karnaval.ir

پرستو مقدم

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

05 آبان 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

شاید کمی اخباری که در مورد ایران از سراسر جهان به گوشمان می رسد، برایمان ناراحت کننده باشد؛ قطعا دوست نداریم مردم دنیا ایران را کشوری ناامن و در حال جنگ تصور کنند، در حالی که مردم ما با مهر فراوان و در کمال آرامش در کنار هم روزگار می گذارند. اما نباید چنین فکر کنیم که این تصورات ذهنی همگی به ضرر کشور هستند، گاهی این ضد تبلیغ ها، سبب ورود ماجراجویان به ایران می شود و ما می توانیم از برق حیرتی که با دیدن چهره حقیقی ایران در چشمانشان می درخشد، لذت ببریم.

مارتا (Marta) و جِی دی (JD) دو کارشناس در زمینه ی شیمی و هر دو دیوانه ی سفر و ماجراجویی بودند و از بخت خوششان در سال 2012 با یکدیگر آشنا شدند. در سه سال ابتدای آشنایی‌شان سفر به دور دنیا تنها برای آن ها رویایی دست نیافتنی بود؛ تا اینکه  سرانجام بر شک ها و ترس هایشان غلبه کردند و سال 2015 را به عنوان سرآغازی برای سفرهای هیجان انگیز خود برگزیدند. آن ها به نقاط مختلف آمریکای جنوبی و اروپا سفر کردند و هم اکنون در حال کندوکاو در آسیا هستند. تاکنون به دو کشور از خاورمیانه آمده اند که یکی از آن ها سرزمین شگفت انگیز ما، ایران است.

این زوج دوست داشتنی گفتنی های بسیاری درباره ی کشورمان دارند و با استفاده از هنر عکاسی، ایران را به زیبایی به تصویر کشیده اند. اگر دوست دارید بدانید مارتا و جی دی درباره ی وطن ما چه می اندیشند، در ادامه ی این مطلب کنار کارناوال بمانید و بیشتر با نقطه نظرات این زوج آشنا شوید.

ورود به صفحه اختصاصی ایران از نظر گردشگران خارجی

جِی دی

marta

مارتا

Jd

1- امنیت فوق العاده ایران

به علت جنگ و ناامنی های منطقه، تعداد زیادی از گردشگران خارجی پیش از سفر به ایران ترس و دودلی های فراوان دارند؛ اما به محض ورود به کشور متوجه می شوند که قضاوتشان نادرست بوده است. ایران به نسبت بسیاری از کشورهای گردشگر پذیر جهان، از امنیت بیشتر و شرایط بهتری برای گردشگرانِ تنها برخوردار است.

بنابر نظر این دو گردشگر، فرهنگ جاری میان مردم ما و اعتقاداتشان مانع آسیب رساندن و دزدی از گردشگران خارجی می شود و آن ها می توانند به راحتی با ایرانی ها وارد گفت و گو شوند و یا حتی به خانه هایشان بروند.

مارتا در ایران

JD

2- همراه داشتن پول نقد، الزامی است!

قوانین بانکداری و شرایط بانک های کشورمان به گونه ای است که به گردشگران خارجی اجازه ی برداشت پول از حساب هایشان را نمی دهد؛ در نتیجه آن ها ناچارند پیش از ترک کشور خود و آمدن به ایران، هزینه های خود را تخمین بزنند و به همان میزان وجه نقد همراه آورند.

معمولا هتل ها و دیگر اماکنی که بیشتر مورد استفاده ی توریست ها قرار می گیرند، ارزهای خارجی رایج را قبول می کنند و در مواردی حتی قیمت هایشان را به دلار و یورو اعلام می کنند.

بازار

Marta

3- رعایت قوانین پوششی

تمامی گردشگران هنگامی که از کشوری بیگانه بازدید می کنند، موظف هستند قوانین و اصول جاری در آن کشور را تا حد ممکن رعایت کنند؛ در ایران نیز برای همه به خصوص خانم ها رعایت حد و مرزهای پوششی که اساس آن از قوانین دین مبین اسلام برگرفته شده، امری الزامی است. به همین جهت رعایت اصول پوششی کشور ما هم از نکاتی است که گردشگران خارجی پیش از آغاز سفرشان، باید از آن ها اطلاع داشته باشند و البسه ی کافی و مناسب با خود همراه داشته باشند.

4- امتحان کردن غذای محلی

هرچند این روزها خوراک سنتی و محلی شهرهای کشورمان مورد بی توجهی برخی مردم و رستوران داران واقع می شود، اما گردشگران خارجی طعم این اغذیه را بسیار دوست می دارند؛ آن ها معمولا در سفرشان به ایران، به سراغ غذاهای محلی کشورمان می روند و به طور پیاپی از مواد تشکیل دهنده ی غذاهای ایرانی می پرسند و برای امتحان کردن طعم آن ها اشتیاق فراوانی بروز می دهند.

بر اساس گفته های این زوج، آن ها غذای سنتی ایرانی با کیفیت را تنها در رستوران های لوکس یافته بودند و بر خلاف انتظارشان مبلغ بیشتری برای صرف این اغذیه، نسبت به کباب ها یا فست فودها پرداخته بودند.

5- دانستن اعداد فارسی

البته این نکته ای نیست که تنها در ایران کاربردی باشد؛ بلکه در هر کشوری اگر بتوانیم اعداد 1 تا 5 یا 10 را بیاموزیم، خواهیم دید که این اعداد در طول سفر کمک بسیاری به ما خواهند کرد.

در ایران نیز اگر گردشگری موفق شود اعداد اولیه را بیاموزد، به هنگام مراجعه به بازارهای سنتی و فورشگاه ها، قیمت اجناس را بهتر و دقیق تر متوجه خواهد شد.

از دیگر نکاتی که در مورد رسم الخط ما برای این زوج خارجی جذاب بوده است می توان به جهت نوشتار فارسی، از راست به چپ، اشاره کرد.

اعداد فارسی

6- تعارف های ایرانی

تعارف کردن و حتی گاهی از روی ادب و احترام انجام دادن اموری که ما را به سختی بیاندازد، شاید برای ما امری قابل درک باشد؛ اما گردشگران خارجی را تا حدودی گمراه می سازد.

مارتا و جِی دی به خارجی هایی که قصد سفر به ایران را دارند، توصیه می کنند تا بیشتر در مورد "تعارف" بدانند و هنگامی که یک ایرانی به آن ها غذا تعارف می کند، می خواهد آن ها را به مقصد برساند و یا شب میزبانشان باشد، باید دست کم سه بار این پیشنهاد را رد کنند تا مطمئن شوند که این تنها تعارفی از سر ادب نیست و آن ها حقیقتا قصد انجام این لطف و کمک را دارند.

7- چانه زنی بر سر قیمت

بله این را دیگر همه ی ما می دانیم! در ایران برای خرید هر چیزی نیاز به چانه زنی داریم تا مطمئن شویم قیمت مناسبی پرداخت کرده ایم. این امر برای توریست های بیگانه ضروری تر است. آن ها باید بیاموزند که در ایران زمانی که از بازار خرید می کنند یا حتی قصد سوار شدن بر تاکسی را دارند، باید با فروشنده و راننده سر قیمت بحث کنند و از او تخفیف بخواهند؛ زیرا در غیر این صورت ممکن است قیمتی بسیار بیشتر از نرخ حقیقی آن محصول یا خدمت پرداخت کنند.

8- خانم ها مقدم ترند

این زوج هلندی-لهستانی در سفرشان به ایران نمود احترام به زنان را در نحوه ی تخصیص صندلی های اتوبوس و بی آر تی و واگن های مترو دیده اند. همانطور که می دانیم واگن های انتهایی مترو، ویژه ی استفاده ی بانوان هستند و آقایان به هیچ وجه نباید وارد این قسمت شوند؛ در صورتی که بانوان به راحتی از صندلی ها و واگن های هر قسمتی استفاده می کنند و حتی گاهی آقایان از روی احترام صندلی خود را به آن ها تقدیم می کنند.

9- سگ و گربه

با توجه به آموزه های اسلامی، سگ حیوانی است که هر چند مانند هر مخلوق دیگری محبت و رسیدگی به او امری است پسندیده؛ اما نگه داری آن در منزل جایز نیست. به همین علت برخلاف کشورهای اروپایی که در اکثر آن ها حداقل یک حیوان خانگی که عموما سگ یا گربه هستند، یافت می شود، در ایران خانواده هایی که از این حیوانات در منزل نگهداری می کنند در اقلیت قرار گرفته اند. البته این دو گردشگر می گویند که بیشتر مردم با گربه های فراوانی که در خیابان ها مشاهده می شود، رفتاری محبت آمیز دارند، آن ها را نوازش می کنند و از غذای خود به آن ها می دهند.

10- ضعف اطلاع رسانی اینترنتی

در بسیاری از کشورهای خارجی شما می توانید اطلاعاتی در رابطه با هتل مورد نظرتان و یا جاذبه هایی که قصد دیدنشان را دارید، در اینترنت پیدا کرده و آدرس، شماره تلفن و حتی چندین عکس از آن ها را مشاهده کنید؛ اما در کشور عزیزمان هنوز راه اندازی وبسایت مخصوص برای تمامی هتل ها، مسافرخانه ها، آژانس های هواپیمایی و یا جاذبه ها و دیدنی ها فراگیر نشده است. بر همین اساس برخی گردشگران خارجی که عادت به پیگیری برنامه سفرشان و جمع آوری اطلاعات از طریق اینترنت دارند، برای سفر به ایران دچار چالش خواهند شد.

جاذبه های ایران

Marta

سخن آخر

جنبه های مختلف کشورمان را از دیدگاه یک زوج گردشگر خارجی از نظر گذراندیم و از نکاتی مطلع گشتیم که شاید برای ما ساده و روزمره، اما از نظر ساکنان دیگر کشورها جالب و خاطره انگیز هستند.

شما در مورد گردشگرانی که به ایران سفر می کنند چه نظری دارید؛ و رفتارتان با آن ها چگونه است؟

آیا ورود خارجی ها به کشورمان را امری مثبت و مفید طلقی می کنید؟

ما را از نظرات خود مطلع کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟

6 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ناشناس

دمتون گرم خانم پرستو مقدم خیلی کار خوبی میکنین

انتشار:15 اسفند 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

ناشناس

چند سالی است که ایران سایت هایی داره با کلی اطلاعات و تصاویر از امکانات و آدرس هتل ها و مناطق دیدنی و اتفاقا امکان رزرو آنلاین هم دارن!

انتشار:05 آذر 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

جهان

این ادعای شما مضحک بود "ایران به نسبت بسیاری از کشورهای گردشگر پذیر جهان، از امنیت بیشتر و شرایط بهتری برای گردشگرانِ تنها برخوردار است"

احمد

ادعای کارناوال نبود ، نظر خود مارتا و جی دی بود
آدرسشون رو پایین زده
از گوگل ترنسلیت استفاده کن تا حرفاشونو خودت بفهمی

11 اردیبهشت 1397

ناشناس

مضحک نیست . یه سر به هند بزنید . آمارشو نمی دن که گردشگری شون ریزش نکنه .

پوریا

از کل کشورهای گردشگر پذیر جهان فقط هند رو میشناسی!
انگلیس، فرانسه،ایتالیا، اسپانیا، استرالیا، ژاپن ....
باشه ما خوبیم

هانیه

کلمه منطقه رو ندیدی ؟؟؟ میگه در منطقه امن ترین. فقط میخواین غر بزنین. کجای دنیا مردمش انقدر از کشورشون بد میگن. 

09 دی 1397

ناشناس

معلوم شد تا حالا این کشورایی که میگی نرفتی پوریا.

21 آبان 1396

18 آبان 1396

16 آبان 1396

انتشار:15 آبان 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.