karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

05 اسفند 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

طبیعت بی کران اطراف ما آن قدر مکان زیبا و بکر دارد که اگر تا آخر عمر هم هر روز جایی را برای بازدید انتخاب کنیم باز هم جایی برای گردش و تفریح باقی می ماند. تا امروز با کارناوال به هزاران مکان حیرت انگیز در گوشه گوشه ی دنیا سفر نموده ایم؛ با هم در جنگل های انبوه و مرطوب قدم زدیم، لذت تماشای غروب خورشید را در سواحل طلائی تجربه کردیم، زیر شرشر آب های آبشارها ایساده ایم و سرمای آن را به جان خریده ایم و حتی به کویر رفته ایم و لذت بودن زیر آفتاب سوزان را لمس کردیم. هر روز هزاران خاطره ی منحصر به فرد را در ذهن هایمان حک کردیم، خاطراتی که از شیرین ترین تجربیات زندگی ما هستند.

همچنان قصد داریم به سفرهایمان در دل طبیعت ادامه دهیم و با مکان های جدیدتر آشنا شویم، اما این بار مقصدی را برگزیدیم که لقب عجایب هفگانه ی طبیعت دنیا را به دوش می کشد؛ جایی که میلیون ها نفر را با زیبایی و ویژگی هایش مات و مبهوت کرده. مقصد ما رودخانه ای است زیرزمینی و خاص، رودی که از میان صخره ها عبور می کند و زلال ترین آب های دنیا را برای تماشاگرانش به ارمغان می آورد.

می خواهیم به رودخانه ی پورتو پرنسس در فیلیپین برویم و هنر دست کوه و آب های بی انتها را در کنار هم تماشا کنیم. رودی که می توان در آن قایق راند و ساعاتی را با نعمات طبیعی خداوند خلوت کرد.

اگر علاقمند به آشنایی با دیگر عجایب طبیعت در جهان هستید هم می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

عجایب هفتگانه طبیعت دنیا

با کارناوال در سفرش به فیلیپین همراه شوید.

رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس فیلیپین
رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس فیلیپین
رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس فیلیپین

چرا بازدید از رودخانه پورتو پرنسس ؟


- یکی از اماکنی است که پیشنهاد می شود پیش از مرگ باید دید.

- از عجایب هفتگانه ی طبیعت دنیا است.

- از معروف ترین و زیباترین رودخانه های جهان است.

- طولانی ترین رودخانه ی سرپوشیده در دنیا می باشد.

رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس فیلیپین
رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس فیلیپین
رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس فیلیپین

معرفی رودخانه پورتو پرنسس یا همان رودخانه پی پی

فیلیپین از کشورهای جنوب شرقی آسیاست که همواره به داشتن طبیعت بی مانندش شهره بوده؛ سرزمینی که هرچه به آن سفر و از دیدنی هایش بازدید کنیم، باز هم کم است. یکی از دیدنی های ناب فیلیپین پارک ملی پورتو پرنس یا پورتو پرنسسکا ( Puerto Princesa ) در شهر پورتوپرنسس می باشد. این پارک گونه های گیاهی و جانوری منحصربه فردی دارد. از همه مهم تر رودی در آن جاری است که طولانی ترین رودخانه ی سرپوشیده در دنیا است، به همین دلیل سالانه میلیون ها توریست به این پارک ملی مراجعه می کنند.

نام اصلی و کامل این رودخانه پورتو پرنسس ( The Puerto Princesa Subterranean River ) است که مخفف همان کلمان پورتو و پرنسسکا می باشد و به دلیل سهولت بیان به پی پی معروف شده است. این رود زیبا 8.2 کیلومتر طول دارد و شمال شرقی شهر پورتو پرنسس را به استان پالاوان ( Palawan ) وصل می کند.

اما ویژگی های بی همتای پورتو پرنسس به همین جا ختم نمی شوند؛ سقف این رودخانه را سنگ هایی از جنس آهک تشکیل داده اند به همین دلیل آب از لابه لای آن ها نفوذ می کند.

 آبشارهایی کوچک و بزرگ که چشمان گردشگران را خیره می کنند، غارهایی با اندازه های گوناگون به هم پیوند خورده اند تا راهی باز کنند برای عبور آب های رودخانه ی پی پی و همین منظره باعث شده که این رود به رودخانه ی زیرزمینی مشهور شود. طی میلیون ها سال آب آرام آرام از میان صخره های آهکین عبور کرده تا چنین پدیده ی خارق العاده ای ساخته شود.

جالب است بدانید که پارک ملی پورتو پرنسس در سال 1992 میلادی بازگشایی شد و همان هنگام نامش در فهرست یونسکو به ثبت رسید. کم کم این مکان صاحب آوازه شد و مرکز توجه گردشگران قرار گرفت.

سال 2010 میلادی بود که یک گروه از محقق زمین شناس کشف کردند که بر فراز رودخانه ی پی پی دو چاله ی عمیق وجود دارد که آب را در خود نگه می دارند و به آرامی درون رود رها می کنند و حدودا تا سال 2010 میلادی کسی به این چاله های پر از آب توجهی نکرده بود.

کانال های پیچ در پیچی از جنس سنگ، غارهایی عمیق که گاها ارتفاعشان به 300 متر هم می رسد در کنار آب هایی که به صورت مویرگی از تمامی سنگ ها به پایین سقوط می کنند همه و همه در رود پی پی هنرنمایی کرده اند. درست است که می توان در رود قایق راند و زلالی آب و صخره هایی تنومند را از نزدیک دید اما غارهای این ناحیه گاهی آن قدر تنگ و تاریک می شوند که به دلیل کمبود اکسیژن در آن ها، امکان بازدیدشان وجود ندارد و به محلی برای زندگی خفاشان تبدیل شده اند.

در 11 ماه نوامبر سال 2011 میلادی رودخانه ی زیرزمینی پی پی نامش به عنوان یکی از عجایب هفتگانه ی طبیعت دنیا دهان به دهان می پیچید تا این که نهایتا در 21 ژانویه سال 2012 رسما یکی از عجایب هفتگانه ی دنیا شد.

رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس فیلیپین
photo by Sherwin Alemania
رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس فیلیپین
photo by EDEMIN RAMIREZ
رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس فیلیپین

با این ویدئو به رود زیرزمینی پی پی سفر کنید

 

تفریح در رودخانه پی پی 

پارک ملی پورتو پرنس بسیار گسترده است و نیاز دارد که ساعت ها در آن بگردیم و با زوایای گوناگونش آشنا شویم و قاعدتا صدها تفریح شاد، آرامش بخش و حتی گاهی اوقات ترسناک هم در آن موجود است. اما می خواهیم به سرعت از مکانی به این وسعت و با این همه شگفتی عبور نکنیم، پس اینبار تنها به گشت و گذار در رودخانه ی پی پی خواهیم پرداخت و در آینده به صورت جداگانه پارک پورتو پرنس را معرفی می کنیم.

در این بخش می خواهیم بدانیم گردشگرانی که با ذوقِ دیدن رود پی پی به فیلیپین می روند، در کنار لذت بردن از تماشای رودخانه می توانند چه تفریحات دیگری هم انجام دهند.

1- قایق سواری

اگر می خواهید لااقل نیمی از شگفتی رود پی پی را لمس کنید باید سوار بر قایق شده و به میان آب ها بروید، شما با سوار شدن بر قایق می توانید صخره های چکنده ی غار را به وضوح ببینید. کاری که توریست ها با شوق زیادی خواهان انجامش هستند. قایق رانان این ناحیه شوخ هستند و با گردشگران رفتار بسیار خوبی دارند در تمام طول راه سعی می کنند با آواز و تعریف کردن داستان و حقایقی راجع به منطقه شما را سرگرم کنند.

برای قایق سواری باید تور قایق و غارنوردی را تهیه کنید، تورهایی که ویژگی های اغلبشان به شرح زیر است:

زمان قایق سواری:

حدودا 20 الی 45 دقیقه فقط قایق سواری ( بدون احتساب زمان تهیه ی لبای مناسب، کلاه و ... )

نکات ضروری که باید رعایت شود: 

* صبح را برای قایق سواری انتخاب کنید.

* به قسمت اطلاعات هتلتان مراجعه و تورها را تهیه نمایید.

* وسایلی مانند لباس ضد آب، کرم ضد آفتاب، لباس مناسب شنا، حوله و دوربین هایتان را همراه داشته باشید.

خدماتی که تور قایق سواری در اختیارتان می گذارد:

* قایق پارویی

* کلاه ایمنی

* نهار

هزینه تور قایق سواری و غار نوردی:

* برای بزرگسالان ( بالاتر از 7 سال ):  1800 پزوی فیلیپین ( حدود 116 هزار تومان )

* برای کودکان 3 تا 7 سال: 1000 پزوی فیلیپین ( 64.400 تومان )

* برای کودکان زیر 3 سال: رایگان

* برای گروه های بیش از 12 نفر هم اغلب تخفیفاتی قائل می شوند.

البته این هزینه ها به همراه غذا و یک راهنمای ماهر است زیرا گردش در این رود طویل زمان بر است و اگر صبح هم حرکت کنید باید نهار را در محل میل کنید. نکته ی دیگر این که بدون راهنما هم اجازه ی قایق سواری نخواهید داشت.

رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس فیلیپین
رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس فیلیپین

2- غارنوردی

غارهای اطراف رود پی پی اندازه های گوناگونی دارند؛ گاهی آن قد کم ارتفاع هستند که فاصله‌شان با قد انسان هایی که داخل قایق هستند بسیار کم است و گاهی 60 متر ارتفاع دارند و محیطی جذاب را برای افرادی که به غارنوردی علاقه دارند پدید آورده اند. گردشگران می توانند با قایق ها به داخل غارها بروند، سنگ های آهکی اطراف را لمس کنند و از طبیعت بکر داخل غارها دیدن نمایند.

غارهای این نواحی در اندازه و ابعاد مختلفی هستند، برخی غول آسا و بعضی دیگر تنها یک متر... بزرگترین غاری که در مسیر رود پی پی قرار گرفته 360 متر طول دارد و مساحتش 2.5 میلیون متر مکعب است، این غار یکی از بزرگ ترین غارهای دنیا می باشد.

تورهای غارنوردی پی پی به همراه قایق سواری ارائه می شود و از نظر هزینه هم با هم محاسبه می شوند که در قسمت قایق سواری به شرح آن پرداخته ایم.

رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس فیلیپین
رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس فیلیپین
رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس فیلیپین

3- تماشای حیوانات

پارک ملی پوترو پرنس زیستگاه حیوانات گوناگونی است، شما با رفتن به سوی رود پی پی می توانید انواع و اقسام این حیوانات را مشاهده کنید. مطمئنا خفاش های آویزان شده در غارها، لاکپشت، قورباغه و پرندگان را در سفرتان خواهید دید.

رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس فیلیپین
رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس فیلیپین
رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس فیلیپین

چه حیواناتی را می توان در این منطقه از نزدیک دید؟

به راستی لقب عجایب هفتگانه ی طبیعی مستحق رودخانه ی پی پی است، زیرا همه چیز را با هم دارد. در هنگام لذت بردن از آب های زلال و گوارا می توانید حیوانات و پرندگان گوناگون را هم ببینید. انواع مهره داران و پرندگان در پارک جنگلی پورتو پرنسس یافت می شوند، زمانی تنوع جانوری این ناحیه را بهتر متوجه می شوید که بدانید در استان پالاوان به طور کلی 252 گونه ی پرنده وجود دارد و از این تعداد 165 نوع آن در این پارک ملی زندگی می کنند.

از این پرندگان 15 نوعش تنها بومی استان پالاوان هستند؛ پرندگانی مثل طوطی آبی، مرغ اسکراب، مرغ مینا هیل، عقاب سفید سینه و... 30 نوع پستاندار همچون میمون ماکاکا، خوک رش دار، گورکن بدبو، جوجه تیغی پاوالان و... اما حیوانات این پارک ملی باز هم انواع دیگری دارند 19 گونه ی خزنده هم تا به حال در این منطقه شناسایی شده اند که از مهم ترین آن ها می توان مارمولک کاکل دار و نوعی مار به نام پایتون را نام برد. از این 19 گونه 8 مورد از آن ها اختصاصا بومی فیلیپین هستند.

به دلیل محیط زیست جالب پارک پورتو پرنس حتی دوزیستان هم در انواع و اقسام گوناگون در این ناحیه وجود دارند که حدودا تعدادشان به 10 گونه می رسد. اما بسیاری از این جانوران در هنگام برخورد با انسان می گریزند و با لانه هایشان پناه می برند به همین خاطر اغلب جاندارانی را که می توانید در بازدید از پارک ملی مشاهده کنید عنکبوت، گاو، لاکپشت منقار دار و پرندگان هستند.

رودخانه پورتو پرنسس فیلیپین
رودخانه پورتو پرنسس فیلیپین

جغرافیا و پوشش گیاهی منطقه

کوه کارست یکی از معروف ترین کوه های فیلیپین است که به خاطر جنس آهکی، گچی و دولومیتیش صاحب آوازه شده؛ رودخانه ی پی پی گوشه ای از این کوه باشکوه می باشد. اگر قایقتان را در رود پی پی رها کنید متوجه می شوید که جریان آب شما را به سوی غرب دریای فیلیپین می برد. این به دلیل وزش بادهای همیشگی این ناحیه است. حدودا 6 کیلومتر انتهایی رود پی پی یعنی جایی که رود به دریا می ریزد، کاملا تحت تاثیر جز و مد دریا قرار دارند، گویا دیگر بخشی از دریا شده اند.

صخره های اطراف رود پی پی جنسی از آهک دارند و به راحتی به مرور زمان شکل گرفته اند به همین دلیل با قایق رانی در این ناحیه استالاکتیت ها و استالاگمیت های زیادی را مشاهده خواهید کرد. 

به صورت کلی می توان گفت که منطقه ای که رودخانه ی پی پی در آن قرار گرفته دارای تنوع زیستی زیادی است، وجود انواع پوشش گیاهی متنوع، رود، کوه و دریا پارک پورتو پرنسس را به یکی از زیستگاه های مهم آسیا و جهان تبدیل کرده است و یونسکو هم آن را به همراه رود پی پی در سال 1999 میلادی به ثبت رساند. لازم به ذکر است که جنگل های این پارک ملی از مهم ترین سرمایه های طبیعی در آسیا است.

800 گونه ی گیاهی که از 300 نوع مختلف و 100 خانواده ی گوناگون هستند، گرد هم آمده اند تا مکانی برای شما گردشگران عزیز فراهم آورند. اگر تماشای درختان را دوست دارید یا قدم زدن در میان بوته و گل ها را می پسندید اینجا مکانی رویایی برای شما است، زیرا دست کم 295 گونه درخت اینجا روئیده که خیلی از آن ها را حتی یکبارهم در عمرتان ندیده اید. 

تا جایی که اطلاع داریم 8 مورد از 13 گونه ی گیاهی مهم و مختص جنگل های استوایی در آسیا، در این پارک ملی وجود دارند، جنگل هایی که دارای خاک های اولترامافیک و آهکی هستند، باتلاق هایی دارند مملو از آب شیرین و از کوهستان ها تا سواحل امتداد یافته اند؛ اینجا طبیعت غوغا کرده است.

رودخانه پورتو پرنسس فیلیپین
رودخانه پورتو پرنسس فیلیپین
رودخانه پورتو پرنسس فیلیپین

انتخاب رودخانه پورتو پرنسس به عنوان عجایب هفتگانه

برای این که بنایی جزو اماکن هفتگانه ی دنیا شود و یا مکانی طبیعی در فهرست عجایب طبیعت جای گیرد نمی توان سلیقه ای عمل کرد و نظر یک فرد یا یک کشور را در نظر گرفت به همین دلیل برای انتخاب عجایب رای گیری بین المللی انجام می شود. 

در گذشته 7 مکان به عنوان عجایب هفتگانه شناخته می شد که به دلیل این که اغلب آن ها هم اکنون از بین رفته اند لازم بود که رای گیری برای انجام عجایب دوباره انجام شود. به همین منظور در سال 2011 میلادی یک رای گیری بزرگ انجام شد که طبق آن 7 مکان جدید، جایگزین مکان های قدیمی شد که با کلیک روی لینک های زیر می توانید با عجایب هفتگانه ی قدیمی و جدید آشنا شوید:

عجایب هفتگانه جهان باستان

عجایب هفتگانه جدید جهان

در همین زمان مسئولین فرصت را غنیمت شمردند و برای انتخاب بهترین مکان های طبیعی دنیا هم رای گیری کردند و میان میلیون ها جای دیدنی و زیبا در سراسر دنیا 7 مکان را برگزیدند. رودخانه ی پی پی در مرحله ی اول جزو 28 برنده و در نهایت جزو 7 مکان طبیعی عجیب دنیا شد و حدودا 80 میلیون کاربر از سراسر دنیا در این رای گیری شرکت کردند.

اگر علاقه دارید با دیگر مکان های طبیعی و عجیب دنیا آشنا شوید کافی است بر لینک زیر کلیک نمایید:

عجایب هفتگانه طبیعت دنیا

جنگل آمازون، از عجایب هفتگانه

آمازون

خلیج هالونگ، از عجایب هفتگانه

خلیج هالونگ

کجا بمونیم؟ چی بخوریم؟

متاسفانه امکان برپایی کمپ در اطراف رودخانه وجود ندارد و اگر قصد داشته باشید که شب را هم در همین منطقه سپری کنید باید از مسافرخانه ها و هتل های شهر کوچک سابانگ که در نزدیک به پورتو پرنسس است استفاده کنید. هتل هایی مثل:

خانه های ییلاقی سابانگ Sabang Bungalow House

اسکندی دایورز 

و..

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی اقامتگاه های این منطقه روی لینک مقابل کلیک کنید: لینک

همچنان رستوران های زیادی هم در شهر سابانگ وجود دارد که می توانید از آن ها غذا و خوراکی تهیه نمایید، اما اگر توری تهیه کرده اید که نهار هم شامل آن می شود مسئولین تور شما را به کافه ها و رستوران هایی می برند که در داخل پارک ملی پورتو پرنسس وجود دارند.

از جمله مهم ترین رستوران های شهر سابانگ پاویکان است که از طریق لینک مقابل می توانید با آن بیشتر آشنا شوید: لینک 

پورتو پرنسس
پورتو پرنسس
پورتو پرنسس

ملزومات سفر

پیش از حرکت خوب است که برخی از لوازم را جمع کرده و همراه خود ببرید تا مجبور نشوید با صرف هزینه ی چند برابر آن ها را در محل تهیه کنید:

1- لباس ضد آب یا لباسی که خیس و کثیف شدنش برایتان مهم نباشد.

2- کارت شناسایی و یا کارت عضویت هتل محل اقامتتان را همراه داشته باشید تا اگر حادثه ای برایتان رخ داد یا گم شدید بتوانند شما را سریع شناسایی کنند.

3- اگر بلیتتان را از هتل یا به صورت آنلاین خریداری کردید آن را فراموش نکنید.

4- کفش مناسب پیاده روی بپوشید و یک دمپایی هم همراه داشته باشید تا اگر کفشتان خیس شد دچار مشکل نشوید.

5- اگر دوست ندارید در رستوران ها غذا میل کنید کمی خوراکی همراه خود ببرید.

6- کمی پول نقد همراه داشته باشید تا اگر تورتان به گونه ای تنظیم شده بود که از فاصله ی هتل تا پارک ملی شما را در ایستگاهی برای خرید سوغات نگه دارد بتوانید خرید کنید.

رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس فیلیپین
رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس فیلیپین
رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس فیلیپین

تورهای گردشگری در اطراف پرتو پرنسس

در کنار  ر.د زیبای پرتو پرنسس یا پی پی تورهای گردشگری متنوعی بر پا می شوند که در این قسمت قصد داریم جذاب ترین این تورها را به شما عزیزان معرفی نماییم:

1- تور تفریح در رودخانه پرتو پرنسس: شامل خدماتی چون قایق سواری، یک وعده نهار، سرویس حمل و نقل و راهنمای تور.

هزینه: 1,287.00 پزوی فیلیپین ( حدود 82 هزار تومان )

2- یک شب اقامت + تفریح در رودخانه پی پی + بازدید از خلیج هوندا

هزینه: 3,495.00 پزوی فیلیپین ( 2 میلیون و 256 هزار تومان )

3- اقامت + تفریح در رودخانه پی پی + تفریح در شهر + بازدید از خلیج هوندا

هزینه: 3,922.00 پزوی فیلیپین ( حدودا 2 میلیون و 500 هزار تومان )

4- اقامت + غارنوردی در رودخانه پی پی 

هزینه: 1,592.00 پزوی فیلیپین ( حدودا یک میلیون و 50 هزار تومان ) 

5- استراحت در هتل + ترانسفر + تفریح در رودخانه پی پی 

هزینه: 9,339.00 پزوی فیلیپین ( 550 هزار تومان )

برای کسب اطلاعات کامل و بیشتر درباره ی تورهای گردشگری این ناحیه می توانید روی لینک رو به رو کلیک نمایید: لینک

توجه داشته باشید که قایق رانی در این رودخانه حداقل 45 دقیقه طول می کشد و باید 1.5 کیلومتر را از میان غارها عبور کنید و امکان دارد برای آماده شدن هم تیمی هایتان معطل شوید بنابراین قبل از حرکت خوب تغذیه کرده و خوراکی های بین راهی برای خود به همراه بیاوید.

همچنین برای عکاسی عجله نکنید زیرا همه ی تورهای گردشگری مسافرانشان را در فواصل مختلف برای عکاسی متوقف می کنند و چند دقیقه ای همه می تواند از مناظر و جذابیت های طبیعی عکس بگیرند.

همچنین باید بدانید که حداقل 7 روز پیش از تاریخ تور برای لغو آن اقدام نمایید زیرا در زمان کمتر هیچ مبلغی به شما بازگردانده نمی شود، اما اگر بیش از 7 روز اقدام نمایید 25 درصد از هزینه برداشته می شود. البته ممکن است برخی تورها سیاست لغو بهتری داشته باشند اما اغلب اینگونه هستند.

همچنین باید بدانید کودکان زیر سه سال نمی توانند به دلایل ایمنی در این رودخانه قایق رانی نمایند. اما کودکان 3 تا 5 سال به همراه یکی از والدینشان اجازه پیدا می کنند و برای کودکان بالای 5 سال هزینه ی بزرگسال دریافت می گردد.

فیلیپین
فیلیپین

حقایقی درباره رودخانه پورتو پرنسس

* طول رود پی پی 8.2 کیلومتر است اما گردشگران می توانند تنها از 4.3 کیلومتر ان دیدن کنند و تنگ بودن غارها جلوی حرکتشان را می گیرد. در برخی موارد که آب رود بالا می آید تنها امکان بازدی از 3.9 کیلومتر رود وجود دارد.

* سنگ های غارهای این رود اشکال گوناگونی دارند، برخی از آن ها شبیه به حیوانات، میوه یا رهبران ادیان هستند.

* یکی از سنگ های داخل این غار ها شبیه به خانمی برهنه است.

* نام دیگر رودخانه ی پی پی رودخانه ی سنت پائول ( St. Paul ) می باشد که نام خلیجی است که در قسمت شمالی رودخانه واقع شده.

* جنس قایق هایی که گردشگران بر روی آن سوار می شوند فایبر گلاس است.

* آب نیمه ی جنوبی رودخانه ی پی پی شورتر از قسمت شمالی آن است.

* این رود هم سطح دریا می باشد.

* بیشتر میمون هایی که در پارک ملی پورتو زندگی می کنند تنها توسط گردشگران غذا داده می شوند.

* در غارهای این ناحیه خفاشان زیادی وجود دارند و در هنگام بازدید باید حتما کلاه ایمنی داشته باشید تا مدفوع آن ها روی شما نریزد.

* برخی عقیده دارند ردوخانه ی پی پی طولانی ترین رودخانه ی سرپوشیده ی دنیا نیست و این لقب متعلق به رودی در مکزیک می باشد.

* قدمت غارهای اطراف رود پی پی دقیقا مشخص نیست اما فسیل هایی در این ناحیه به دست آمده اند که قدمتی بیش از 20 میلیون سال دارند.

رود کاملا هم سطح دریا است

رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس فیلیپین

اشکال مختلف سنگ های داخل غار

رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس فیلیپین
رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس فیلیپین

بهترین فصل سفر

باید بدانید که رودخانه ی پورتو پرنسس در هر فصل زیبایی های خاص خودش را دارد و شما پیش از سفر باید بلیت تورهایتان را خریداری کنید، باید حداقل از 3 روز قبل بلیت هایتان را تهیه کرده باشید اما برخی زمان ها تقاضا برای سفر به این ناحیه بیشتر می شود.

بهترین زمان برای دیدار رودخانه پورتو پرنسس ماه های دسامبر، ژانویه، مارس، آوریل و می ( آذر، تیر، اسفند، فروردین تا آخر اردیبهشت ) می باشد زیرا آب رود در مناسب ترین زمان برای قایق رانی قرار می گیرد و طبیعت اطراف رود هم بسیار دیدنی می باشد.

رودخانه سرپوشیده پورتو پرنسس
رودخانه سرپوشیده پورتو پرنسس

دسترسی

همان گونه که اشاره کردیم کسی بدون خرید تور قایق سواری اجازه ی قایق رانی در رود پی پی را ندارد، اما اگر دوست دارید به تنهایی قایق رانی کنید یا وارد غارها شوید باید مجوز تنهیه نمایید و 250 پزو ( 16 هزار تومان ) پرداخت نمایید.

برای رفتن در کنار رودخانه ی پی پی و لذت بردن از این رود زیبا باید در سه مرحله سفر کنید:

1- ابتدا خود را به شهر کوچک سابانگ ( Sabang ) برسانید، این شهر حدود 40 کیلومتری در شمال شهر پورتو پرنسس است.

2- از سابانگ توسط قایق به خلیج پی پی یا همان ساحل پارک ملی پورتو پرنسس بروید.

3- از خلیج کمی پیاده روی در پیش دارید تا به رودخانه ی پی پی برسید اما نگران نباشید آن قدر طبیعت این ناحیه زیبا است که اصلا خسته نمی شوید.

در نهایت هم با رسیدن به رودخانه ی پی پی باید قایق سوار شده و به ماجراجویی در غارهای رود بپردازید.

آدرس: آسیا، فیلیپین، پالاوان، پورتو پرنسس.

.Address: Puerto Princesa, Palawan, Philippines

موقعیت جغرافیایی رودخانه پی پی فیلیپین روی نقشه

رودخانه سرپوشیده پورتو پرنسس فیلیپین
رودخانه سرپوشیده پورتو پرنسس فیلیپین

دیدنی های اطراف

در فیلیپین و بخصوص منطقه ی سبک تفریحات اغلب طبیعت گردی و انجام فعالیت هایی مثل قدم زدن در مناطق سرسبز و خوش آب و هوا است، در اینجا برخی از مناطق دیدنی نزدیک به رودخانه سرپوشیده ی پورتو پرنسس را به شما عزیزان معرفی می کنیم تا اگر علاقمند بودید در سفرتان از این دیدنی ها نیز استفاده نماییدک

- ساحل nacpan

- جزیره مار | Snake Island , Vigan Island

- صخره اوگون | Ugong Rock

- خلیج هوندا | Honda Bay

ساحل nacpan

فیلیپین

جزیره مار

جزیره مار

 

توصیه کارناوال

شاید این سوال برای شما پیش آید که اصلا ارزش دارد که مسافتی طولانی را طی کنید تا تنها یک رودخانه را از نزدیک ببینید؟ باید بگوییم که این رودخانه با همه ی رودهایی که تا به حال دیده اید فرق دارد. تصور کنید در قایق نشسته اید و پارو می زنید در حالی که همه جا تاریک است و آنچه می بینید تنها چشمان درخشان خفاش است. قطرات آب زلال می آرامی می چکند و شما را به دنیای خیال و آرزوها می برند، صدای آواز چلچله ها از بیرون غار به گوش می رسد و ماهی ها زیر قایق شلپ و شلوپ صدا می دهند. شما به رود پی پی نمی روید که تنها یک رودخانه را ببینید بلکه اینجا یک اکوسیستم حیرت انگیز است، فسیل هایی این جا یافته اند که قدمتشان بیش از 20 میلیون سال است پس شک نکنید که این سفر بسیار عالی خواهد بود.

بنابراین چند پیشنهاد کوتاه برای شما داریم که خوب است قبل از سفر بدانید:

 پیش از حرکت به سوی رودخانه ی پی پی همه ی لوازم ضروری که باید همراه داشته باشید را مرور نمایید و اگر میزان هزینه ای برای تهیه ی تورهای گردشگریتان تهیه می کنید برایتان مهم است قبل از خرید بلیت چند وبسایت را که تور را به صورت اینترنتی می فروشند ببینید و هزینه ی تورها را هم از چند هتل به غیر از محل اقامتتان پرس و جو کنید تا بتوانید بهترین تور را تهیه نمایید.

همچنین خود را برای کمی پیاده روی آماده کنید زیرا حتما ترجیح خواهید دارد در جنگل ها و در اطراف رودخانه قدم بزنید.

رودخانه سرپوشیده پورتو پرنسس فیلیپین

در پایان بازدیدی مجازی از رودخانه سرپوشیده پورتو پرنسس فیلیپین را تجربه کنید

 
 

سخن آخر

آیا رودخانه ای سرپوشیده جز پی پی می شناسید؟

آیا از نظر شما این رودخانه به حق یکی از عجایب هفتگانه ی طبیعت در جهان شده است؟

نظرات و پیشنهاداتتان را با ما در میان گذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.