karnaval.ir

پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

17 آبان 1401

به روز رسانی

17 آبان 1401

به نقل از رسانه قطبنما

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن اعلام آمادگی ایران برای پهلوگیری و اعزام کروز به جام جهانی قطر اظهار کرد که دیگر منتظر سفر گردشگران خارجی به جزیره کیش در طول دوره جام جهانی نیستیم.

به گزارش ایسنا، مهدی کشاورز گفت: «میزبانی جام جهانی از ۸ سال قبل مشخص می‌شود و کشورهای اطراف باید در این ۸ سال خود را آماده کنند. ایران در این راستا، ۷ سال فرصت‌سوزی کرد و کار عملیاتی جدی انجام نداد.»

کشاورز درباره تلاش‌های انجام‌شده برای جذب گردشگر در کیش توضیح داد: «از اردیبهشت ۱۴۰۰ یک کارگروه برای استفاده از ظرفیت جام جهانی در کیش تشکیل شد. همچنین بین ۵ وزارتخانه و چند دستگاه تقسیم کار صورت گرفت تا جزیره‌های کیش و قشم برای جذب گردشگر خارجی آماده شوند. حتی به ما ابلاغ شد همه پروازهای ایران به دوحه از کیش باشد؛ چرا که آب و هوای کیش و قطر یکسان است، فاصله هوایی بین کیش و قطر تنها ۳۵ دقیقه است و کیش ظرفیت گردشگری دارد.»

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه آمادگی برخی زیرساخت‌ها برعهده منطقه آزاد کیش بود، ادامه داد: «در این راستا قرار شد طراحی را انجام دهیم اما اجرا با بخش خصوصی باشد. قرار شد ۲۲ فستیوال مرتبط با فوتبال طراحی شود. همچنین، داخل کشور قطر تغییراتی صورت گرفت و قوانین برای ما راحت‌تر کرد. با این حال ما دیگر نمی‌توانیم منتظر گردشگر خارجی باشیم، زیرا از این گردشگران هیچ اطلاعاتی نداریم. مناطق آزاد هم نمی‌توانند به صورت مستقیم، برای رزرو هتل یا امور دیگر با قطر مذاکره کند.»

او ضمن اعلام آمادگی ایران برای پهلوگیری کشتی کروز و اعزام آن به جام جهانی قطر تصریح کرد: «در ابتدا اعلام شد کشتی‌های کروز از نظر آبخور نمی‌توانند وارد جزیره کیش شوند که ما اعلام کردیم ۱۲.۵ متر آبخور داریم. با این حال قطر اعلام کرد که آمادگی پهلوگیری کشتی کروز از هیچ جای دنیا را ندارد. قطر فعلا در این زمینه سکوت اختیار کرده اما اگر موافقت کند، ما آمادگی داریم.»

بر اساس گفته‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، میزان پروازها به کیش کاهش یافته، اما ورود گردشگر به جزیره افزایش داشته است. همچنین برای افزایش ورود گردشگران، راهکارهایی مانند برقراری پرواز استانبول به کیش در نظر گرفته شده است.

قطع امید از ورود مسافران جام جهانی به کیش

تازه ترین خبرهای گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

قدم در راهی گذاشتم که در آغاز برایم مبهم بود، اما حالا جذاب است. انگیزه، امید و عشق موجب شد تا از سختی‌های این راه ترسی به خود راه ندهم، خستگی جسمم را با طراوت و شادابی روحم تسکین دهم و با قدرت بیشتر و

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.