karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

18 خرداد 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

همه ما گاهی از زندگی روزمره به ستوه می آییم؛ می خواهیم به دنیای تازه ای قدم بگذاریم و تجربه های جدید کسب کنیم. اما در میان افراد بسیاری که خواهان تغییر در زندگی شان هستند فقط عده معدودی به خود جرات می دهند، زندگی روزمره شان را رها کنند و به دنبال علایق و خواسته های شان بروند.

گرث اوون (Gareth Owen) برق کاری اهل ولز بریتانیاست که از این عده معدود به شمار می رود. دو سالی می شود که این برق کار ولزی به دنبال حرفه مورد علاقه اش، یعنی عکاسی رفته است و این پیشه جذاب را با جدیت دنبال می کند. در بیشتر مواقع او به عکاسی از زادگاهش می پردازد؛ چرا که معتقد است برای ثبت لحظات زیبا نیازی به سفرهای دور و دراز نیست بلکه سوژه جالب را در همان حوالی سکونت خود نیز می توان یافت. عکسبرداری، تنها در طول شب نیز یکی دیگر از نکات جالب عکس های اوون است. این عکاس ولزی همیشه دوربین عکاسی اش را به روی تایمر می گذارد؛ چراغی بر پیشانی می بندد و با کتی قرمز، خود نیز در قاب دوربین ظاهر می شود.

«گرث» در صحبت هایش عنوان کرده است:

از این مساله لذت می برم که احتیاجی نیست برای ثبت مناظر دیدنی به مناطق دوردست سفر کنیم. ما بریتانیایی ها خیلی خوش شانسیم که بیشتر پارک های ملی زیبای دنیا در بریتانیا قرار دارند!

اگرچه سرزمین ولز و به طور کل بریتانیا مناظر دیدنی بسیاری دارند؛ اما به سختی می توان با این حرف جنجالی گرث موافقت کرد.

حال بد نیست در ابتدا قدری با ولز آشنا شویم و پس از آن به تماشای تصاویر زیبای گرث اوون از شب های ولز بنشینیم. ولز در گذشته یک پادشاهی بوده است و امروزه، بخشی از بریتانیا به شمار می رود و در جنوب غربی این سرزمین قرار گرفته و از سوی دیگر با دریای ایرلند مرز دارد. در سرشماری سال 2016 جمعیت ولز را حدود سه میلیون نفر عنوان کردند. از آن جایی که مردمان ولز به دو زبان انگلیسی و ولزی صحبت می کنند، توانسته اند فرهنگ مستقل خود را از دیگر نقاط بریتانیا حفظ کنند و به نوعی ریشه و تاریخ خود را به فراموشی نسپارند. یکی از اقدامات جالب توجه در خصوص جذب گردشگر در ولز، ایجاد زمین های بی شمار گلف است که سبب شده برای برگزاری مسابقات رسمی گلف توجه ویژه ای به آن شود. همچنین کلیساهای ولز نیز، به عنوان یک مقصد گردشگری مذهبی، توجه مسافران مسیحی را به خود جلب می کنند.

ما در سفرمان، به آسمان شب و طبیعت چشم نواز این سرزمین توجه داریم و به تماشای شکوه مناطق طبیعی می نشینیم.

همراه کارناوال بمانید و از تماشای شب های ولز لذت ببرید.

گرث اوون عکاس

1- فراتر از ابرها، در آغوش آسمان

این چشم انداز زیبا بر فراز ابرها به روی قله رید دو (Rhydd Ddu peak) در منطقه حفاظت شده اسنودونیا (Snowdonia) عکسبرداری شده است. پارک ملی اسنودونیا در شمال ولز قرار دارد و از اولین پارک های ملی آن به شمار می آید.

قله رید دو پارک ملی اسنودونیا ولز

2- قله ای که نور شهر را تامین می کند.

 تصویر پیش رو از روی قله الیدیر فاور (Elidir Fawr) در پارک ملی اسنودونیا به ثبت رسیده است. شاید برای تان جالب باشد که بر روی این قله دریاچه ای به نام مارخلین ماور (Marchlyn Mawr) وجود دارد؛ و از آب این دریاچه در یک نیروگاه «تلمبه ای ذخیره» برای تولید الکتریسیته استفاده می کنند.

کوهی در پارک ملی اسنودونیا ولز

3- خیره به افق سرخ

کوه گلیدر واخ (Glyder Fach) هم از دیگر بلندی های پارک ملی اسنودونیا به حساب می آید. بد نیست بدانید این قله با 994 متر، ششمین کوه بلند کشور ولز است.

کوه گلیدر واخ پارک ملی اسنودونیا ولز

4- سرگردان در میان روستا

روستای دینورویک (Dinorwic) در شمال سرزمین ولز

روستای دینورویک شمال ولز

5- نوای آبشار خروشان در دل طبیعت

آبشار اَبِر (Aber Falls) با 37 متر ارتفاع در شهرستان گوینز (Gwynedd) و در شمال غربی ولز جای خوش کرده است.

آبشار آلبر شهرستان گوینز ولز

6- آیا زیباترین پارک های ملی دنیا متعلق به بریتانیاست؟!

 همان طور که پیش تر گفتیم، عکاس این تصاویر، خود اهل شهرستان گوینز در شمال ولز است. وی اظهار داشته:

از این مساله لذت می برم که احتیاجی نیست برای ثبت مناظر دیدنی به مناطق دوردست سفر کنیم. ما بریتانیایی ها خیلی خوش شانسیم که بیشتر پارک های ملی زیبای دنیا در بریتانیا قرار دارند!

کشور ولز

7- آبشاری در جنگل پادشاهان

آبشار پیستس کاین (Pistyll Cain waterfall) با ارتفاعی در حدود 46 متر، در میان جنگل Coed y Brenin Forest جای خوش کرده است؛ بد نیست بدانید که نام این جنگل در واژه به معنای جنگل پادشاهان است.

آبشار پیستس کاین جنگل پادشاهان کشور ولز

8- در انتظار شب های آرام و پرستاره

شهرستان گوینز کشور ولز

9- ارزشش را داشت!

پس از آن که عکاس، دشواری بالا رفتن از قله گلیدر وک (Glyder Fach peak) را به جان خرید، این سلفی زیبا را بر فراز کوه یخ زده به ثبت رساند.

کوه گلیدر واخ کشور ولز

10- دنیای مرموز ولزی

مند دویلن (Mynydd Deulyn) تپه ای ست در پارک ملی اسنودونیا و شهرک کانوی (Conwy). در تصویر فضای درون یکی از غارهای داخل این تپه را می بینید. البته این بار عکاس چراغ قوه اش را روشن نکرده و برای فضاسازی به نوری اکتفا کرده است که به داخل غار می تابد.

غاری درون تپه مند دویلن پارک ملی اسنودونیا کشور ولز

11- معدن تخته سنگی که بازنشسته شد.

در گذشته دینورویک کواری (Dinorwic Quarry)، گونه ای معدن روباز بوده که از آن برای تهیه تخته سنگ، سنگ ساختمان و ...  استفاده می کردند اما در حال حاضر موزه ملی تخته سنگ را در خود جای داده است. در گذشته، این منطقه دومین معدن تخته سنگ در ولز بود.

معدن سابق دینورویک کواری ولز شمالی

12- خفاش شب 

در بیشتر مواقع عکاس باید شب ها دیر به خواب رود و یا صبح خیلی زود بیدار شود تا بتواند چنین مناظر شگرفی را به ثبت برساند.

کشور ولز

13- عکاسی که الهام بخش بسیاری شد.

 عکاس ولزی می گوید:

از جانب افرادی که تصاویرم را دیده اند پیام هایی دریافت می کنم. گویا الهام بخش آن ها شده ام تا از خانه بیرون بزنند و به مکان هایی که در تصاویر من دیده اند سفر کنند.

کشور ولز

14- نگاه پایانی به شب های تابناک ولز

کشور ولز

سخن آخر

به گوشه ای از سرزمین بریتانیا با نام ولز سفر کردیم. در این سفر، عکاس تازه کاری به نام گرث اووِن همراه مان بود و گوشه ای از طبیعت شگفت این سرزمین را به ما نشان داد. او خود با کاپشنی قرمز و چراغ قوه ای بر سر، در تمامی تصاویرش حضور داشت و به نحوی با این خلاقیت، امضای خود را بر تصاویر زده بود.

آیا این عکاس تازه کار الهام بخش شماست تا به طبیعت بروید و شانس خود را برای عکاسی امتحان کنید؟

نظر شما درباره شب های ولز چه بود؟

دیدگاه و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.