karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

30 تیر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

برخی از روستاها در نهایت زیبایی و پاک بودن می توانند عجیب و مرموز هم باشند. در تمامی نقاط زمین می توان روستاهایی را یافت که برای خود داستان ها و افسانه های جالبی دارند. مردمانی که سال ها در یک جا زندگی کرده اند و جزئی از همان سرزمین شده اند.

مکانی ر تصور کنید در شمال #روسیه، روستایی مدفون در شن و ماسه که زندگی در آن هنوز جریان دارد.

مردمان ساکن آن صبح که از خواب بیدار می شوند اطراف خود و خانه هایشان را زیر شن ها می یابند.

شاید ترسناک باشد و یا شاید جالب.

همراه با کارناوال باشید تا سفری به این روستا داشته باشیم.

روستای شوینا در روسیه

درباره ی روستای شوینا

سری زده ایم به روستایی که مردم آن به ماهیگیری مشغول هستند از سالیان دور، روستایی کوچک ولی بسیار جالب. #شوینا نام این #روستا می باشد و در شمال کشور پهناور روسیه قرار گرفته است. مردم شوینا نه تنها با سرما دست و پنجه نرم می کنند بلکه مشکل جدی تری دارند و آن هجوم شن و ماسه از کیلوکترها آن طرف تر از سوی دریای سفید می باشد.

بادهایی که از سمت غرب به سمت این روستا می وزند می توانند تنها طی یک شب خانه ها را زیر تلی از شن و ماسه مدفون کنند و ساکنان خانه باید به سختی از زیر شن و ماسه خانه ی خود را نجات دهند تا بتوانند روز خود را آغاز کنند.

ساکنان شوینا می گویند شب ها در خانه ها را نباید بست زیرا ممکن است به هنگام صبح دیگر نتوان آن را باز کرد.

این روستا نامش کمتر شنیده شده ولی به اندازه ی یک شهر بزرگ سخن برای گفتن دارد.

روستای شوینا در روسیه
روستای شوینا در روسیه

گشتی یک روزه در این روستا

در اصل این روستا یک بندر ماهیگیری می باشد. کمی که به خانه ها دقت کنید متوجه خواهید شد که بیشتر آن ها زیر شن و ماسه مدفون شده اند. در نزدیکی روستا یک بیایان وجود دارد و گفته می شود این شن ها از ان جا به همراه بادهای قدرتمند به روستا می رسند. خانه ها در یک شب زیر شن و ماسه می توانند ناپدید شوند. ساکنان درهای خانه ها را در شب باز می گذارند زیرا اگر آن را ببندند شاید صبح نتوان آن را باز کرد.

امروزه تنها 300 نفر در این روستا زندگی می کنند. بعد از به پایان رسیدن دوران ماهیگیری در این روستا شن و ماسه ها پیدایشان شد.

چطور اگر ساکنان ماهیگیر هستند هنوز در حال زندگی کردن در این روستا هستند؟ پاسخ این است، شکار غازها.

این منطقه ساکنان دیگری هم دارد، مانند خرس ها و برخی از پرندگان کمیاب. بسیاری برای مطالعه بر روی پرندگان به شوینا می آیند. تنها راه رسیدن به این روستا آسمان و یا کشتی است. 

اگر به این روستا بیایید شگفت زده خواهید شد و مردم به سبک زندگی خود در این روستا افتخار می کنند.

روستای شوینا در روسیه
روستای شوینا در روسیه
روستای شوینا در روسیه

چرا شوینا اسیر شن و ماسه ها است؟

محققان هنوز در حال یافتن دلیل وضعیت این روستا هستند. برخی بر این باور هستند که به دلیل ماهیگیری زیاد و از بین رفتن پوشش گیاهی کف #ساحل و #دریا و عقب رفتن آب دریا و سپس وزش باد این شن و ماسه ها به سمت روستا هجوم می آورند.

از دلایل دیگر می توان به بیابان های اطراف روستا اشاره کرد.

روستای شوینا در روسیه

گذشته ی روستای شوینا

روستا در سال 1930 با ورود خانواده هایی ماهیگیر به دلیل وضعیت جغرافیایی و پربار بودن آب دریا از ماهی شکل گرفت. تا سال 1950 جمعیت روستا به 1500 نفر رسید و رشد قابل توجهی داشت.

با گذشت چند سال کم کم از جمعیت و مقدار ماهی های دریا کاسته شد تا جایی که دیگر ماهی وجود نداشت.

امروزه دیگر خبری از ماهیگیری نیست و جمعیت کمی در شوینا زندگی می کنند.

 

روستای شوینا در روسیه

شوینا در دنیای امروز

شاید دیگر این روستا همانند سال ها پیش ساکنان زیادی نداشته باشد و ماهیگیری در آن دیگر انجام نشود ولی مردمانی هنوز هستند که در آن زندگی می کنند. زمانی که به روستا می رسید بیشتر خانه ها را زیر شن و ماسه می بینید ولی دلیل نمی شود که صاحب نداشته باشند و رها شده اند.

شاید این منطقه روزی تبدیل به جاذبه ای گردشگری شود.

روستای شوینا در روسیه
روستای شوینا در روسیه
روستای شوینا در روسیه

به شوینا سفر کنید

اگر می خواهید به روستای شوینا سفر کنید تهنا راه دسترسی به روستا از طریق آسمان و یا دریا می باشد. هیچ جاده و یا خط راه آهنی به روستا راه ندارد. زمانی که به روستا می رسید هیچ هتلی پذیرای شما نخواهد بود ولی خانه هایی خالی وجود دارند و میتوانید در آن ها اقامت کنید و این را بدانید که مردم شوینا مهمان نواز هستند و از حضور شما استقبال خواهند کرد.

این روستا در شمال کشور روسیه و در کنار دریای سفید واقع شده است.

آدرس: شمال روسیه ، روستای شوینا

Address: shoyna , north of russia

روستای شوینا در روسیه
روستای شوینا در روسیه
روستای شوینا در روسیه

سخن آخر

نظر شما درباره ی روستای شوینا چیست؟

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

نرش باباخانی

خیلی ممنون بابت این همه تنوع موضوعی در زمینه سفر و گردشگری . من با گشت و گذار صفحات سایت شما خیلی اطلاعات خوبی کسب کردم اگر امکانش هست راجع به نحوه ی سفر به روسیه و به خصوص روستاهایی مثل اینجا، اطلاعات و مطلب بزارید ... سپاس فراوان

انتشار:16 فروردین 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.