karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

08 اردیبهشت 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری ایسنا، باستان شناسان یک گور دسته جمعی از ۱۴۰ کودک را کشف کردند که قلب آنها از سینه‌ شان بیرون کشیده شده است. این گور دسته جمعی «لاس لیاماس» نام دارد و اسکلت‌های کودکان بین ۵ تا ۱۴ سال را در خود جای داده است که حدود ۵۵۰ سال پیش به عنوان بخشی از یک آیین سنتی کشته شده‌اند.

این محوطه در نزدیکی شهر «تروخیو» در پرو قرار دارد و علاوه بر کودکان، ۲۰۰ راس لاما (شتر بومی آمریکای جنوبی) نیز در آن کشف شده است که بر اساس شواهد در همان روز قربانی و دفن شده‌اند.

ظاهرا این گورستان توسط امپراتوری باستانی «چیمو» ساخته شده است و گمان می‌رود این کودکان کشته شده اند تا از سیل ناشی از پدیده «ال نینو» در آن زمان مصون بمانند.

«گابریل پریتو» پروفسور باستان‌شناسی از دانشگاه ملی پرو که سرپرست این اکتشاف باستان شناسی بوده معتقد است:

آنها مهم‌ترین چیزشان را به خدایان تقدیم کرده‌اند و کودکان مهم‌ترین چیز بودند چرا که آنها بازنمای آینده هستند. «لاماها» نیز از اهمیت بالایی برخوردار بودند چرا که این افراد هیچ چارپای باربر دیگری در اختیار نداشتند و این موجودات بخش مهمی از اقتصاد آن جوامع محسوب می‌شدند. کودکان رو به دریا و لاماها رو به رشته‌کوه‌های «آند» در شرق دفن شده‌اند.

کاوش‌ها در این محوطه باستان‌شناسی از سال ۲۰۱۱ آغاز شد. هم اکنون نشنال جئوگرافیک -حامی مالی این پروژه- چنین خبری را منتشر کرده است.

سرپرست تیم باستان شناسی در این کاوش همچنین عنوان کرده که محققان علاوه بر استخوان، رد پای کودکان را نیز در این محوطه پیدا کرده‌اند. این ردپاها از باران و فرسایش در امان بوده‌ اند و وجود آنها حاکی از آن است که این کودکان از شهری کهن به نام «چان چان» در فاصله یک کیومتری «لاس لیاماس» برای قربانی آورده شده اند.

نکته تکان دهنده دیگر این آثار جراحت روی سینه این کودکان است؛ ظاهرا کسی که مسوول قربانی کردن آنها بوده تلاش می کرده قلب آنها را نیز از بدن شان خارج کند.

کشف گور دسته جمعی پرو

کشف گور دسته جمعی پرو

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ناشناس

چه موجوداتی       می تونن اینقدر وحشتناک باشن که اعمالی این چنینی  انجام دهند . متاسفانه در هر دورانی بگونه ای ظاهر میشن .

انتشار:22 اردیبهشت 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

پیدا

وحشتناک هست. بعد از ۵۰۰ سال ابلیس ملعون هنوز از اغفال نادان‌ها برای انجام بزرگترین جنایت‌ها دست نکشیده. به تصویر کشیدن لحظات برای اون کودکان معصوم چقدر دردآوره.

انتشار:16 اردیبهشت 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.