karnaval.ir

پرستو مقدم

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

04 دی 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

کره زمین خانه ایست که شاید بشر در آن خود را صاحب خانه بداند و به خویش اجازه هر دخل و تصرفی را بدهد، اما نباید از هم خانه های دوست داشتنی و گاه خطرناک خود غافل شود. دنیای حیوانات پر است از رمز و راز کشف نشده و ما همواره ناچاریم راهی برای کشف این اسرار و یا مراقبت از خودمان در برابر این هم خانه های عجیب پیدا کنیم. برخی راه حل را دوری دانسته و علاقه ای به زندگی آن ها نشان نمی دهند و برخی دیگر حس کنجکاوی خود را با تماشای مستندهای تلویزیونی سیر می سازند؛ اما در این میان گروهی را می توان یافت که دوربین در دست می گیرند، به دل زیستگاه این مخلوقات می روند و تصاویر و فیلم هایی ناب از لحظه های زندگی آن ها تهیه می کنند. جالب است بدانید بسیاری از عکاسان حیات وحش، کار خود را شادترین شغل جهان می دانند.

با فرا رسیدن زمستان و فصل سرما، بسیاری از نقاط جهان زیر لایه ای از برف سفید فرو رفته و آرامشی زمستانه به خود می گیرد. مجله آنلاین استاندارد بریتانیا به همین مناسبت 15 عکس فوق العاده و چشم نواز، از روزمرگی های بامزه حیوانات قطبی و ساکن مناطق سردسیر به نمایش گذاشته که علاوه بر نمایان ساختن زیبایی سپیدی برف، موجودات سرزمین های یخ زده زمین را نیز نشان می دهند و لبخند را مهمان چهره تان می کنند.

می خواهیم حس خوب تماشای این عکس ها را با شما همراهان عزیز به اشتراک بگذاریم و دقایقی در کنار شما محو زیبایی طبیعت و حیوانات قطبی و ساکنان مناطق سردسیر شویم. کارناوال را همراهی کنید...

خرس قطبی

1- روباه قطبی

روباه قطبی جانداری است که در نواحی قطبی اروپا، آسیا و آمریکای شمالی زندگی می کند. بدن این حیوان پوشیده با خز ضخیمی است و به او این امکان را می دهد که بتواند حتا تا دمای منفی ۷۰ درجه را نیز تحمل کند.

روباه قطبی

2- اسب های تازنده بر برف

اسب های قطب

3- جغد برفی

در تابستان پرنده های بسیاری از نقاط مختلف راهی قطب شمال می شوند که در آن تولید مثل کنند اما هیچ وقت تمام عمرشان را در این منطقه نمی مانند. بانتینگ های برفی، تارمیگان و جغد برفی تنها پرندگانی هستند که می توانند در قطب شمال به حیات خود ادامه دهند. این جغدها در آمریکای شمالی به جغد بزرگ سفید و جغد شمالگانی نیز شهرت دارند. 

جغد برفی

4- فک چنگی

توله فک چنگی (Harp seal) در میان برف آرمیده است. این جاندار دارای بینایی و شنوایی فوق العاده دقیقی به ویژه در زیر آب است اما قدرت بویایی آن چنگی به دل نمی زند. توله فک چنگی حدود 10 کیلوگرم وزن دارد و تا 12 روز شیر می خورد.

فک چنگی

5- خرس قطبی

خرس قطبی

6- وشق

وشق یا سیاه‌گوش (Lynx) گربه‌سانی‌ست ساکن جنگل های کوهستانی که برخی گونه های آن در کانادا و آلاسکا زندگی می کنند.

وشق یا سیاه‌گوش

7- ببر سیبری

این جاندار به عنوان بزرگ ترین گربه سان دنیا شناخته می شود.

ببر سیبری

8- پنگوئن پادشاه

پنگوئن های پاشاه (King Pinguins) دومین گونه بزرگ پنگوئن پس از پنگوئن های امپراتور هستند.

پنگوئن پادشاه

9- پلنگ های برفی

پلنگ های برفی

10-  باز هم روباه قطبی

روباه قطبی

11- گفتگوی دو فک چنگی

فک چنگی

12- گوزن قرمز

این حیوان زیبا مرال یا گوزن قرمز (Red deer) نام دارد و برخی از گونه های آن به عنوان جانداران در معرض خطر انقراض طبقه بندی می شوند.

گوزن قرمز

13- جغد کوچک لا به لای برف ها

جغد کوچک در برف

14- خرس قهوه ای

خرس قهوه ای

15- خرگوش صحرایی سفید

خرگوش صحرایی

سخن آخر

چند دقیقه ای را کنار هم میهمان دنیای جذاب حیوانات بودیم و لذت بردیم.

عکاسی از حیات وحش را چقدر جالب می دانید؟

با کدام یک از این حیوانات پیش از این آشنایی نداشتید؟

چه تصویری را بیش از باقی عکس ها دوست داشتید؟

در انتظار دیدگاه های پر مهر شما خوبان هستیم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.