karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

19 اسفند 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

اصفهان به دلیل وجود جاذبه های متنوع تاریخی و معماری از گذشته تا به امروز یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ایران برای گردشگران داخلی و خارجی بوده است. به هر گوشه ای از این شهر که سر بزنیم بنایی تاریخی را می بینیم که قد برافراشته و نگاه رهگذران را به خود جلب می کند.

پیش از این به گوشه گوشه ی این شهر سر زدیم و در مطالب زیر به معرفی تمام جاذبه های تاریخی این شهر پرداختیم:

جاذبه های گردشگری اصفهان | پل ها و مناره های تاریخی

جاذبه های گردشگری اصفهان | کلیساهای تاریخی

جاذبه های گردشگری اصفهان | مساجد تاریخی

جاذبه های گردشگری اصفهان | آرامگاه های تاریخی شهر

جاذبه های گردشگری اصفهان | مدارس تاریخی

جاذبه های گردشگری اصفهان | اماکن تاریخی شهر

تعداد جاذبه های دیدنی این شهر آنقدر زیاد است که می توانید روزهای بسیاری را در آن به گشت و گذار بپردازید و هر بار با یک جلوه ی تازه غافلگیر شوید. مسلم است که برای خلق خاطره ای خوش احتیاج به یک اقامتگاه دارید تا بتوانید در آن استراحت کنید و انرژی لازم برای ادامه ی سفرتان را به دست آورید.

پیش از این برای آشنایی با مزایا و ویژگی های انواع اقامت در مطلب راهکارهایی برای انتخاب اقامت مناسب در سفر به بررسی انواع اقامت پرداختیم تا برای برنامه ریزی این بخش از سفرتان دچار سردرگمی نشوید. این بار مقصدمان شهر اصفهان است و می خواهیم شما را با انواع اقامتگاه های این شهر آشنا کنیم تا انتخاب درست تری داشته باشید و برنامه ریزی بهتری انجام دهید.

با کارناوال همراه باشید...

اقامت در اصفهان
اقامت در اصفهان

1- اماکن اقامتی عمومی

به دلیل استقبال زیاد گردشگران از اصفهان، در هر گوشه از این شهر به یک اقامتگاه برخورد می کنید که بسته به نوع خدمات هزینه های متفاوتی را از شما دریافت می کنند. در این میان هتل های سه تا پنج ستاره جزء پرطرفدارین اقامتگاه های عمومی هستند و بیشتر از آنها استقبال می شود. علاقه مندان به تاریخ و معماری ترجیح می دهند در هتل های سنتی اقامت کنند و از فضای آنها لذت ببرند. برخی دیگر نیز برای صرفه جویی در مخارج و صرف هزینه ی بیشتر برای تفریحات و گشت و گذار در شهر، مهمانپذیرها و مسافرخانه ها را ترجیح می دهند.

همچنین می توانید در برخی امامزاده ها که به عنوان زائرسرا مورد استفاده قرار می گیرند، اقامت داشته باشید. در اصفهان، امامزاده شاه کرم (ع) به چیزی نزدیک به 120 زائرسرا مجهز و در دسترس مسافران قرار داده شده است. این امامزاده در 15 کیلومتری اصفهان و جنب فرودگاه شهید بهشتی قرار دارد.

پیشنهاد می کنیم پیش از آغاز سفرتان اقدامات مربوط به رزرو جا در هر یک از این اقامتگاه ها را انجام دهید تا دچار دردسر نشوید.

تصویری از یک هتل در اصفهان

اقامت در اصفهان

تصویری از یک مهمانپذیر

اقامت در اصفهان

2- خانه مسافر یا خانه های محلی

 برخی دوست ندارند درگیر قوانین و مقررات خاص هتل ها و اماکن اقامتی عمومی شوند و دلشان می خواهد در مکانی مانند خانه خودشان اقامت داشته باشند. گاهی نیز چندین خانواده می خواهند اوقات بیشتری را در کنار هم بگذرانند و از حضور در جمع لذت ببرند. برای این دسته از مسافران، گزینه ی مناسبی به نام خانه مسافر وجود دارد. خانه مسافر خانه هایی هستند که توسط ساکنان محلی شهر برای اقامت کوتاه مدت اجاره داده می شوند و در اختیار آنها قرار می گیرد.

این خانه ها مبله هستند و تجهیزات لازم را دارا می باشند که می توانید از آنها استفاده کنید. برای استفاده از این خانه ها با مشاورین املاک شهر تماس بگیرید و یا در اینترنت به جستجوی آنها بپردازید.

اقامت در اصفهان

3- کمپینگ

در اکثر شهر های ایران اماکنی وجود دارند که برای برپایی چادر مسافرتی در نظر گرفته شده اند. این اماکن معمولا در نزدیکی پارک ها قرار دارند تا دسترسی به امکاناتی همچون سرویس بهداشتی را داشته باشد و امنیت آنها نیز تامین گردد. در هر صورت این نوع اقامت علاوه بر اینکه هزینه ی بسیار پایینی دارد، تجربه ای جدید نیز برای شما محسوب می شود و می تواند خاطره ای شیرین را برایتان خلق کند.

نکته ی مهم درباره ی این نوع اقامت، انتخاب محلی است که برای چادر زدن منع قانونی نداشته و از امنیت کافی برخوردار باشد.

اقامت در اصفهان

4- اقامتگاه های فصلی

علاوه بر کلیه امکانات اقامتی که در تمام ایام سال در دسترس شما قرار دارند، در ایام افزایش مسافرت ها همچون تعطیلات نوروز و فصل تابستان، برخی از اماکن عمومی شهرها مانند مدارس و حسینیه ها برای خدمات رسانی به مسافران و گردشگران، تجهیز و آماده می شوند. با تمام شدن ایام تعطیلات و مسافرت ها این اماکن به حالت اولیه خود باز می گردند و کاربری سابق خود را پیدا می کنند.

اقامت در این اماکن هزینه ی بسیار پایینی دارد و امکان مدیریت بودجه ی سفر را برای شما فراهم می کند.

اقامت در اصفهان

سخن آخر

آیا تا به حال به اصفهان سفر کرده اید؟

تجربه ی اقامت در این شهر را داشته اید؟

کدام یک از انواع اقامت را تجربه کرده اید؟

نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید...

منتظر شما خوبان هستیم...

...

آیا این مطلب مفید بود؟

10 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

واقعا جای شرم داره .قسم خوردم هر اصفهانی را تو شیراز و اطراف شیراز ببینم باید اذیت کنم .از اصفهانی نادان تر و بی فرهنگ تر ندیدم .دوستانی که قصد سفر به این شهر نکبت را دارن بهتره بدونن هیچ کجای شهر حق چادر زدن ندارید چون ساعت ۵ صبح شهرداری اجبارتون میکنه جمع کنید .ن تو پارک ن اطراف شهر ‌.قانون شهر اصفهان هست .فقط ببینم تو استان فارس پیدا بشید بی فرهنگ ها.باشد که جبران کنم .یه مهمان سرا دارم تو شیراز باید رو سر درش بنویسم ورود هر گونه اصفهانی ممنوع. مردم نادان، خودخواه، بی فرهنگ

بیخود میکنی وقتی نه پول داری نه فهم و درک بیای اصفهان. تو همون دهات خودتون وایسو چوپانی کن تو را چه به مسافرت. مسافرت فرهنگ میخوتد که تو نداری. اگه اصفهان بد بود میلیونها نفر هر سال نمیومدن اصفهان و سال های بعد بازم بیان

حرف بی خود نزن الان به هر کدوم از شهرای دیگه مسافرت کنی میتونی چادر بزنی اما اصفهان اصلا چنین جایی نداره.منکه آمدم اصفهان پشیمون شدم.شهرداری اینجا فک میکنن همه وضعشون خوبه و باید هتل بگیرن واقعا که درک و شعورشون پایینه

05 بهمن 1402

30 آبان 1402

انتشار:20 آبان 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

برای چادر زدن در اصفهان کجارو پیشنهاد میکنین؟؟

پارک فدک

آیا در پارک فدک فقط نوروز می‌توان چادر زد یا در همه ایام سال فرق نمیکنه

05 بهمن 1402

11 تیر 1402

انتشار:05 خرداد 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

امامزاده شاه کرم زائر سرا نداره

میگم درست کنن آقای رئیسی نهار بخوره این مشکل رو هم حل میکنه

20 اردیبهشت 1402

انتشار:29 شهریور 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.