karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

21 آبان 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

مقاصد پربازدید از نظر گردشگران ایرانی همه روزه در حال گسترش هستند، کارناوال تا به امروز به استانبول، آنتالیا، دبی، باتومی، تفلیس، پاکستان، گرجستان و چندین مکان دیگر که مورد علاقه ی توریستان ایرانی قرار دارد سفر کرده و بسیاری از مکان های شگفت انگیز آن ها را برای شما عزیزان معرفی نموده است.

اما امروز می خواهیم به شهری برویم که تا به امروز کمتر به آن پرداخته ایم ولی آرام آرام بر محبوبیت آن افزوده می شود؛ بالی مقصد ماست. جایی که با نام جزیره ی خدایان شناخته می شود و زادگاه آداب و رسوم و فرهنگ های مختلف است.

بالی یکی از جزایر اندونزی است؛ کشوری که گوشه گوشه اش دنیایی حرف برای گفتن دارد. در سال های اخیر به دلیل پیشرفت صنعت توریست در بالی مهاجران اروپایی و استرالیایی زیادی به این شهر رفته و در آن مشغول به کار شده اند و همین امر موجب ازدیاد روز افزون محبوبیت بالی در نزد جهانیان شده است.

به دلیل آب و هوای خوب و مناظر بکر و دیدنی این شهر ایرانیان هم مشتاق به گردش و تفریح در بالی شده اند، ما هم تصمیم داریم به یکی از پر طرفدار ترین مکان های دیدنی این شهر یعنی معبد تانالوت برویم؛ جایی که امکان ندارد کسی به بالی برود و از دیدن آن صرفه نظر کند. معبدی زیبا در میان آب های خروشان...

با کارناوال همراه بمانید.

معبد تانالوت
معبد تانالوت

چرا معبد تانالوت؟


- معبدی زیبا در میان آب ها است.

- یکی از پر بازدیدترین و زیباترین اماکن توریستی اندونزی می باشد.

- سالانه هزاران توریست برای دیدار این معبد به بالی می روند.

- ظاهر معبد تانالوت مخوف و ترسناک در عین حال دوست داشتنی است.

معبد تانالوت
معبد تانالوت

نگاهی به معبد تانالوت | Tanah Lot

با نیایشگاهی رو به رو هستیم بر فراز صخره ای زیبا... در جنوب غربی سواحل جزیره ی بالی.

معبد تانالوت (Tanah Lot) که با نام معبد لوط هم شناخته می شود در 40 کیلومتری شهر بالی بر روی تخته سنگی بزرگ در میان آب های اقیانوس هند قرار گرفته است و با پلی از جنس سنگ های مرجانی به طول 20 متر به ساحل وصل می شود، این معبد یکی از معابد 7 دریای بالی به حساب می آید اما در میان آن ها تنها معبدی است که به رویایی ترین مکان برای عکاسی تبدیل شده است.

از شگفتی های معبد لوط این است که در زمان هایی که آب اقیانوس بالا می آید، تخته سنگی که معبد روی آن قرار دارد تا مقدار زیادی زیر آب می رود و گردشگران نمی توانند به داخل معبد بروند. تنها زمان هایی که  اقیانوس آرام و سطح آب پایین است توریستان اجازه ی ورود به آن را پیدا می کنند.

لوت یا لوط به معنای خشکی در میان آب است و تانا هم نام مکانی است که معبد لوط در آن قرار گرفته است به همین دلیل این معبد با نام تانا لوت شناخته می شود.

این مکان یکی از مهم ترین مراکز توریستی بالی می باشد، معبدی باستانی متعلق به هندوها که در ساحل کناری آن مرکزی برای تفریح و خوش گذرانی توریستان وجود دارد، این تفریگاه امکاناتی مانند رستوران، فروشگاه، پارک مرکزی و مکانی برای برپایی مراسم رقص و پای کوبی دارد.

معبد لوط در روستایی به نام برابان ( Beraban ) در 20 کیلومتر منطقه ی کوتا قرار گرفته است.

معبد تانالوت
معبد تانالوت
معبد تانالوت

تاریخچه و داستان ساخت معبد

گفته می شود در حدود قرن پانزدهم میلادی (سال 1489) فردی به نام دنگ هیانگ نیارتا (Dang Hyang Nirartha) در حال پیمودن سواحل جنوبی بالی تخته سنگی را می بیند، همان صخره ای که امروزه معبد لوط روی آن قرار دارد. او بر فراز این صخره می رود و کمی استراحت و با ماهیگیران منطقه صحبت می کند و می گوید دوست دارد بنایی بر روی این صخره بسازد. دنگ هیانگ یک شب کامل را بر روی این صخره به سر می برد و در رویاهایش غرق می شود.

سر انجام نیارتا شروع به ساخت معبدی هندو برای پرستش خدای دریا بر روی این صخره می کند که امروزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مهم بالی شناخته می شود و حدودا سه میلیون گردشگر سالانه از این معبد بازدید می کنند.

معبد حیرت انگیز تانالوت بالی را در ویدئوی تماشا کنید.

جایگاه معبد ناتالوت در میان هندوها

همانطور که اشاره کردیم معبد لوط به دلیل پرستش خدای دریاها ساخته شد و یکی از مهم ترین معابد خدای دریا در میان هندوها می باشد، که بسیار مورد احترام پیروان هندو است.

یکی از دلایلی که بر اهمیت این معبد افزوده است وجود افسانه های کهن در رابطه با آن است؛ مهم ترین افسانه ی روایت شده در رابطه با معبد لوط این است که مار غول آسایی در میان اقیانوس هند زندگی می کند و ماموریت آن تنها این است که از معبد لوط حفاظت کند و روح های خبیث را از این شهر دور نماید، به همین علت به معبد لوط معبد افسانه ها هم می گویند.

معبد تانالوت
معبد تانالوت

معبد تانالوت مکانی گردشگری

امروزه از معبد لوط بیشتر به عنوان مکانی مناسب برای گردشگران یاد می شود تا مکانی دینی؛ و اغلب در اوقاتی که مراسم مذهبی خاصی در آن برپا می شود جنبه ی روحانی پررنگ تری دارد، برای گشت و گذار گردشگران در این معبد هم تعابیر زیادی اندیشیده شده است تا گردشگران بتوانند به بهترین نحو از سفرشان به جنوب بالی لذت ببرند.

حتی گردشگران زیادی به سوی این معبد می آیند تا غروب خورشید را در این مکان تماشا کنند و یا از خودشان و همراهانشان عکس بیندازند.

نکته ی قابل توجه در رابطه با این معبد این است که در سال های اخیر به دلیل زیان هایی که گردشگران به این منطقه و معبد وارد کرده اند، در حال حاضر اجازه ی ورود به گردشگران خارجی به داخل این معبد داده نمی شود و تنها افرادی که مقیم بالی هستند می توانند وارد این معبد شوند اما با این حال باز هم گردشگران برای دیدن نمای بیرونی این معبد به بالی می آیند و از مناظر زیبای اطراف آن استفاده کرده و به عکاسی می پردازند.

معبد تانالوت

تفریحات معبد تانالوت

 در این قسمت با تفریحات موجود در معبد تالوت برای گردشگران و بازدیدکنندگان آشنا می شویم.

1 ) عکاسی

با جستجو در اینترنت متوجه می شوید که میلیون ها تصویر از این معبد وجود دارد و در آن ها از انواع و اقسام تکنیک های عکاسی استفاده نموده اند. دلیل این موضوع شهرت این معبد به عنوان مکانی بکر برای عکاسی در شهر بالی است. به دلیل موقعیت جغرافیایی معبد و قرار گرفتن آن روی صخره ای که تنها با راهی باریک به خشکی متصل می شود و درختان سرسبزی که در محیط معبد ساخته شده اند و همچنین موج های خروشانی که همیشه در حال برخورد با بدنه ی صخره هستند اینجا به محلی عالی برای عکاسان بدل گشته است.

معبد تانالوت
معبد تانالوت

2 ) پیاده روی

قدم زدن در امتداد سواحل اقیانوس هند در کنار طبیعتی سرسبز و زیبا هنگامی که نسیمی خنک می وزد از تفریحات آرامش بخش و مورد علاقه ی گردشگرانی است که به قصد بازدید از معبد تانالوت به شهر بالی آمده اند.

معبد تانالوت

3 ) خرید 

در نزدیکی معبد تانالوت و در راه رسیدن به آن گردشگران می توانند پوشاک، خوراکی و سوغات خریداری کنند و با این کار گردش خود را تکمیل نمایند. ماهی یکی از کالاهایی است که در این بازار فروخته می شود، زیرا ماهیگیران محلی زیادی در این ساحل فعال هستند و به ماهیگیری و فروش آن ها مشغول اند.

معبد تانالوت

4 ) گلف

اگر راه ورودی معبد تانالوت را ادامه دهید و وارد خشکی شوید با زمینی مواجه می شوید که در آن امکان بازی کردن گلف برای علاقمندان وجود دارد.

هر فرد برای بازی در این زمین گلف باید 170 دلار چیزی معادل 538 هزار تومان پرداخت نماید.

معبد تانالوت
معبد تانالوت

5 ) تماشای غروب خورشید

یکی از زمان های خوبی که می توان برای تماشای معبد تانالوت مراجعه کرد هنگام غروب خورشید می باشد؛ زمانی که معبد غرق در نور سرخ و نارنجی غروب خورشید می شود.

معبد تانالوت
معبد تانالوت
معبد تانالوت

6 ) تماشای مراسم رقص آتش

تورهای گردشگری بالی که مخصوص به قسمت غربی این شهر هستند گردشگران را برای بازدید از معبد لوط می برند، اگر در زمان غروب خورشید به دیدار معبد بالی بروید می توانید شاهد مراسم رقص آتش که در تفریگاه ساحلی کنار معبد برپا می شود را تماشا کنید.

در معبد تانالوت مراسم مختلفی برای پرستش خدای دریا و آب ها وجود دارد که در اغلب آن ها هندوها با لباس های رنگی ( بیشتر زرد، قرمز، نارنجی ) حاضر می شوند و به آواز و رقص و دعا و نیایش می پردازند.

معبد تانالوت
معبد تانالوت

7 ) اسب سواری

در منطقه ی تانالوت می توانید اسب سواری کنید و با اسب ساحل زیبای تانالوت را بپیمایید، توجه داشته باشید اگر تورهای گردشگری را خریداری می نمایید اغلب شامل اسب سواری هم می شود، اسب سواری حدودا 2 ساعت از زمان شما را می گیرد.

هزینه ی سوار شدن بر روی اسب برای هر فرد 70 دلار معادل 221 هزار تومان است.

معبد

8 ) موتور چهار چرخ سواری | Quad Tour

از جمله تفریحاتی که در اطراف معبد تانالوت وجود دارد سواری بر موتور چهار چرخ است، می توانید بر موتورهای چهار چرخ قدرتمند سوار شوید و به آسانی تمامی ساحل تانالوت را بپیمایید.

هزینه ی سوار شدن بر موتور های چهار چرخ این منطقه در دو ساعت برای بزرگسال 80 دلار معادل 253 هزار تومان و برای کودک و نوجوان 70 دلار معادل 221 هزار تومان می باشد.

معبد تانا لوت

9 ) تماشای رژه

جالب است بدانید که به مناسبت های گوناگون و در برخی مراسم مذهبی در تانالوت رژه هایی برپا می شود، در این رژه ها اغلب زنان ، دختران و گاهی مردان بالیایی با استفاده از لباس های رنگین و آرایش های گوناگون که هر یک سمبل یکی از آداب و رسومات مذهبی است در منطقه رژه می روند.

در این رژه ها از گل و میوه های گوناگون برای زیباتر شدن استفاده می کنند، از میوه هایی که در این رزه ها استفاده می شود می توان به پرتقال، موز و سیب اشاره کرد که به دلیل خاک حاصلخیز بالی به وفور در این شهر کشت و برداشت می شوند. اگر در تاریخ هایی که مراسم مذهبی هندو برپا می شود به تانالوت بروید می توانید فستیوالی از رژه های مذهبی را تماشا نمایید. آداب و رسوم هندوها بسیار گسترده و وسیع است و کارناوال در مطلبی جداگانه به آن خواهد پرداخت.

معبد لوط بالی
معبد لوط بالی

خطر در کمین معبد تانالوت

با این که مردمان محلی عقیده دارند ماری سهمگین در حال مراقبت از این معبد است اما از سال 1980 میلادی تا کنون این معبد در معرض ویرانی قرار گرفته است و دلیل اصلی عدم امکان ورود گردشگران به داخل معبد هم همین موضوع است. به دلیل امواج خروشانی که همیشه در این منطقه وجود دارند و همچنین بالا و پایین رفتن مداوم سطح آب اقیانوس در این ساحل، صخره ی معبد تانالوت در معرض فرسایش شدیدی قرار دارد.

تا به حال با کمک دولت ژاپن این معبد تا اندازه ی زیادی بازسازی شده است به میزانی که گفته می شود حدودا بیش از یک سوم این معبد کاملا بازسازی و مرمت و یا به عبارتی دیگر دوباره سازی شده است و مسئولان در تلاش هستند که از تخریب این معبد جلوگیری کنند.

تا جایی که مشخص است این معبد دو قسمت دارد؛ یک قسمت برای دعا و برپایی مراسم مذهبی که همه باید اجازه ی دسترسی به آن را داشته باشند و مخصوص برپایی مراسم نماز روستائیان بوده است و یک قسمت برای خدای دریا که کسی حق ورود به آن را ندارد.

همچنین پل سنگی که صخره ی معبد را به خشکی متصل می کند در اثر شرایط آب و هوایی تو خالی شده و همه روزه در حال آسیب دیدن بیشتر است.

معبد تانالوت

آشنایی با معابد نزدیک به معبد تانالوت

در منطقه ی تانالوت 8 معبد دیگر هم وجود دارد که شما می توانید به آن ها هم سر بزنید، کارناوال در آینده به تک تک این معابد خواهد رفت و شما را با آن ها آشنا می کند.

معابد نزدیک به معبد تانالوت عبارت اند از:

معبد پناتارن | Penataran Temple

معبد پنیوانگ | Penyawang Temple

معبد جروکاندنگ | Jero Kandang Temple

معبد اینجانگ گالو |  Enjung Galuh Temple

معبد باتوبالانگ | Batu Bolong Temple

معبد باتو مجن | Batu Mejan Temple

ترای آنتاکا مانومنت | Tri Antaka Monument

معبد پکندانگن | Pakendungan

معبد
معبد هندو

بهترین فصل سفر

در تمامی فصول سال امکان بازدید از این ناحیه ی زیبا وجود دارد، اما پیشنهاد می کنیم که در هر فصلی که عازم بالی می شوید سعی کنید در هنگام عصر برای بازدید از معبد تانالوت بروید چون هم می توانید شاهد غروب خورشید باشید و هم تعداد گردشگران کمتر است و ساحل خلوت تر.

در بازدید از معبد تانالوت یا لوط فصل سفر حرف اول را در انتخاب زمان برای بازدید نمی زند بلکه ساعتی که شما برای رفتن به معبد انتخاب می کنید مهم است، غروب آفتاب محبوب ترین زمان است و ساحل جلوه ی بیشتری دارد و از بعد از ظهر تا شب توریستان زیادتری برای دیدار تانالوت اقدام می کنند، غروب آفتاب سبب به وجود آمدن مناظری عالی در تانالوت می شود و در وسط هفته و هنگام غروبخورشید بهترین زمان برای دیدار تانالوت است، اما اگر تماشای غروب ساحل تانالوت برای شما اهمیت زیادی ندارد می توانید هنگام صبح که خلوت است به معبد لوط بروید.

معبد تانالوت

دسترسی و هزینه

بهترین راه برای رفتن به شهر بالی و دیدار معبد تانالوت استفاده از تورهای گردشگری می باشد که با توجه به خدماتی که به شما ارائه می دهند هزینه های گوناگونی دارند، برای مثال می توانید تورگردشگری یک روزه معبد تانالوت را به قیمتی حدود 1 میلیون و 360 هزار تومان تهیه نمایید.

اگر قصد دارید به تنهایی و با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به معبد تانالوت بروید باید بدانید که تنها راه رسیدن به ان تاکسی است شما می توانید از هر نقطه ای از بالی که هستید برای محله تانالوت و معبد تانالوت تاکسی بگیرید، اما اغلب گردشگران این ناحیه با تورهای گردشگری و ترانسفر آن ها به این معبد میروند.

اگر با خودروی شخصی برای دیدن معبد لوط می روید باید بدانید ار کوتا حدودا باید 45 دقیقه سواری کنید و اگر از اوبود ( Ubud ) به معبد می روید حدود 30 الی 40 دقیقه راه در پیش دارید.

توجه داشت باشید هنگام بعد از ظهر معبد شلوغ است و به احتمال زیاد باید اتومبیلتان را در پارکینگ پارک کرده و تا معبد پیاده بروید.

برای ورود به منطقه ی گردشگری تانالوت باید هزینه ی ورودی پرداخت کنید که هزینه ی آن به شرح زیر است:

برای کودکان اندونزیایی ( 6 تا 12 سال ) : 15000 روپیه

برای کودکان خارجی ( 6 تا 12 سال ) : 30000 روپیه

برای بزرگسالان داخلی: 20000 روپیه

برای بزرگسالان خارجی: 60000 روپیه

همچنین از ساعت 7 صبح تا 19 شب اجازه ورود به منطقه تانالوت را دارید.

آدرس: آسیا، اندونزی، بالی، معبد تانالوت.

 .Address: Bali 82171, Indonesia

معبد تانالوت

موقعیت جغرافیایی معبد تانالوت روی نقشه

توصیه کارناوال

متاسفانه در حال حاضر گردشگران خارجی اجازه ی ورود به معبد تانالوت را ندارند اما شاید در آینده امکان بازدید آن ها هم مهیا شود به همین دلیل پیشنهاد می کنیم پیش از حرکت به قصد بازدید از داخل این معبد از وضعیت گردشگران خارجی در این رابطه مطلع شوید و اگر اسرار دارید که داخل معبد را ببینید از قبل با ساکنان محلی صحبت کنید و از آن ها خواهش کنید تا با مسئولان معبد صحبت کنند تا شاید بتوانید از داخل معبد هم دیدن کنید و یا این که در زمان های اعیاد و مراسم مذهبی هندو ها به این معبد بروید تا اجازه داشته باشید مراسم ان ها را از بیرون معبد تماشا نمایید.

در سفر به بالی و دیدن معبد لوط لازم نیست نگران امکانات تفریحی و توریستی باشید این مکان دارای سرویس بهداشتی، پارکینگ، نیمکت برای استراحت، دوربین مدار بسته، رستوران، هتل، فروشگاه مواد غذایی و مغازهنگرا هایی برای خرید سوغات هست، نگران هزینه ها هم نباشید هزینه ی خوراک و مواد غذایی در تانالوت مناسب و ارزان قیمت است.

معبد تانالوت

در پایان بازدیدی مجازی از معبد تانالوت 


سخن آخر

آیا تا به حال به اندونزی سفر کرده اید؟

کدام شهر اندونزی در نظر شما زیباتر است؟ دلیل شما برای انتخابتان چیست؟

به نظر شما معبد تانالوت مستحق این همه شهرت و آوازه هست؟

منتظر دیدگاه های شما خوبان هستیم.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

درود. در این که زحمت کشیدید و کلی تایپ کردید و کلی تصویر با کیفیت گذاشتید شکی نیست و بسیار هم ممنون، اما در انتقال اطلاعات در باب یک مکان تاریخی و مقدس برای اهالی اون منطقه، دقت بیش‌تری صورت بگیره بهتره. برخی اطلاعات این متن کاملاً اشتباه هستن و نشون‌دهنده‌ی این هستن که نویسنده‌ی این متن تسلط بالایی بر انگلیسی نداشته و صرفاً چند کلمه از متن رو دیده و خودش جمله‌بندی کرده. ضمناً «اسرار» اشتباهه، و «اصرار» درسته.

انتشار:19 خرداد 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.