karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

06 اردیبهشت 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تصور کنید در کنار #ساحل در حال قدم زدن هستید . خورشید گرم و سوزان می تابد و صدای موج ها به گوش می رسد . شن ها را زیر پاهایتان حس می کنید ... ناگهان با دستی برخورد می کنید که از زیر شن ها به بیرون آمده است و به سوی آسمان ها می خواهد بروزد . این یک مجسمه است که با مهارت زیادی در کنار ساحل ساخته شده است . در این ساحل هنر انسان را در کنار هنر طبیعت خواهید یافت که چگونه در کنار هم شاهکاری بی مثال را بوجود آورده اند . همراه کارناوال باشید تا سفری به این ساحل را تجربه کنیم . خوب نگا کنید ، #مجسمه از این جا پیداست ...

مجسمه ی دست  را بشناسید !

این دست در تابستان سال 1982 توسط  مجسمه ساز شیلیایی به نام " ماریو ترارازابل " Mario Irarrázabal ) در ساحل " پانتا دل استه " ( Punta del Este ) در کشور اروگوئه ساخته شد. در این تاریخ اولین " نشست سالانه بین المللی مجسمه سازان معاصر " در این ساحل، در حال برگزاری بود. نه نفر مجسمه ساز در این نشست حضور داشتند، از جمله " Mario Irarrázabal " . در این نشست او اعلام کرد که قصد دارد مجسمه ای زا یک دست مدفون در شن را بسازد. هدف او از ساخت این مجسمه عجیب ،هشدار به شناگران درباره خطرناک بودن دریا و شنا در مناطق محافظت نشده بود. بعد از موافقت با ساخت این مجسمه، او کل تابستان 1982 را مشغول ساخت این مجسمه بود.

ساخت مجسمه دست در ساحل در اروگوئه

پروژه آغاز شد، اما بعد از شش روز، به دلیل وزش بادهای تند متوقف شد. البته همین موضوع بعدها به جذابیت این دست عظیم الجثه کمک کرد. درواقع هر بار که باد وزیدن می گیرد، مجسمه با تکان خوردن شنها، تا نزدیکی انگشت ها به زیر شنها رفته و پنهان می شود و مجددا وقتی که دریا آرام می شود مجسمه از زیر شنها بیرون آمده و تمام قد خودنمایی می کند. و این حالت در واقع  هشداری است برای شناگران، به این معنی که اگر در زمان طوفان به دریا بروید احتمال غرق شدن وجود دارد. اما بالاخره این دست در همان سال با تلاش بی وقفه ی این هنرمند خوش فکر و کمک جمعی از مجسمه سازان دیگر به سرانجام رسید.
و در آخر، تصویری از سازنده ی مجسمه ی دست ...

بازدید از مجسمه دست اروگوئه ...

مجسمه ی " دست کویر " این هنرمند شیلیایی، نشانی از بی عدالتی و غم های بشریت بود اما این مجسمه هشداری برای بازدید کنندگانش دارد! بدین صورت که، اگر دست تا بالای انگشتان زیر شن  و ماسه باشد نباید دریا شنا کنند، چرا که نشانه ای از طوفانی و خطرناک بودن دریا است. برای بازدید از مجسنه نیازی به تهیه بلیط نیست، فقط کافیست تا به اروگوئه سفر کنید. آدرس : #اروگوئه، سواحل براوا در پونتا دل استه

Address : Brava, Punta del Este, Uruguay

سخن آخر

نظرتون در مورد این مجسمه ها چیه! شما چه برداشتی از آنها دارید!؟ خوشحال می شویم اگر صحبت هایتان را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اگه بخوایم همچین مجسمه ای رو تو منطقه خودمون بسازیم،چون ایده اولیه از این هنرمند بوده چطور میتونیم بسازیمش؟باید ازش اجازه بگیریم اما چطور؟

انتشار:14 دی 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

پدرام ادیب

خانم عالیییییییییییییییی بود عالییی

انتشار:25 مهر 1394

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.