karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

01 آبان 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری ایسنا، سفر به ایران برای گردشگران خارجی تا 50 درصد ارزان شده و برای همین آمد و شد از کشورهای همسایه تا 51 درصد افزایش پیدا کرده است؛ ارزانی که البته هنوز گردشگران خارجی غیر منطقه ای را برای آمدن به ایران وسوسه نکرده است. 

در همین رابطه، علی اصغر مونسان -رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری- اعتقاد دارد این ارزانی می تواند افت گردشگری در نیمه دوم سال را جبران کند و باعث بالا رفتن آمار گردشگران غیرمنطقه ای شود اما ابراهیم پورفرج، رییس جامعه تورگردانان ایران نظر دیگری دارد: 

تا وقتی ارزانی و امنیت ایران در تلویزیون‌ های جهانی به تصویر کشیده نشود، به سختی می‌ توان نظر گردشگرانی را که از سفر به ایران می‌ ترسند، تغییر داد.

آقای پورفرج البته اظهارات علی اصغر مونسان در مورد افزایش سفر گردشگران کشوررهای همسایه به ایران را تایید کرد و گفت: 

هرچند که سفر گردشگران اروپایی و آمریکایی به ایران کم شده، اما تلاش ما این است که با کاهش هزینه سفر، افت این بازار را جبران کنیم.

بر اساس گفته های ایشان در نیمه دوم امسال سفر گردشگران اروپایی و آمریکایی به ایران در حدود 42 درصد کاهش داشته که این کاهش در نتیجه اعمال تحریم های آمریکا بوده است. 

رییس جامعه تورگردانان ایران همچنین از کاهش نرخ سفر به ایران تا حدود 56 درصد از سوی آژانس های داخلی خبر داد و افزود: 

تمام آژانس های خارجی که با بازار ایران کار می کنند از قیمت ارز در کشورمان اطلاع دارند و این بازار را رصد می کنند، بنابراین اگر قیمت ها واقعی و متعادل نباشد معترض می شوند. خودشان هم قیمت تور ایران را پایین نگه داشته اند تا گردشگر جذب کنند.

آقای پورفرج همچنین به سیاه نمایی هایی که علیه ایران انجام می شود اشاره و بیان کرد: 

در حال حاضر ‌بیشتر از هر زمان دیگری به تبلیغات نیاز داریم تا نشان دهیم این کشور امن است. در روزهای آینده جلسه‌ ای با آقای مونسان خواهم داشت تا درباره ضرورت تبلیغات و حضور در نمایشگاه های بین‌ المللی مذاکره کنیم.

ایشان در ادامه در مورد تاثیر تبلیغات گردشگری چنین اظهار کرد: 

متاسفانه وقتی حرف از تبلیغات گردشگری می‌ شود، ما را به صدا و سیما ارجاع می‌ دهند، در حالی که مخاطبان این رسانه، جامعه هدف ما نیستند. این تبلیغات باید در شبکه های بزرگ و موثر انجام شود تا اثر خود را بگذارد.

رییس جامعه تورگردانان ایران در ادامه به برنامه های آتی بخش خصوصی در زمینه گردشگری اشاره کرد و گفت: 

با همین رویکرد برای حضور در تعداد بیشتری از نمایشگاه های بین‌ المللی برنامه‌ ریزی شده است که البته در شرایط ارزی تامین هزینه‌ های آن برای بخش خصوصی سنگین است. سال گذشته یک حضور در نمایشگاه مهم آلمان بیش از ۴ هزار یورو خرج برداشت که تمام آن را بخش خصوصی پرداخت. با توجه به افزایش نرخ ارز، ‌تامین کل این هزینه از توان بخش خصوصی خارج شده است، برای همین از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌ خواهیم در این مسیر همراه‌ تر باشد و دست کم هزینه اجاره زمین غرفه‌ ها در نمایشگاه های بین‌ المللی را تقبل کند.

آقای پروفرج در پایان به حضور ایران در نمایشگاه های بین المللی افزود: 

حضور در نمایشگاه‌ های بین‌ المللی در کنار تبلیغات رسانه‌ ای معنی پیدا می‌ کند، بنابراین می‌ طلبد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شرایط حساس حاضر سریع‌ تر وارد عمل شود تا سال ۲۰۱۹ با رشد گردشگر از همه بازارها همراه شود. ما باید نشان دهیم که ایران امن است.

اخبار روز گردشگری را از کارناوال دنبال کنید. 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.