karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

03 شهریور 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در دنیای امروز تغییرات آب و هوایی به بزرگترین نگرانی جامعه جهانی تبدیل شده است. البته متاسفانه تا جایی پیش رفته ایم که زمستان امسال گرمترین زمستان قرن اخیر خواهد بود. ( به گفته ی ناسا ) بیایید با دقت بیشتری به #تغیرات آب و هوایی نگاه کنیم. مشکل از کجاست؟ چه دلایلی باعث شده که این اتفاق رخ دهد؟ برای نجات آینده چه کارهایی باید کرد؟

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به نقش همه ی ما و دنیای اطراف برای نجات زمین از تغییرات آب و هوایی.

ابتدا از خودمان همه چیز شروع می شود و بعد جامعه. زیرا ما هستیم که یک جامعه و ملت را تشکیل می دهیم. در نتیجه بیایید به دنبال مقصر نگردیم و از خودمان شروع کنیم تا آینده ای روشن و پاک داشته باشیم.

همراه با کارناوال باشید.

راه کارهایی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

من و شما

 آیا یک نفر در میان جمعیت کل #سیاره ی زمین می تواند تغییری ایجاد کند؟ طبق تحقیقات انجام شده هر شخص می تواند به تنهایی تاثیرات زیادی را بر روی محیط اطراف خود بگذارد. حال یک جامعه را تصور کنید که از میلیون ها نفر تشکیل شده است. اگر هر شخص رفتارهایی نامتناسب با محیط اطراف داشته باشد چه خواهد شد و چه نتایجی را در بر خواهد داشت؟

همه ی این ها به انتخاب شخص و روش زندگی او بستگی دارد.

بطور مثال می توان به نوع سفر کردن و یا استفاده از تکنولوژی های سبز اشاره کرد که با محیط اطراف در تعامل هستند.

در این قسمت به اهمیت من و شما در کمک به تغییرات آب و هوایی خواهیم پرداخت.

راه کارهایی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

1) خانه های کوچکتر

از دهه ی 70 به بعد در آمریکا شاهد ساخت خانه هایی کوچکتر و بسته تر هستیم. این نوع ساخت کمک می کند تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. این اتفاق باعث می شود تا مصرف سوخت نیز پایین بیاید و انرژی کمتر هدر برود.

البته باید در ساخت خانه ها به نکاتی توجه کرد تا زندگی اشخاص با مشکل بر نخورد.

بطور مثال تمامی امکاناتی که یک خانه ی بزرگ باید اشته باشد را می توان در این خانه ها دید و این به معماری آن ها بستگی دارد.

راه کارهایی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

2) زندگی کارآمد

کوچکتر شدن خانه به معنای این نیست که زندگی شما محدود می شد بلکه در قسمت های دیگر اتفاقات خوبی برای شما خواهد افتاد. به عنوان مثال زمانی که در مصرف انرژی صرفه جویی کنید پول کمتری را هم هزینه ی مصرف خود از انرژی خواهید کرد.

محیط زندگی کوچکتر اداره و کنترل آن را نیز آسان تر می کند.

راه کارهایی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی
راه کارهایی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

3) زندگی و حمل و نقل

اگر قصد این را دارید تا از سیستم حمل و نقل پاک استفاده کنید بهترین انتخاب شما پیاده روی و یا دوچرخه سواری می باشد و این گونه شما هیچ گاز گلخانه ای را بوجود نخواهید آورد. اگر می خواهید به مقصدی دور سفر کنید می توانید به جای هواپیما از قطار استفاده کنید. البته شاید کسی قطار را به هواپیما ترجیح ندهد ولی کسانی هستند که برای کمتر آلوده کردن محیط زیست هرکاری می کنند.

گفته می شود تا سال 2035 بیشتر وسایل #حمل و نقل الکتریکی خواهند بود و این گونه استفاده از سوخت های فسیلی به کمترین میزان مصرف می رسد.

محققان می گویند خود مردم نیز در آینده ترجیح می دهند تا با قطار، دوچرخه و حتی پای پیاده به سوی مقصد خود حرکت کنند.

می توان به این نکته نیز اشاره کرد که در دنیای امروز شاهد حرکت #تکنولوزی و صنعت به سمت #انرژی های پاک هستیم.

راه کارهایی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

کسب و کار

صنعت، لغتی ساده ولی پیچیده در دنیای امروز. هرچیزی دارای صنعت است و این صنعت برای رسیدن به محصول نهایی از انواع سوخت ها بصورت گسترده و زیاد استفاده می کند. این یعنی آلوده کردن محیط زیست و به دنبال آن مشکلاتی مانند گرم شدن کره ی زمین و ...

کمپانی های بزرگی هستند که با توجه به تغییرات آب و هوایی نوع تولید محصولات خود را تغییر داده اند.

در این قسمت نگاهی خواهیم داشت به نقش کسب و کارها در تغییرات آب و هوایی.

راه کارهایی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

1) انرژی دوباره

روز به روز استفاده از سوخت های تجدید ناپذیر و فسیلی کاسته می شود و این اتفاق خوبی برای محیط زیست به حساب می آید. اگر کمپانی های بزرگ در انواع صنایع به آهستگی از سوخت های پاک استفاده کنند آینده ای بسیار سبز تر در انتظار این کره ی خاکی خواهد بود.

پیشرفت در تکنولوژی باعث می شود تا استفاده از سوخت های پاک ارزان تر و راحت تر باشد.

راه کارهایی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

2) اوراق قرضه ی سبز

#گرم شدن سیاره ی زمین تاثیری بر روی پول نخواهد گذاشت ولی به نوع سرمایه گذاری های مردم ربط خواهد داشت. بانک ها اوراق قرضه ی سبز را به مشتری های خود پیشنهاد می کنند و این کار یعنی سرمایه گذاری بر روی انرژی های سبز و پاک. این اوراق با دیگر اوراق های معمولی فرقی تفاوت خاصی ندارد ولی تمرکز آن ها بر روی سرمایه گذاری های پاک می باشد.

این بانک ها مشتری ها را دقیق ر جریان چگونگی هزینه ی سرمایه می کنند و این به هردو کمک می کند تا اعتماد داشته باشند.

از پروژه های انجام شده تا کنون می توان به 600 میلیون دلار صرف هزینه برای بهتر کردن وضعیت ترافیک در برزیل اشاره کرد.

راه کارهایی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

شهرها

بیشتر از نیمی از جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنند و تا سال 2050 شهرها دو سوم جمعیت جهان را در خود جا خواهند داد. این شهرها هستند که با تولید گاز دی اکسید کربن حاصل از خانه ها و ماشین ها به محیط زیست آسیب می رسانند.

از این رو سازمان ها و دولت ها باید تدبیری برای مقابله با آلودگی حاصل از شهرها بیندیشند تا به محیط زیست کمتر آسیب وارد شود.

در این قسمت به نقش شهرها خواهیم پرداخت.

راه کارهایی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

1) خیابان های هوشمند

خیابان های هوشمند کمک خواهند کرد تا حمل و نقل راحت تر و سریع تر صورت بگیرد و از آن رو می توان گفت که وسایل نقلیه ای که مورد استفاده قرار خواهند گرفت از سوخت های پاک مانند برق استفاده می کنند.

باید به این نکته اشاره کرد که استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی کمک زیادی به کمتر آلوده شدن محیط زیست خواهد کرد.

راه کارهایی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

2) خانه های سبز

خانه و ساختمان ها به عنوان سومین عامل بوجود آمدن گازهای گلخانه ای به حساب می آید. در دنیای فردا باید خانه ها سبز ساخته شوند و کمترین اتلاف انرژی را داشته باشند. بطور مثال بر بام خانه ها می توان باغ هایی کوچک ساخت و خارج شدن انرژی از خانه را به صفر رساند.

می توان از سنسورهایی استفاده کرد که در مصرف برق نیز صرف جویی شود. مثلا سنسورهایی که اگر از اتاقی خارج شوید چراغ روشن نماند.

راه کارهایی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

ملت ها

همه ی افراد سیاره ی زمین در قبال محیط زیست و دیگر جانداران مسئولیت دارند و باید در کنار هم به همزیستی درستس برسند. در این راه باید در کنار هم و با تفکر درست از سوخت های پاک استفاده کرد. آینده می تواند بسیار دنیای بدی باشد و حتی نتوان به درستی زندگی کرد. پس بهتر است تا همه در کنار هم برای داشتن دنیایی بهتر تلاش کنیم.

در این قسمت به نش همه ی دنیا خواهیم پرداخت.

راه کارهایی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

1) حذف کربن دی اکسید

در تولید دی اکسید کربن همه ی دنیا نقش دارند و باید همه باهم فکر برای از بین رفتن آن کنیم. از بین بردن جنگل ها برای بدست آوردن چوب و زمین های بیشتر می تواند تاثیرات مخرب جدی را بوجود بیاورد.

بیایید به نوعی دیگر به این موضوع نگاه کنیم.

تصور کنید در دنیای 50 سال دیگر هستید و برای نجات سیاره ی زمین هیچ گونه فعالیتی صورت نگرفته است. دیگر نه جنگلی وجود دارد و نه هوای پاکی. چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ به شما می توانیم بگوییم که دیگر حیات بر روی این سیاره رو به نابودی پیش می رود.

کمتر شدن تولید دی اکسید کربن می تواند به محیط زیست کمک کند.

راه کارهایی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

2) استفاده از فضای سایبان

میتوان برای بهره بردن بیشتر از انرژی خورشید هزاران صفحه ی نوری را به جو و ارتفاع زمین فرستاد تا با جذب نور خورشد و تبدیل آن به انرژی مورد نیاز ما از استفاده سوخت های فسیلی بکاهد. شاید جالب باشد که بدانید امروزه این تکنولوژی را داریم و فقط باید به مرحله ی عمل برسد.

این صفحه ها می توانند بیشترین استفاده را از خورشید ببرند و انرژی مورد نیاز ما را تامین کنند.

راه کارهایی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

سخن آخر

نظر شما درباره ی این راه کارها چیست؟

نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.