karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

01 آذر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

یکی از دلایل مهمی که تصمیم به سفر گرفته و کوله بارمان را می بندیم، آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان مختلف و تماشای زیبایی های اماکن گوناگون دنیاست. جهانگردان زیادی همه ی عمرشان را در سفر می گذرانند و عقیده دارند مسافرت، تجربه های جدیدی را برایشان می آفریند. همیشه در طول سفرهایمان نکات جذاب و جالبی یاد می گیریم که در تمام طول عمر در خاطرمان ثبت می شوند؛ اما این دفعه قصد داریم به مکان هایی برویم که هنوز هم رازهای سر به مهر بسیاری را در خود نهان داشته اند و برای گشت و گذار در آن ها باید کمی از قوه ی تخیلمان کمک بگیریم.

با پیشرفت سرسام آور تکنولوژی و اختراع ابزارآلات مختلف، هنوز هم باستان شناسان و محققین نتوانسته اند رموز برخی از مکان های جهان را کشف کنند؛ بناهای تاریک و پیچ در پیچی وجود دارند که حتی نمی دانیم چه کسی آن ها را ساخته و چرا هنوز سالم و پابرجا هستند.

فهرست جدیدی در سال 2017 توسط شبکه ی امریکن اکسپرس (American Express) منتشر شده که در آن رمزآلودترین مکان های روی کره ی زمین را مشخص کرده اند. ما هم امروز این لیست را بررسی می کنیم و بیشتر با راز آلودترین مناطق جهان آشنا می شویم. همراه کارناوال باشید تا رازهای نهفته در این مکان ها را کشف کنیم.

این نکته را هم فراموش نکنید که در این مطلب تنها توضیح مختصری از این اماکن رمزآلود را می خوانیم. کارناوال در آینده یک به یک به این نقاط سر می زند تا سر از تمام داستان ها و رمز و راز آن ها درآورد.

اسرارآمیزترین مکان های جهان

1- استون‌هنج | Stonehenge

استون هنج نام بنایی تاریخی در شهرستان ویلتشایر (Wiltshire) انگلستان است. این بنا از روی هم قرار گرفتن چندین سنگ با وزن بیش از 50 تن ساخته شده و هنوز هم مشخص نیست که چه کسی آن ها را روی هم قرار داده و اصلا چطور این کار را انجام داده است.

تاریخ ساخت این بنا به عصر برنز و نوسنگی باز می گردد و اصلا مشخص نیست که در آن زمان چطور چنین بنای عظیمی را ساخته اند. امروزه استون هنج یکی از نمادهای فرهنگی انگلستان به حساب می آید که گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند. از سال 1986 این بنا را جزو فهرست جهانی یونسکو قرار دادند و از همان دوران حفاظت ویژه ای از آن می شود تا راز آن را کشف کنند.

محققان معتقدند که اینجا در قدیم قبرستان بوده است؛ زیرا استخوان های زیادی در زمین های اطراف آن پیدا شده است که قدمتشان به 3000 سال قبل از میلاد می رسند؛ اما هیچ تاییدی برای این نظریه وجود ندارد.

آدرس: انگلیس، شهر سالزبری، منطقه آمسبری، استون هنج.

.Address: Amesbury, Salisbury SP4 7DE, UK

استون هنج

2- مجسمه های موآی | Moai Statues

مجسمه های موآی در جزیره ی ایستر (Easter Island) و در میان اقیانوس آرام قرار دارند. این جزیره حدودا ۱۶۳.۶ کیلومتر مربع مساحت دارد و هنوز هم حدود ۴۰۰۰ نفر در آن زندگی می کنند.

سرنوشت موآی ها هنوز هم به درستی مشخص نیست. می دانیم که با صدها مجسمه ی سنگی غول پیکر رو به رو هستیم که حتما با دلیل و قصد خاصی ساخته شده اند. شاید با خود تصور کنید که وجود چند مجسمه در میان جزیره ای دور افتاده آن قدرها هم جذاب و راز آلود نیست؛ اما باید بدانید که موآی ها را در بین سال های ۱۰۰۰ تا ۱۷۰۰ میلادی ساخته اند و سازندگان هنرمندش با همان امکانات اولیه، مجسمه ها را حدود ۱۹.۳ کیلومتر جا به جا و حمل کردند تا به مکان های مورد نظرشان برسند.

موضوع وقتی جذاب تر می شود که بدانید، هر موآی به طور متوسط 10 متر ارتفاع و بیش از 50 تن وزن دارد و برای حرکت دادن آن ها باید از ابزارهای مدرنی استفاده کنند؛ اما هیچ وسیله ی مدرنی در آن زمان وجود نداشته و حتی در جزیره هیچ درختی هم نمی روییده است که از چوبش به عنوان الوار استفاده کنند؛ به همین خاطر هنوز هم دانشمندان در پی کشف حقایق این مجسمه ها هستند.

آدرس: شیلی، منطقه والپارسیو، جزیره ایستر.

.Address: Easter Island, Valparaiso Region, Chile

ورود به صفحه اختصاصی مجسمه های موای

مجسمه موای

مجسمه های موای

3- سنگ های توپی کاستاریکا | The Stone Spheres 

کاستاریکا کشوری در آمریکای مرکزی است که یکی از جالب ترین جاذبه های دنیا را در خود جای داده است. در این سرزمین جزیره ای به نام ایسلا دل کانو (Isla del Caño) وجود دارد که زادگاه سنگ های رازآلود و توپی است. بیش از 300 سنگ دایره ای شکل و بزرگ در این جزیره به چشم می خورند که علت وجود آن ها اصلا مشخص نیست. قطر این سنگ ها از چند سانتی متر تا دو متر برآورد شده و تعجب جهانیان را بر انگیخته است.

امروزه ساکنان کاستاریکا در کنار این سنگ های کره ای به راحتی زندگی می کنند و هنوز هم نمی دانند علت وجود آن ها چیست.

آدرس: کاستاریکا، جزیره ایسلا دل کانو، محله ی پالمار سور.

.Address: Palmar Sur, Osa, Puntarenas, Costa Rica

سنگ های توپی کاستاریکا

سنگ های توپی کاستاریکا

سنگ های توپی کاستاریکا

سنگ های توپی کاستاریکا

4- جزیره اوک | Oak Island

اوک نام جزیره ای است که با مساحت 57 هکتار در جنوب کانادا قرار دارد، این سرزمین با درختان سرسبز و انبوه کاملا پوشیده شده و در چند سال گذشته مورد توجه گردشگران واقع شده است.

از سال 1850 گنجینه های ارزشمند زیادی در این جزیره یافت شده که هر سال هم بر شمار آن ها افزورده می شود؛ گنج هایی مانند گودال سکه، تخته سنگ صلیبی و... . هنوز کسی نمی داند که چه کسانی این گنج ها را در این جزیره ی نسبتا دور افتاده دفن کرده اند. وجود همین گنجینه های گران مایه باعث شده است تا دزدان دریایی و قاچاق چیان عتیقه نیز به سوی این مکان بروند و فضای اوک کمی ناامن شود؛ اما با همه ی این تفاصیل هنوز از مالک گنج ها اطلاعاتی در دست نیست.

آدرس: کانادا، نوا اسکوشیا، جزیره اوک.

.Address: Nova Scotia, Canada

جزیره اوک

5- هرم بزرگ جیزه | Great Pyramid of Giza

حتما نام اهرام مصر را شنیده اید و احتمالا باید بدانید که بزرگترین هرم این مجموعه جیزه نام دارد و به آن خوفو هم می گویند؛ دلیل این نام گذاری پیکر پادشاهی مصری به نام خوفوست که در این هرم یافت شد.

هرم جیزه در قاهره قرار دارد و سال ها از ساخت آن می گذرد؛ اما هنوز دقیقا مشخص نیست که آن را چگونه ساخته اند. تا چند سال پیش حتی امکان ورود به جیزه نیز وجود نداشت تا این که نهایتا توسط رباتی مدرن داخل آن کشف شد و محققان متوجه شدند که این هرم 3 اتاق دارد.

در ساخت این هرم غول پیکر از تخته سنگ های بزرگ قرمز رنگ استفاده شده است و باستان شناسان معتقدند که سازنده ها ابتدا سنگ ها را از معدن استخراج کرده و سپس به سوی هرم آورده اند؛ اما این که چطور چنین اجسام سنگی را حمل نمودند نیز هنوز مشخص نیست.

آدرس: مصر، استان جیزه، منطقه الهرم، محله نصرت المسلمین، هرم جیزه.

.Address: Al Haram, Nazlet El-Semman, Al Haram, Giza Governorate, Egypt

ورود به صفحه اختصاصی هرم جیزه

هرم جیزه

اهرام مصر

نمای خارجی هرم جیزه

هرم های مصر

اهرام ثلاثه مصر

6- خطوط نازکا | Nazca

آنچه امروزه با نام نازکا شناخته می شود، مجموعه خطوطی هستند که در صحرایی به همین نام در کشور پرو واقع شده اند. اگر به تصاویر دقت کنید، خطوط ساده اما گوناگونی را خواهید یافت که روی صحرا کشیده شده اند و اشکالی شبیه به میمون، عنکبوت، دست انسان و... دارند.

جالب اینجاست که این خطوط حدود 200 الی 700 سال پیش از میلاد مسیح خلق شده اند؛ درست زمانی که نه از تصاویر هوایی خبری بود و نه از هلیکوپتر و هواپیما. اصلا معلوم نیست که چه کسانی این شکل ها را خلق کرده اند و انگیزه ی آن ها از این کار چه بوده است.

آدرس: پرو، نازکا.

.Address: Nazca, Peru

خطوط نازکا

خط های نازکا

7- گوبکلی‌تپه | Göbeklitepe

گوبکلی‌تپه نام منطقه ای تاریخی در ترکیه است که نزدیک مرز سوریه قرار دارد. قدمت این منطقه به چیزی در حدود دوازده هزار سال می رسد و باستان شناسان معتقدند که اینجا اولین پرستشگاه آدمیان بوده است.

متاسفانه امروزه جز خرابه هایی از این مکان باقی نمانده است؛ اما با این اوصاف هنوز هم دیدنی و جذاب به نظر می رسد. با حفاری های انجام شده به این نتیجه رسیدند که ساخت چنین مکان عظیمی باید کار دسته ی بزرگی از انسان ها باشد و همین موضوع هم برای چندین سال پیش، امری تفکر برانگیز است.

نکته ی جالب درباره ی گوبکلی‌تپه، مرکز آن است؛ درست در وسط این منطقه سازه ای به صورت دایره ای شکل به چشم می خورد که احتمالا محل اصلی پرستش مردمان این دیار بوده است و تا فرسخ ها دورتر از این مکان، هیچ خانه ای ساخته نشده است که این خود نشان از اوج قدرت خدای آن ها دارد و البته اطلاعات خوبی درباره ی او در دست نیست.

آدرس: ترکیه، استان شانلیورفا، منطقه اورنچیک.

.Address: Örencik, Şanlıurfa Province, Turkey

گوبکلی‌تپه ترکیه

نمای نزدیک گوبکلی‌تپه

نمای کلی گوبکلی‌تپه

گوبکلی‌تپه

8- آبشار شعله ابدی | Eternal Flame Falls

آبشار شعله ابدی در حفاظت گاه شیل کریک (Shale Creek) واقع در پارک ریج چستنات (Chestnut Ridge Park) در غرب نیویورک قرار دارد. غار کوچکی در پایین و پای آبشار به چشم می خورد که محل انتشار گاز طبیعی است و باعث روشن ماندن یک شعله کوچک می‌شود. جالب آن است که تقریبا در تمام طول سال می‌توان این آتش کوچک را مشاهده کرد. هرچند این شعله گاهی در طی سال خاموش می‌شود، اما خود بر حسب اتفاق دوباره روشن می گردد. با همه این ها، ابهامات زیادی درباره نحوه انتشار این گاز وجود دارد و همین موضوع سبب شده است تا نام این مکان در فهرست رازآلودترین مکان های دنیا قرار گیرد.

آدرس: ایالت نیویورک، پارک ارکارد، پارک چستنات، آبشار شعله ابدی.

.Address: Chestnut Ridge Park, Orchard Park, NY

ورود به صفحه اختصاصی مطلب آبشار شعله ابدی

آبشار شعله ابدی

آبشار شعله ابدی

آبشار شعله ابدی

9- دشت کوزه ها | The Plain of Jars

در میان کوه ها و تپه های پر فراز و نشیب جمهوری لائوس (Laos)، دشت عجیبی وجود دارد که توجه جهانیان را به خود جلب کرده است. لائوس در آسیای شرقی قرار دارد و به دلیل طبیعت زیبایش گردشگران زیادی به آن علاقه دارند. این دشت عجیب را با نام پلین آو جارز یا دشت کوزه ها می شناسند؛ زیرا در آن حدود 400 کوزه ی سنگی به چشم می خورد که قدمتشان به عصر آهن باز می گردد.

این کوزه ها بر اثر حفاری های باستان شناسان کشف شدند و هنوز اطلاعات دقیقی از چگونگی ساخت آن ها در دست نیست؛ و حتی نمی دانیم که چه کسی دستور خلق چنین اشیای عجیبی را داده است. حرف و حدیث های زیادی درباره ی این ظرف های جالب وجود دارد؛ اما مستندترین آن ها، این ظرف ها را محلی برای دفن خاکستر مردگان می داند.

آدرس: لائوس، فلات شانگکوانگ.

.Address: Xiangkhoang Plateau

دشت کوزه ها

10- بنای یوناگونی | Yonaguni Monument

یوناگونی نام بنایی شبیه به هرم است که در جنوب جزایر ریوکیو (Ryukyu) در ژاپن قرار دارد. نکته ی جالب توجه درباره ی یوناگونی قرار گرفتن آن داخل آب های شفاف دریا و قدمت بسیار زیادش است. محققان هنوز متوجه تاریخ دقیق ساخت آن نشده اند؛ اما بدون شک بنای یوناگونی از قدیمی ترین بناهای ژاپن به حساب می آید.

دلیل نامگذاری این بنا هم، محل کشف آن است که در نزدیکی ساحلی به همین نام، در نزدیکی تایوان، قرار دارد. افراد زیادی معتقدند که این سازه ی عجیب کار دست بشر نیست و آن را به آدم فضایی ها نسبت می دهند.

آدرس: ژاپن، جزایر اوکیناوا، منطقه یائیاما، ساحل یوناگونی.

.Address: Yonaguni, Yaeyama District, Okinawa Prefecture, Japan

بنای یوناگونی

بنای یوناگونی

بنای یوناگونی

سخن آخر

با هم مروری داشتیم بر برخی از مکان های رمزآلود و جذاب دنیا. مطمئنا جاذبه های دیدنی رازآلود دیگری نیز در سراسر جهان وجود دارند که نامشان در این فهرست بیان نشده است. اگر با مکان های دیگری از این دست آشنایی دارید، نظرات و دیدگاه هایتان را با ما در میان گذارید. منتظر پیشنهادات شما خوبان هستیم.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

7 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

هیچ کجای دنیا به جنگل های آمازون نمیشه!! شما میگی چند هزار سال پیش فلان جا رو انسان های اولیه ساختن!! اما همین انسان های اولیه همین الان تو اعماق این جنگل ها دارن زندگی میکنن

دقیقا ! هیچ چیز الان مهمتر از انسان های اولیه تو جهان نیست

12 آذر 1402

این اصلا منطقی نیست و از نظرم دیدگاه شما نادرست است

12 تیر 1402

جنگل های آمازون هم جذابه اما موضوع که در خیلی از این مکان ها وجود داره به سبک زندگی انسان های اولیه بر می گرده . مثلاً در خطوط نازکا انسان ها ی اولیه می خواستند تصویری رسم کنند که از آسمون دیده بشه ! اما در اون زمان وسیله ی پرنده ای نبوده حتی این موضوع رو به موجودات فضایی هم ربط دادند یا حرم جیزه در این حرم سال ها پیش وقتی فردی به نام آلیستر کلوری در حالی که موزه بود موزه بوده شبانه و تنها مدیتیشن انجام میده و جنی که خودش رو آی واس معرفی کرده ظاهر میشه و فرقه ی ایلومیناتی و شیتان پرستی از اونجا مشعل گرفته اینها عجیب تر از آمازون نیست ؟

من از نظرم شما مطمئن هستید که جنی در اون زمان و مکان ظاهر می شود؟

12 تیر 1402

30 بهمن 1401

انتشار:02 بهمن 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

عالییی

انتشار:27 خرداد 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

جالب بود من که خوشم اومد

انتشار:15 مرداد 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.