karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

26 تیر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تصور کنید که هیچ مانعی برای سفر به هیچ کشوری ندارید و می توانید با خیال آسوده چمدان تان را ببندید و راهی مقصد مورد نظرتان شوید. برای آشنایی با کشور مقصد مطالعاتی را انجام می دهید و پیش از عزیمت نگاهی به فهرست جاذبه ها و تفریحاتی که انتظارتان را می کشند می اندازید؛ اما همه چیز سفر به همین جا ختم نمی شود. 

تحقیق درباره امنیت مقصد یکی از مسایلی است که باید به آن توجه کنید. اینکه قرار است به چه جوی قدم بگذارید و تا چه حد می توانید بر روی امن بودن آن حساب کنید، چیزی نیست که به این راحتی ها بتوانید از کنارش بگذرید. آیا کشوری که به آن می روید امنیت کافی دارد؟ آیا می توانید هر ساعت از شبانه روز به گشت و گذار در آن بپردازید؟ چه قدر می توانید با خیال راحت در خیابان های شهرها بگردید و هراس از اتفاقات ریز و درشت نداشته باشید؟

برای پاسخ به این سوالات باید نگاهی به آمارهای مختلف بیندازید تا بتوانید اطلاعات درستی به دست آورید. احتمالا وقت گشتن در سایت های مختلف و آنالیز آمارها را ندارید؛ اما بدتان هم نمی آید بفهمید امن ترین کشوردنیا کجاست و در کجای این کره خاکی قرار دارد. برای همین کارناوال به سراغ یکی از سایت های معتبر به نام ویژن آو هیومنیتی (Vision of Humanity) رفته که سالانه زحمت بررسی آمارها را به خود می دهد و با امتیازدهی به امنیت کشورها، امن ترین و ناامن ترن شان را مشخص می کند. 

با ما باشید و با 10 کشور امن جهان آشنا شوید.

اگر می خواهید در مورد ناامن ترین کشورها نیز بدانید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید:

ناامن ترین کشورهای جهان در سال 2018

امن ترین کشورهای دنیا در سال 2018

چشم انداز بشریت | Vision of Humanity

ویژن آو هیومنیتی به معنای چشم انداز بشریت یک راهنمای بین المللیِ صلح و توسعه جهانی برای کسانی است که دوست دارند از آخرین تغییرات در این زمینه باخبر شوند. این راهنما تفسیری هوشمندانه از داده ها ارایه می دهد و رتبه بندی های جهانی را مشخص می کند. این سایت زیر نظر موسسه اقتصاد و صلح (Institute for Economics and Peace) فعالیت می کند و دفتر اصلی آن در سیدنی و شعباتش در نیویورک، لاهه و مکزیکو سیتی قرار دارد. 

بحران هایی که در حال حاضر در جهان وجود دارند همه مردم دنیا را آزرده اند. کارشناسان این سایت بر این باورند که بدون صلح و امنیت، کشورها نمی توانند به سطوح بالای همکاری و مشارکت اجتماعی دست یابند ودر نتیجه قادر به حل بحران ها و چالش ها نیستند. آنها آمارها را بررسی می کنند و شاخص صلح جهانی (Global Peace Index) را به دست می آورند تا مردم را نسبت به وضعیت کشورها آگاه سازند و مسوولان را از مشکلات باخبر کنند.

امنیت کشورها بر چه اساسی سنجیده می شود؟

چشم انداز بشریت فرآیند پیچیده ای برای تعیین میزان امنیت کشورها دارد و برای رسیدن به نتیجه 23 فاکتور را در نظر می گیرد:

میزان مشاهده جرم و جنایت، دفاتر امنیتی و پلیس (متمایز از گارد ملی و ارتش محلی)، میزان قتل، تعداد زندانی ها (در هر 100000 نفر از جمعیت)، میزان دسترسی به اسلحه، شدت تعارضات داخلی، میزان احتمال وقوع جرم، میزان جرایم خشونت آمیز، میزان ترورهای سیاسی، میزان واردات اسلحه، میزان مرگ و میر، جراحت و تخریب اموال در اثر تروریسم در 5 سال گذشته، مرگ و میر ناشی از تعارضات داخلی، جنگ های ناشی از تعارضات داخلی، هزینه های نیروهای نظامی، پرسنل نیروهای مسلح، میزان سلاح های سنگین و هسته ای، صادرات اسلحه، میزان مردم آواره، روابط با کشورهای همسایه، جنگ های ناشی از تعارضات برون مرزی، مرگ های ناشی از تعارضات برون مرزی

تمامی این معیارها توسط کارشناسان بررسی می شوند و در نهایت امتیازی برای هر کشور به دست می آید که همان شاخص است. هر چه این امتیاز کمتر باشد میزان ناامنی نیز در آن کشور کمتر است. نکته جالب توجه در مورد آمارهای کنونی این است که جهان در مقایسه با دهه گذشته کمترین میزان صلح را دارد و این وضعیت کمی خطرناک به نظر می رسد. جالب آنکه ایران با امتیاز 2.439 جایگاه 131 را در میان 165 کشور به خود اختصاص داده است.

حالا بر اساس امتیازات، لیستی 10 تایی از امن ترین کشورهای دنیا در سال 2018 را با هم مرور می کنیم. در ابتدا در مورد دهمین مورد سخن می گوییم و در آخر امن ترین کشور دنیا را به شما معرفی می کنیم.

شاخص صلح جهانی

10- ایرلند

امتیاز: 1.393

 ایرلند کشوری در جزیره ایرلند و شمال غربی اروپاست و یکی از کشورهای دیدنی به شمار می رود. سطح رفاه شهروندی و امنیت اجتماعی در ایرلند بالاست و همین آرامش خاصی را برای شهروندان به دنبال آورده است. نرخ جرم و جنایت در این کشور در حد پایینی قرار دارد و دزدی به جیب بری در اماکن شلوغ به ویژه در پایتخت آن ختم می شود. 

ایرلند

ایرلند

ایرلند

ایرلند

ایرلند

9- ژاپن

امتیاز: 1.391

ژاپن یکی از دو کشور آسیایی در این فهرست 10 تایی است. سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر از این کشور بازدید می کنند و حفظ امنیت برای آن اهمیت بسیاری دارد. در مراکز تفریحی و شلوغ این کشور بیشتر در معرض خطر قرار دارید که البته این امری طبیعی به شمار می رود. وسایل حمل و نقل عمومی از امنیت نسبی برخوردارند و جاده ها نیز در این مورد وضعیت خوبی دارند. 

ژاپن

ژاپن

ژاپن

ژاپن

ژاپن

8- سنگاپور

امتیاز: 1.382

به یکی از لوکس ترین کشورهای جهان می رسیم که در آسیا قرار دارد و یکی از سرزمین های مدرن و ثروتمند جهان به شمار می آید. سنگاپور کشوری است که همه گردشگران آن را امن می پندارند و همیشه از امنیت بالای آن حرف می زنند. گفته می شود حتا در تاریکی شب هم می توان به راحتی در خیابان ها قدم زد و نگران چیزی نبود. البته دزدی های کوچک هنوز هم در گوشه و کنار دیده می شوند اما خیلی دردسرساز نیستند. استاندارهای بهداشت و سلامتی در این کشور کوچک در سطح قابل قبولی قرار دارد و معمولا تنها گرمازدگی در فصول گرم مسافران را تهدید می کند. پلیس سنگاپور نیز رفتار خوبی دارد و همیشه به خوبی مشکلات را حل می کند.

سنگاپور

سنگاپور

سنگاپور

سنگاپور

سنگاپور

7- جمهوری چک

امتیاز: 1.381

کشور بعدی این فهرست هم در اروپا قرار دارد. جمهوری چک که از نظر برقراری صلح و آشتی در رده های بالا قرار می گیرد و دموکرات‌ترین کشور در منطقه خود به شمار می رود. مردم در این کشور کمتر با جرایم خشونت آمیز مواجه می شوند و جرم های متداول در آن به جیب بری و البته کلاه برداری در کرایه های تاکسی و نرخ خدمات ختم می شود؛ البته این جرایم بیشتر گریبان توریست ها را می گیرد که باید بیشتر مراقب باشند. همواره پلیس این کشور به گردشگران توصیه می کند که در اماکن عمومی پول نقد خود را در معرض دید نگذارند و برای تبدیل پول از مراکز معتبر و بانک ها استفاده کنند.

جمهوری چک

جمهوری چک

جمهوری چک

جمهوری چک

جمهوری چک

6- کانادا

امتیاز: 1.372

به سراغ کانادا می رویم؛ کشوری در شمال آمریکای شمالی که یکی از سرزمین های محبوب در میان مهاجران است؛ کشوری آرام با مناطقی جذاب و بکر برای گردشگران که سالانه افراد زیادی را به سوی خود می کشاند. یکی از نکات قابل توجه در این کشور، امنیت شبانه آن است که شما با خیال راحت می توانید به این سو و آن سو بروید و کمترین احساس خطر را داشته باشید. بعضی از شهرهای کانادایی ممکن است خطرهایی داشته باشند؛ اما در کل این کشور برای بازدید و زندگی بسیار امن است. 

کانادا دارای نرخ پایین جرم و جنایت است و کمتر صحنه خشونت باری را در خیابان ها و سطح شهرها شاهد خواهید بود. 

کانادا

کانادا

کانادا

کانادا

کانادا

5- دانمارک

امتیاز: 1.353

 سری به پادشاهی دانمارک می زنیم؛ سرزمینی در شمال اروپا که در رده پنجم این لیست قرار دارد. مردم دانمارک زندگی خوب و آرام خود را مدیون امنیت بالا در کشورشان می دانند و از آرامش ذهن و امنیت جامعه لذت می برند. امنیت دانمارک در اولویت بالایی قرار دارد و تقریبا به ازای هر صدهزار شهروند، 200 افسر پلیس خدمت می کند. به دلیل همین حس آرامش و امنیت است که بسیاری منابع، مردم دانمارک را جزو خوشحال ترین مردم دنیا می دانند. برابری اجتماعی از عوامل دخیل در این حس امنیت و آرامش است و یکی از معیارهای خوشبختی این مردم به شمار می رود.

دانمارک

دانمارک

دانمارک

دانمارک

دانمارک

4- پرتغال

امتیاز: 1.318

 سومین کشور امن دنیا جایی در جنوب غربی اروپاست؛ سرزمینی کوچک به نام پرتغال که جزو کشورهای توسعه یافته به شمار می آید. آنچه که در مورد پرتغال پراهمیت جلوه می کند یک دست بودن آن از نظر قومی است. این نکته را نمی توان نادیده گرفت که نزدیک به  97 درصد مردم این کشور را پرتغالی ها تشکیل می دهند. همین امر تعارضات را به شدت در این کشور کاهش داده و فضایی امن ایجاد کرده است. میزان کلاهبرداری در این کشور محدود است و جیب‌بری در اماکن شلوغ محتمل ترین جرمی است که می تواند گریبان تان را بگیرد. البته این کشور هنوز هم به عقیده برخی توریست ها آن چنان که باید برای سفر امن نیست و ممکن است شما را با مشکلاتی مواجه کند. دزدهای پرتغالی بیشتر به اموال گردشگران دست درازی می کنند و در چشم بر هم زدنی کیف شما را می زنند. 

پرتغال

پرتغال

پرتغال

پرتغال

پرتغال

3- اتریش

امتیاز: 1.274

در مورد کشور چهارم این فهرست شما با ترکیبی از امنیت بالا، تنوع مراکز خرید، استاندارد بالای زندگی، گذران اوقات فراغت و هزینه زندگی مناسب مواجه هستید. این ویژگی اتریش است که یکی از جذاب ترین کشورهای اروپایی به شمار می رود و جرایم خشونت آمیز در آن نزدیک به صفر است. شاید باورش برای تان سخت باشد؛ اما در این کشور شهرهای کوچک و مناطق غیر مسکونی هم در هر ساعت از شبانه روز امنیت دارند و خطری در آنها کسی را تهدید نمی کند. 

این کشور هم مانند پرتغال درگیر معضل جیب برهاست که نسبت به سال های پیش کمتر شده اما هنوز ریشه کن نشده است. مشکل دیگری که گردشگران در این کشور با آن مواجه می شوند گدایان یا پیش بینی کنندگان آینده هستند که بدجوری کلاه گردشگران را بر می دارند. نژادپرستی هم مشکلی دیگر در این کشور به شمار می آید؛ اما هیچ وقت به خشونت منجر نشده است. 

اتریش

اتریش

اتریش

اتریش

اتریش

2- نیوزیلند

امتیاز: 1.192

برای دیدن دومین کشور امن دنیا از اروپا فاصله می گیریم و به اقیانوسیه می رویم. نیوزیلند یا زلاندنو را می بینیم که در جنوب غربی اقیانوس آرام واقع شده است و چندین جزیره بزرگ و کوچک را در خود دارد. فاصله بسیار زیاد کشور نیوزیلند با خشکی های دیگر کره زمین یکی از نکات قابل توجه در مورد آن است؛ نزدیکترین کشور همسایه، استرالیا است که 2000 کیلومتر با نیوزیلند فاصله دارد. 

میزان جرم و جنایت در این کشور پایین و نزدیک به صفر است. خشونت شخصی و درگیری بین جوامع چیزی است که به ندرت در نیوزیلند شاهد آن هستیم و همین بر آرامش و امنیت آن می افزاید. در یک نظرسنجی بین المللی نیوزیلند توانست عنوان یکی از آرام ترین و کم فسادترین کشورهای جهان را در میان 162 کشور به دست بیاورد. نیوزیلند به اندازه دیگر کشورها تحت تاثیر بحران مالی قرار نگرفته است و هنوز مردم این سرزمین فرصت ها و موقعیت شغلی بسیاری در رشته های مختلف دارند. رفاه اجتماعی و خدمات شهروندی در نیوزیلند در سطح عالی قرار دارد و این مساله در کم بودن جرم بی تاثیر نیست. 

نیوزیلند

نیوزیلند

نیوزیلند

نیوزیلند

نیوزیلند

1- ایسلند

امتیاز: 1.096

امن ترین کشور دنیا، سرزمینی جزیره ای در شمال اقیانوس اطلس است که شمالی ترین کشور اروپا نیز به شمار می رود. جمهوری ایسلند، کشوری که از سال 2008 صدرنشین این فهرست است و با تمام توان جایگاهش را حفظ می کند. این کشور در بیشتر معیارها امتیاز 1 را کسب کرده و در کل معیارها، بیشترین امتیاز آن 2.1 بوده است. میزان جرم و جنایت در ایسلند بسیار پایین است و برخی کارشناسان دلیل آن را نبود اختلاف طبقاتی در این کشور می دانند؛ طبقات مختلف اجتماعی در ایسلند هیچ گونه تنشی با هم ندارند و به صورت کاملا مسالمت آمیز زندگی می کنند.

مردم این سرزمین بیش از هر چیز به استقلال و خودکفایی اهمیت می دهند و بیشترین و مفیدترین ساعت های کاری را در کشورهای صنعتی دارند. جالب آنکه اختلاف درآمد در میان مردم ایسلند بسیار پایین است و همین باعث شده تا خیلی با تنش های طبقاتی دست به گریبان نشوند.

ایسلند

ایسلند

ایسلند

ایسلند

ایسلند

سخن آخر

با هم مروری داشتیم بر امن ترین کشورهای جهان. البته این تنها نتیجه یکی از چندین موسسه ای است که اقدام به بررسی آمارها و تعیین این رده بندی می کند. ممکن است در منابع دیگر این فهرست را به گونه ای دیگر ببینید؛ این به معنای درست یا غلط بودن یک فهرست نیست و تنها معیارهای آنها با هم متفاوتند. 

تا به حال به هیچ یک از این کشورها سفر داشته اید؟

انتظار داشتید نام چه کشورهای دیگری را در ای فهرست ببینید؟

منتظر دیدگاه های شما خوبان هستیم...

...

آیا این مطلب مفید بود؟

3 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

Emirhawn

ببینید اینا دروغ و کشک بیش نیست ایران امن ترین کشور دنیاست و تقریبا دیپ وب در ایران فعالیت نداره و کشور هایی که نوشتین نسبت به ایران از هر لحاظ جرم خشونت و دیپ وب بسیار نا امن ترن. |:

انتشار:21 فروردین 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

علیرضا

۲- نیوزیلند
میزان جرم و جنایت در این کشور پایین و نزدیک به صفر است. خشونت شخصی و درگیری بین جوامع چیزی است که به ندرت در نیوزیلند شاهد آن هستیم و همین بر آرامش و امنیت آن می افزاید. 


سلام.
این نوشته بیشتر به جوک شبیه.
حمله تروریستی قبل از پایان سال 97 رو که ببینیم و بررسی کنیم که یک نیوزیلندی چطور اونهمه مسلمان رو با اون غساوت و بی تفاوتی کشت، قطعا نتیجه میگیریم که جزو امن ترین کشورهاست.

آین آمارها بر اساس اتفاقات پشت پرده منتشر میشه.
"استکبار جهانی" چیزیه که رسانه جهان رو دراختیار داره. پراید رو رنگ میکنه جای بی ام و   میفروشه.

اینکه به کشوری بریم و فقط چند جای خاصش رو ببینیم، دلیل خوبی نیست که بگیم امنیت داره.

والا من سالهاست در ایران و در شهرستانها میبینم که بانوان ورزشکار، بدون هیچ مراقب و ترسی، ساعات 5-6 صبح در پارک های جنگلی و فضاهای سبز، به ورزش مشغولن. بدون اینکه اتفاقی براشون بیفته.

در ژاپن، راس ساعت 6 غروب، آهنگ یکپارچه ای در سرتاسر پارکها و مکانهای عمومی کشور پخش میشه مخصوص بچه ها، که به این معنیه که دیگه باید برید خونه. از این لحظه شهر برای شما خطرناکه.

حالا رفته توی لیست 10 تایی.
سالانه تظاهرات ملی برگزار میشه در ژاپن بدلیل تعرضاتی که سربازان آمریکایی نسبت به زنان ژاپنی انجام میدن. بعد میاد توی لیست 10 تایی؟؟؟

لطفا کپی صرف نکنید مطالب مسموم رسانه های خارجی رو.
چراکه وقتی در یک رسانه مشغول خدمت هستید، شما مسئول کاراکتر کاراکتر کلماتی هستید که منتشر میکنید.

متشکرم از زحماتتون. و البته تلاشها و خدمات بسیاری که هیچوقت دیده نمیشه توسط کاربران.

ممنون. موفق باشید.

کارناوال

با سلام خدمت شما دوست عزیز

در ابتدای متن و پیش از صحبت درباره هر چیز، در مورد منبع و معیارهای مد نظر برای تنظیم این لیست سخن گفته ایم و کاملا دلیل انتخاب این کشورها را شرح داده ایم. پس صرفا به مکانی خاص از کشورها نپرداخته و بر اساس سفر به جایی خاص این آمار را منتشر نکرده ایم. این مطلب صرفا اطلاع رسانی درباره نظر موسسه نامبرده است و به معنای تایید این فهرست توسط کارناوال نیست.

ما نمی توانیم بر اساس دانسته ها و شنیده های مان محتویات رسانه ها را نادیده بگیریم و وجود آنها را انکار کنیم. وقوع چند اتفاق در یک کشور تمام معیار این فهرست نیست. اگر امتیازات ایران را هم در سایت این موسسه مشاهده کنید، متوجه می شوید که کشورمان از نظر واردات اسلحه، مرگ بر اثر تعارضات داخلی، تعداد افراد بی خانمان، صادرات اسلحه، جنگ های داخلی، خشونت خیابانی، جرم و جنایت، قتل و سلاح هسته ای با امتیاز پایین در رده بسیار خوبی قرار دارد و از این جهات کاملا امن است؛ چیزی که خودتان هم به آن اذعان دارید و معتقدید. در عوض تعارضات شدید در کشورهای همسایه که یکی از معیارهای مد نظر است، باعث شده تا جایگاه خوبی در این فهرست نداشته باشیم. روسیه هم به واسطه سلاح هسته ای در انتهای لیست دیده می شود؛ کشوری که براساس نظر مسافرانش کاملا امن است و در هر ساعتی از شبانه روز می توان با خیال راحت در خیابان هایش رفت و آمد داشت! در مورد نیوزیلند هم امتیاز این کشور در زمینه مورد نظر شما تغییر کرده اما از آنجا که در چند سال گذشته سابقه ای در این زمینه نداشته تاثیری بر روی جایگاه این کشور نگذاشته است. 

از سوی دیگر همانگونه که به نظرات خارجی ها درباره ایران می پردازیم و دیدگاه های مثبت روزنامه ها و مجلات متعدد را در اخبارمان انعکاس می دهیم و غرق غرور می شویم، به این گونه مطالب هم می پردازیم و به بی طرف بودن هم توجه داریم. با مراجعه به لینک زیر می توانید بسیاری از نظرات مثبت را ببینید:

ایران از نگاه گردشگران خارجی

بسیاری از مسافران خارجی ایران نیز صرفا به چند شهر و مکان های خاص می روند، پس صحبت های شان اصلا سندیت ندارد و ما نباید آنها را نشر دهیم. این درست نیست که هر جا به نفع مان است از رسانه ها مطلب برداشت کنیم و در جای دیگر آن را مطالب مسموم رسانه های خارجی بنامیم!

دقیقا به دلیل مسئولیتی که برای تک تک کاراکترها داریم، سعی می کنیم به جای نگاه جانب دارانه، مطالب را در اختیار مخاطب بگذاریم، به او آگاهی دهیم و بگذاریم برای تغییر این چهره جهانی (هر چند اشتباه) تلاش کند و کشورش را به بهترین جایگاه برساند. تلاشی که در سال های اخیر بسیار در آن موفق بوده ایم و آمار ورود گردشگران خارجی به خوبی این موضوع را نشان می دهد. در اینجا صرفا کپی صورت نمی گیرد و تیم کارناوال با بررسی منابع متعدد این منبع را برای ارائه انتخاب کرده چون معیارهای مد نظر را کامل تر یافته و صلح جهانی را در نظر گرفته است.

سپاس از اینکه نظرتان را با ما به اشتراک گذاشتید و خوشحالیم که به مطالب کارناوال توجه دارید.

شاد و پیروز باشید.

20 فروردین 1398

انتشار:20 فروردین 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

ناشناس

سلام انتظار داشتم کشور سوییس هم جزء کشورهای امن باشد ولیکن متاسفانه نبود.
بنده به اتریش سفر کرده ام و کاملا با دیدگاه و نظرات شما موافقم.
من حدوداسه سال در سوییس و در شهر لوسرن اقامت داشته ام بدون شک سوییس از امن ترین کشورهاست

انتشار:29 مهر 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.