karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

20 شهریور 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به گزارش سی ان ان، باستان شناسان مصری، مقبره ای را در شهر اُقصُر (Luxor) در جنوب مصر کشف کردند که متعلق به زرگری سلطنتی و همسرش می باشد و به دوران امپراتوری مصر باستان و بین سده های یازده تا شانزدهم قبل از میلاد مسیح تعلق دارد.

وزیر آثار باستانی این کشور، خالد العنانی اعلام کرده که به تازگی در ذراع ابوالنجا (مقبره ای باستانی واقع در کناره ی غربی رود نیل)، یک مومیایی، مقبره های سنگی، ظروف و کاسه ها و دیگر صنایع دستی کشف شده است.

مصطفی الوزیر، رئیس گروه تحقیقاتی باستان شناسان، در این باره اظهار داشت:

شواهد حاکی از این است که تمامی این کشفیات به آمنمهات (Amenemhat) و همسرش آمنهوتپ (Amenhotep) تعلق داشته اند. اگرچه نام آمنهوتپ بیشتر به آقایان تعلق می گرفته اما بنا بر شواهد کشف شده در این مکان، او بانوی اول خانه بوده است.

درِ ورودی این مقبره متصل به مقبره ای دیگر است که پیش تر کشف شده بود. در ابتدای ورود به آرامگاه، تندیسی سنگی و نیمه مخروبه از این زرگر سلطنتی و همسرش وجود دارد و در میان آنها فرزندانشان نیز به تصویر کشیده شده اند. بنا به صحبت های مصطفی الوزیر، به تصویر کشیدن پسران، در گذشته حرکتی نامتعارف به شمار می آمده چرا که عرف بر این بوده که تنها تصویر دخترانشان را در تندیس خانوادگی کنده کاری کنند و اگر فرزند دختر نداشتند، عروس هایشان را در تندیس جای می دادند. 

خالد العنانی اظهار کرد که این آرامگاه در زمان دودمان بیست و یکم و بیست و دوم مصر تبدیل به مقبره شده اما ساخت آن در زمان دودمان 18ام صورت گرفته است.

گفته ها حکایت از این دارند که در محوطه ی بیرونی این آرامگاه، جسد یک زن و دو فرزند بالغش نیز کشف شده است. البته وزارت آثار باستانی مصر عنوان کرده که این تازه ابتدای کار است و از طریق این مقبره ی تازه کشف شده، می توان به اجساد و آرامگاه های بیشتری نیز رسید.

در ادامه تصاویری را برایتان به نمایش گذاشته ایم تا روند این کشف را ببینید.

مومیایی مصر

تحقیقات باستان شناسان در مصر

مومیایی تازه کشف شده در مصر

کشف مومیایی در مصر

کشف اجساد باستانی

مومیایی-مصر

مومیایی های مصر باستان

مقبره مصر باستان

کشف مومیایی در مصر

مومیایی مصری ها

مجسمه های باستانی

کشف آرامگاه باستانی در مصر

ظروف باستانی در مصر

کشف آثار باستانی در مصر

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.