karnaval.ir

شیرین کیاسروش

انتشار

14 شهریور 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

طوطی دریایی (Puffin) پرنده کوچکی ست که مناسب ترین کلمه برای توصیف آن لغت "بامزه" است! دیدن این پرنده های سیاه و سفید با منقارهای نارنجی، حتما بر لبان شما لبخند می نشاند.

طوطیان دریایی از خانواده پرندگان ماهی گیر هستند و غذای خود را با شیرجه زدن در آب به دست می آورند. اگرچه رنگ و برخی از رفتارهای آن ها شبیه به پنگوئن است اما این دو گونه، از خویشاوندان یکدیگر به شمار نمی روند. طوطی های دریایی قابلیت پرواز دارند و در شنا کردن و شیرجه زدن ماهر هستند. نکته جالبی درباره منقار این پرندگان وجود دارد، آن هم این است که پس از پایان فصل جفت گیری قسمت رنگی بیرونی منقارشان می ریزد و منقاری کوچک تر و کندتر برای آن ها باقی می ماند.

این پرندگان زیبا که گونه های مختلفی دارند در صخره های ساحلی یا در جزیره های دور از ساحل، لانه های خاکی می سازند و یا در شکاف بین سنگ ها سکونت دارند. تیره های مختلف این طوطی ها در شمال اقیانوس اطلس و شمال اقیانوس آرام یافت می شود. کشور ایسلند، شمالی ترین کشور قاره اروپا، منزلگاه طوطی های دریایی اطلس (اAtlantic puffin) است و حدود 10 میلیون پرنده از این نوع را میزبانی می کند. متاسفانه جمعیت طوطی های دریاییِ این منطقه در حال کاهش است و یکی از دلایل عمده آن را شکار بی رویه می دانند. شکارچیان برای دست پیدا کردن به تخم، گوشت و پر این پرندگان آن ها را شکار می کنند. تنها در یکی از جزیره های ایسلند روزانه ممکن است تا 200 طوطی دریایی به چنگ شکارچیان بیفتد.

این امر محققان را واداشته است تا درباره آینده این پرندگان نگران شوند و درباره کاهش جمعیت آن ها در ایسلند و زیستگاه های اقیانوس اطلس تحقیق و اطلاع رسانی کنند. با کارناوال همراه باشید تا این گونه های بامزه، کوچک و در معرض خطر کشور ایسلند را ببینیم.

1- طوطی های دریایی در آبدره ای به نام Borgarfjörður که بخشی از شهر Borgarfjarðarhreppur در شرق ایسلند است، زندگی می کنند. این منطقه که انسان های ساکن در آن حدود 100 نفر هستند، محل خوبی برای زندگی طوطی های دریایی ست، 24 جولای 2018.

خوب است بدانید که آبدره به انشعاب باریک و عمیقی از دریا گفته می شود که در خشکی پیش می رود.

طوطی های دریایی

The New York Times

2- این محقق، یک طوطی دریایی را که از داخل لانه ای زیرزمینی بیرون آورده شده، برای انجام تحقیقات در دستش نگه داشته است، 24 جولای 2018، شرق ایسلند.

طوطی های دریایی

The New York Times

3- تعداد بیشماری از طوطی های دریایی اینجا جمع شده اند، 24 جولای 2018، شرق ایسلند.

طوطی های دریایی

The New York Times

4- طوطی هایی که یک شکارچی شکار کرده است، با طناب به همدیگر بسته شده اند، 25 جولای 2018، جزیره لوندی (Lundey Island).

لوندی جزیره ای غیر مسکونی در شمال ایسلند است و محل خوبی برای جمع شدن پرندگانی مانند طوطی های دریایی، پرستوهای دریایی، مرغ های دریایی و مرغ های باران به شمار می رود.

طوطی های دریایی

The New York Times

5- طوطی های دریایی در منطقه ولادالستورفا (Voladalstorfa) زندگی می کنند، 25 جولای 2018.

طوطی های دریایی

The New York Times

6- یک شکارچی با خودش توری حمل می کند تا به شکار طوطی های دریایی برود، 25 جولای 2018، جزیره لوندی.

طوطی های دریایی

The New York Times

7- طوطی دریایی با منقاری پر از مار ماهی شنی، 23 جولای 2018، جزیره پاپِی (Papey Island).

طوطی های دریایی

The New York Times

8- یک مرد شکارچی، طوطی های دریایی را که شکار کرده است با خود حمل می کند، 25 جولای 2018، جزیره لوندی.

طوطی های دریایی

The New York Times

9- طوطی های دریایی بر فراز آب های نزدیک کوه اسماختهَمر (Svarthamar) پرواز می کنند، 26 جولای 2018.

طوطی های دریایی

The New York Times

10- دسته ای از طوطی های دریایی، 23 جولای 2018، جزیره پاپی.

طوطی های دریایی

The New York Times

11- این محقق در حال جا دادن یک دوربین مادون قرمز درون لانه زمینی طوطی های دریایی ست تا زندگی آن ها را بهتر مطالعه کند، 23 جولای 2018، جزیره پاپی.

طوطی های دریایی

The New York Times

12- شکارچیان به محققان اجازه می دهند تا طوطی های شکار شده شان را بشمارند، 25 جولای 2018، جزیره لاندی.

طوطی های دریایی

The New York Times

سخن آخر

گونه ای از پرندگان را دیدیم که به دلیل شکار بی رویه شکارچیان در معرض خطر قرار گرفته اند و جمعیت شان رو به کاهش است.

شما درباره شکار کردن چه فکر می کنید؟

آیا با شکار پرندگان برای استفاده از پرهای آن ها موافق هستید؟

چه گونه های دیگری از جانداران در حال انقراض را می شناسید؟

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

زندگی برای من یعنی کتاب هایم و سفرهایم.

آیا این مطلب مفید بود؟

4 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

تبارک‌الله‌احسن‌الخالقین دنیا پر از شگفتی های خلقت است. کاش آدمی عبرت گیرد.

انتشار:22 مهر 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

vegan

شکار هرگونه حیوانی چه از پرندگان چه پستانداران و ... کار بسیار ناشایست و بسیار تاسف برانگیز است... امیدوارم قبل انسانها انقدر سرشار از محبت و فهم شود که متوجه موضوع حس دردمندی و سیستم حسی دیگر حیوانات غیر انسان هم شوند و از هرگونه شکار انها به هر شیوه ای بشدت بپرهیزند به امید ویگن شدن(گیاهخوار محض) تمام انسانها

انتشار:11 آذر 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

مهین فهیمی

چه مطلب جالبی بود.چقدر شبیه پنگوئن ها می ایستند!باید شکار این پرنده ممنوع بشه.اصلن یعنی چه که از پوست و پر و ...حیوانات استفاده می کنند.
در باره جاذبه های گردشگری ایسلند بنویسید.

انتشار:28 شهریور 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.