karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

11 خرداد 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

ماجرای پایتخت شدن تهران باز می گردد به زمان قاجار؛ زمانی که آقا محمدخان بر تخت سلطنت تکیه زد و این شهر را شایسته پایتختی دانست. از آن پس هر شاهی که روی کار آمد تحولی را در این شهر ایجاد کرد؛ تهران کوچکی که کمتر کسی سراغی از آن می گرفت کم کم به مهم ترین شهر ایران بدل شد. سازه های قاجاری یکی پس از دیگری از این شهر سر برآوردند و چهره ای تازه به آن دادند. این روند در دوران پهلوی ها هم ادامه داشت و حتا امروز هم جلوه این شهر همیشه بیدار روز به روز تغییر می کند. 

امروزه همه تهران را شهری با آلودگی بسیار، ترافیک سرسام آور و خسته کننده و آسمان دود گرفته اش می شناسند؛ تصویری که شاید کمی بی انصافی در حق این شهر باشد. تهران با وجود همه مشکلاتش هنوز هم گوشه های دنج و دیدنی بسیاری دارد که ساکنان و مهمانان این شهر را برای دقایقی از شلوغی ها و روزمرگی هایی که گریبان همه مان را گرفته اند، دور می کند. بخش هایی از تهران هستند که هنوز هم حال و هوای روزهای قدیم این شهر را تداعی می کنند و بهترین فرصت برای یک گشت و گذار متفاوت را به شما می دهند. محله هایی که آنها را با عنوان تهران قدیم می شناسیم و بارها تصاویر قدیمی از آنها را دیده ایم. 

امروز به شمال تهران می رویم و حوالی میدان تجریش و نیاوران گشتی تاریخی می زنیم و ساعاتی را در روزگار قدیم می گذرانیم. با کارناوال همراه باشید و بخشی از دیدنی های تاریخی تهران را بشناسید...

1- دارآباد | کنج دنج شهر

دارآباد

موزه دارآباد

Bahareh Fallah | Karnaval

دارآباد نام یکی از محله‌های قدیمی تهران است که پیش از این یکی از روستاهای پیرامون شهر بود. این محله از شمال به رشته کوه توچال و از جنوب به زمین‌های اقدسیه، از شرق به جایی به نام باقلی‌زار و از غرب به بازوی توچال و زمین‌های رحمت آباد محدود می شود و فضایی متفاوت از شهر را در خود جای داده است. این منطقه آب و هوایی ییلاقی و دلپذیر دارد؛ تا جایی که گفته می‌شود پزشکان فرانسوی برای درمان بیماری آسم مظفرالدین‌شاه قاجار، زندگی در این محله را به وی پیشنهاد داده بودند. امروزه این محله هنوز هم کمی از حال و هوای قدیم را در خود دارد و آن قدرها درگیر مدرنیته و گم شدن در دود و دم نشده است. پارک ساحلی‌ دارآباد در این محله یکی از زیباترین پارک های تهران محسوب می شود و موزه حیات وحش ایران نیز یکی دیگر از دیدنی های این محله زیباست. طبیعت زیبا و ارتفاعات مناسب این منطقه باعث شده تا نام آن همواره به عنوان یکی از مقاصد طبیعت گردی و کوهنوردی تهران مطرح باشد.

ورود به صفحه اختصاصی معرفی موزه حیات وحش دارآباد

نام اثر

موضوع

بهای بلیت اتباع ایرانی

بهای بلیت اتباع خارجی

ورودی مجموعه نیاوران

باغ نیاوران

5,000 تومان

50,000 تومان

موزه جهان نما

کلکسیون فرح دیبا از آثار هنرمندان ایرانی و خارجی

4,000 تومان

30,000 تومان

کاخ صاحبقرانیه

کاخ ناصر الدین شاه و دفتر کار محمدرضا پهلوی

تا اطلاع ثانوی تعطیل است

تا اطلاع ثانوی تعطیل است

حوضخانه

طبقه زیرین کاخ صاحبقرانیه

تا اطلاع ثانوی تعطیل است

تا اطلاع ثانوی تعطیل است

کوشک احمدشاهی

بنای قاجاری و محل اقامت رضا پهلوی

4,000 تومان

30,000 تومان

کاخ اختصاصی نیاوران

محل زندگی محمدرضا پهلوی و خانواده اش

5,000 تومان

50,000 تومان

موزه کنابخانه سلطنتی

کتابخانه پهلوی

4,000 تومان

30,000 تومان

موزه خودروهای اختصاصی

اتومبیل های پهلوی

4,000 تومان

30,000 تومان

نام اثر

بهای بلیت برای اتباع ایرانی

بهای بلیت برای اتباع خارجی

ورودی مجموعه

2,500 تومان

15,000 تومان

کاخ موزه ملت (کاخ سفید)

2,500 تومان

15,000 تومان

موزه هنر ملل

2,000 تومان

8,000 تومان

موزه ظروف سلطنتی

2,000 تومان

8,000 تومان

موزه استاد فرشچیان

2,000 تومان

8,000 تومان

موزه هنر های زیبا

2,000 تومان

8,000 تومان

موزه نظامی

2,000 تومان

8,000 تومان

موزه آشپزخانه سلطنتی

2,000 تومان

8,000 تومان

موزه اتومبیل های سلطنتی

2,000 تومان

8,000 تومان

موزه سلاح های درباری

2,000 تومان

8,000 تومان

موزه خط و کتابت میرعماد

2,000 تومان

8,000 تومان

موزه برادران امیدوار

2,000 تومان

8,000 تومان

موزه استاد حسین بهزاد

2,000 تومان

8,000 تومان

موزه آب

2,000 تومان

8,000 تومان

موزه آلبوم های سلطنتی و اسناد تاریخی سعدآباد

2,000 تومان

8,000 تومان

کاخ موزه سبز

2,500 تومان

15,000 تومان

موزه پوشاک سلطنتی

2,000 تومان

8,000 تومان

سخن آخر

اگر دیدنی های تهران را بشناسید می توانید دقایقی به یادماندنی را در این شهر تجربه کنید. گشت و گذار در محله های قدیمی شما را بیشتر با تاریخ این شهر و حال و روز گذشته اش آشنا می کند و خاطره ای شیرین را برای تان می آفریند. اگر تجربه قدم زدن در این محله ها و بازدید از جاذبه های آنها را دارید، تجربه تان را با دیگر دوستان کارناوالی به اشتراک بگذارید.

دوست دارید این بار به کدام محله قدیمی در کدام شهر سر بزنیم؟

منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم...

...

آیا این مطلب مفید بود؟

5 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

meysam ahmadpoor

دربند و درکه بهترین جاهای شمال تهران برای لذت بردن و تفریح هست .

انتشار:14 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

ركسانا

یه جایی به اسم گلابدره هم هست که میتونید معرفی کنید به همه که برای کوه نوردی خیلی بهتر هست و بکر تر و مسیر کوه پیمایی سختتری هم داره به نسبت دربند .

انتشار:05 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

بسطامى

دربند که حرف نداره . یک دنیا خاطره دارم ازش . البته الانه دیگه همه اش شده سفره خانه و دیگه نمیشه خود آدم جایی کنار رودخانه بشینه و تفریح کنه .

انتشار:22 اسفند 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.