karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

21 اردیبهشت 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایسنا، رییس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران اعلام کرد، بعد از قطع روابط دیپلماتیک مراکش با ایران، این کشور از فهرست مقاصد سفر ایرانی ها حذف شد. 

مراکش 11 اردیبهشت ماه روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد و خبر داد فعالیت سفارتخانه کشورش در ایران را متوقف خواهد کرد. روابط ایران و مراکش 5 سال پیش از سر گرفته شده بود و در آن زمان هر دو کشور اقدام به مبادله سفیر کرده بودند. در این مدت روابط دو کشور رو به بهبود رفت و آژانس های گردشگری نیز با یکدیگر همکاری داشتند. اما حالا قطع ارتباط سیاسی دو کشور باعث شده تا رفت و آمد گردشگران بین دو کشور رشد منفی پیدا کند. 

مراکش از جمله بازارهای نوظهور اما پرطرفدار در ایران بود که حتا با وجود نداشتن پرواز مستقیم و برقراری رژیم ویزا، یا قیمتی ارزان تر نسبت به دیگر مقاصد عربی-آفریقایی- شهرت و محبوبیت بسیاری پیدا کرده بود. البته مقام های دیپلماتیک ایرانی هنوز به طور رسمی در مورد سفر مراکشی ها به ایران و دریافت ویزا در فرودگاه های بین المللی موضع مشخصی اعلام نکرده اند. 

در همین زمینه حرمت الله رفیعی- رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: 

 قطعا با تعطیلی سفارتخانه‌ها و توقف صدور ویزا، امکان سفر به ایران و مراکش از اتباع دو کشور گرفته شده است.

وی در مورد توقف اجرای تورهای مراکش که در چند سال اخیر شمار آن‌ها رو به افزایش بود، اظهار کرد:

روابط دیپلماتیکی که وجود ندارد، از طرفی با فضای سیاسی ملتهبی روبه‌رو هستیم، بنابراین آژانس‌ها به حذف این مقصد روی می‌آورند. این‌طور نیست از جایی دستورالعلمی اعلام شود، وقتی کنسولگری‌ ها و سفارتخانه‌ ها بسته هستند، راهی هم برای گرفتن ویزا وجود ندارد و امکان سفر هم فراهم نیست.

رفیعی همچنین به وضعیت سفر خارجی ایرانی ها بعد از نوسان های فراوان بازار ارز و تصمیم های اخیر در توزیع ارز مسافرتی اشاره کرد و توضیح داد: 

درحال حاضر موضوع فقط حذف سفر مراکش نیست، از آن‌جا که تورها به خاطر گرانی و کمیابی ارز از رونق افتاده‌اند، شاید دیگر مقاصد خارجی نیز اتوماتیک حذف شوند، چون وضعیت ارز چندان به سامان نیست، قیمت دلار در بازار مشخص نیست و تهیه ارز برای مسافران دشوار شده است.

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.