karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

19 مهر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

صنعت گردشگری نه تنها با مسائل و مشکلاتی که سازمان های خدماتی دارند رو به رو است بلکه با توجه به ویژگی های خاص محصولات آن که در مطلب تعریف و بررسی بازاریابی در صنعت گردشگری به آنها اشاره کردیم همواره در بخش بازاریابی با چالش هایی دست و پنجه نرم می کند. امروز در کارناوال به بررسی چالش های بازاریابی در صنعت گردشگری می پردازیم.

بازاریابی گردشگری

چالش های بازاریابی در صنعت گردشگری

بازاریابی در صنعت گردشگری به دلیل ماهیت خاص محصولات آن با چالش هایی که در ادامه به آنها می پردازیم رو به رو است:

* در واکنش به تغییر تقاضای مشتری نمی توان خدمات این صنعت را به سرعت تغییر داد. برای مثال، برای ساختن یا دایر کردن منطقه ی تفریحی، ساختن مهمانخانه یا راه اندازی سیستم حمل و نقل، زمان زیادی لازم است. پس از ساخت، نمی توان به راحتی ظرفیت این تاسیسات یا تشکیلات را کاهش یا افزایش داد. از آنجا که نمی توان، خدمات را همانند موجودی کالا در انبار نگه داشت، بنابراین برنامه ریزان، دست اندرکاران و افراد مسئول به شدت زیر فشار قرار می گیرند تا ظرفیت آینده را به صورتی دقیق تر پیش بینی کنند؛ همچنین از متصدیان و مسئولان این تشکیلات خواسته می شود که این امکانات را در وضعیت خوب و عالی نگه دارند، به نحوی که همواره بتوان مورد استفاده قرار داد.

* تقاضا برای خدمات این صنعت از کشش بالایی برخوردار است. این بدان معنی است که اندک تغییری در قیمت خدمات یا درآمد می تواند موجب تغییرات نسبتا زیادی در تقاضا شود. همچنین ماهیت این صنعت، فصلی است و خواسته های شخصی مانند سلیقه و شیوه ی زندگی خاص فرد بر آن اثر می گذارد. گذشته از این، از دیدگاه مشتری یا مسافر، این خدمات بین سازمان های ارائه کننده مبادله می شود.

* محصولات صنعت گردشگری، مجموعه ای از خدمات متفاوت است. هر سفر شامل خدماتی متفاوت مانند بلیط هواپیما، اتاق هتل، غذایی که در رستوران عرضه می شود، تماشای منظره و رفتن به گردش، کرایه خودرو برای رفت و برگشت به فرودگاه و از این قبیل چیزها می شود که این خدمات به وسیله ی سازمان های مختلف ارائه می گردند. هر گاه در یکی از این خدمات نقطه ضعفی مشاهده شود، موجب نارضایتی مشتری یا مسافر خواهد شد و این ضعف محصول یا خدمات بر کل سفر اثر می گذارد.

دانشنامه گردشگری

با #مفاهیم و دانش گردشگری در کارناوال آشنا شوید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.