karnaval.ir

نسیم حسین زاده نصرتی

انتشار

27 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

وقتی نام ونیز را می شونید چه تصویری در ذهنتان نقش می بندد؟!

شهری که چهارچوب معمول در شهرسازی را در هم شکسته و بر روی آب بنا شده است .

نام روستای گیتورن را چطور ! تا به حال شنیده اید ؟!

روستایی که به ونیز هلند شهرت دارد و بر روی آب بنا شده ، جایی که هیچ خودرویی را به خود راه نمی دهد و هر کس میخواهد به آن برود باید قایق سواری در کانال ها و آبراهه ها را تجربه کند.

اما آیا این دست شهرها تنها به گیتورن و ونیز محدود می شوند؟

پاسخ یک " نه " محکم است چرا که شهرهای زیادی در دنیا هستند که بر روی آب شکل گرفته اند و به جای اتومبیل و صدای بوق آن ها قایق و صدای جریان آب به گوش می رسد.

اگر در این سفر همراه کارناوال باشید خواهید دانست که شهرهایی که روی آب بنا شدند به جز ونیز و گیتورن کدام ها هستند.

پس با ما همراه باشید تا زیباترین شهرهای روی آب در دنیا را بشناسیم.

زیباترین شهرهای روی آب در دنیا

1- کان تو | ویتنام

شهر بزرگ کان تو ( Can Tho ) در دلتای مکونگ در مرکز شبکه هایی از آبراه ها و رودخانه ها واقع شده است. کل طول ترافیک آبی شهر، 1157 کیلومتر است. رودخانه هائو، بزرگترین شعبه ی رودخانه ی مکونگ، در امتداد شمالی این شهر جریان دارد.

جدا از شبکه های وسیع آبراهی، بازارهای شناور جاذبه ی اصلی شهر کان تائو هستند. قایق های تجاری در پایین رودخانه، تنوعی از انواع کالاها را به شما عرضه می کنند. بازار مشهور کای رانگ بزرگترین بازار شناور در شهر کان تائو می باشد. بازارهای شناور سیاحتی، بهترین راه برای بدست آوردن کالاهای محلی و ویژگی‌های فرهنگی این شهر هستند.

زیباترین شهرهای روی آب در دنیا
کان تو
کان تو

2- کیپ کورال | ایالات متحده

شهر کیپ کورال ( Cape Coral ) در فلوریدا، بخاطر حدود 650 کیلومتر اسکله ای که دارد شناخته شده است. این اسکله ها ، طولانی تر از سیستم آبراهی سایر شهرهای جهان است. این شهر، هم دریاچه های آبهای شیرین و هم دریاچه‌های آبهای نمکی دارد.

این اسکله ، چشم انداز منحصر به فردی از شهر را ارائه می کند. کانال‌های مصنوعی کیپ کورال با 650 طول، در دهۀ 1970 به دست انسان حفر شده اند. همچنین، این سیستم آبراهی، آب کافی برای آبیاری و حفاظت از شهر در مقابل سیل را فراهم می کند.

زیباترین شهرهای روی آب در دنیا
کیپ کورال

3 - بانکوک | تایلند

سیستم آبراهی، بخش یکپارچه ای از شهر بانکوک از زمان قرن هجدهم بوده است. اولین آبراه های این شهر برای محافظت از مرزهای آن حفر شدند. در سرتاسر قرن نوزدهم، سیستم آبراهی بانکوک برای آبیاری و حمل و نقل به سرعت گسترش یافت. امروزه، بسیاری از آن آبراه ها زهکشی شده اند. این سیستم آبراهی هنوز هم نقش مهمی در حمل و نقل کشور ایفا می کند.

بطور کلی، سیستم آبراهی در بانکوک کلونگز Klongs ) نامیده می شود. Khlong Saen Saeb با 18 کیلومتر طول، آبراه اصلی است که در شهر بانکوک باقی مانده است. این آبراه، از شرق به بخش غربی شهر کشیده شده است.

قایقرانی در آنجا ، بهترین راه برای دیدن مناظر است. این امر شما را به مکان های مهم تاریخی و مراکز خرید مرتبط می کند.

بازارهای شناور، بخش مهم دیگری از آبراه های بانکوک هستند. تعداد زیاد قایق  تجاری رنگارنگ فروش اقلام محلی پایین آبراه ها را به یک تجربه ی لذت بخش تبدیل می کنند.

برای آشنایی با بازارهای شناور بانکوک این مطلب را از دست ندهید : بازارهای شگفت انگیز و شناور بانکوک

بانکوک
زیباترین شهرهای روی آب در دنیا
بازارهای شناور بانکوک

4 - بروژ | بلژیک

شهر بزرگ و قرون وسطایی بروخه یا بروژ ( Bruges ) بخاطر آبراه های زیبا و استحکامات قرون گذشته اش مشهور است.

همچنین، از آبراه‌های بروژ بعنوان ونیز شمال یاد می شود. سیاحت آبراهی، بهترین راه برای دیدن شهر است. آبراه های خیال انگیز بروژ کلیه ی بخشهای اصلی شهر را به هم مرتبط می کنند. شما می توانید از نقاط مختلف به خدمات قایق سواری در شهر دسترسی پیدا کنید. بطور عادی، سیاحت در این شهر 30 دقیقه طول می کشد. از طریق این آبها قطعا چشم انداز متفاوت و جذابی از شهر بروژ بدست می آورید.

زیباترین شهرهای روی آب در دنیا
شهر بروژ بلژیک
شهر بروژ بلژیک

5 - استکهلم | سوئد

استکهلم ( Stockholm ) ، پایتخت سوئد، برمبنای 14 جزیره در دریاچه ی مالارن ( Malaren ) ساخته شده است. مجمع الجزایر وسیع استکهلم نیز این شهر را به دریای بالتیک در شرق متصل می کنند. مجمع الجزایر استکهلم با متصل کردن 30.000 جزیره ی کوچک و بزرگ، بزرگترین مجمع الجزایر در سوئد است.

قایق سواری بهترین راه برای تجربه کردن شهر استکهلم است، چرا که این شهر، جزایر زیبای بسیاری را بهم مرتبط کرده است. همچنین، آبهای آبی براق مجمع الجزایر استکهلم بسیار تمیز هستند. بنابراین، می توانید از شناکردن و ماهیگیری در این شهر لذت ببرید. همچنین، استکهلم یکی از سبزترین شهرهای جهان است. این شهر 12 پارک بزرگ دارد و بخاطر امکانات راحتی اش مشهور است.

استکهلم
زیباترین شهرهای روی آب در دنیا
استکهلم

6 - آلپی | هند

شهر آلپی ( Alleppey )  از کرالا ( Kerala ) ، ایالات جنوبی هند، نیز بعنوان ونیز شرق مشهور است. این شهر خوش منظره دربرگیرنده‎ی شبکه ای از تالابها، رودخانه ها و دریاچه ها است. این شهر بخشی از مرداب های بزرگ کرالا است که شبکه ‌ای طولانی 1500 کیلومتری از آبراه ها، دریاچه ها و رودخانه هایی با آبهای تازه می باشد.

تالاب ومبناد ( Vembanad ) ، یکی از پارک های زیبای تالاب های کرالا است که در شهر آلپی قرار دارد. علاوه بر دریاچه ی بزرگ ومبناد، تالاب های آلپی نیز شامل شبکه ای از آبراه ها می شوند. دریاچه ی ومبناد ( Vembanad با 2033 کیلومتر مربع ارتفاع از سطح دریا بزرگترین دریاچه در ایالت کرالا است.

شما می توانید خانه های قایقی و سرعتی را برای سفر دریایی از طریق آب راه های شهر آلپی کرایه کنید. این امر، جلوه ی متفاوتی از فرهنگ و زیبایی طبیعی مهیج این شهر را ارائه می کند.

زیباترین شهرهای روی آب در دنیا
آلپی هند
زیباترین شهرهای روی آب در دنیا

7 - سوژو | چین

شهر تاریخی سوژو ( Suzhou ) در چین  بخاطر باغ های زیبا و آبراه هایش تحسین می شود. این شهر توسط 15 آبراه کوچک متقاطع شده است. شهر سوژو نیز در مجاورت گرند کانال ( Grand Canal ) قرار دارد که آبراهی با 1931 کیلومتر طول در چین می باشد.

این آبراه، بزرگترین آبراه ساخت بشر در جهان است که بین سالهای 581 و 618 ساخته شده است. کانال گرند و آبراه های کوچکتر سوژو، از بسیاری از بخش های زیبای شهر عبور می کنند.

سوژو
majs6443

8 - گیتورن | هلند

گیتورن، یک دهکده ی آبراهی زیبا در ایالت اوریجسل هلند است. زمین این دهکده، توسط آبراه ها تفکیک شده و توسط پل های کوچک متصل شده است. بیش از 180 پل در دهکده ی گیتورن وجود دارد. همچنین، این دهکده ی آبراهی بعنوان ونیز هلند شناخته شده است.

گیتورن یک دهکده بدون خودرو است. کشتیرانی و دوچرخه سواری، تنها راه گشتن در سراسر دهکده است. شما می توانید برای گشت و گذار از طریق آبراه های گیتورن، به قایقهای بدون صدا دسترسی داشته باشید. قایقها در این دهکده، بعنوان قایقهای نجوایی معروف هستند. موتورهای الکتریکی صامت بجای موتورهای بنزینی پر سر و صدا روی این قایقها نصب شده اند. بنابراین، می توانید از طلوع آرامش بخش خورشید در آبراه های خیال انگیز دهکدۀ گیتورن لذت ببرید.

زیباترین شهرهای روی آب در دنیا
شهر گیتورن

9 - بیرمنگهام | انگلستان

بیرمنگهام با 1.9 میلیون جمعیت مسکونی، دومین شهر پرجمعیت در انگلستان است. جدا از بخش شلوغ این کلان شهر، 160 کیلومتر آبراه زیبای قابل کشتیرانی در اینجا وجود دارد. شهر بیرمنگهام از نظر طولی بیشتر از ونیز آبراه دارد.

اولین آبراه شهر بیرمنگهام، در سال 1769 حفر شده است. این آبراه، شهر بیرمنگهام را به شهرک ونزبری ( Wednesbury ) متصل می کند. 280 کیلومتر آبراه در شهر بیرمنگهام وجود دارد که در قرن هجدهم حفر شده است. امروزه فقط 160 کیلومتر آبراه قابل کشتیرانی در این شهر باقی مانده است. اگرچه، آبراه های موجود از بسیاری از بخشهای این شهر عبور می کنند. یک کشتیرانی آرامش بخش از طریق آبراه های بیرمنگهام به شما منظره‌ای جادویی از این شهر را ارائه می کند.

بیرمنگهام
بیرمنگهام

10 - ونیز | ایتالیا

شاید مشهورترین شهر این لیست ونیز باشد . ونیز، به طور اعجاب انگیزی، شهری منحصر به فرد است که در گروه 118 جزیره ای قرار دارد که توسط آبراه ها منفک شده اند. جزایر ونیز توسط پل به هم متصل شده اند. 170 آبراه و بیش از 121 متر پل در ونیز وجود دارد. این شهر که از نظر جغرافیایی منحصر به فرد است را می توان زیباترین شهر آبراهی بر روی این سیاره نامید. ونیز، واقعا شایسته ی این عنوان است. این شهر خوش منظره، هر روز میزبان 50000 گردشگر است.  

ونیز بزرگترین شهر بدون خودروی اروپا است. قایقرانی سنتی که گاندولا ( Gondola ) نامیده می شود، اصلی ترین روش حمل و نقل در ونیز است. امروزه، این شهر بیش از 350 گاندولا دارد. بازدید شما از ونیز بدون سوار شدن در گاندولا هرگز کامل نمی شود.

گرند کانال با 3800 متر طول آبراه اصلی ونیز است. گردش با گاندولا از طریق گرند کانال و سایر آبراه های کوچک، بسیار خوش منظره است. علاوه بر گردشی آرامش بخش، می توانید از زیبایی اماکن فریبنده و سایر ساختمانهای تاریخی شهر ونیز لذت ببرید.

ونیز
ونیز

سخن آخر 

این بار سری به 10 شهر آبرهایی زیبای جهان زدیم . 

با کدامیک آشنا هستید؟

دوست دارید به کدامیک سفر کنید؟

نظر خود را با ما در میان بگذارید. 

آیا این مطلب مفید بود؟

5 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

مهتاب

عجیب و قشنگ بود ای کاش بازم مطالب گردشگری بزارید

انتشار:08 دی 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

احمدکریمی

مردم درداخل کشور بااین همه هزینه های سرسام آور دست به سفربزنند چه رسد به سفرهای خارجی تامادامی که قیمت دلار پایین نیاید سفرهای خارجی برای مردم ایران یک رویا خواهد بود متاسفانه فقط قشر خاصی میتوانند به خارج بروند

انتشار:18 شهریور 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

میلاد

تو ایران شهرهایی مثل بندانزلی،بابلسر به صورت طبیعی رود از وسط شهر رد شده که باید وسعتش بدن و بهش برسن تا شاهد افزایش توریست داخلی و خارجی باشیم

انتشار:16 شهریور 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.