karnaval.ir

پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

25 دی 1401

به روز رسانی

03 بهمن 1401

اگر علاقه‌مندید تا در فصل زمستان به سفر بروید همراه ما شوید تا شما را به دیدنی ترین نقاط جهان در زمستان ببریم. اگرچه مکان های دیدنی دنیا در زمستان بسیار جذاب‌اند اما بازدیداز تعدادی از آن‌ها در فصل سرد و برفی غیرممکن و یا سخت است. در این مقاله تصاویری از دیوار چین در زمستان، نمای برفی از آمفی تئاتر کولوسئوم و عکس‌های از فانوس دریایی سنت جوزف در زمستان را به شما نشان خواهیم داد.

دیدنی ترین نقاط جهان در لباس زمستانی

مکان های دیدنی دنیا در زمستان

در سفر دور دنیای امروز می‌خواهیم شما را با تصاویر شگفت‌انگیزی از اماکن معروفی در دنیا آشنا کنیم که سنگینی روزهای برفی، تنهایشان گذاشته و تقریبا هیچ گردشگری سراغی از آن‌ها نمی‌گیرد. اماکنی که مطمئنا بارها نامشان را شنیده‌اید و تصاویر مختلفی از آن‌ها در ذهنتان ثبت شده، اما زمستان چهره‌ای دیگر از آن‌ها را رو کرده است؛ چهره سکوت و تنهایی!

بومیان همواره در بسیاری از این مناطق چشم امیدشان به گردشگرانی است که در زمستان سری به این جاذبه‌ها می‌زنند اما بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند در فصل سرما، مناطق گرم‌تر را برای سفر انتخاب کنند و در نتیجه مردم محلی گاهی با معضل بیکاری روبه‌رو می‌شوند. شاید بد نباشد دنیا را از دریچه زمستانی هم تجربه کنید و اماکن شلوغ و پر رفت‌وآمد دنیا را در حالتی از سکوت و آرامششان به تماشا بنشینید. 

فانوس دریایی سنت جوزف

دیدنی ترین نقاط جهان در لباس زمستانی

نمای برفی از آمفی تئاتر کولوسئوم

در مرکز ایتالیا، شهر روم، تماشاخانه‌ای بیضی شکل به نام کولوسئوم قرار دارد که در دوران خود بزرگ‌ترین آمفی‌تئاتر محسوب می‌شده است. کولوسئوم را با نام آمفی‌تئاتر فلاویوسی نیز می‌شناختند؛ کولوسئوم به معنی «جایگاه بزرگ» است. ساختمان افسانه‌ای کولوسئوم (Colosseum) دو تصویر کاملا متفاوت از خود نشان می‌دهد، اولی هنگامی که بر زیر تابش خورشید می‌سوزد و دوم نگاهی زیر‌زیرکانه از پشت انبوه برف‌ها در زمستان است.

آمفی تئاتر کولوسئوم

آمفی تئاتر کولوسئوم

زمستان بر تن دیوار چین

دیوار چین (Great Wall of China) یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین بناهای تاریخی چین به شمار می‌رود که در سلسله‌های مختلف تخریب و بازسازی شده و حفاظت در برابر دشمنان از جمله مهم‌ترین اهداف ساخت این دیوار بوده است. در طول تابستان دیوار چین با انبوهی از گردشگران احاطه می‌شود اما با فرا رسیدن فصل زمستان گرد خوابی از جنس برف بر تنش می‌نشیند. اگر سکوت و آرامش را دوست دارید عظمت این دیوار را در زمستان از دست ندهید.

دیوار چین

دیوار چین

یخبندان نیاگارا

آبشار نیاگارا (Niagara Falls) را پس از آبشار آنجل ونزوئلا، بزرگ‌ترین آبشار جهان می‌دانند. نیاگارا از مجموع سه آبشار نقاب عروس، نعل اسب و آمریکایی به‌وجود آمده است؛ نعل اسب بزرگ‌ترین و نقاب عروس کوچک‌ترین این آبشارها محسوب می‌شوند. این آبشار معروف در مرز آمریکا و کانادا قرار دارد و سالیانه حدود 28 میلیون گردشگر به تماشای آن می‌روند، در ژانویه 2014 یک گرداب قطبی بخش عظیمی از آبشار نیاگارا را منجمد کرد و منظره‌ای فوق‌العاده ساخته شد.

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا

شهربازی خاموش

در طول زمستان پارک روسی در یاقوتستان (یکی از جمهوری‌ها روسیه) به خواب فرو می‌رود و هیچ‌کس حتی بومی‌های آشنا به سرمای این منطقه به سراغ آن نمی‌آید.

پارک روسی در یاقوتستان

فانوس دریایی سنت جوزف در احاطه تیغ‌های یخی

فانوس دریایی سنت جوزف (St. Joseph Lighthouse) در ایالت میشیگان از جاذبه‌های محبوب گردشگری منطقه در تابستان محسوب می‌شود. اما زمستان که دما به شدت افت می‌کند و قندیل‌های سوزنی تمام آن را در بر می‌گیرند، منظره‌ای جذاب از این فانوس دریایی را می‌توان دید.

فانوس دریایی سنت جوزف

نمایی دیگر از زمستان یخ بسته فانوس دریایی میشیگان

فانوس دریایی سنت جوزف

شهر ممنوعه پکن در زمستان

شهر ممنوعه پکن (Forbidden City) به روایتی وسیع‌ترین و کامل‌ترین مجموعه معماری چوبی در جهان به شمار می‌رود که در ابتدای قرن پانزدهم میلادی ساخته شده است. شهر بزرگی که در سال 1987 به‌عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده و از مهم‌ترین مراکز گردشگری چین نیز به شمار می‌رود، اما در طول زمستان سکوت و تنهایی بر این شهر سایه می‌اندازد.

شهر ممنوعه پکن

شهر ممنوعه پکن

پارک یوسیمیتی غرق در سکوت زمستان

پارک ملی یوسیمیتی (The Yosemite National Park) در ایالت کالیفرنیا و در میان کوهستان نوادا (Nevada) از مهم‌ترین مقاصد تفریحی آمریکا به حساب می‌آید اما در طول زمستان در زیر عبایی از سکوت به خواب می‌رود.

پارک یوسیمیتی

ویرانه‌های روم، مدفون زیر برف

امپراتوری روم را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین امپراتوری‌های سراسر تاریخ می‌شناسند که از زمان تأسیس تا زمان سقوط حوادث بسیاری را از سر گذراند. از آن روزگار تعداد زیادی ویرانه باقی‌مانده است که امروزه از نقاط مهم تاریخی و جاذبه‌های گردشگری کشور ایتالیا شهر روم به شمار می‌روند. اگرچه این ویرانه باستانی را سکوت فراگرفته اما بارش برف زیبایی‌اش را دو چندان کرده است.

ویرانه های روم

پارک ملی تانگاریرو در لباسی از جنس برف

پارک ملی تانگاریرو (Tongariro National Park) قدیمی ترین پارک ملی نیوزلند محسوب می‌شود که تابستان‌های آن در میان کوهنواردان بسیار محبوب است اما با وجود تمام سختی‌های زمستان، این منطقه در روزهای برفی هم طرفداران بسیاری دارد.

پارک ملی تانگاریرو

قلعه سحرآمیز نیوشوانشتاین درپشت مه زمستانی

قلعه نئوشوانشتاین (Neuschwanstein) در بایرن آلمان از محبوب‌ترین اماکن گردشگری در تابستان است، اما در زمستان و سرما که بر قلعه سکوت حاکم است و ازدحامی در آن وجود ندارد، فضای وهم آلودتری از این جاذبه را شاهد خواهیم بود.

قلعه نئوشوانشتاین

قلعه نئوشوانشتاین

چشم‌انداز زمستانی پارلمان مجارستان

ساختمان پارلمان مجارستان (Hungarian Parliament Building)، محل مجلس ملی این کشور است که در میدان لایوش کشوت بوداپست قرار دارد و امروزه به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. این مکان نماد کشور و پایتخت به شمار می‌رود. استفاده از مواد موجود در کشور لهستان و کارگران لهستانی از نکات جالب توجه درباره این بنا است. رده‌اند.

پارلمان مجارستان

پارلمان مجارستان

قایق‌های شیکارا در زیر برف

قایق‌‌های پر رونق شیکارا (Shikara boats) در تابستان، به‌هنگام خواب زمستانی دریاچه دال در هند سرد و خاموش می‌شوند. 

قایق های شیکارا

چشم‌انداز برفی کلیسای نوتردام از فراز رودخانه سن

سِن (Seine) رودخانه محبوب پاریس هم در کولاک زمستانی، تیره و خواب‌آلود به نظر می‌رسد و خبری از بازدیدکنندگان کلیسای جامع نوتردام (Notre-Dame Cathedral) هم نیست.

کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام

کلیسای جامع میلان در انبوه بارش برف

کلیسای جامع میلان یا کلیسای دومو (Basilica cattedrale metropolitana di Santa Maria Nascente) یک کلیسای جامع در شهر میلان، ایتالیا است که پس از کلیسای سن پیترو دومین کلیسای بزرگ ایتالیا و سومین کلیسای بزرگ در جهان محسوب می‌شود. هرچند کم اما این شهر زیبا هم از برف بی‌نصیب نمی‌ماند و به‌صورت میانگین سالیانه یک هفته برفی را پشت سر می‌گذارد.

کلیسای جامع میلان

سخن آخر

سفری زمستانی و سرد به دیدنی ترین نقاط جهان در زمستان داشتیم. شما هم مسافرت در زمستان را دوست دارید؟ آیا نگاهی متفاوت به اماکن معروف دنیا را پسندیدید؟ منتظر پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

قدم در راهی گذاشتم که در آغاز برایم مبهم بود، اما حالا جذاب است. انگیزه، امید و عشق موجب شد تا از سختی‌های این راه ترسی به خود راه ندهم، خستگی جسمم را با طراوت و شادابی روحم تسکین دهم و با قدرت بیشتر و

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

خیلی خیلی باحال بود

انتشار:08 اسفند 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.