karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

14 اردیبهشت 1398

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایرنا، بیست و یکمین جشنواره لاله های گچسر البرز، با حضور علی اصغر مونسان -معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری-، استاندار البرز، تعدادی از مدیران کل ادارات استان البرز و شمار زیادی از گردشگران جاده کرج - چالوس آغاز به کار کرد و میزبان علاقه مندان به گل و طبیعت شد. 

این جشنواره به ابتکار سرمایه گذاران بخش خصوصی از 21 سال پیش در اردیبهشت ماه هر سال میزبان هزاران گردشگر در روستای گرماب گچسر واقع در کیلومتر 52 جاده کرج - چالوس می شود. از مهمترین اهداف برپایی این جشنواره می توان به جذب گردشگران، تشویق مردم به حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، توسعه کشت گل و گیاه، استفاده بهینه از اراضی کشاورزی و باغی و معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی استان البرز اشاره کرد. جشنواره لاله های گچسر در زمینی به وسعت یک هکتار برپا شده و بیش از 600 هزار گل لاله در آن به نمایش درآمده است. 

جشنواره لاله های گچسر همه ساله با استقبال هزاران تن از علاقه مندان به گل و گیاه همراه می شود و دست اندرکاران جشنواره با برپایی آن درصدد فرهنگ سازی و کمک به شکوفایی طبیعت ایران و استان البرز هستند. برپایی این جشنواره در محدوده جاده گردشگری کرج - چالوس بر زیبایی طبیعت جاده می افزاید و شاهکاری بی بدیل را مقابل چشم گردشگران می گذارد.

اقشار مختلف مردم می توانند به مدت 10 روز (تا 24 اردیبهشت 98) در محل این جشنواره حضور یابند و لحظه های ناب و به یادمانی را تجربه کنند. با طراوات خاصی که در اثر بارش های اخیر در منطقه ایجاد شده، می توان لذت جشنواره امسال و بازدید از گل های لاله شاداب را بیش از سال های گذشته دانست. بسیاری از گردشگران سال های گذشته را نیز در این جشنواره حاضر شدند و آن را تجربه کرده اند اما باز هم بی صبرانه خود را به روستای گرماب در جاده کرج - چالوس می رسانند تا باز هم شاهد جلوه گری گل های لاله باشند. تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره در هر سال به بیش از 500 هزار نفر می رسد.

علی اصغر مونسان -رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری- در آیین گشایش این جشنواره گفت:

امروز برگزاری این جشنواره نمونه ای از کارهای گردشگری حوزه کشاورزی است که به تازگی در کشور شروع شده است.

وی ادامه داد:

در این راستا در شرق و غرب تهران نیز رویداد بخوبی صورت گرفته و مردم‌ با قرار گرفتن در باغ موزه های کشاورزی می توانند از این فضاها استفاده کنند.

او همچنین بیان داشت:

باغ لاله های گچسر با تنوع زیبایی که دارد یک جاذبه خوب گردشگری برای البرز است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد:

البرز جاذبه های گردشگری زیادی دارد که تعداد زیادی از گردشگران این استان در تهران زندگی می کنند.

مونسان گفت:

گردشگران تهرانی می توانند از فضای زیبای البرز با توجه به نزدیکی به پایتخت استفاده کنند.

وی افزود:

انتظار می رود استان البرز مسیر رو به رشد در حوزه گردشگری را به خوبی طی کند و این توسعه به ویژه در بخش طبیعت گردی این استان باشد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت:

ظرفیت های گردشگری استان البرز برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراوان است.

مونسان ادامه داد:

در محور کرج- چالوس زیرساخت های خوبی مانند هتل ها و طبیعت بسیار زیبا وجود دارد و این امکانات ظرفیت مناسبی برای استفاده گردشگران است.

 

جواد غلامی -مدیرعامل شرکت مهد لاله ها-نیز در این مراسم گفت:

امسال این جشنواره در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع (یک هکتار) برگزار شده است.

وی توضیح داد:

حدود 600 هزار پیاز لاله در 23 واریته به نمایش گذاشته شده است و همه ساله این جشنواره با استقبال با شکوه مردم و علاقه مندان به گل و گیاه همراه است.

باغ لاله های گچسر

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.