karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

17 شهریور 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از آقای سورنی نیا، سرپرست گروه اکتشاف غارهای ایران، 21 غارنورد از ایتالیا، فرانسه، لهستان و ارمنستان در کنار غارنوردهای ایرانی به کرمانشاه رفتند و ترتیب عمیق ترین غارهای ایران را جا به جا کردند. 

آقای سورنی نیا در همین زمینه در مورد این اکتشاف و غارپیمایی به خبرگزاری مهر چنین گزارشی داده است: 

از چند سال قبل غارنوردان ایرانی و خارجی با هم در برنامه ای مشترک در جهت اکتشاف در مناطقی که غارهای دور از دسترس و بکر دارد، همکاری می کنند. این گروه ۵ شنبه هفته گذشته به ایران آمدند و توانستند در روزهای اخیر به غار قیژه لان رفته و بخش هایی از آن را که دور از دسترس بود کشف کنند.

ایشان همچنین در مورد کاوش های انجام شده در غار و تغییر رتبه آن در لیست عمیق ترین غارهای ایران گفت: 

این غار تا امروز با ۴۵۰ متر عمق شناخته شده بود اما با همکاری غارنوردان ایرانی و خارجی عمق آن به ۶۴۰ متر رسید و توانست رتبه سوم عمیق ترین غارهای ایران را به دست بیاورد. با ادامه این اکتشاف احتمال اینکه عمق این غار بیشتر باشد هنوز وجود دارد.

آقای سورنی نیا ترتیب جدید عمیق ترین غارهای ایران را چنین بیان کرد و گفت: 

بنابراین «جوجار» اولین غار عمیق ایران با ۱۳۰۰ متر عمق و دومین غار نیز «پرا» با ۷۵۰ متر عمق شناخته شده است.

ایشان همچنین توضیحاتی در مورد گروه غارنوردی که این کار را به سرانجام رسانده اند، ارایه داد: 

گروه غارنوردی سورنا که از این غارنوردان خارجی برای آمدن به کرمانشاه دعوت کرد با انجمن غار و غارشناسی ایرانیان همکاری می کند. فعالیت این گروه از غارنوردان موجب شد تا دید غارنوردان خارجی نسبت به غارهای عمیق ایران تغییر کند.

غارنوردی

Isna

غارنوردی

Isna

غارنوردی

Isna

غارنوردی

Isna

غارنوردی

Isna

اخبار روز گردشگری را هر روز از کارناوال دنبال کنید. 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.