karnaval.ir

پرستو مقدم

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

20 شهریور 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سفر و گردشگری انواع گوناگونی دارد؛ هر شهر یا کشوری برای گروهی خاص از اشخاص با اهداف و سلیقه های متفاوت می تواند مناسب باشد. اگر برای کار یا دیدار اقوام و دوستان راهی شهری می شویم، قطعا مقصدی ثابت داریم که با توجه به هدفمان از پیش تعیین شده و ما قابلیت ایجاد تغییر در آن را نداریم. اما چنانچه هدف ما تفریح، استراحت، ماه عسل یا کسب تجربه ای جدید باشد، مقاصد بی شماری پیش روی ما قرار می گیرند. 

برای استفاده از ساحل و آفتاب، جزیره ها و کشور های ساحلی را انتخاب می کنیم، برای ورزش های زمستانی کشورهایی سردسیر چون سوئد و کانادا را بررسی می کنیم و برای لذت بردن از هنر شاید به سراغ ایتالیا یا فرانسه برویم. اما برای رفتن به تعطیلاتِ دو نفره به همراه همسر و شریک زندگیمان کدام مقاصد می توانند بهترین سفر عمرمان را برایمان بسازند؟ در کدام شهر می توانیم چشم اندازی عاشقانه از غروب و طلوع آفتاب را به تماشا بنشینیم. در موزه های چه شهری آثار هنری مورد علاقه مان را پیدا کنیم؟ تفریحات و ورزش های ماجراجویانه ی کدام شهر و کشور می توانند عطشی که برای تجربه ی فعالیت های مختلف داریم را سیراب کنند؟

وبسایتِ مجله مسافرتی ترَوِل اَند لِژِر (Travel And Leisure) که در نیویورک فعالیت می کند، مقاصد گردشگری سراسر دنیا را بر اساس انواع تفریحات و جاذبه ها دسته بندی و در اختیار کاربرانش قرار می دهد. این وبسایت در اوایل سال 2017 لیستی از رمانتیک ترین شهرهای دنیا را طبق یک نظرسنجی از مسافران، منتشر کرد. ما هم سری به این فهرست زدیم تا شما را از 10 مقصد برتر رمانتیک جهان آگاه کنیم. همسفر کارناوال شوید تا راهی این شهرهای عاشقانه شویم...

ونیز

bruno herrera

پاریس

darkroomluster

1- ونیز | ایتالیا

قدم زدن در گذرگاه های شهری که در آن خبری از سر و صدای هیچ اتومبیلی نیست و تا چشم کار می کند، آب و قایق و چشم انداز های زیبا در مقابل چشمان نقش می بندد، بی شک برای هر زوجی، رویایی به نظر می رسد. شهر ونیز، در کشور هنر دوست ایتالیا، موفق شده تا عنوان رمانتیک ترین، یا عاشقانه ترین شهر جهان را از آن خود کند. برای زوج های عاشق در هر سنی، عبور از کانال های آبی با قایق و دیدن معماری جذاب ونیزی، چشیدن طعم آشپزی شگفت انگیز ایتالیایی و سر زدن به آثاری که تاریخ در ونیز به جای گذاشته است، می توانید بهترین سفر عمرشان را رقم بزند. 

البته باید برای دیدن رمانتیک ترین شهر جهان از دیدگاه مسافران و نوش جان کردن پیتزای ایتالیایی و شکلات داغ، خود را برای رطوبت هوا و آب و هوای مدیترانه ای شهر نیز آماده کنید.

ونیز ایتالیا

andrey omely

ونیز ایتالیا

fabrizio vendramin

2- پاریس | فرانسه 

برای هرکسی که اندکی با هنر در ارتباط باشد، فرانسه نامی آشناست. پاریس، پایتخت فرانسه و یکی از محبوب ترین شهرهای جهان برای گردشگران می باشد. در پاریس هنر و عشق در هم می آمیزند و به شهر نور جلوه ای عاشقانه می بخشند. 

دست به کار شوید، همراه با عشق زندگیتان به پاریس بروید و در موزه لوور کند و کاو کنید، در تاریکی شب به تماشای این شهر نورانی بنشینید، در کنار رود سن قدم بزنید، غذا بخورید و گفت و گویی عاشقانه داشته باشید. دوچرخه سواری در محله ی لومِری (Le Marais)، پیک نیک در نزدیکی برج ایفل و تماشای هنر معماری در کلیساها نیز از تفریحات محبوب پاریس به شمار می روند. 

اگر می خواهید سفری به مقصدی زیبا و عاشقانه با طیفی گسترده از تفریحات داشته باشید، مطمئنا پاریس بهترین انتخاب شماست. 

پاریس فرانسه

brandon donelly

پاریس فرانسه

3- کارمل بای د سی | آمریکا

کارمِل بای دِ سی (Carmel by the sea) از تمام شهرهای رنگارنگ آمریکا پیشی گرفته و توانسته لقب سومین شهر رمانتیک دنیا را از آن خود کند.

شاید تعجب کنید که در میان کلان شهرهای مجهز آمریکا، شهری کوچک در ایالت کالیفرنیا بتواند در مقام نخست شهرهای عاشقانه ی این کشور قرار گیرد. اما کافی است در سفرتان به این کشور، راهی پیچ و خم های جاده ی جنگل رِدوود (Redwood Forests) شوید و مناظر تاکستان ها را تماشا کنید تا دلیل محبوبیت این شهر میان زوج های عاشق را بفهمید. چه بسا ازواج دلداده ای که سراسیمه خود را به کارمل می رسانند تا  غروب آفتاب را از فراز صخره ها، یا در کرانه ی اقیانوس آرام به نظاره بنشینند. یا در سواحل دیدنی این شهر، از دکه ها و اغذیه فروشی ها خرید کنند.

اگر سری به کارمل زدید، عکاسی از نمای دل انگیز صخره های مستحکم و کلبه های این شهر را فراموش نکنید.

کارمل بای دِ سی

anders widlund

پارک ملی جنگل رِدوود

jelly fish

4- فلورانس | ایتالیا 

امکان ندارد عاشقانی که به صنعت مُد یا جلوه های مختلف هنری علاقه مندند از فلورانس (Florence) بگذرند، زیرا در این شهر می توانند علاوه بر مشاهده ی آثار هنری شهر در طول روز، هنگامی که برای استراحت و خواب به هتلشان می روند، خود را در محیطی سراسر نقاشی و مجسمه بیابند و در  فصل سرما دقایقی چند را در جوار شومینه های مرمرین سپری کنند. 

مجسمه ی داوود (David) اثر هنرمند مشهور ایتالیایی، میکل آنژ (Michelangelo) از آثاری است که هنردوستان را به فلورانس می کشاند. همچنین دیدار کردن از مارک های شناخته شده ی گوچی (Gucci) یا فِراگامو (Ferragamo) برای دنبال کنندگان مُد جالب توجه هستند. برای خرید سوغاتی یا ادویه و مواد اولیه ی با کیفیت ایتالیایی حتما سری به مارکِت مرکزی (Mercato Cenrale) بزنید.

فلورانس ایتالیا

phil conforti

مجسمه ی داوود

colin j dunn

5- رم | ایتالیا

رم، معروف به شهر ابدی، سومین شهر ایتالیاست که خاطراتی خوش برای عاشقان می سازد. 

حتی اگر هنوز موفق به پیدا کردن عشق زندگی خود نشده اید، باز هم رم حال و هوای عاشقانه اش را به شما منتقل می کند و وادارتان می کند کنار فواره ی ترِوی (Trevi Fountain) بروید و سعی کنید در آن سکه ای بیاندازید، به این امید که در آینده سفری با همراهتان به این شهر داشته باشید. در سفرتان به رُم حتما در خیابان های سنگ فرش شده اش به پیاده روی بروید و از معبد رومی پانتئون (Pantheon) بازدید کنید.

تماشاخانه ی 80 هزار نفری کولوسئوم (Colosseum) با قدمت و نورپردازی جذابی که در طول شب دارد، همچنین گالری برگز (Borghese Gallery) که مکانی است برای جمع آوری آثار هنری مختلف در ساختمانی زیبا که اطرافش را باغ های منحصر به فرد فراگرفته اند هم دیگر نقاط رم هستند که برای گشت و گذار های دو نفره بسیار مناسب می باشند.

رُم ایتالیا

رُم ایتالیا

6- جزیره هونولولو | آمریکا

جزیره ی هونولولو (Honolulu) در ایالت ساحلی هاوایی (Hawaii) با فضایی منحصر به فرد، مقصدی است مناسب برای تمامی زوج ها با سلیقه ها و ترجیحات متفاوت.

اگر شما و همسرتان به ماجراجویی و فعالیت های هیجانی علاقه دارید و به دنبال تفریحات پر جنب و جوش هستید، در هونولولو می توانید کنار هم غواصی و در ساحل وایکیکی (Waikiki) موج سواری را تجربه کنید و یا سوار بر جت اسکی آب های فیروزه رنگ اقیانوس آرام را در نوردید.

در صورتی هم که به دنبال چند روز استراحت دو نفره و آماده شدن برای فشار کاری بعد از تعطیلات می باشید، سواحل متعدد هونولولو شما را فرا می خوانند تا در آنها بیارامید و از چشم انداز مواج اقیانوس لذت ببرید. خرید و امتحان کردن خوراکی های مختلف نیز می توانند شما را بعدازظهر، کنار ساحل سرگرم کنند.

جزیره هونولولو

yun gao

جزیره هونولولو

irina jonsson

7- چارلستون | آمریکا

در ایالت کارولینای جنوبی، شهری قرار دارد با نام چارلِستون (Charleston) که مقام هفتم شهرهای عاشقانه جهان را در نظرسنجی ها به دست آورده است. چارلستون بزرگترین و قدیمی ترین شهر کارولینای جنوبی است که توانسته است با جوی عاشقانه رضایت میهمانان خود را در این زمینه جلب کند. اگر سفری دو نفره به این شهر را تجربه می کنید، رژیم های غذایی را کنار بگذارید و سفری خوشمزه برای خود رقم بزنید.

در رستورانِ به نام هاسک (Husk) میزی رزرو کنید و در کنار هم از غذاهای خوش طعم و معماری چشم نواز این رستوران لذت ببرید. یا کمی پیش از ظهر از هتل بیرون بزنید و چاشتی دیرهنگام در کیچِن 208 (Kitchen208) میل کنید. پس از این تفریحات خوشمزه می توانید همراه هم برای خرید و گشت و گذار به بازار آخر هفته های کشاورزان در میدان ماریون (Marion) بروید، به سوی خیابان کینگ (King Street) روانه شوید و عتیقه فروشی ها را تماشا کنید.

در فهرست بازدیدهایتان، خانه های رنگارنگ راسته ی رنگین کمانی را نیز قرار دهید.

چارلستون آمریکا

bonnie cameron

چارلستون آمریکا

jonathan saint

8- بروژ | بلژیک

خیابان های سنگ فرش شده و خانه هایی با نمای بیرونی رنگین و فانتزی، کلِکسیون هایی بی نظیر از هنر فنلاندی و آسیاب های بادی، شهری رویایی از این روستای قرن سیزدهم ساخته اند. 

شهر بروژ (Bruges) در شمال غربی بلژیک قرار دارد و برای عاشقان، فضایی کاملا مناسب و رمانتیک فراهم کرده است. پس از غروب آفتاب می توانید دست در دست همسرتان خیابان های خیالی قرون وسطی را زیر پا بگذارید و غوطه ور در رویا، نشسته بر صندلی های کوچک کافه ای محلی عصرانه ای خوشمزه و به یاد ماندنی با هم شریک شوید. 

یکی از جذاب ترین ویژگی های بروژ، وجود 50 مغازه ی شکلات فروشی در این شهر است، یعنی هر 1600متر، یک شکلات فروشی! شکلات شیفتگان بسیاری دارد و این شهر علاوه بر جلوه های عاشقانه اش بهشتی برای شکلات دوستان تلقی شود.

ورود به صفحه اختصاصی ویدیو سفر به بروژ

بروژ بلژیک

guillaume larrieu

بروژ بلژیک

panayiotis mavrommatis

9- کبک | کانادا

سرمای طاقت فرسای کانادا شاید این کشور را در ذهن ما به هیچ وجه عاشقانه جلوه ندهد، اما با نظر بازدید کنندگان، شهر کبک (Quebec) در ایالت کبک، نهمین کشور عاشقانه ی دنیاست.

تفریحات رایج در کبک شاید کمی با تفریحات گرم و ساحلی دیگر شهر های این لیست متفاوت باشند، اما طرفداران بسیاری دارند. اسکی روی یخ یکی از همین تفریحات می باشد. در سفر به کانادا هرکسی حداقل یکبار باید این ورزش سخت و سرد را تجربه کند. رودخانه ی سن لوران یا سینت لارِنس (St. Lawrence) هم از مقاصد محبوب گردشگران حاضر در کبک به شمار می رود. این رودخانه که بخشی است از مرز آمریکا و کانادا، منظره ای فوق العاده دارد و خانه ی انواع مختلفی از نهنگ هاست.

اگر در کبک احساس سرما شما را آزار داد به هتل باز نگردید، به یکی از کافه ها یا رستوران های متعدد شهر بروید و غذای کبکی را امتحان کنید. پوتین (Poutine) یکی از همین اغذیه ی محلی و قدیمی کبک می باشد که از سیب زمینی سرخ شده با روغن فراوان و تکه های کوچک پنیر تشکیل می شود.

کبک کانادا

rebecca genesse

کبک کانادا

josef pittner

10- سن فرانسیسکو | آمریکا

سن فرانسیسکو (San Francisco) در ایالت کالیفرنیا با اینکه بعد از نیویورک (New york) پر تراکم ترین شهر آمریکا از نظر جمعیت است، اما برای زوج های عاشق سفری فوق العاده می سازد. 

بگذارید نزدیکی های طلوع آفتاب برسد، سپس برای تماشای منظره ی دوست داشتنی خانه های ویکتوریایی به محله ی ارتفاعات اقیانوس آرام (Pacific Heughts) بروید. می توانید یک مسابقه ی دو نفره ی دوچرخه سواری در میان پارک گُلدن گِیت (Golden Gate) ترتیب دهید و شامی خوشمزه در محله ی میشین (Mission) میهمان بازنده باشید. ساعات پایانی شب را به تماشای تئاتر های کمدی در سالن داک ریکِت (Doc Rickett) بگذرانید و از دیدن نورپردازی های ساحلی لذت ببرید.

اگر موزه ها را برای داشتن یک فعالیت فرهنگی دو نفره دوست دارید، حتما به موزه ی هنرهای زیبای  دِ یانگ (De Young) رجوع کنید.

سن فرانسیسکو

rupesh dabbir

سن فرانسیسکو

riven j

سخن آخر

هر شهری می تواند تفریحاتی  متنوع برای زوج های مختلف فراهم کند، اما این 10 شهر از نظر مسافران مناسب ترین مقاصد برای یک سفر عاشقانه هستند.

شما جای کدام شهر را در این فهرست خالی می یابید ؟

کدام یک از این 10 شهر به نظر شما جذاب تر هستند ؟

اگر تجربه ای از سفر به آنها دارید، با ما و دوستانتان در کارناوال به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.