن بدانید، با ما در میان بگذارید

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.