karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

09 آبان 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

حتما تا به حال نام هالوین به گوش تان خورده است و حتا اگر آن را جشن نمی گیرید، آشنایی اندکی با آن دارید. این جشن را اولین بار مهاجران ایرلندی و اسکاتلندی در سده نوزدهم با خود به قاره آمریکا آوردند و از آن پس، مردم آمریکا به خوبی پذیرای هالوین بودند و آن را به دیگر سرزمین ها نیز صادر کردند. یکی از دلایلی که هالوین، راهش را به خوبی در سرزمین های دیگر پیدا کرده پوشش های خاصی ست که مردم برای حضور در این جشن به تن می کنند. در هالوین می توان به شکل هر شخصیتی در آمد و اینگونه، خود را در جایگاه شخصیت های فانتزی و معروف قرار داد. 

یکی دیگر از جذابیت های هالوین حال و هوای ترسناکی ست که در حین آن جریان دارد. مردم در هالوین از فرصت استفاده می کنند تا قدری آدرنالین خون شان را بالا ببرند. به خانه های وحشت می روند، لباس های ترسناک می پوشند و کدو تنبل ها را به شکل ترسناک تزیین می کنند. در هر سرزمینی خانه هایی وجود دارند که به خاطر متروکه بودن شان لقب خانه روح زده به آن ها داده اند؛ این خانه ها در ایام هالوین بسیار محبوب می شوند و بازدیدکنندگان زیادی به آنها سر می زنند. هالوین یکی از روزهای مورد علاقه کودکان نیز به شمار می رود چرا که می توانند لباس شخصیت های محبوب شان همچون سوپرمن و مرد عنکبوتی را بپوشند و به در خانه همسایه ها بروند و شکلات جمع کنند.

همه این جذابیت ها سبب شده تا این روزها، جشن هالوین در بیشتر سرزمین ها جشن گرفته شود. جالب آنکه هالوین تنها روز 31 اکتبر را در تقویم اشغال کرده است اما مردم چنان برای آن هیجان دارند که از یک یا دو هفته قبل به پیشواز می روند و برگزاری هالوین را آغاز می کنند.

کارناوال هم به مناسبت هالوین فرصت را غنیمت شمرده است تا نگاهی داشته باشد به تصاویر هالوینی از سراسر دنیا. برای تماشای این عکس ها با ما همراه بمانید.

1- زیاد تعجب نکنید، اگرچه هفته هالوین، زمانی بسیار متفاوت از دیگر روزهاست اما نه آن قدر که بتواند بر جاذبه غلبه کرد و سوار جاروی پرنده شد!

در این عکس هوشمندانه، دختری را می بینید که همراه با جارویش پرش جانانه ای داشته و به عکاس اجازه داده است تا پرواز بسیار کوتاهش را درقاب دوربین جای دهد. تصویر مقابل 4 روز پیش از هالوین امسال (2018)، در شهر کی‌یف اوکراین به ثبت رسیده است.

هالوین کیف اوکراین

Anatolii Stepanov / AFP / Getty

2- اعضای یکی از گروه های اجرای خیابانی به نام مکناس (Macnas) نیز به هالوین توجه نشان داده و در رژه ای با سوژه هالوین حاضر شده اند. این رژه، با عنوان «فراتر از آسمان» در شهر گالوی (Galway) ایرلند برگزار شده است؛ 28 اکتبر 2018.

رژه هالوینی شهر گالوی ایرلند

Clodagh Kilcoyne / Reuters

3- ویتبی ابی (Whitby Abbey) یک بنای مذهبی تاریخی ست متعلق به قرن 7 میلادی در انگلستان، که هر سال با فرا رسیدن هالووین با نورپردازی های خاص خود، نظر رهگذران را جلب می کند. افراد بسیاری در شب های هفته هالوین به این بنا سر می زنند تا ترس و وحشت را در میان دیوارهای عظیمش تجربه کنند. 

اما چرا توجه به این ساختمان زیاد است؟! گفته می شود خالق رمان دراکولا، یعنی برام استوکر (Bram Stoker) از این بنا برای نوشتن داستانش الهام گرفته است.

وایتبی ابی شهر ویتبی انگلستان

Ian Forsyth / Getty

4- بسیاری از مردم سعی می کنند با فرا رسیدن هالوین، به حیوانات شان لباس های خلاقانه بپوشانند و جذابیت این هفته را بیشتر کنند؛ اما شاید سگ ها چندان با صاحبان شان موافق نباشند! تصویر این سگ های خسته در رویداد هالوینِ شهر کاواساکی (Kawasaki) در جنوب شهر توکیوی ژاپن عکسبرداری شده است.

هالوین کاواساکی ژاپن

Toru Hanai / Reuters

5- کدو تنبل در فرهنگ هالوین نقش پر رنگی ایفا می کند و نبود آن، تمامی مزه هالوین را می گیرد. در کشورهای غربی، به این کدوهای هالوینی، جک اُ لنترن (jack-o'-lantern) می گویند و رقابت های زیادی برای ساختن شان برگزار می کنند. کدو تنبلی که در عکس مقابل می بینید نیز در مسابقه ای در ایالت پنسیلوانیای آمریکا شرکت کرده است؛ 18 اکتبر 2018.

کدو تنبل هالوین آمریکا

Kelleher Photography / Shutterstock

6- در جریان هالوین، شهرداری کشورهای مختلف همکاری بسیار زیادی برای برگزاری رویدادهای جذاب دارند که نمونه اش را در تصویر مقابل می بینید. این عکس طی رویداد «متروی روح زده» در یکی از ایستگاه های مترو نیویورک عکاسی شده است.

هالوین نیویورک

Atilgan Ozdil / Anadolu Agency / Getty

7- باز هم عکسی از رژه هالوینی در شهر کاواساکی ژاپن، 28 اکتبر 2018

ژاپنی ها حتا در عرصه هالوین هم به یکی از پیشگامان بدل شده اند و هر سال با لباس های پر هزینه و پرکارشان، موجب تعجب مردم دنیا می شوند.

هالوین کاواساکی ژاپن

Toshifumi Kitamura / AFP / Getty

8- سگ ها حقیقتا با فرا رسیدن هالوین دچار دردسرهای غیرمترقبه می شوند! توکیو، ژاپن، 28 اکتبر 2018.

هالوین توکیو ژاپن

Damon Coulter / Barcroft Media via Getty

9- هالوین، زمانی برای ترسیدن و شگفت زده شدن است؛ ما هم با تماشای این تصویر، دِین مان را به این رویداد سالانه ادا می کنیم!

عکس پیش رو در رودخانه ایست (East River) واقع در پارک ایستِ (East River Park) منهتن عکاسی شده است؛ 28 اکتبر 2018.

هالوین آمریکا

Carlo Allegri / Reuters

10- عکسی از هنرنمایی اعضای گروه نمایش خیابانی مکناس (Macnas) را در شهر گالوی ایرلند می بینید؛ 28 اکتبر 2018.

هالوین ایرلند

Clodagh Kilcoyne / Reuters

11- زرافه ها خبر ندارند که هالوین فرا رسیده، در غیر این صورت برای نوش جان کردن جک اُ لنترن ها دندان تیز نمی کردند! باغ وحش لندن، 25 اکتبر 2018.

باغ وحش لندن هالوین

Henry Nicholls / Reuters

12- دیوارهای یک مغازه در شهر ویتبی لندن به تزیینات ترسناک هالوینی مزین شده است؛ 27 اکتبر 2018.

هالوین انگستان

Ian Forsyth / Getty

13- کشور کره جنوبی هم گردونه فستیوال های هالوینی عقب نمانده است؛ شهر سئول، 27 اکتبر 2018.

هالوین کره جنوبی

Chung Sung-Jun / Getty

14- شاید تماشای این عکس ترسناک نباشد، اما وقتی متوجه شوید که این جا یک ایستگاه متروی روح زده در قلب شهر نیویورک است و امکان دارد هر لحظه مردی با این صورت ترسناک در جلوی مردم ظاهر شود نظرتان را عوض می کنید؛ 18 اکتبر 2018.

هالوین نیویورک آمریکا

Atilgan Ozdil / Anadolu Agency / Getty

15- اهالی صدا و سیمای سنگاپور را می بینید که برای تهیه گزارشی به یک خانه وحشت به نام «شکار کردن اُیوا» یا هانتیگ آو ایوا (Haunting of Oiwa) سر زده اند و از این کارشان بسیار پشیمانند! 24 سپتامبر 2018.

هالوین سنگاپور

Suhaimi Abdullah / Getty

سخن آخر

به مناسبت هالوین، نگاهی داشتیم به حال و هوای کشورهایی که این رویداد را بسیار جدی دنبال کرده و وقت و هزینه زیادی برای هیجان انگیزتر کردن روزهای پایانی ماه اکتبر صرف می کنند. به عکس هایی از هالوین در کشورهای ژاپن، آمریکا، کره جنوبی، ایرلند و ... نگاهی کردیم. خانه وحشت، لباس های مرموز و ترسناک، حیوان هایی که لباس مبدل پوشیده اند، کدو تنبل ها و ... همه بخشی از تصاویر این مجموعه بودند. 

کدام یک از عکس ها برای تان جالب تر بود؟

نظرتان درباره هالوین چیست؟ آیا شما نیز این مراسم را جشن می گیرید؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

تنها جشن جالب دنیاست

انتشار:17 مهر 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.