karnaval.ir

الهه افهامی

انتشار

22 خرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

امروز کارناول می خواهد شما را به جاذبه ای کم تر دیده شده در #انگلستان ببرد. به جایی میان جنگل های سبز و دیواره ای مرموز که می گویند سالهاست نفرین شده است.

سالیانه چندین هزار نفر برای دیدن این دیواه عجیب و مرموز راهی انگلستان می شوند، قدم در جنگل های سبز "نرزبراو" (Knaresborough می گذارند و از دور این دیواره را به نظاره می نشینند.

در کنار این دیواره مرموز، غاری هم وجود دارد که داستان های بسیاری از پس آن نهفته است.

در ادامه همراه ما باشید تا از راز این دیواره برای شما بگوییم و از زندگی زنی پرده برداریم که سرنوشت او با این #غار  گره خورده است.

همراه کارناول باشید تا شما را به دنیایی از ناشناخته ها ببریم.

دیواری مرموز در انگلستان

کمی با مقصد آشنا شویم....

پنهان شده در جنگل های سلطنتی "نورز براو" (Knaresborough)  و مشرف به #رودخانه "نید" (Nidd) یکی از نامعمول ترین جاذبه های گردشگری بریتانیا وجود دارد.

می گویند نفرین شده است ، حتی برخی جرات نزدیک شدن به آن را هم ندارند.

مجسمه هایی سنگی و عجیبی از آن آویزان است که می گویند  نشانه هایی از جادوی سیاه است و هر کس به آن نزدیک شود تبدیل به سنگ خواهد شد.

کسی چه می داند ، اما حتما رازی در پس این دیواره و غار نزدیک به آن نهفته است. در ادامه از زندگی بزرگترین پیشگوی انگلستان که زندگی اش با این غار  گره می خورد خواهیم گفت ، هم چنین از راز این دیواره هم پرده برمی داریم.

دیواری مرموز در انگلستان
دیواری مرموز در انگلستان

جنگل " نرزبراو "Knaresborough منطقه ای مرموز در انگلستان

بهتر است قبل از این که  به معرفی دیوار مرموز  بپردازیم ، شما را با منطقه ای که این دیوار در آن قرار گرفته آشنا کنیم.

جنگل  "نرزبراو" (Knaresborough) در انگلستان از گذشته های دور با خود داستان ها و افسانه های عجیب را در بر دارد. داستان هایی از جمله وجود درختانی که پول می سازند و یا خانه هایی که محل زندگی جادوگران نفرین شده بوده است.

امروز در این جنگل غار "مادر شیپتون " (mother shipton ) و دیواره ای  عجیب مقصد ما هستند. این غار و دیواره در کنار یکدیگر واقع شده اند و سرنوشت آن دو با هم گره خورده است.

غار مادر شیپتون محل زندگی یکی از پیش گوهای مشهور انگلستان بوده است و دیواره هم در کنار غار قرار دارد که داستان هایی عجیب در مورد آن نقل می کنند.

دیواری مرموز در انگلستان
دیواری مرموز در انگلستان

غار مادر شیپتون وسرگذشت آن

می گویند در گذشته های بسیار دور ، در حدود سال 1488 ، دختری فقیر به نام آگاتا تنهایی در این منطقه زندگی می کرده است. او در سن 15 سالگی از مردی که شوهرش نبوده ، فرزندی را باردار می شود.

هنگامی که مردم شهرش از این موضوع با خبر می شوند ، تصمیم به اعدامش می گیرند اما این دختر از ترس جانش به غاری در میان جنگل پناه می برد ، همانجا فرزندش را به دنیا می آورد و در آخر هم او را به دایه ای می سپارد و خود راهی سرزمینی دیگر می شود.

نوزاد تازه متولد شده ، تا دوسالگی در غار می ماند و بعد از آن راهی شهر می شود؛ اما او تنها یک دختر معمولی نیست ، نیروهایی ماورایی و عجیب دارد که او را از دیگران متمایز می سازد. طوری که برخی او را نفرین شده می پندارند. در سن 24 سالگی با نجاری ازدواج می کند و  هیچ گاه  هم صاحب فرزند نمی شود؛ اما از آنجایی که زنی نیکوکار بوده است او را به نام  "مادر شیپتون" می خوانند.

غاری که مادر شیپتون در آن بوده کنار همین دیواره قرار دارد و از آنجایی که ظاهر این دیواره با مجسمه هایی سنگی از حیوانات در هم آمیخته بوده، همواره مایه ترس و وحشت مردم می گردیده است.

امروز غاری که مادر شیپتون در آن زندگی می کرده ، قابل بازدید است. در هنگام بازدید از این غار می توانید مجسمه ای که از مادر شیپتون ساخته شده است را ببینید.

تصویری که به خانه ای مادر شیپتون نسبت داده شده است

خانه مادر شیپتون

تصویری از دهانه غار مادر شیپتون

دهانه غار مادر شیپتون
دهانه غار مادر شیپتون

تصویری از مجسمه ی مادر شیپتون در غار

مجسمه مادر شیپتون
مجسمه مادر شیپتون

پیشگویی های مادر شیپتون

از او در سال 1641 بیش از 50 نسخه مختلف کتاب وجود داشت. و خیلی از پیش بینی ها در دوران زندگی اش و حتی قرنها بعد از مرگش به حقیقت تبدیل می شود

البته برخی هم این موضوع را تکذیب می کنند و اعتقادی به پیش گویی های او ندارند؛ اما چیزی که واضح است این است که بسیاری حوادث غم انگیز در #آمریکا ، #استرالیا و انگلستان با نام او پیوند خورده است وحتی امروزه هم خیلی از رمال ها و پیش گویان از مجسمه نمادین او به نشانه قدرت استفاده می کنند.

مادر شیپتون از همان دوران جوانی قدرتی خاص داشته که می توانسته اتفاقات ناگوار آینده را به درستی پیش بینی کند. او اتفاقات بسیاری را به درستی پیش بینی می کند و نامش در سرتاسر انگلستان می پیچد. از پیش گویی های او می توان به آتش سوزی بزرگ #لندن و هم چنین شکست ناوگان #اسپانیا در سال 1588 و ظهور تکنولوژی مدرن را اشاره کرد. این زن حتی روز مرگش را هم به درستی پیش بینی کرده بود و دقیقا در سال 1561 در سن 73 سالگی از این دنیا رفت. 

او هم چنین به انحلال کلیسای کاتولیک ششم ، سقوط کاردینال ولسلی ، مرگ نابهنگام پسر هنری ادوارد ششم ، و صعود ملکه الیزابت به تاج و تخت انگلستان پیش بینی کرده بود.

یکی از پیشگویی های مشهور او هم درمورد پلی محلی در نزدیک غار است که مادر شیپتون پیش بینی کرده، هنگامی که پل فرو بریزد ، جهان به انتها خواهد رسید. این پل از آن زمان به نام "پایان دنیا" خوانده می شود.

تصویری از این پل

تصویری از پل پایان دنیا
دیواری مرموز در انگلستان

مادر شیپتون ، با چهره ای عبوس و پروانه ای هم نام با او

طبق مستندات او درشت اندام و عبوس بوده است و هم چنین سری بزرگ داشته است.

نگاه تیزی داشته و ظاهرش شبیه به جادوگران بوده است.

بعد از معروف شدن مادر شیپتون ، پروانه ای را به نام او نام گذاری می کنند.

دلیل این نام گذاری ظاهر ترسناک و عبوس پروانه است که گویی در این مورد با مادر شیپتون مشترک است.

پروانه ای به نام مادر شیپتون

دیواره ای با اشیاء سنگی

 درست در کنار این غار ، دیواره معروف انگلستان قرار دارد . امروزه این دیواره یکی از مقاصد مطرح #گردشگری در انگلستان به شمار می آید؛ حتما تا به حال  متوجه شده اید که بارز ترین ویژگی این دیواره اشیایی سنگی است که از آن آویزان شده است.

تماشای این منظره برای توریست ها بسیار عجیب است و برای خیلی از آنها جالب است بدانند که چطور این منظره در آن منطقه تشکیل شده است. چطور می شود این اشیاء که شاید هم روزی جاندار بوده اند ، در طلسمی سیاه از سنگ گرفتار شوند و این منظره وهم آور را به وجود بیاورند. اگر شما هم دوست دارید از راز این دیواره با خبر شوید ، در ادامه ما را همراهی کنید.

دیواری مرموز در انگلستان
دیواری مرموز در انگلستان
دیواری مرموز در انگلستان

راز دیواره مرموز

شاید در نگاه اول ترسناک و عجیب به نظر برسد. مردمانی که در گذشته های دور در این منطقه سکونت داشتند معتقد بودند لمس این مجسمه ها آنها را به سنگ تبدیل خواهد کرد ، هم چنین آنها حتی آب جاری از صخره ها را هم نفرین شده می پنداشتند و معتقد بودند نوشیدن از آن ممنوع است و آنها را گرفتار جادوی سیاه خواهد کرد.

اما حالا ما می خواهیم حقیقت این جادوی سیاه را با شما در میان بگذاریم. خودتان را آماده کنید ، قطعا از شنیدن آن تعجب خواهید کرد!

باید به شما بگوییم جادوی سیاه این مجسمه های سنگی چیزی جز ، پوششی از کربنات کلیسم و دیگر مواد معدنی  نیست! در واقع آب این منطقه سرشار از مواد معدنی است به طوری می تواند بعد از گذشت چندین ماه و یا حتی چندیدن هفته پوششی از سنگ را بر روی هر شیی که شما از این دیواره آویزان می نمایید ، به وجود بیاورد. میزان مواد معدنی در آب به قدری زیاد است که در کوتاه ترین زمان ممکن منجر به پدید آمدن این منظره وهم آلود شده است.

جالب است بدانید حتی این آب نه تنها نفرین شده نیست ، بلکه خواص درمانی معجزه آسایی را هم دارد که می تواند درمانی برای بیماری ها باشد.  پس اشیایی که از این دیواره آویزان هستند ، سنگ نیستند بلکه پوششی سنگ گونه روی آنها را پوشانده است.

شاید عروسکی هستند که حتی اگر شما خودتان هم یک نمونه معمولی از آنها را بیاورید در طی سه تا 5 ماه طول می کشد تا به این شکل در بیاید

"جان لیلند" (John Leyland)  عتیقه شناسی بود که در سال 1538 این دیوار  به همراه آب جاری بر روی آن را بررسی و ادعا کرد این آب دارای خواص درمانی است.

این که چه مدت زمانی طول می کشد تا روکش سنگی روی اشیائ تشکیل شود بستگی به جنس واندازه آنها خواهد داشت.

از 5 ماه تا 18 ماه زمان نیاز است.

در حال حاضر دو شی در این مکان از همه اشیائ دیر چشم گیر تر هستند. یکی از آنها کلاه ویکتوریا و دیگری کلاهی زناه است که از حدود 148 سال پیش در این مکان آویزان مانده است و حالا پوششی ضخیم از سنگ دارد.

تصویری از کلاه آویزان شده بر روی این دیواره

کلاه آویزان شده روی دیواره
دوچرخه ای با روکش سنگی در دیواری مرموز در انگلستان
دیواری مرموز در انگلستان
دیواری مرموز در انگلستان

تاریخچه دیواره

این دیوار در سال 1630 رو به عموم مردم گشوده شد و هنوز هم که هنوز است مردم از تماشای آن به وجد می آیند.

اما اولین کسی که از این دیوار در نوشته هایش سخن به میان آورد John Leyland ، بود که در سال 1538 از آن بازدید کرده و به قدرت درمانی و معجزه آسای آبی که از سنگ های آن جاری است ، اشاره کرده بود.

بعد از ادعاهای این شخص ، گروهی از پزشکان برای تحقیق به این مکان آمدند تا صحت این مطلب را مشخص کنند و در کمال تعجب هم مشخص شد واقع این آب خاصیت شفا بخشی دارد و هر بیماری را می تواند درمان کند.

در سال 1630 بخشی از جنگل به مرد نجیب زاده به نام "چارلز لینگیزبی" (Charles Slingsby) فروخته شد و او هم از آن پس تورهایی تفریحی را در این مکان ترتیب دارد تا مردم بتوانند از شگفتی های این مکان بازدید نمایند.

 

دیواری مرموز در انگلستان

پدیده های مشابه با این دیواره

 البته از این دیوارها یکی هم در استرالیا  هست اما در آن دیوار چندین دهه طول می کشد تا این روکش سنگی روی اشیاء ایجاد شود.

 در این مکان آب ها سرچشمه زیرزمینی دارند و سرشار از مواد معدنی هستند همزمان که آب بر روی اشیاء آویزان شده ریخته می شود مواد معدنی هم چون کربنات کلیسم و دیگر مواد معدنی هم به داخل این اشیاء نفوذ می کنند و منجر به تشکیل شدن این روکش سنگی می شود.

دیواری مرموز در انگلستان

تفریح و خرید در منطقه

همان طور که قبلا هم گفتیم ، اکنون غار مادر شیپتون و این دیواره یکی از مقصدهای مطرح گردشگری در #بریتانیا به حساب می آید.

به همین دلیل هم در این منطقه امکاناتی هم چون مرکز خرید و تفریح گاه و فضایی برای پیک نیک وجود دارد که گردشگران می توانند از آنها استفاده نمایند. در فروشگاه خرس های عروسکی و بطری هایی با نام  آب آروزها فروخته می شود.

همچنین قسمتی به عنوان زمین بازی کودکان و مسیری برای پیاده روی در محوطه ی غار در نظر گرفته شده است.

مجتمع خدماتی در نزدیکی غار مادر شیپتون
مجتمع خدماتی در نزدیکی غار مادر شیپتون

دسترسی و اطلاعات تکمیلی

برای بازدی از این مکان مرموز باید بلیط تهیه کنید.

هزینه های بلیط بازدید عبارت اند از:

کودکان بین 4 - 15 سال = £4.00

بزرگسالان =  £6.00

بازید های خانوادگی و گروهی از حدود =  £18.00

این مکان در اغلب روزهای سال باز است، اما جهت اطلاع از برخی تعطیلی های خاص می توانید به سایت رسمی آن مراجعه نمایید.

آدرس: بریتانیا ، یورکشایر شمالی ، جنگل نرزبراو ، جاده هاروگیت

Address: Prophecy Lodge, Harrogate Rd, High Bridge, Knaresborough, North Yorkshire HG5 8DD, United Kingdom

غار مادر شیپتون و دیواره مرموز

در آخر هم با هم ویدئویی از این دیواره مرموز را می بینیم

سخن کارناوال

از این دست مناطق عجیب و مرموز در دنیای ما کم نیست. این تنها یکی از آنها بود که به شما معرفی کردیم. اگر شما هم از این دست مکان ها سراغ دارید و علاقه مندید از آنها اطلاعات بیشتری به دست آورید، با ما در میان بگذارید تا اطلاعات آن را در اختیار شما قرا دهیم.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

داود


در مورد اصلی ترین پیشگویی وی ، یعنی جنگ زردپوستان و خرس سرخ با اقیانوس اطلس ،، یعنی جنگ چین د روسیه با امریکا در آخر الزمان چیزی نوشته نشده. بقیه مطالب بدرد انگلیسی ها میخوره
Aliabdullahi4336@gmail.com

انتشار:11 فروردین 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

AMIRho3ein

عالی بود اما من از گرگینه هایی ک تویه غار باید میبود چیزی ندیدم نمیدونم شاید چون سریع خوندم ولی دمت گرم

انتشار:28 اردیبهشت 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.