karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

05 مهر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

جذاب ترین و مورد استقبال ترین مکان های گردشگری آسیا کجا هستند؟

قطعا تا به حال نام #تاج محل و دیوار معروف چین به گوشتان خورده است، اما از معابد اَنگکور تایلند و یا لشکر سفالین چین هم چیزی می دانید؟

ورد ترول اِواردز ( World Travel Awards ) بیست و سه سال پیش تأسیس شد تا بخش های پر رنگ صنعت مهم گردشگری را به همگان بشناساند و امروزه جایزه این موسسه به قدری مهم و با اهمیت است که وقتی به مکان یا فردی تعلق می گیرد، نشان از بالاترین درجه کیفیت دارد و برندگان به درجه ای می رسند که تمام رقیبان در آرزوی دست یافتن به آنند. به طور دقیق تر، هرساله ورد ترول اواردز جوایزی را به بهترین بخش های گردشگری چون: برترین جاذبه گردشگری، بهترین شهر ساحلی، بهترین ایرلاین و دیگر بخش های متنوع اهدا می کند. این جوایز به تفکیک قاره و منطقه جغرافیایی در نظر گرفته می شوند و تمام نکات استاندارد بین المللی برای گزینش مد نظر قرار می گیرند. نحوه گزینش در این موسسه به صورت رأی گیری است و تنها برای فعلان و شاغلان حوزه گردشگری امکان پذیر است. 

به مناسبت اعلام کاندید های #برترین جاذبه های گردشگری آسیا، سری می زنیم به این نقاط مشهور گردشگری که احتمالا با بسیاری از آن ها آشنایی ندارید.

همراه با کارناوال دست از کلیشه ها بکشید و پا به دنیای جذاب و کم تر شناخته شده گردشگری آسیا بگذارید.

برترین جاذبه های گردشگری آسیا
برترین جاذبه های گردشگری آسیا

1- معابد انگکور ، کامبوج | Angkor Wat

معابد انگکور یکی از باشکوه ترین معابد کشور کامبوج و بزرگ ترین مجموعه مذهبی در دنیاست که وسعتی در حدود  162.6 هکتار دارند. این معابد در ابتدا و در قرن دوازدهم، به عنوان معبدی هندو در امپراتوری خمر ساخته شد و به خدای ویشنو اهدا شد. اما بعدها و در قرن 14 با ورود آیین بودا به کشور کامبوج، به معبدی بودایی بدل شدند. پس از این زمان بود که مجسمه های بودایی نیز به تزئینات چشمگیر این معابد افزوده شدند.

برج مرکزی این سازه، ارتفاعی 65 متری دارد و با 4 برج کوچک تر و مجموعه ای از دیوارهای پیوسته در اطراف احاطه شده است. این دیوارهای پیوسته نمادی از مونت مرو ( Mount Meru) مکانی خیالی در افسانه های هندو و بودایی است که بوداییان اعتقاد دارند جاییست بر فراز هیمالیا و خانه خدایان محسوب می‌شود. معابد انگکور در لغت به معنای «شهر معابد» است. معابد انگکور به بهترین نوع معماری سبک خمر آراسته شده است. این معابد امروزه به نماد کشور کامبوج تبدیل شده اند و تصویرشان بر روی پرچم این کشور به چشم می‌خورد.

خوب است بدانید نه تنها امسال، بلکه چندین سال است نام معابد انگکور در میان لیست برترین جاذبه های آسیا به چشم می‌خورد. 

آدرس: کامبوج، سیم ریپ 

Address: Siem Reap, Cambodia

معابد انگکور کامبوج
معابد انگکور کامبوج

2- معبد بوروبودور ، اندونزی | Borobudur Temple

معبد بوروبودور نه تنها یک سازه اعجاب انگیز در میان مکان های گردشگری محسوب می‌شود بلکه بزرگ ترین سازه بودایی در دنیا نیز هست. این معبد قرن هشتمی در شهر جاوا واقع شده و در میان لیست پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری آسیا قرار دارد. بسیاری از گردشگران به این معبد می آیند تا عجایب این سازه را از نزدیک مشاهده کنند و تفاوت های بارز آن را با دیگر معابد بودایی لمس کنند.

معماری، جزئیات ساختاری و شکوه این معبد از ویژگی های منحصر به فرد بوروبودور اند. در پس زمینه این معبد کوه های آتش فشانی به چشم می خورند که بر زیبایی منظره معبد می افزایند. این معبد از سه بخش ساخته شده که پایه ای هرمی با پنج تراس مربعی هم مرکز دارد، در قسمت بدنه سه صفحه دایره ای به چشم می خورد و در قسمت بالا به گنبدی عظیم مزین است.  تمام دیوارها و نرده های معبد به نقش های برجسته آراسته شده است. در اطراف صفحه های دایره ای، 72 گنبد دیده می‌شود که بر بالای هر کدام یک مجسمه بودایی قرار دارد. معبد بوروبودور 2,500 متر مربع وسعت دارد و جزء میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با این معبد مطلب معبد بوروبودور اندونزی | بزرگ ترین معبد بودایی جهان را بخوانید.

آدرس: اندونزی، ماگلانگ، بوروبودور، تامان ویساتا کاندی بوروبودور

Address: Taman Wisata Candi Borobudur, Borobudur, Magelang 56553, Indonesia

معبد بوروبودور اندونزی
معبد بوروبودور اندونزی

3- دیوار چین | Great Wall of China

دیوار اعجاب انگیز چین، نه تنها یکی از پر بازدید ترین مقاصد گردشگری آسیا است، بلکه یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان نیز محسوب می‌شود. همان طور که می دانید این دیوار طولانی ترین دیوار در کل دنیاست و طولی 7000 کیلومتری دارد. دیوار چین از 9 استان، ناحیه وسیع خود مختار و شهر عبور می کند و تاریخ ساخت آن به قرن دوم پیش از میلاد بر می گردد که بعدها در دوران امپراتوری مینگ و قرن چهاردهم مورد توجه و بازسازی قرار گرفت.

ویژگی منحصر به فرد این دیوار باشکوه علاوه بر طول بی نظیرش، فراز و نشیب و همگامی اش با بالا و پایین زمین است، به قدری که پیاده روی بر بلندای این دیوار بیش تر به یک کوهنوردی شباهت دارد! می توان گفت ساخت این دیوار بیش از دو هزار طول کشیده است، چرا که در طی سلسله ها و امپراتوری های بسیاری ساخته و بازسازی شده است. 

برای اطلاعات جامع از این شگفتی، می توانید دیوار چین | اژدهای خفته در کوهستان را بخوانید.

دیوار چین
دیوار چین
دیوار چین

4- خلیج هالونگ ویتنام | Ha Long Bay

با پا گذاشتن به خلیج هالونگ منظره ای از ستون های سر به آسمان ساییده و جنگلی از درختان سرسبز بر فرازشان، جزایر کوچک و آب زمردین نفس ها را در سینه حبس می کند! زیبایی هالونگ، چون اژدهایی با ابهت، لحظه ای به شما امان نمی دهد و بر تمام روح شما چیره می‌شود. وقتی که نگاهی به نام « هالونگ » می اندازی تازه علت نام گذاری اش را در خواهی یافت، چرا که در لغت به معنای اژدهایی فرود آمده بر پهنه دریاست. به سبب شکوه طبیعی و منظره های خارق العاده این منطقه، نام خلیج هالونگ را علاوه بر پربازدید ترین مقاصد گردشگری آسیا، در لیست عجایب هفتگانه طبیعی دنیا نیز می‌بینید. 

جالب آن که این خلیج در فهرست یونسکو به ثبت رسیده و بر طبق پژوهش محققان، هزاران سال پیش انسان های اولیه در این جزایر زندگی می کرده اند. 

برای اطلاعات بیش تر از این خلیج و تفریحات هیجان انگیزش می توانید خلیج هالونگ ویتنام | طبیعتی اعجاب انگیز در آسیا را بخوانید. 

آدرس: ویتنام، خلیج هالونگ 200000، گوانگ نین

Address: Quang Ninh, Halong Bay 200000, Vietnam

خلیج هالونگ ویتنام
خلیج هالونگ ویتنام
خلیج هالونگ ویتنام

5- اینترامورس فیلیپین | Intramuros

اینترامورس قدیمی ترین منطقه و هسته تاریخی شهر مانیلا در فیلیپین است و همچنین به نام شهر دیواری نیز شهرت دارد. اینترامورس به هنگامی که تحت استعمار اسپانیا قرار داشت خود به نام شهر مانیلا خوانده می‌شد و در همان هنگام مقر فرماندهی حکومت و امپراتوری اسپانیا محسوب می‌شد. ساخت دیوارهای دفاعی اینترامورس در اواخر قرن 16 و به منظور دفاع از شهر در برابر بیگانگان انجام گرفت.

این منطقه 0.67 کیلومتر مربعی در امتداد سواحل خلیج مانیلا و جنوب رود پاسیج قرار گرفته است. بخش محافظتی اینترامورس یا شهر دیواری، قلعه سانتیاگو است که در دهانه رودخانه قرار دارد. بازسازی و ساخت و ساز در طی قرن یستم، باعث شد که دیوارها و قلعه ی اینترامورس از دیدرس خلیج مانیلا پنهان بماند. 

آدرس: فیلیپین، لوزن، مانیلا، بونیفاسیو اند سنت پادرا بورگوس 

Address: Bonifacio Dr & Padre Burgos St, Manila, Luzon 1002, Philippines

اینترامورس فیلیپین
اینترامورس فیلیپین
اینترامورس فیلیپین

6- تاج محل هند | Taj Mahal

تاج محل، این تاج مرمرین کشور هندوستان به سبب معماری منحصربفرد ایرانی-اسلامی اش، سالیان سال است که مورد توجه گردشگرانی از سراسر دنیاست. تاج محل مسجد و مقبره ایست که در پی داستانی عاشقانه به دنیا آمد. شاه جهان، امپراتور هندی پس از از دست دادن همسر محبوبش ممتاز محل و برای زنده نگه داشتن یاد ملکه خویش، بر آن شد تا مقبره ای اختصاصی و بی مثال برایش بسازد. وی فرمان ساخت تاج محل را صادر کرد و به این ترتیب در قرن هفدهم و سال ۱۶۳۲  ساخت تاج محل آغاز شد که 11 سال زمان برد تا تکمیل شود. هزینه ساخت این مجموعه باشکوه در قرن هفدهم، نزدیک 32 میلیون روپیه برآورده شده که ارزش آن امروزه برابر با ۸۲۷ میلیون دلار آمریکاست!! 

تاج محل سالانه میزبان 3 میلیون گردشگر است و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری آسیاست که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو و #عجایب هفتگانه جدید دنیا نیز به چشم می‌خورد.

برای اطلاعات دقیق تر از مجموعه تاج محل، هزینه ها و نحوه دسترسی به آن تاج محل | تاج مرمرین هند را بخوانید.

آدرس: هند، شهر آگرا

Address: Agra, Uttar Pradesh 282001, India

تاج محل هند
تاج محل هند

7- لشکر سفالین چین | Terracotta Warriors

اگر بخواهیم برویم سراغ یکی از قابل توجه ترین حفریات باستانی کشف شده در قرن بیستم، قطعا آن #لشکر سفالین چین است!

لشکر سفالین چین مجموعه ای از سربازها و اسب های سفالین است که نشان دهنده ارتش نخستین امپراتوری چین، امپراتوری چین شی هوانگ است. در واقع این مجموعه، نوعی هنری آئینی است که مجموعه ای از اشیا به همراه متوفی دفن می شوند. لشکر سفالین چین در 210–209 سال قبل از میلاد مسیح به همراه نخستین امپراتور چین به خاک سپرده شدند تا بدین طریق از امپراتور در زندگی پس از مرگش محافظت کنند. این مجموعه عظیم از 8000 سرباز، 130 ارابه، 520 اسب و 150 اسب سواره نظام تشکیل شده است که همگی از جنس سفال ساخته شده اند اما ابعاد متفاوتی دارند. 

مجموعه عظیم و سفالی سربازهای چینی به صورت کاملا اتفاقی و در سال 1974 کشف شد. داستان از آن جا شروع شد که گروهی از دهقانان منطقه در نزدیکی مقبره سلطنتی در حال حفر زمین بودند تا چاه آبی بسازند، در همین حین به تعدادی ظرف سفالین و قدیمی برخوردند. طولی نکشید که هجم بالایی از باستان شناسان چینی به منظور مطالعه و بررسی بیش تر به منطقه ژیان سرازیر شدند. باستان شناسان پس از بررسی و حفریات بیشتر به مجموعه حیرت انگیز سربازهای سفالی برخوردند.

مجموعه سفالین چین در 1.5 کیلومتری شرقی مقبره امپراتور چین شی هوانگ قرار دارد.

برای اطلاعات کامل و جامع از تمام جزئیات این مجموعه بی نظیر و نحوه دسترسی به آن، می توانید ارتش سفالین چین | لشگر خفته در خاک را بخوانید.

آدرس: چین، استان شانکسی، ژیان، لینگستون

Address: Lintong, Xi'an, Shaanxi, China

ارتش سفالین چین
لشکر سفالین چین
ارتش سفالین چین

8- شهر ممنوعه چین | The Forbidden City

شهر ممنوعه که با عنوان کاخ موزه و گا گونگ هم شناخته می شود، در قلب شهر پرهیاهو پکن واقع شده است. شهر ممنوعه در طی پانصد سال، کاخ پادشاهی 24 امپراتور در دو سلسله مینگ و چینگ بوده است. ساخت این مجموعه 14 سال به درازا کشیده است.

منجمان باستانی چینی معتقد بودند که ستاره بنفش (ستاره قطبی) در مرکز بهشت قرار دارد و امپراتور بهشتی نیز در قصر بنفش زندگی می کند. به همین سبب قصر زمینی امپراتور را قصر بنفش می نامیدند. از آن جا که هر کسی اجازه ورود به قصر بنفش را نداشت و برای ورود به قصر بنفش اجازه مخصوص امپراتور مورد نیاز بود، این مجموعه «شهر بنفش ممنوعه» نامگذاری شد که در طی زمان به اختصار به نام «شهر ممنوعه» شهرت یافت. 

هم اکنون شهر ممنوعه را بیش تر با نام کاخ موزه می شناسند. شهر ممنوعه شکلی مستطیلی دارد و با وسعت 74 هکتار و 8700 اتاق، بزرگ ترین مجموعه ی کاخ در دنیاست. شهر ممنوعه با یک خندق 52 متری و دیواری 10 متری از اطراف احاطه شده است. که در هر ضلع شهر ممنوعه یک ورودی به چشم می‌خورد. 

شهر ممنوعه سالانه پذیرای بیش از 14 میلیون گردشگر است و در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

آدرس: چین، پکن، خیابان چهارم جینگشان مقابل خیابان دانگچن

Address: 4 Jingshan Front St, Dongcheng, Beijing, China

شهر ممنوعه چین
شهر ممنوعه چین
شهر ممنوعه چین

9- قصر امپراتوری توکیو | Tokyo Imperial Palace

#قصر امپراتوری توکیو، اقامتگاه پیشین امپراتور ژاپن بوده که مجموعه وسیع و پارک مانندی در شهر توکیو است. این قصر امپراتوری بیش از 1000 هزار سال خانواده های امپراتوری ژاپن را خود جای داده است. در مجموعه وسیع آن بخش هایی چون قصر اصلی، اقامتگاه خصوصی خانواده امپراتوری، چندین موزه، بایگانی و دفاتر اداری و اجرایی دیده می شود. قصر امپراتوری توکیو در محل قلعه قدیمی ادو ساخته شده و فضایی به وسعت 3.41 کیلومتر مربع را در بر می گیرد. از آنجا که قصر امپراتوری توکیو در ارتفاعات بخشی از املاک خاص ژاپن قرار گرفته است که در طی زمان دچار افت و خیز قیمت بسیاری بوده، توسط برخی ادعا می شود که ارزش ملک این قصر امپراتوری از تمام املاک کالیفرنیا بیش تر است! 

در میان این مجموعه وسیع امپراتوری یک باغ در بخش شرقی به چشم می خورد که ورودش برای عموم آزاد است.

آدرس: ژاپن، توکیو، چایودا

Address: 1-1 Chiyoda, Tokyo 100-8111, Japan

قصر امپراتوری توکیو
قصر امپراتوری توکیو

10- قله ویکتوریا هنگ کنگ | Victoria Peak

ویکتوریا کوهستانی در نیمه غربی جزیره هنگ کنگ است که با نام کوه آستین ( Austin Mount ) نیز شناخته می شود. قله ویکتوریا با ارتفاع 552 متری خود یکی از بلندترین قله های هنگ کنگ محسوب می شود.

نکته جالب توجه قله ویکتوریا آن است که بر خلاف بسیاری از قله های مرتفع، نه تنها در نقطه ای دور از شهر و جامعه بشری نیست، بلکه درست درون شهر ویکتوریا هنگ کنگ قرار دارد. به طوری که یکی از جاذبه های گردگشر پذیر و شلوغ شهر است. از بالای این قله اشراف فوق العاده ای به مرکز شهر، بندرگاه ویکتوریا و جزیره لاما خواهید داشت. همچنین برای داشتن دیدی بهتر نسبت به منظره شهری و جزئیات آن، تلسکوپی بر روی قله ویکتوریا تعبیه شده است.

جالب است بدانید که سالانه نزدیک 7 میلیون گردشگر از قله ویکتوریا دیدن می کنند و اغلب این گردشگران پس از بازدید از قله ویکتوریا، از برج و مجموعه قله که درست در نزدیکی قله قرار دارد نیز بازدید می کنند. 

آدرس: چین، هنگ کنگ، جاده 1 لوگارد

Address: 1 Lugard Rd, Hong Kong, China (Formerly Tai Ping Shan)

قله ویکتوریا هنگ کنگ
قله ویکتوریا هنگ کنگ
قله ویکتوریا هنگ کنگ

سخن آخر

چقدر از وجود این جاذبه های مشهور آسیایی باخبر بودید و یا از آن ها اطلاعاتی داشتید؟

به زودی در کارناوال اطلاعات کامل و جامعی در مورد هر کدام از این جاذبه های مشهور آسیایی خواهید خواند.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید و این بار شما به ما بگویید کارناوال به کدام مکان خاص سفر کند. 

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.