karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

20 فروردین 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 به نقل از خبرگزاری مهر، سید کامل تقوی‌نژاد -رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور- در بخشنامه‌ای موضوع عوارض خروج از کشور را بر اساس قانون بودجه ۹۷ کل کشور ابلاغ کرد. عوارض خروج از کشورِ موضوع ماده ۴۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده، برای هر مسافر از تمامی مرزهای کشور برای بار اول ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال مشخص شده است.

در این ابلاغیه که به مدیر عامل بانک ملی ایران خطاب شده، آمده است:

نظر به اینکه موجب قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور، وجوه خروج از کشورِ موضوع ماده ۴۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده برای هر مسافر از تمامی مرزهای کشور برای بار اول ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، بار دوم ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال و برای بار سوم به بعد ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال و برای هر مسافر حج تمتع و حج عمره برای بار اول یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال، بار دوم یک میلیون و ۶۵۰ هزار ریال و بار سوم به بعد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و عتبات عالیات از مرزهای هوایی ۳۷۵ هزار ریال و از مرزهای زمینی ودریایی ۱۲۵ هزار ریال تعیین شده است.

لذا خواهشمند است دستور فرمایید در اسرع وقت در اجرای قانون مذکور مراتب را به شعب آن بانک جهت دریافت وجوه خروج از کشور براساس مبالغ جدید در سال ۱۳۹۷ اعلام نمایند. مسافران موضوع تبصره ۴۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده و زایرین اربعین که از تاریخ ۳ مهرماه ۹۷ تا ۲۲ آبان ماه ۹۷ از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند از عوارض خروج معاف می‌باشند.

ماده 45 قانون ماليات بر ارزش افزوده

(بر اساس حکم ماده ۵۳، تاریخ اجرای این ماده از اول مهر ماه سال ۱۳۸۷) به دولت اجازه داده می‌شود بابت خروج هر مسافر از مرزهای هوایی دویست‌وپنجاه‌هزار (۲۵۰.۰۰۰) ریال و از مرزهای دریایی و زمینی مبلغ پنجاه‌ هزار (۵۰.۰۰۰) ریال از مسافران دریافت و به حساب درآمد عمومی (نزد خزانه‌داری کل کشور) واریز نماید. تغییرات این مبالغ هر سه سال یک بار با توجه به نرخ تورم با تصویب هیات‌ وزیران تعیین می‌گردد.

تبصره- دارندگان گذرنامه‌های سیاسی و خدمت، خدمه وسایل نقلیه عمومی زمینی و دریایی و خطوط پروازی، دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور (دارندگان اجازه خروج دانشجویی) بیمارانی که با مجوز شورای پزشکی جهت درمان به‌خارج از کشور اعزام می‌گردند، دارندگان پروانه گذر مرزی و جانبازان انقلاب اسلامی که برای معالجه به کشورهای دیگر اعزام می‌شوند، همچنین ایرانیان مقیم خارج از کشور دارای کارنامه شغلی از وزارت کار و اموراجتماعی، درخصوص پرداخت وجوه موضوع این ماده، مستثنی می‌باشند.

خروج از کشور

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

8 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

مریم

چه مسخره است، موقع خرید بلیط مگه مالیات نمیدیم. 25 درصد قیمت بلیط رو داریم مالیات میدیم. مالیات خروج ینی چی دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

انتشار:21 اسفند 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

مهران

تا 1400 با روحانی  

انتشار:26 آبان 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اقا

اگه بابت ریدن عوارض می گرفتن خودشون هرچی داشتن باید می دادن عوارض

انتشار:26 آبان 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.