karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

04 اردیبهشت 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

کوه ماترهورن

کوهستان ، زیبایی در کنار عظمت . آسمان آبی بالای سر و سنگ های قهوه ای و سخت زیر پا . سکوت همه جا را فرا گرفته و چشم فقط زیبایی را می تواند در وسعت #کوهستان ببیند . اگر بخواهیم از زیبایی های کوهستان برای شما بگوییم هیچ گاه نمی توان پایانی را برایش متصور شویم . کوه ها در سرتاسر کره ی زمین قرار گرفته اند و عمری به عمر خود زمین دارند . سرنوشت آن ها ثابت ماندن و اجازه دادن به دیگر موجودات است تا از آن لذت ببرند . 

به #اروپا سفر خواهیم کرد و سری به رشته کوه #آلپ می زنیم و قله ی ماترهورن را بالا می رویم . در این سفر خوب گوش هایتان را به ما بسپارید تا لذت سفر را لمس کنید و دلتان هوای کوه و قله کند . به همراه یکدیگر از کوه بالا می رویم و به آسمان آبی و پاک بالا ی سرمان نزدیک می شویم . 

همراه کارناوال باشید تا سفرمان را آغاز کنیم . 

پیش به سوی قله ...

کوه ماترهورن
کوه ماترهورن
کوه ماترهورن
کوه ماترهورن از بالا

همه جا سفید است ...

برف همه جا را فرا گرفته ، این جا کوه های آلپ همیشه سفید و سرد است . کوه های زیادی که قله هایشان سر به فلک کشیده و هرکدام داستانی را برای گفتن دارند . از میان صخره ها ، غار ها ، سراشیبی ها ... صدای کوه نوردانی می آید که در طول تاریخ به این جا سفر کرده اند . خیلی ها بازگشتند و خیلی ها جان خود را از دست داده اند . چگونه می شود این کوه ها در نهایت زیبایی این قدر خشن و بی رحم باشند ؟

سفر ما با رسیدن به قله ی #ماترهورن تمام می شود . قله ای زیبا و بلند که داستان هایش از دیگر قله ها جذاب تر خواهد بود . در طول تاریخ چندین بار فتح شده و تاریخ ساز بوده . از بالای این کوه همه جا را زیر پای خود خواهید دید و حس خواهید کرد که در آسمان ها به پرواز در امده اید . 

صدای باد و پیچش آن میان صخره ها سکوت را می شکند . سکوتی بی همتا و پاک همچون کودکی نا مرئی . آبی آسمان قله را در آغوش گرفته . آغوشی مادرانه و گرم که در این سرما از تنهایی ماترهورن می کاهد . 

انسان های زیادی آرامش کودک و مادر را در طول تاریخ بهم زدند ولی هیچ گاه آسمان و کوه از هم جدا نشدند . 

در ادامه و قبل از شروع سفرمان ویدئویی زیبا از ماترهورن را ببینیم ...

با ماترهورن آشنا شویم ...

ماترهورن یکی از کوه های آلپ می باشد که در منطقه ای که مرز بین سوئیس و #ایتالیا محسوب می شود استوار و محکم قرار گرفته است . با ارتفاعی برابر با 4.478 متر یکی از بلند ترین کوه های آلپ به حساب می آید و همین طور قله اش در نهایت زیبایی جز بلند ترین ها است . این کوه در طول تاریخ بسیاری را کشته است . کوهنوردانی که قصد صعود از آن را داشته اند ولی کشته شدند به 500 نفر از سال 1865 تا 1995 می رسند . ماترهورن از سمت شمال به شهر زرمات ، از سمت جنوب سروینیا می رسد . این کوه نماد تمامی کوه های سوئیس و آلپ است . شاید بلند ترین نباشد ولی زیبا ترین است . در شهر زرمات موزه ی ماترهورن تاریخ #کوهنوردی و اتفاقاتی که در طول تاریخ در این کوه به وقوع پیوسته را شرح می دهد . 

اولین صعود در سال 1865 از سمت شهر زرمات آغاز شد . گروهی که رهبری آن ها را ادوارد ویمپر انجام می شد . این صعود یک تراژدی بود چون به هنگام بازگشت تمامی اعضای گروه کشته شدند و کوهستان آرامگاه آنان شد . بعد از این واقعه و گذشت سالیان سال فیلم های زیادی درباره ی این صعود تاریخی ساخته شد . قسمت شمالی ماترهورن تا سال 1931 فتح نشده بود و بلند ترین و سخت ترین قسمت این کوه به حساب می آید و نهایتا در سال 1962 بطور کامل فتح شد . در سال بسیاری از توریست ها و کوهنوردان به ماترهورن سفر می کنند .

از سال 1983 کوه ماترهورن در لیست آثار طبیعی کشور #سوئیس قرار گرفته است . 

کوه ماترهورن
کوه ماترهورن
کوه ماترهورن
کوه ماترهورن

زمان تفریح فرا رسیده است ...

در کوهستان در کنار لذت بردن از زیبایی ها می توان فعالیت های زیادی را انجام داد و بیشتر لذت برد . در ادامه تفریحاتی که می توان در ماترهورن انجام داد را با هم بررسی می کنیم . 

در فصل زمستان 

1) اسکی

اسکی کردن در ارتفاع 3883 بسیار جالب و لذت بخش خواهد بود . طول پیست هایی که شما از #اسکی کردن بر روی آن ها می توانید لذت ببرید برابر با 360 کیلومتر است و زمان طولانی سپری خواهد شد تا از بالا به پایین برسید . از آن بالا که پایین می آیید مناظر فوق العاده زیبایی را خواهید دید . حس می کنید کل کوهستان زیر پاهای شماست و فرمانروای کوه هستید . 

مسیر های پر پیچ و خم و خطرناکی مقابل شما خواهد بود و فکر نکنید اسکی کردن در این پیست ها آسان است . 

برای رسیدن به بالای کوه تله کابین و تل سیژ های زیادی وجود دارد . این را به خاطر داشته باید که اگر اسکی باز حرفه ای نیستید به این پیست ها و مخصوصا ارتفاعات بالا تر آن نروید . 

قبل از صعود شما می توانید لوازم اسکی و ایمنی را از مغازه ها خریداری کنید و یا حتی اجاره .

اگر نیازمند آموزش هستید نگران نباشید . مربی های ماهری منتظر هستند تا به شما اسکی یاد بدهند . 

اسکی در کوه ماترهورن
اسکی در کوه ماترهورن
اسکی در کوه ماترهورن
اسکی در کوه ماترهورن

2) پرش از هلیکوپتر ، اسکی کردن

سوار بر هلیکوپتر شده اید و آرام آرام ارتفاع می گیرید . به نقطه ای می رسید که باید به بیرون بپرید و از بالا اسکی کنان به سمت پایین حرکت کنید . در های هلیکوپتر باز می شود ، باد سردی به صورتتان می خورد ، شمارش آغاز می شود ، یک ، دو ، سه ...

به پایین می پرید ، بعد از چندین متر خود را بر روی برف ها می بینید که با سرعت به سمت پایین در حال حرکت هستید . همه جا سفید است و سطح آدرنالین بدنتان به بالا ترین حد خود رسیده است . بعد از گذشت چند دقیقه خود را با کوه تنها خواهید یافت . 

این نوع اسکی فقط مخصوص افراد حرفه ای است و به دیگران اجازه ی انجام همچین کاری داده نمی شود . 

پرش از هلیکوپتر در کوه ماترهورن
پرش از هلیکوپتر در کوه ماترهورن
پرش از هلیکوپتر در کوه ماترهورن
پرش از هلیکوپتر در کوه ماترهورن

3) پیاده روی بر روی برف ها

پیاده روی در این منطقه و لذت بردن از مناظر برفی بسیار لذت بخش خواهد بود . کوه ماترهورن را مقابل خود خواهید دید و محو زیبایی های آن خواهید شد . ساعت ها می توانید به پیاده روی بپردازید و بعد از خسته شدن به رستوران های میان راه رفته و از نوشیدن یک قهوه ی داغ به همراه کیک شکلاتی ارامش و انرژی خود را بازیابید و سپس به راه خود ادامه دهید . غروب در این منطقه زیبا جادویی است . 

تمام شهر زرمات را خواهید دید و دره های عمیق شما را خواهند ترساند . 

این را به یاد داشته باشید که تجهیزات مورد نیاز را به همراه داشته باشید تا از این پیاده روی نهایت لذت را ببرید . 

پیاده روی در کوه ماترهورن
پیاده روی در کوه ماترهورن

4) لژ سواری ، سُر خوردن

از بالای دامنه به سمت پایین سُر بخورید و بخندید . این فعالیت را از کودک گرفته تا جوان و مسن می توانند انجام دهند و لذت ببرند . حدود 10 دقیقه طول می کشد تا به پایین برسید و مسافتی برابر با 233 متر را سُر خواهید خورد . 

طول این پیست لژ سواری حدود 1.5 کیلومتر است . 

لژ سواری در کوه ماترهورن
لژ سواری در کوه ماترهورن

در فصل بهار

1) پیاده روی و تماشای مناظر اطراف

در بهار برف ها آب شده اند و در بیشتر زمین های اطراف گیاهان سبز مثل چمن و گل روییده است . هوا مطبوع است ولی خنک . با راه رفتن در این کوهستان حس آرامش را تجربه خواهید کرد . صدای پرندگان به گوش می رسد و در برخی از قسمت ها صدای آب روانی که از آب شدن برف ها بوجود آمده گوش های شما را نوازش خواهد کرد و از پیاده روی بیشتر لذت خواهید برد . 

این زیبایی ها پایان ناپذیر است .

کوه ماترهورن
کوه ماترهورن
کوه ماترهورن

2) گورنر گورگ ، Gorner gorge

این تفریح مخصوص تمامی اعضای خانواده است . از اخرین عصر یخبندان آب های جاری باعث بوجود آمدن این صخره ها و راه های میان آن ها شده اند . مسیر های بوجود امده از سال 1886 و 1887 در اختیار توریست ها قرار گرفته است . 

عمر این سنگ ها صخره ها برابر با 220 میلیون سال می باشد . برای رسیدن به این منطقه حدود 15 دقیقه راه را از شهر زرمات پیش رو خواهید داشت . در تمامی فصل می توان به این جا آمد ولی بهار بهترین فصل خواهد بود . 

آبشار های کوچک و بزرگ که به حوضچه ی اصلی می ریزند بسیار زیبا هستند . 

گورنر گورگ ، Gorner gorge
گورنر گورگ ، Gorner gorge

3) پرواز با پاراگلایدر

برای اولین بار حس کنید که پرنده هستید و از دید یک پرنده به مناظر اطراف بنگرید . اگر بخواهید می توانید تکی و یا به همراه مربی به پرواز در بیایید . تجربه ای خاص و در عین حال جذاب خواهید داشت . 

از ارتفاعات مختلفی شما می توانید پرواز را آغاز کنید . 

پرواز با پاراگلایدر
پرواز با پاراگلایدر

در فصل تابستان

1) پیاده روی زیر نور خورشید

در تابستان برف های بیشتری آب شده اند و فقط در ارتفاعات و قله برف دیده می شود . هوا نسبتا گرم تر و مطبوع تر شده است . حدود 400 کیلومتر مسیر پیاده روی در مقابل شما قرار گرفته است که تمامی مناطق را در بر می گیرد . 

با پیاده روی در مسیر های مشخص شده می توانید به همه جای این کوه سرک بکشید . 

به همراه داشتن نقشه الزامی خواهد بود . 

پیاده روی زیر نور خورشید
پیاده روی زیر نور خورشید
پیاده روی زیر نور خورشید
پیاده روی زیر نور خورشید

2) کوهنوردی ، صخره نوردی

کوه ها و صخره های این منطقه جز بهترین ها برای بالا رفتن و صعود کردن به حساب می آیند و قله ی ماترهورن از معروف ترین آن ها است . کوه نوردان حرفه ای زیادی برای رسیدن به قله ی ماترهورن اقدام به صعود می کنند و موفق هم می شوند ولی به سختی .

در تابستان #صخره نوردی لذت بیشتری دارد ولی در زمستان هم این کار را انجام می دهند البته حرفه ای ها . 

کوه نوردان و صخره نوردان تمامی تجهیزات خود را به همراه می آورند چون نیازمند آن خواهند بود . 

کوهنوردی ، صخره نوردی
کوهنوردی ، صخره نوردی
کوهنوردی ، صخره نوردی
کوهنوردی ، صخره نوردی

3) دوچرخه سواری در کوهستان

دوچرخه سواری در کنار عظمت کوهستان . اگر علاقه مند به دوچرخه سواری هستید این تجربه را به هیچ عنوان از دست ندهید . از کنار دریاچه های فصلی عبور خواهید کرد ، به ارتفاعات می روید و سپس از سمت دیگر کوه پایین می آیید . دره ها را پشت سر می گذارید و گاهی هم به برف برمی خورید . 

این تجربه ای سرشار از هیجان خواهد بود . 

شما می توانید دوچرخه ی خود را به همراه داشته باشید و یا در پایین کوه اجاره کنید . 

تور های دوچرخه سواری منتظر شما هستند ، با آن ها همراه شوید و راهی کوهستان شوید ...

دوچرخه سواری در کوهستان

4) شیرجه در آسمان

زمان آن رسیده تا مانند یک عقاب در آسمان شیرجه بزنید . تقریبا همه می خواهند این تجربه را داشته باشند . تصور کنید از ارتفاع چندین کیلومتری از هلیکوپتر به سمت پایین شیرجه می زنید . 

در این اقدام هیجان انگیز تنها نخواهید بود بلکه مربی حرفه ای به شما چسبیده است و به همراه او به سمت پایین خواهید آمد . 

بعد از شیرجه چتر ها باز می شود و شما محو تماشای مناظر زیبای این کوهستان می شوید و آرام آرام به زمین نزدیک می شوید . 

شیرجه در آسمان
شیرجه در آسمان
شیرجه در آسمان

مسیر های کوهنوردی در کوه ماترهورن

امروزه از تمامی جهات و راه های عبوری می توان اقدام به صعود از این کوه زیبا کرد . در تمامی فصول راهنمایانی حضور دارند تا شما و همراهانتان را به قله برسانند و هستند تا راه را گم نکنید و به آن 500 نفر نپیوندید . در تابستان روزانه حدود 150 نفر اقدام به صعود می کنند و به سوی آسمان خیز برمی دارند . طبق رده بندی میزان سختی کوه نوردی ، ماترهورن را می توان برای صعود سخت قلمداد کرد ولی برای کوه نوردان حرفه ای صعود و رسیدن به قلعه کار سختی نخواهد بود و مطمئنا هر چه بالا رفتن سخت تر و خطرناک تر باشد برای دوست داران این رشته لذت بخش تر خواهد بود . 

صخره های زیاد ، وجود برف در بیشتر فصول و همین طور وزش باد به همراه زاویه ی صعود تقریبا بیش از 80 درجه صعود از این صخره را بسیار سخت کرده است . به گفته ی کسانی که بعد از صعود به پایین آمده اند بهترین فصل برای صعود تابستان می باشد ولی اگر می خواهید تجربه ی خطرناک تر را داشته باشید زمستان را به شما پیشنهاد می کنیم ولی مراقب خود باشید چون صعود سخت و خطرناکی در انتظار شما خواهد بود . 

از هر چهار سمت و چهره ی کوه شما می توانید اقدام به بالا رفتن از ماترهورن کنید ولی شناخته شده ترین مسیر ها عبارت اند از :

1) هورنیل ، زمان صعود 6 ساعت               4) فورگن ، زمان صعود 7 ساعت           7) جنوب کوه ، زمان صعود 15 ساعت

2) زموت ، زمان صعود 7 الی 10 ساعت       5) شمال کوه ، زمان صعود 14 ساعت    8) شرق کوه ، زمان صعود 14 ساعت

3) لیون ، زمان صعود 5 ساعت                   6) غرب کوه ، زمان صعود 12 ساعت

مسیر های کوهنوردی در کوه ماترهورن
مسیر های کوهنوردی در کوه ماترهورن
کوه ماترهورن

جغرافیای کوه ماترهورن

کوه ماترهورن را می توان به یک هرم چهار وجهی شباهت داد که از شمال ، جنوب ،شرق و غرب تشکیل شده است . قسمت های شمالی ، شرقی و غربی ماترهورن به سمت کشور سوئیس قرار گرفته اند و جنوب این کوه به سمت کشور ایتالیا نگاه می کند . اگرچه نمی توان گفت که ماترهورن کاملا به شکل هرم است زیرا قسمت های شمالی و جنوبی عریض تر از قسمت های شرقی و غربی هستند و برای رسیدن به نوک قله ی این کوه باید مسیری را کج رفت و به همین دلیل کاملا شبیه یک هرم نیست . 

در تمامی فصول سال بر روی این کوه و قله اش برف وجود دارد و انگار لباسی همیشه سفید بر تن کرده .

شناخته شده ترین قسمت این کوه شمالی و شرقی آن است و از شهر زرمات به خوبی می توان ان ها را دید که چگونه زیبایی خود را به دیگران نشان می دهند و طبیعت از داشتن آن ها به خود می بالد . سمت شرقی این کوه ارتفاعی برابر با 1000 متر دارد و بلند محسوب می شود و برای کوهنوردان به دلیل ریزش صخره ها خطرناک به حساب می آید . 

قسمت شمالی 1200 متر ارتفاع دارد و جز خطرناک ترین قسمت های شمالی در سرتاسر کوه های آلپ به حساب می آید و دلیلش سقوط سنگ و طوفان های سهمگین است که می تواند به راحتی جان صعود کنندگان را به خطر بیاندازد . قسمت جنوبی 1350 متر ارتفاع دارد و راه های سخت و زیادی برای بالا رفتن از آن وجود دارد . سمت غربی کوه راه های کمی برای صعود در اختیار کوه نوردان می گذارد و ارتفاع آن 1400 متر است . 

کوه ماترهورن
کوه ماترهورن

زمین شناسی از ماترهورن می گوید

 جنس برخی از مناطق این کوه از نوع سنگ گَنیس یا همان سنگ جرقه می باشد . هورس بندیکت دو سوسور فیزیکدان و نجیب زاده ی اهل ژنو در رابطه با این کوه می گوید :

چه قدرتی توانسته تا این کوه را به این شکل در بیاورد که همانند یک هرم به نظر برسد ( قدرت زمین شناسی ) . این موضوع برای ما هنوز روشن نیست ولی این را به خوبی می دانیم که با نگاه کردن به تمامی قسمت های این کوه متوجه می شویم که به هنر بوجود امده توسط کره ی زمین نگاه می کنیم . 

بوجود آمدن این کوه بر می گردد به 200 میلیون سال پیش . در ابتدا این کوه همانند یک تپه گرد و بزرگ بوده است . بارش برف و به دنبال آن یخ زدن آن در میان سنگ ها و سپس فرا رسیدن فصل گرم و آب شدن ان ها و تکرار شدن این فرآیند باعث شده تا طی سال های متوالی این کوه به شکل امروزی در بیاید و دیگر گرد و تپه مانند به نظر نیاید . در طول تاریخ این کوه تغییرات زمین شناختی زیادی را به خود دیده و زمین شناسان به دنبال پیدا کردن شواهد بیشتری نسبت به این موضوع هستند . 

کوه ماترهورن
کوه ماترهورن

تاریخ برایمان از ماترهورن می گوید

کوه ماترهورن بیش از 2 قرن دست نخورده باقی مانده بود و هیچ تحقیقی بر روی آن انجام نشده بود تا این که هورس بندیکت دو سوسور به این کوه سفر کرد و تحقیقات جامعی را انجام داد . او نتوانست از کوه بالا برود تا بیشتر از ان برای دیگران تعریف کند و در دفترش ثبت کند چون برف شدید بوده و تجهیزات مناسبی در آن زمان در اختیار نمی توانیت باشد . برخی هورس را ابداع کننده ی کوهنوردی مدرن نیز می دانند . 

در سفر دوم وی که در سال 1792 رقم خورد او دو روز را در کوه ماند و سنگ هایی را جمع آوری کرد و تحقیقات بیشتری را انجام داد . در کنار جمع آوری سنگ او حشرات و گیاهانی که در این منطقه وجود داشتند را نیز جمع آوری کرد تا بر روی آن ها مطالعه کند .

در طول تاریخ افرااد سرشناس زیادی به این کوه آمده اند و از نزدیک به مشاهده ی آن پرداخته اند . در ادامه از تاریخ این صعود ها برایتان خواهیم گفت .

تصویری از گذشته ی کوه ماترهورن

تاریخ از صعود ها می گوید 

#کوه ماترهون جز آخرین کوه هایی بود که فتح شد و دلیلش سخت بودن صعود از ان نبود بلکه ترسی بود که در دل کوهنوردان به راه می انداخت . اولین تلاش ها و جدی ترین آن ها از قسمتی بود که به کشور ایتالیا منتهی می شد با این که سخت ترین مسیر ها نیز در همین قسمت قرار گرفته اند . 

جین انتونی کرل به همراه عموی خود در سال 1857 و 1858 توانستند تا ارتفاع 3800 متری ماترهورن بالا بروند . در سال 1860 سه برادر اهل لیورپول انگلستان سعی کردند به قله برسند ولی بعد از ارتفاع 3500 متری به پایین بازگشتند . 

ادوارد ویمپر در سال 1861 به همراه تیمش قصد داشتند تا قلعه را فتح کنند و توانستند تا ارتفاع 4100 متری بالا بروند . در 14 جولای سال 1865 بار دیگر به سمت قله حرکت کردند و می توانستند از مسیر کوهنوردی هورنیل به قله برسند ولی ناکام ماندند و همگی کشته شدند . 

بعد از سه روز از گذشت این واقعه جین انتونی کرل و جین باپتیسته بیچ از سمت ایتالیایی کوه به قله رسیدند . 

تصویری از گذشته ی کوه ماترهورن
تصویری از گذشته ی کوه ماترهورن

نام گذاری این کوه

نام این کوه ریشه های مختلفی در زبان های آلمانی ، ایتالیایی و فرانسوی دارد . امروزه این کوه را به نام ماترهورن ( matterhorn ) می شناسند که به معنی دره قله است . مات در زمان آلمانی یعنی دره و هورن یعنی قله .

کوه ماترهورن
کوه ماترهورن
کوه ماترهورن در شب

ماترهورن و افسانه ی آن ...

سال های سال تصور می شد که کوه ماترهورن غیر قابل فتح است و همه ترسی در دل داشتند . بزرگتر ها برای کوچکتر ها از مسیر های سختی سخن می گفتند که کوهنوردان را می کشد . از موجودی بزرگ و پشمالو سخن می گفتند که در بالا ی کوه و میان صخره ها منتظر انسان ها نشسته تا آن ها را بگیرد و با خود ببرد . از این موجود در بیشتر نقاط دنیا نقل هایی شده و حتی در کشور خودمان ایران . 

مردم محلی با نگاهی مملو از ترس به ماترهورن نگاه می کردند ولی او را دوست داشتند و از زیبایی ان لذت می بردند . شب ها به نظاره ی کوه می نشستند و داستان هایی برای هم تعریف می کردند . در ادامه یکی از این داستان ها را باهم می شنویم . 

صبح زود بود و پدر و پسر آماده شده بودند تا گوسفندان را به دامنه ی کوه ببرند . هوا ابری بود و احتمال بارش باران زیاد . پدر رو به پسر می کند و می گوید امروز زود باز خواهیم گشت هوا مساعد نیست و پسر به علامت تایید سرش را تکان داد .

به سمت دامنه حرکت می کنند و زمانی که می رسند گوسفندان در منطقه پخش می شوند . باران نم نم می بارید و هوا رو به سردی می رفت . نزدیک غروب بود که پدر به پسر می گوید تمامی گوسفندان را جمع کن ، زمان بازگشت است و خودش هم به سمت دیگری می رود تا بقیه گوسفندان را بیاورد . 

ناگهان صدای فریاد پسر را می شنود که وحشیانه و ترس آلود فریاد می زد و کمک می خواست ، پدر ، پدر ، نجاتم بده ، پدر ...

مرد به سرعت به سمت پسرش می دود و ناگهان با صحنه ی وحشتناکی مواجه می شود . موجودی بزرگ ، تنومند و با بدنی پوشیده شده از پشم سفید رنگ سعی داشت تا پسر را با خود ببرد . مرد فریاد زنان به سمت آن موجود دوید و چوب دستی خود را در هوا تکان می داد . 

موجود هیچ گونه ترسی از این حرکت مرد از خود نشان نداد و سعی در بردن پسر با خود داشت . پدر گوسفندی را بلند می کند و به سمت موجود پشمالو پرتاب می کند . ناگهان موجود پشمالو پسر را رها کرده و گوسفند را بلند می کند و به سرعت به سمت کوهستان می دود و از دیدگان پدر و پسر محو می شود .

ذاستان های زیادی نقل شده است ولی باور کردن و یا نکردن آن ها بر عهده ی شما . 

کوه ماترهورن

آب و هوا در کوه ماترهورن

این کوه در محیطی محصور شده قرار گرفته است . این کوه در منطقه ی خط راس قرار دارد و به همین دلیل تغییرات آب و هوایی به سرعت رخ می دهند . بارش برف در این کوه زیاد است و ارتفاع #برف به چندین متر می رسد . 

در برخی از مواقع سال مانند بهار شاهد بارش باران خواهیم بود . 

بارش باران در کنار این کوه حسی آرامش بخش را هدیه می کند . 

کوه ماترهورن
کوه ماترهورن

گردشگری و کوه پیمایی

از قرن 18 تا به امروز به تعداد گردشگران و بازدید کنندگان از کوه های آلپ افزوده شده است و نسل های زیادی از کوهنوردان و جستجو کنندگان از کوه های این منطقه بالا رفته اند و لذت بردند و گاهی هم پایان خوشی در انتظارشان نبوده است . 

در سال 1888 از شهر ویسپ به شهر زرمات خط آهن کشیده شد . اولین قطار در تاریخ 18 جولای 1891 به زرمات رسید . از سال 1930 این خط آهن به طور کامل برقی شد و سرعت رفت و آمد افزایش یافت . 

ساخت این خط راه آهن باعث شد تا مردم بیشتری به ارتفاعات آمده و ماترهورن را از نزدیک ببینند . 

موزه ی کوه ماترهورن در شهر زرمات برای گردشگران بسیار جالب است و زمانی که وارد آن می شوید با تاریخ کوه آشنا خواهید شد . 

تور های 10 روزه انتخاب خوبی برای سفر خواهد بود چون علاوه بر بازدید از ماترهورن از دیگر کوه های آلپ نیز دیدن می کنید . 

پناهگاهی در ارتفاعات این کوه ساخته شده است که با اقامت در آن هیجان را تجربه خواهید کرد . برای مطالعه ی درباره ی این پناهگاه ، کلبه ی سُلوی را مطالعه کنید . 

کوهنوردی در کوه ماترهورن
نمایی زیبا از کوه ماترهورن

به کوه های ماترهورن سفر کنید ، راه های دسترسی

قطعا سفر کردن به ماترهورن و دیدن این کوه از نزدیک بسیار لذت بخش خواهد بود . برف همه جا را سفید کرده و نشستن دور آتش و احساس کردن گرمای آتش در هوای سرد فوق العاده است . 

شما می توانید در شهر زرمات که در پایین کوه قرار گرفته است اقامت کنید و از دیدنی های شهر بازدید کنید و تفریحات زیادی وجود دارد که با انجام دادن ان ها لحظات خوبی را سپری خواهید کرد . سفر شما پر از ماجرا و هیجان خواهد بود و ماترهورن از ابتدا تا پایان سفر به شما نگاه می کند . 

ادرس : ماترهورن ، زرمات ، سوئیس .

Addres : Matterhorn, 3920 Zermatt, Switzerland

جاده ای منتهی به کوه ماترهورن
جاده ای منتهی به کوه ماترهورن
جاده ای منتهی به کوه ماترهورن

چگونه از سفرمان بیشتر لذت ببریم ؟

برای بیشتر لذت بردن از سفر نکاتی وجود دارد که با رعایت کردن آن ها سفرتان بسیار لذت بخش تر خواهد شد . در ادامه این نکات را با هم بررسی خواهیم کرد .

1) در تمامی فصل ها لباس گرم به همراه داشته باشید ، حتی در تابستان . 

2) اگر قصد دارید تا از ماترهورن بالا بروید یک راهنما را با خود ببرید و تجهیزات کامل و حرفه ای کوهنوردی را به همراه داشته باشید .

3) در هوای نا مساعد هرگز به فکر صعود از ماترهورن نباشید . 

4) بازدید از شهر زرمات و موزه ی ماترهورن را به شما پیشنهاد می کنیم . 

کوه ماترهورن
کوه ماترهورن

ویدئویی زیبا از ماترهورن

سخن کارناوال

کوه نوردی ورزش بسیار مهیج و در عین حال سخت و دشواری است . اگر به ماترهورن سفر کنید به نظر شما چه در انتظارتان خواهد بود ؟ صعودی راحت و آسان یا سخت ؟ اگر نظر ما را بخواهید به شما می گوییم سفری که پیس رویتان است چه سخت یا آسان ، قطعا زیبا خواهد بود . 

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ناشناس

درود عالی بود
از کودکی عاشق این قله بودم تصویرش رو در یک تقویم دیده بودم
سپاس از شما

انتشار:31 تیر 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.