karnaval.ir

پرستو مقدم

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

10 آبان 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

هر کسی به مرور زمان در می یابد که زیبایی در هیچ چیز مطلق نیست و این چشمان ما هستند که مطابق با احوالات درونمان جهان را زیبا یا زشت می بینند؛ اما بعضی عناصر جهان هستی به قدری دلنشین و آرامش بخش و یا شورانگیز و هیجان آور جلوه می کنند که فارغ از ذات، یا سلیقه ی شخصی، هر کسی آن ها را دوست خواهد داشت. 

در میان فهرست بلند بالای زیبایی های جهان، این بار به سراغ شهرها رفته ایم تا ببینیم با وجود این همه شهر در کشورهای سراسر دنیا، کدام یک از آن ها بیش از دیگران توانسته اند خود را در دل گردشگران جای دهند و یا با جلوه گری در عکس هایشان پای مسافران را به خود باز کنند. می خواهیم بدانیم چه ویژگی هایی آن ها را خاص نموده است؟ آرامش و طبیعت فوق العاده، بافت تاریخی جذاب و یا مدرنیته و تکنولوژی؟

برای دریافت پاسخ سوالاتمان، به سراغ وب‌سایت تلگراف (Telegraph) که اخیرا فهرستی از 35 شهر زیبای جهان منتشر کرده بود، رفتیم. این شهرها با دقت نظر کارشناسان و متخصصان این وب‌سایت معتبر در فهرست مذکور قرار داده شده اند. پیش از این، 18 مورد از 35 شهر زیبای دنیا را به شما عزیزان معرفی کردیم و تصاویر آن ها را به اتفاق، تماشا نمودیم. حال وقت آن است که به سراغ 17 مورد باقی مانده برویم تا حس کنجکاوی درونمان را آرام کنیم و مقاصد بیشتری برای سفرهای آینده ی خود بشناسیم.

اگر شما هم مانند کارناوال می خواهید بدانید که پیش از مرگ به کدام نقاط جهان باید سفر کنید، با ما همراه شوید...

ورود به قسمت اول بهترین شهرهای جهان در سال 2017

شهر کیوتو ژاپن در فصل پاییز

Patrick

19- جوداپور | هند

هند، با آن جمعیت فراوان و ادیان و مذاهب مختلف، بی شک طرفداران زیادی دارد. شهر جوداپور (Jodhpur) نیز از سوی کارشناس تلگراف به عنوان دلنشین ترین شهر در میان سکونتگاه های راجپوت ها، که گروهی از سربازان و جنگاوران هندی هستند، معرفی شده است. جوداپور را شهر آبی می نامند؛ یک نگاه کوتاه به تصاویر این شهر کافیست تا بدانید این نام از کجا سرچشمه می گیرد. در گوشه گوشه ی این شهر که قدم بزنید، رنگ آبی چشمانتان را نوازش می دهد و به شما خوش آمد می گوید.

کمی آن طرف تر از بافت آبی شهر، شاهد قلعه ای تاریخی هستید که گویی از فراز صخره های اطراف شهر به پایین خیره شده و شما را به سوی خویش می خواند. اگر دعوت این سازه ی کهن را پاسخ دهید، می توانید پس از بازدیدِ آن، در میان صخره ها به تماشای غروب دل انگیز خورشید بنشینید.

شهر جوداپور خند از نمای بالا

Duraaj Parab

غروب جوداپور هند

Pradip Kumar das

خانه ای در جوداپور

Woosra Kim

شهر جوداپور در هند

Dee Sharma

گردشگری در جوداپور

Antoine Croise

20- باث | انگلستان

اینجا خانه ی نویسنده ی مشهور، جین آستن (Jane Austen) است و این موضوع خود به شهر باث (Bath) حسی جالب می بخشد. این شهر با طبیعتی فوق العاده و گالری های فراوان، کوچه پس کوچه هایی که از داخلشان می توان چشم اندازی زیبا از شهر را دید و صدها دیدنی دیگر، از خود مقصدی مناسب برای گردشگران ساخته است.

در صورتی که آب و هوای بارانی انگلستان را دوست دارید، اما شلوغی شهرهای بزرگ این کشور را تاب نمی آورید، می توانید چند روزی را میهمان باث باشید. هرگاه به این شهر سفر کردید، بازدید از مجموعه هایی که به دست رومیان در این دیار بنا شده اند را فراموش نکنید. در آن زمان باث به لحاظ داشتن چشمه های آب گرم نزد رومیان شهرت بسیار داشت؛ به همین جهت این شهر، باث، به معنای حمام یا آب تنی کردن نامیده شد.

خیابان های شهر باث

Chris Macca

طبیعت باث انگلستان

Kartik Ganesh

نمایی از شهر باث

Arsalan Saeed

طبیعت باث انگلستان

Kartik Ganesh

شهر باث در روزی برفی

Anthony Brown

21- لوزان | سوئیس

اگر می خواهید به خوبی میزان زیبایی شهر لوزان (Lausanne) را درک کنید، باید در ذهنتان مجموعه ای از نکات مثبت را کنار هم بنشانید؛ کوچه ها و خیابان هایی تمیز و جذاب، کلیسای جامع قدیمی، ساختمان هایی با سقف شیروانی، طبیعت بی نظیر سوئیس و پارک های بی شمار و دیدنی دست به دست هم داده و این شهر را به یکی از زیباترین مقاصد برای گردشگران تبدیل کرده اند. با دیدن عکس های لوزان در می یابیم که چرا این شهر یکی از محبوب ترین مقاصد برای اهالی بریتانیاست.

در سفر به لوزان هرگز از قدم زدن در میان شاخ و برگ های کنار ساحل غافل نشوید، زیرا یکی از زیباترین مناظری است که به عمرتان خواهید دید.

نمایی از شهر لوزان

Alpsholic

سواحل لوزان

Vladimir Domashko

شهر لوزان سوئیس

Robert Pfiffner

طبیعت لوزان

Gautam Srivastava

شهر لوزان در سوئیس

Maddy M

22- تالین | استونی

تالین (Tollinn) با وجود فراز و نشیب های بسیاری که تجربه کرده، در حفظ ساختار قرون وسطایی خود موفق بوده است. بیشتر زیبایی این شهر در ابنیه تاریخی، موزه ها و گالری هایش نهفته شده اند و بخش تاریخی شهر که از میراث جهانی یونسکو محسوب می شود، هر ساله گردشگران بسیاری را جذب خود می کند.

سواحل این شهر نیز از مهم ترین پذیرندگان میهمانان کشتی های کروز هستند. در سال 2013 تعداد کشتی های کروزی که در ساحل های تالین پهلو گرفتند، از هر ساحل دیگری در دنیا بیشتر بود. در هر فصل و هر شرایط جوی که دوست دارید، رهسپار تالین شوید و مطمئن باشید که خود را در یکی از زیباترین شهرهای کهن جهان خواهید یافت و از بافت جذاب و قدیمی این شهر نهایت لذت را خواهید برد.

شهر تالین در شب

David Min

تالین در کشور استونی

Vladimir Isaakjan

شهر تالین

Fernando Velasco

خانه های شهر تالین استونی

Nick Khoroshkov

طبیعت شهر تالین استونی

Andris Barbans

23- ریگا | لتونی

یک پیاده روی جانانه اولین کاری است که باید در ریگا (Riga) انجام دهید؛ زیرا این خیابان ها، تاریخی 800 ساله را با خود یدک می کشند و یکی از مهم ترین آثار تاریخی این شهر به شمار می روند. ضمن قدم زدنتان، تماشای کلیساهای متعدد شهر که با آجرهایی قرمز رنگ از اطراف خیابان و کوچه سر برون آورده اند را فراموش نکنید.

با اتمام این پیاده روی، نوبت به بازدید از کلیسای جامع و تجربه ی حس معنوی مسیحیت در یکی از شکیل ترین کلیساهای جهان و پس از آن مشاهده ی آثار به جای مانده از شوروی سابق در این شهر می رسد. با تماشای آکادمی علوم بی شک اقتدار و استبداد این رژیم را حس خواهید کرد.

شب در ریگا

Kristaps

پلی در ریگا

طبیعت شهر ریگا

Sergey Andreevich

شهر ریگا در کشور لتونی

Brandon Donnelly

شهر ریگا در لتونی

Aliaksei Kruhlenia

24- ونیز | ایتالیا

در هر کجای دنیا اگر از مردم در مورد زیباترین شهری که تا به حال دیده اند، یا مقصد رویایی‌شان سوال کنید، تعداد قابل توجهی از آن ها نام ونیز را بر زبان خواهند آورد. سحر و جادوی زیبایی این شهر بر هر کسی تاثیر می گذارد و خاطراتی بی نظیر برای مسافرانش رقم می زند.

کانال های آبی ونیز قسمت مهمی از جذابیت و محبوبیتش را می سازند. هنگامی که داخل قایق های کوچک در میان شهر می چرخید، از چشم اندازها، صدای حرکت قایق بر سطح آب و نگاه کردن به بافت و معماری شهر لذت می برید، گویی هیچ جای دنیا به اندازه ی این شهر زیبا نیست.

خوراکی ها و بستنی های خوش مزه ی ونیز هم می توانند لذت شما را تکمیل کنند و طعمی شیرین به خاطراتتان ببخشند.

ونیز ایتالیا

Beatrice Preve

نمایی از شهر ونیز

Andrey Omelyanchuk

خانه های رنگین ونیز

Guoqiang Xue

کانال آب در ونیز

Wojtek Wyszkowski

شهر ونیز ایتالیا

Mike Matthews

25- خیوه | ازبکستان

نویسنده ی تلگراف توصیفاتی جالب از شهر خیوه (Khiva) در ازبکستان ارائه می کند؛ او این شهر را یکی از جذاب ترین مقاصد برای گردشگرانی که به آسیای مرکزی سفر کرده اند می خواند و آن را یکی از مهم ترین شهرهای کشور ازبکستان می داند. 

تلالو نور خورشید بر پیکره ی مساجد و ابنیه ی تاریخی خیوه در هنگام غروب یا طلوع آفتاب، منظره ای شگفت انگیز در مقابل چشمانتان خواهند ساخت که تا آخر عمر آن را از یاد نخواهید برد. اگر خوش شانس باشید در طول اقامتتان در این شهر، گاهی هم نوازندگان ازبک که با لباس های محلی بر تن، ساز به دست دارند و آهنگ های محلی می نوازند را مشاهده خواهید کرد.

مسجد رنگین در خیوه

Csilla Zelko

شهر خیوه در ازبکستان

Marco Brivio

مردم محلی ازبکستان

Wei Cheng

نمایی زیبا از خیوه

Eric Gl

ابینیه تاریخی خیوه

Oleksandr Tabachnyi

26- ادینبرو | اسکاتلند

ادینبرو (Edinburgh) که ما آن را بیشتر با نام ادینبورگ می شناسیم، پایتخت اسکاتلند و از قضا یکی از زیباترین شهرهای این کشور است.

حتی هنگام بارش شدید باران یا شرایط نامناسب آب و هوایی، این شهر دوست داشتنی به نظر می رسد. طبیعت محشر ادینبرو را قلعه، گالری هنرهای زیبا و آتشفشانی خاموش در دل شهر تکمیل می کنند و به آن روحی لطیف و هنری می بخشند. اخیرا کیفیت غذاها و اقامتگاه های این شهر در جهت رضایت بیشتر مسافران، پیشرفت هایی چشمگیر داشته است.

شهر ادینبرو در اسکاتلند

Col Walder

نمایی از شهر ادینبرو

The Traveller

خیابان های ادینبرو

Stanislav Pertl

پلی در ادینبرو اسکاتلند

Graeme Ross

طبیعت ادینبرو

Mariusz Kosarzecki

۲۷- لندن | انگلستان

 جاذبه های لندن تمامی ندارند؛ اما شاید جالب ترین آن ها آب و هوای بارانی و همیشه گرفته ی لندن باشد. حتی هجوم مردم به خیابان ها در معدود روزهای آفتابی این شهر، دیدنی است. اگر این آب و هوا مورد علاقه ی شماست، به لندن بروید و در کوچه های تنگ و باریکش پرسه بزنید. نمای قدیمی ساختمان ها را تماشا کنید و به بازدید بیگ بن (Big Ben) بشتابید. 

تماشای اتوبوس ها و باجه های تلفن مشهور و قرمز رنگ این شهر زیر باران، گشت و گذار در موزه مادام توسو، کاخ باکینگهام یا گالری ملی لندن بسیار لذت بخش خواهند بود؛ و در صورتی که عکاسی از فعالیت های محبوب شماست، مطمئنا عکس های بیشماری از غروب آفتاب و کاخ وست مینیستر خواهید گرفت.

خیابان های لندن

Roberto Pansolli

شهر لندن

Peter Cooper

شهر زیبای لندن در انگلستان

Sally Kaack

شهر لندن انگلستان

Robert Demeter

لندن در شب

Thomas Richter

28- هاوانا | کوبا

آری، رنگ ماشین ها! این اولین چیزی است شما را متوجه زیبایی شهر هاوانا (Havana) می کند. این شهر پر جمعیت ترین شهر کوباست و سریعا شما را در جو شاد و پر شور خود درگیر خواهد کرد. 

در طبیعت زیبای این شهر، معماری اش، کوچه و خیابان های تمیز که به زیبایی طراحی شده اند و در دل جاذبه های گردشگری اش هیچ چیز نازیبایی نخواهید یافت. اگر بخواهید هر چه بیشتر حس و حال مردم هاوانا را درک کنید، بد نیست یک شب را در کافه ای روباز در یکی از خیابان های مشهور این شهر بگذرانید و از خوراک محلی آن ها بچشید.

خیابان های هاوانا

Juan Manuel Cruz del Cueto

شهر هاوانا در کوبا

Vivienne Gucwa

ماشین های هاوانا

Janis Kwasney

نمایی از شهر هاوانا کوبا

Rinatus Rinatus

طبیعت هاوانا

Cornel Ciortan

29- پراگ | چک

شما تنها مسافرانی نخواهید بود که به پراگ (Prague) سفر کرده اند؛ پس سعی کنید با شلوغی میادین و خیابان های این شهر کنار بیایید، چون پراگ طرفداران بسیار زیادی دارد. فعالیت های زیادی در این شهر انتظار شما را می کشند؛ می توانید در شهر قدم بزنید و بافت زیبای آن را تحسین کنید، اطراف ساعت نجومی بچرخید و از تماشای قطعه ای به جای مانده از قرون وسطی لذت ببرید، روانه ی پل کارل شوید و از فراز آن شاهد رودخانه ی ولتاوا باشید و یا از دیدن برج تلویزیونی حیرت کنید.

ضمنا، در میان جاذبه های متعدد پراگ به هیچ وجه گالری ملی و قلعه ی پراگ را فراموش نکنید که در این صورت قسمت مهمی از تاریخ این شهر کوچک و دلربا را از دست داده اید.

نمای کلی پراگ

Scott Olver

پراگ در چک

Sona Buchelova

طبیعت شهر پراگ

Milan Chudoba

شهر پراگ در چک

Michal Novotn

پراگ در کشور چک

George Papapostolou

30- کیوتو | ژاپن

 معابد و خیابان های شهر کیوتو (Kyoto) در کشور ژاپن به خوبی توانسته اند زیبایی خود را حفظ کنند و شما را مبهوت خویش سازند. در زمستان آن ها را پوشیده شده با برف سفید و روحانی تر از همیشه می یابید؛ در پاییز از تنوع رنگ های سرخ و زرد و نارنجی حیرت زده خواهید شد و در تابستان، تابش آفتاب و طبیعت اطراف شما را حسابی به وجد خواهد آورد.

اما فصلی که کارشناس تلگراف برای بازدید از کیوتو به شما پیشنهاد می کند، فصل زیبای بهار است. در این فصل می توانید ساعت ها به تماشای منظره ای که شکوفه های سفید و صورتی در کنار معابد شهر پدید آورده اند، بنشینید و فرهنگ ژاپن را با تک تک سلول های خود لمس کنید.

شکوفه های کیوتو

Ark Tui

پاییز در شهر کیوتو

Jkboy Jatenipat

برف در کیوتو ژاپن

Chinagarn Kunacheva

شهر کیتو در ژاپن

Sar Asensio

کیوتو در شب

Julien Folcher

31- مسکو | روسیه

 با وجود گذر ایام هنوز هم رد پای آثار شوروی از چهره ی مسکو (Moscow) پاک نشده است. هنوز هم در رفتار مردمان این شهر می توان اندکی خشونت و سردی یافت که البته سرمای هوا بر این موضوع بی تاثیر نیست. اما این شهر سرد، تاریخی دارد که علی رغم هر مشکلی، آن را در چشم بینندگان زیبا جلوه می دهد. معماری شگفت انگیز و رنگ های جذاب به کار رفته در کاخ هایی چون کرملین و برج هفت خواهر، در کنار آب و هوای اغلب برفی روسیه، چهره ای دل انگیز از مسکو در خاطرتان به جای خواهند گذاشت.

شهر مسکو برفی

Yuliya Baturina

شب در مسکو

Elena Petrova

زن عکاس در مسکو

Elton Hickman

مسکو در کشور روسیه

Hazem Khattab

شهر مسکو در روسیه

Andrey Omely anchuk

32- سن پترزبورگ | روسیه

زمستان سرد و سخت، برف سنگین و سرمای استخوان سوز هوا، نه تنها نتوانسته اند محبوبیت سن پترزبورگ (Saint Petersburg) را تحت تاثیر خود قرار دهند، بلکه گاهی سبب زیبایی منحصر به فرد و شگفت انگیز این شهر می شوند.

دیدار سازه هایی چون کلیسای کازان، کلیسای ناجی در خون یا کاخ زمستانی که با تمام ابهت و صلابتشان به زیر لایه های سفید و نرم برف فرو رفته اند؛ و یا مردمی که علی رغم برخورد خشک و سردشان شب های زمستانی را گرم برگزار می کنند و تا پاسی از شب داخل خیابان ها و کافه ها دیده می شوند، ما را هرچه بیشتر به آخرین فصل سال علاقه‌مند می سازد. اگر هم سرمای هوا برای شما آزار دهنده باشد، می توانید به داخل مراکز خرید بزرگ و قدیمی سن پترزبورگ، گوستینی دوور یا گالری های این شهر پناه ببرید تا گرم نگاهتان دارند و بخشی از فرهنگ، تاریخ و محصولات روسیه را به شما نمایش دهند.

نمایی از سن پترزبورگ

Aleksey Krylov

سن پترزبورگ در کشور روسیه

Aleksey Nebolsin

فواره ای در سن پترزبورگ

Olga Volodina

سن پترزبورگ در برف

Andrey Ivanoff

شهر سن پترزبورگ

Roman Evgenev

33- دوبروونیک | کرواسی

 شهر دوبروونیک (Dubrovnik) در فصول سفر، بسیار شلوغ خواهد شد؛ اما این امر ذره ای از زیبایی اش نمی کاهد. این شهر که روزگاری بزرگ ترین ناوگان دریایی تجاری را داشته است، اکنون بیشتر برای سپری کردن اوقات فراغت و رفع خستگی کار، مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. 

گاهی در سطح شهر گردشگرانی را می بینید که با دقت و تعجب از میان کوچه های باریک و سنگفرش شده ی دوبروونیک می گذرند تا خود را به یکی از کلیساهای شهر که با شیوه ی معماری باروک ساخته شده است، برسانند. یا مردمی را مشاهده خواهید کرد که تمام روز صبر کرده اند تا در تاریکی شب به پرسه زنی در میان این شهر چراغانی شده مشغول شوند و یک نوشیدنی محلی نوش جان کنند.

شهر دوبروونیک در شب

Sasa Petrovic

بافت شهر دوبروونیک

Artur Bogacki

دوبروونیک در کرواسی

Andrey Omelyanchuk

نمایی از دوبروونیک

Shari Tucker

خانه های شهر دوبروونیک

Iuliu Illes

34- سوژو | چین

کارشناس تلگراف، شهر سوژو (Suzhou) چین را با نام ونیز مشرق زمین می خواند. با گردشی کوتاه در این شهر، اهمیت استفاده از فضای سبز در معماری کهن چین را به خوبی متوجه خواهید شد.

در این شهر باغ هایی را مشاهده می کنید که از شدت زیبایی شما را انگشت به دهان می گذارند و توانسته اند برای خود جایی میان میراث جهانی یونسکو باز کنند. این باغ ها همچنین شاهکار هنر طراحی باغ سنتی کشور چین به شمار می روند. منظره ای که طبیعت سرسبز شهر سوژو در کنار کانال های آب، قایق ها و مردمان خنده رویش می سازد شما را از هر اندوهی می رهاند و کمک می کند سفری در کمال آرامش تجربه کنید.

قایقی در سوژو

Kilin

شهر سوژو چین

Pablo Ampuero

طبیعت سوژو

Kuang Ning

نمایی از سوژو چین

Albreht Photography

مردم سوژو

Michael Hakel

35- ریو دو ژانیرو | برزیل

باورش سخت است که شخصی تاکنون تصویری از تندیس عظیم الجثه ی عیسی مسیح که بر نوک کوه کورکووادو (Corcovado) ایستاده است را در فیلم یا وب‌سایتی ندیده باشد. این جاذبه از مشهورترین نقاط کشور برزیل است که به همراه جنگل های انبوه آتلانتیک (Atlantic Forest)، شهر ریو دو ژانیرو (Rio De Janeiro) را حتی از فاصله ی بسیار دور زیبا جلوه می دهد.

اما دیدنی های شهر به همین جا ختم نمی شوند؛ اگر به برزیل سفر کنید، امکان ندارد بتوانید از خیر معماری رنگین و جذاب شهر، شن های سواحل داغ و آفتاب گرفتن بر روی آن ها و دریاچه هایی که در سرتاسر شهر به چشم می خورند، بگذرید. پس بی علت نیست که گردشگران اینطور عاشق این شهر می شوند و دوست دارند انواع تفریحات هیجان انگیز را در آن تجربه کنند.

تندیس مسیح در ریو دو ژانیرو

Emir Terovic

بافت شهر دو ژانیرو

Yulia Timofeeva

شهر دو ژانیرو در برزیل

Ewerton Oliveira

سواحل دو ژانیرو

Tim Snell

دو ژانیرو در شب

Martins

سخن آخر

باری دیگر سفری به شهرهای دیدنی جهان رقم زدیم و این بار 17 نقطه ی شگفت انگیز زمین را تک به تک از نظر گذراندیم.

حال نوبت شماست تا با ما از تجربه ی سفرهایتان به این شهرها بگویید.

جای کدام شهرها را در فهرست 35 عددی وب‌سایت تلگراف خالی می بینید؟

بی صبرانه منتظر خاطرات و دیدگاه های شما خوبان هستیم.

آیا این مطلب مفید بود؟

15 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

من برزیل رفتم وخیلی جای زیبای است مخصوصان مجسمه الجثه ی عیسی مسیح

انتشار:27 مهر 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

ساناز

سنگاپور هم خیلی قشنگه

999

سلام

11 اسفند 1397

انتشار:27 بهمن 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

آرمان

عالی بود اما جای خالیه بارسلونا اسپانیا به چشم میومد

انتشار:25 آذر 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.