karnaval.ir

مینا جعفری

انتشار

30 آبان 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تا به حال فکر کرده اید که قدم زدن بر روی پل های عظیم و طولانی را امتحان کنید؟

چیزی از طولانی ترین پل شیشه ای دنیا در چین شنیده اید؟ اگر اطلاعات زیادی درباره ی پل های باریک و ترسناک دنیا ندارید پیشنهاد می کنیم حتما از این لینک دیدن نمایید.

کارناوال بر روی پل های زیادی در ایران و جهان گام نهاده است و این بار هم می خواهد به سوی رودخانه ای نیمه منجمد برود که بر فرازش پلی فوق العاده ساخته اند. مقصد ما پل کاندینسکی ( Kuandinsky ) در کشور روسیه می باشد. این پل بر روی رودخانه ای بسیار زیبا به نام ویتیم ( Vitim ساخته شده است.

پلی ماشین رو که هیچ حفاظی در اطرافش وجود ندارد... سفری با ترس و وحشت توام با لذت و هیجان...

اما داستان به همین جا ختم نمی شود پل کاندینسکی لقب ترسناک ترین و خطرناک ترین پل ماشین روی دنیا را دارد، اما چرا؟ آیا رازی دیگر جز عدم وجود حفاظ در اطراف جاده در ورای این پل وجود دارد؟

با کارناوال همراه باشید تا بر روی خطرناک ترین پل ماشین روی جهان قدم بگذاریم.

خطرناک ترین پل دنیا
خطرناک ترین پل دنیا

چرا پل کاندینسکی ؟


_خطرناک ترین پل ماشین روی دنیا است.

_منظره ی فوق العاده زیبایی دارد.

_هر کسی شجاعت عبور از پل را ندارد.

پل کاندینسکی

آشنایی با پل کاندینسکی | Kuandinsky Bridge

افرادی که برای دیدن پل کاندینسکی به روسیه می روند افراد شجاعی هستند زیرا حاضر شده اند بر روی پلی که به عنوان خطرناک ترین پل ماشین روی دنیا شناخته می شود، بروند. کمی بیشتر با این پل آشنا می شویم:

راه آهنی که نه ریل شد و نه قطاری از روی آن عبور کرد، اما تبدیل به پلی شد که عبور کردن از آن تنها کار رانندگان شجاع و متبحر است. حدود سی سال پیش، این پل فولادی نیمه ساخته، با طول 570 متر و به پهنای 2 متر، برای عبور قطار ساخته شد و قرار بود بخشی از راه آهن 4324 کیلومتری تراورس سیبری و روسیه ی شرقی باشد.
پروژه نیمه کاره ماند و محلی ها شروع به استفاده از پل کردند تا راه میانبری باشد برای گذشتن از رودخانه. نزدیک ترین روستا به این پل ( Kuanda ) نام دارد و 1500 نفر در آن زندگی می کنند.

تا به امروز بر روی پل بهسازی و یا حتی بازسازی صورت نگرفته اما همچنان رانندگان، این مسیر را برای عبور انتخاب می کنند.
هر چند که کمی بعد تر و کمی آن طرف تر، خط راه آهنی ساخته شد تا راه ارتباطی بین دو طرف رودخانه باشد، اما هنوز افرادی هستند که انتخابشان هیجان است.
1500 نفر از اهالی روستای Kuando که در یک سمت رودخانه قرار دارد، می توانند بدون پرداخت هزیه برای رفت و آمد از این قطار استفاده کنند.

ساختار زیرین این پل از جنس فولاد و سطح روی آن از جنس چوب می باشد. از نکاتی که این پل را خطرناک کرده می توان به لغزنده بودن آن در فصل های سرد و در هنگام بارش برف، عدم وجود حفاظ، عرض کم، پوسیدگی ساختار فولادین و امکان شکستن چوب های سطح رویی پل اشاره نمود.

پل کاندینسکی

پل را در ویدئو ببینید

در یک قدمی تخریب

ساختار اصلی پل فولادی است، البته درباره این پل و فولاد که صحبت می کنیم باید ساختاری از آهن زنگ زده را تصور کنید چون تمای فولاد آن تا اندازه ی زیادی اکسید شده اند و اصلا استحکام اولیه خود را ندارند. تخته های چوبی که بر روی آن قرار گرفته اند نیز، نتوانستند کمکی به بهتر شدن شرایط کنند.
آن ها نیز شکسته و پوسیده اند ...

 وجود رطوبت زیاد در منطقه از دلایل اصلی و مهم پوسیدگی پل کاندینسکی هستند و هر سال بر میزان آسیبی که به این پل می رسد افزوده می شود.

خطرناکترین پل جهان www.karnaval.ir17

نمای قسمتی از پل که کاملا پوسیده و فرو ریخته است

خطرناک-ترین-پل-جهان-روسیه-www.karnaval.ir2_

بازسازی پل

مسئولین هیچ اهمیتی به بازسازی و تعمیر پل کاندینسکی نمی دهند و تنها کسانی که به فکر مرمت پل هستند، افرادی محلی و رانندگانی هستند که ناچارند از این پل عبور کنند. رانندگان می گویند بارها و بارها به دلیل رو به رو شدن با گودال ها مجبور شده اند که بر روی پل از اتومبیلشان پیاده شوند و پل را تعمیر کنند در واقع آن ها به هنگام عبور کردن از پل، همزمان تعمیرش هم می کنند.

رانندگان این مسیر در تعمیر پل حرفه ای هم شده اند؛ چوب ها را طوری روی پل قرار می دهند که درست زیر چرخ ماشین قرار بگیرد، تا چرخ در قسمت شکسته پل، گیر نکند و راه برای اتومبیل های بعدی باز و مناسب باشد اما با این حال به دلیل روند سریع تخریب پل، همه روزه وضعیت امنیت کاندینسکی بدتر و بدتر می شود.
اطمینان دارم که حتی فکر کردن به چنین شرایطی برای رانندگان آفرود لذت بخش است و برایشان چالشی بزرگ به حساب می آید، پس بنابراین اگر خواهان تجربه ای تکرار نشدنی هستید می توانید به روسیه و دیدار پل کاندینسکی بروید.

خطرناکترین پل جهان www.karnaval.ir16
خطرناکترین پل جهان www.karnaval.ir18
خطرناکترین پل جهان www.karnaval.ir8

خطر در کمین ....

وضعیت پل را با هم دیدیم، حالا به آن یخ زدگی و لغزنده بودن را هم اضافه کنید تا کمی، هراس عبور کردن از پل را دریابید.
ناگفته نماند که چرخ های اتومبیل ها از لبه ی پل فاصله ی بسیار کمی دارد و مقداری لغزش کافی است تا راننده به همراه اتومبیلش به داخل رود نیمه منجمد سقوط کنند.

از جمله حادثه ای که زیاد روی این پل رخ می دهد پنچر شدن لاستیک ماشین هاست که در اثر برخورد ناگهانی به چوب های تیز پل رخ می دهد، به همین دلیل اغلب افرادی که قصد دارند از روی پل عبور کنند لاستیک زاپاس همراه دارند و حتی دیده شده که یک نفر جلوتر از اتومبیل پیاده حرکت می کند تا از وقوع حادثه جلوگیری کند.

از دیگر موارد غیر قابل باور که به وفور بر روی پل کاندینسکی رخ می دهد سقوط خودرو ها به درون رود به دلیل وزش بادهای سهمگین است، اتفاقی که کمتر واقعی بودن آن را باور می کنند.

تمامی این ها پل مخروبه ی کاندیسکی را خطرناک ترین پل ماشین رو جهان کرده است تا افراد شجاع از سراسر جهان، به روسیه اگر آمدند از روی آن هم عبور کنند. هرچند که تا امروز، هیچ مرگ و میری ثبت نشده است اما پسوند " ترین " هنوز همراه نام این پل است.

البته بسیاری دلیل در ظاهر بی خطر بودن این پل را، تعداد کم افرادی می دانند که حاضرند از روی آن عبور کنند. شهرت این پل باعث شده تا مردم هنگام عبور کردن از آن، عکس و فیلم تهیه کنند، به عنوان مدرکی برای اثبات شجاعتشان.

پل کاندینسکی
پل کاندینسکی
خطرناک ترین پل جهان روسیه www.karnaval.ir9

بهترین فصل سفر

بهار و تابستان: عبور از پل در فصل بهار و تابستان یک چالش بزرگ است و باید با احتیاط فراوان از آن عبور کرد، این چالش برای اتومبیل های بزرگ تر مانند کامیون ها پر دردسر تر است، اما در این دو فصل بیشترین عبور و مرور از روی پل انجام می گیرد.

پاییز: در این فصل امکان یخ زدگی پل به دلیل سرمای هوا در برخی سال ها وجود دارد.

زمستان: عبور از پل در فصل زمستان کار خطرناکی است و در این فصل اتومبیل های کمتری از روی پل عبور می کنند.

پل کاندینسکی

دسترسی و بازدید

این پل در کشور روسیه و بر روی رودخانه ی ویتیم قرار دارد.

آدرس: کشور روسیه، منطقه ترانس بایکال، رودخانه ویتیم پل کاندینسکی

Address: Kuandinsky, Vitim River, Trans Baikal Region, Russia

خطرناک ترین پل جهان روسیه www.karnaval.ir7

موقعیت کاندینسکی بر روی نقشه

توصیه کارناوال

طی کردن مسیر پل کاندینسکی با اتومبیل کار بسیار خطرناکی است پیشنهاد می کنیم که اگر علاقمند هستید که پل را از نزدیک ببینید فقط روی آن پیاده روی کنید و از سرنخوردن کفش هایتان هم مطمئن باشید زیرا یک غفلت کافی ایست تا متحمل خسارات زیادی شوید و یا حتی جانتان را به خطر اندازید.

اما دیدن این پل می تواند تجربه ی جالبی باشد به شرطی که لباس و کفش مناسب همراه داشته باشید و ترجیحا با فردی محلی همراه شوید تا گردشی امن تر داشته باشید.

پل کاندینسکی

سخن آخر

آیا به نظر شما اتومبیل رانی بر فراز پل کاندینسکی کار عاقلانه ای است؟

از نظر شما طی کردن این مسیر شجاعت است یا حماقت؟

نظرات و دیدگاه هایتان را با ما در میان بگذارید و بگویید که جرات عبور از پل کاندینسکی را دارید؟

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

zamani

بسیار عالی

مینا جعفری

سپاس از شما بزرگوار

16 اسفند 1394

انتشار:12 اسفند 1394

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.