karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

19 اردیبهشت 1397

به روز رسانی

07 آبان 1399

بسیاری از ساکنان پایتخت، تهران را شهری دودگرفته و کسل کننده می دانند که جز ترافیک و آلودگی هوا چیز دیگری ندارد؛ اما این تصور کمی بی انصافی است. تهران تنها به شلوغی ها و مشکلاتش ختم نمی شود؛ این شهر دیدنی های بسیاری را نیز در خود جای داده است که اگر آنها را بشناسید بهانه های خوبی برای گشت و گذار در این دیار پیدا می کنید. 

تهران در آغاز تنها یک روستای بزرگ بود که در میان دیار پر آوازه شهر ری و کوهپایه‌های البرز قرار داشت. دوران درخشان این شهر زمانی رقم خورد که قاجارها آن را به عنوان پایتخت انتخاب کردند و بناهای حکومتی آنها یکی پس از دیگری در این شهر ساخته شدند. در آن زمان بود که تهران رو به آبادانی گذاشت و روز به روز از آن چهره ساده اش بیشتر و بیشتر فاصله گرفت.

با رفتن قاجارها و روی کار آمدن پهلوی ها این روند باز هم ادامه یافت و تهران هر روز بزرگتر و مدرن تر از دیروز شد. حتا پس از انقلاب اسلامی ایران نیز این شهر عنوان پایتختی را حفظ کرد و سازه های مهم در آن شکل گرفتند. حالا تهران امروز دیگر شباهتی به تهران قاجارها ندارد؛ اما هنوز هم رد پای آنها در شهر دیده می شود. یادگاری های به جامانده از دوران قاجار در جای جای تهران هنوز روزگار می گذرانند؛ بسیاری از آنها کاربرد تازه ای پیدا کرده و یا به موزه تبدیل شده اند. کارناوال می خواهد شما را به گشتی در تهران قدیم ببرد. امروز سری به خیابان امام خمینی می زنیم که در گذشته با نام سپه مشهور بود و اتفاق های تاریخی بسیاری در آن رخ داد. با ما همراه باشید تا قدم به قدم این خیابان را از نظر بگذرانیم و با دیدنی هایش آشنا شویم...

در ایستگاه متروی امام خمینی پیاده می شویم و از همان جا گردش مان را آغاز می کنیم....

فاصله تا جاذبه بعدی: 64 متر - 1 دقیقه پیاده روی

فاصله تا جاذبه بعدی: 280 متر - 4 دقیقه پیاده روی

فاصله از جاذبه بعدی: 190 متر - 2 دقیقه پیاده روی

فاصله از جاذبه بعدی: 140 متر - 2 دقیقه پیاده روی

فاصله از جاذبه بعدی: 140 متر - 2 دقیقه پیاده روی

فاصله از جاذبه بعدی: 250 متر - 3 دقیقه پیاده روی

فاصله از جاذبه بعدی: 80 متر - 1 دقیقه پیاده روی

فاصله از جاذبه بعدی: 220 متر - 3 دقیقه پیاده روی

فاصله از جاذبه بعدی: 500 متر - 6 دقیقه پیاده روی

فاصله از جاذبه بعدی: 500 متر - 6 دقیقه پیاده روی

 

فاصله از جاذبه بعدی: 240 متر - 3 دقیقه پیاده روی

سخن آخر

با هم قدم به خیابان امام خمینی گذاشتیم و به مرور جاذبه هایش پرداختیم. این خیابان یادگاری های بسیاری را از گذشته در خود دارد و می تواند ساعت ها شما را به خود مشغول کند. در مراجعه به این خیابان کفش آهنی خود را به پا و خودتان را برای یک پیاده روی درست و حسابی آماده کنید. مطمئنا با دیدن هر جاذبه وسوسه می شوید جاذبه دیگر را هم ببینید و به سختی از آنها دل می کنید...

آیا تا به حال تجربه بازدید از هیچ یک از این بناها و دیدنی ها را داشته اید؟

چه جاذبه های تاریخی دیگری را در پایتخت می شناسید؟

دوست دارید این بار به کدام محله یا خیابان تهران سر بزنیم و برای تان از جاذبه هایش بگوییم؟

منتظر دیدگاه های تان هستیم...

...

آیا این مطلب مفید بود؟

4 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ترانه معنوى

تهران خیلی جاهای یدنی و تفریحی داره چه در داخلش چه در اطرافش .

انتشار:14 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

حاج على

پارک شهر خیلی جای خوبی هست ولی این معتادان عزیز و کارتن خواب ها چهره این پارک رو خیلی خراب کردند .

انتشار:05 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

خسرو شاهى

ممنون بابت اطلاعات خوب و مفید و کاربردیتون و تشکر میکنم که شماره تماش هم قرار دادید تا بشه تماس بگیریم و از باز یا بسته بودن مجموعه ها بشه با خبر شد .

انتشار:22 اسفند 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.