karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

05 مرداد 1398

به روز رسانی

05 مرداد 1398

شرایط اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک موضوعی است که در این مقاله به آن پرداختیم و اطلاعات و هزینه های مربوط را در اختیار شما قرار دادیم. به این ترتیب در عرض چند دقیقه خواهید دانست که روند مهاجرت به ترکیه با خرید ملک چگونه است و کارناوال برای اقامت ترکیه با خرید ملک چه پیشنهادها و توصیه هایی دارد. 

خرید ملک ترکیه

شرایط اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک | آسان ترین روش مهاجرت به ترکیه

یکی از آسان ترین روش های مهاجرت به ترکیه، خرید ملک است. شاید تعجب کنید و بگویید با روش چندان آسانی مواجه نیستید؛ اما باید بدانید شما با خرید هر ملکی در ترکیه، فارغ از میزان ارزش و وسعت آن، می توانید جواز اقامت این کشور را دریافت کنید. همان طور که نام این مدرک نشان می دهد، با جواز اقامت، از اجازه اقامت در ترکیه برخوردار خواهید شد. جواز اقامتی که در این روش باید تهیه کنید، از انواع جوازهای کوتاه مدت است؛ یعنی اعتباری 1 تا 2 ساله دارد و نیاز است پیش از تمام شدن اعتبارش، برای تمدید آن اقدام کنید. 

یکی از راهکارهای به ظاهر آسانی که از سوی برخی از شرکت های مهاجرتی مطرح می شود، خرید خانه های در حال ساخت در ترکیه است. در این روش 20 تا 30 درصد هزینه ها ابتدا پرداخت می شود و در تاریخ های مشخص، باقی هزینه برای ساخت و تکمیل خانه پرداخت می شود.

کارناوال به دلایل زیر این روش را اصلا توصیه نمی کند:

  1. شما با ارائه سند ملک می توانید اقامت دائم و سپس تابعیت ترکیه را بگیرید اما با خرید خانه در حال ساخت، دریافت سند چندین سال طول می کشد. 
  2. هیچ تضمینی بر این که حتما خانه تکمیل شده را به شما تحویل می دهند، وجود ندارد. گرچه شما قرارداد می بندید، اما این شرکت ها وکلای قهاری دارند و متن قرارداد را به گونه ای تنظیم می کنند که تا حد امکان خسارتی پرداخت نکنند. 
  3. هزینه ای که در طی چندین سال پرداخت می کنید، بی بازگشت است و شما می توانید همین سرمایه را صرف کسب و کار کنید. 

 نکات مهم درباره جواز اقامت

  • نخستین جواز اقامت، اعتباری 1 تا 2 ساله دارد. توجه داشته باشید که حداکثر تا 14 روز پیش از پایان اعتبار جواز خود زمان دارید تا برای تمدید جواز اقدام کنید و لازم است پیش از اتمام اعتبار این کار را انجام دهید.
  • بد نیست بدانید در برخی از مناطق ترکیه، پلیس وضعیت خانه و زندگی مهاجر را بدون اطلاع قبلی در محل، بررسی می کند.
  • در صورت موافقت با جواز اقامت‌تان، می توانید کارت اقامت ترکیه را بگیرید. البته پیش از دریافت این کارت، به صورت موقتی مدرکی به شما داده می شود.
  • در صورتی که پس از دریافت جواز اقامت خود در طی 6 ماه از آن استفاده نکردید، این جواز اعتبار خود را از دست خواهد داد.

هزینه های ویزا و جواز ترکیه 

در مهاجرت به این روش، علاوه بر هزینه خرید ملک، باید برای موارد زیر هزینه کنید:

  • هزینه جواز اقامت
  • هزینه ویزا
  • هزینه رزرو وقت از سفارت

مدارک و شرایط لازم 

  • فرم پر شده درخواست ویزا
  • فرم پر شده درخواست جواز
  • سرمایه کافی برای زندگی در ترکیه
  • پاسپورت با اعتبار کافی
  • بیمه 
  • و ...

اقامت دائم ترکیه

 اگر مهاجران ساکن ترکیه، 8 سال در این کشور اقامت داشته باشند، می توانند برای جواز اقامت دائم ترکیه درخواست بدهند. از دیگر شرایط لازم برای دریافت این جواز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 1- حداقل اقامت 8 ساله و بدون وقفه در ترکیه: در محاسبه این هشت سال، نصف مدت زمان اقامت دانشجویی و تمام مدت دیگر اقامت ها محاسبه می شوند.
  • 2- متقاضی در طی 3 سال گذشته نباید هیچ گونه اعانه اجتماعی دریافت کرده باشد.
  • 3- وجود منبع درآمد ثابت و کافی جهت تامین هزینه های زندگی خود، خانواده و افراد وابسته، برای دریافت اقامت دائم ضروری است.
  • 4- فرد متقاضی باید دارای بیمه سلامت معتبر باشد.
  • 5- فرد متقاضی نباید یک تهدید برای آرامش و امنیت جامعه محسوب شود. 

راه های دریافت تابعیت ترکیه

برای دریافت تابعیت ترکیه چندین راه وجود دارد که دو مورد از آن ها به خرید ملک مربوط می شود:

1- جواز ملک: هر شخصی که مالک خانه و زمینی در ترکیه باشد، اگر به مدت 5 سال بدون وقفه در ترکیه زندگی کرده باشد می تواند تابعیت ترکیه را دریافت کند. تمام این افراد باید حداقل 185 روز از هر سال را در ترکیه گذرانده باشند. قسمت خوب ماجرا آن جاست که این قانون شامل تمام افرادی می شود که فارغ از ارزش زمین، صاحب ملکی در ترکیه هستند.

2- خرید ملکی گران قیمت: اخیرا در سال 2018 دولت ترکیه قانونی را به تصویب رسانده و راه سریعی برای دریافت تابعیت ترکیه را پیش روی مشتاقان قرار داده است. به این ترتیب هر شخصی که ملکی با حداقل ارزش 250,000 دلار (13,152,500,000 تومان) بخرد و یا مبلغی برابر با 500,000 دلار (26,305,000,000 تومان) در بانک های ترکیه سپرده گذاری کند، می تواند به سرعت برای دریافت تابعیت ترکیه اقدام کند. البته تمام این افراد لازم است حداقل 3 سال در ترکیه زندگی کرده باشند.

جواز اقامت ترکیه

تفاوت اقامت دائم ترکیه با تابعیت ترکیه

در این جا تفاوت اقامت دائم با تابعیت ترکیه را بررسی می کنیم:

1- جواز اقامت دائم ترکیه | Long Term Residence Permit یا LTRP

شما با دریافت جواز اقامت دائم ترکیه، می توانید بدون محدودیت و تا آخر عمر در ترکیه زندگی کنید. البته با این جواز شما هنوز هویت ایرانی خود را حفظ خواهید کرد و در نتیجه حقوق یک شهروند ترکی را نخواهید داشت. روند درخواست و دریافت این جواز در مقایسه با پروسه دریافت تابعیت زمان کمتری می برد؛ اما محدودیت هایی هم دارد. به طور مثال شما پس از دریافت جواز اقامت نمی توانید 1 سال بدون وقفه در کشور دیگری زندگی کنید مگر آن که تحت درمان پزشکی و یا مشغول تحصیل باشید و یا به دلیل انجام خدمات عمومی اجباری در وطن اصلی، دور از ترکیه بوده اید. همچنین هیچ گونه خدمات تامین اجتماعی و یا مزایای بازنشستگی به شما تعلق نمی گیرد.

2- تابعیت ترکیه | Turkish Citizenship یا TC

 با دریافت تابعیت ترکیه، شما همانند دیگر شهروندان این کشور خواهید و تمام حقوق اجتماعی و سیاسی نیز شامل شما می شود. شما همانند دیگر شهروندان ترکیه یک شماره ملی و پاسپورت ترکی خواهید داشت و می توانید از مزایای بازنشستگی و تامین اجتماعی بهره مند شوید. همچنین پس از دریافت تابعیت برای بازدید از دیدنی های توریستی ترکیه هزینه کمتری خواهید پرداخت و حتا بازدید از برخی از آن ها رایگان است. البته خدمت در سربازی ترکیه نیز شامل شما می شود و اگر مردی بین 21 تا 38 ساله باشید و در کشور خودتان سربازی را نگذرانده باشید، باید این دوره را در ترکیه بگذرانید. 

تابعیت ترکیه

مشاوره رایگان کارناوال برای مهاجرت به ترکیه

اگر قصد مهاجرت به ترکیه دارید و نمی دانید از کجا شروع کنید، کافیست فرم زیر را تکمیل کنید و منتظر بمانید. کارشناسان ما در اولین فرصت پرونده شما را بررسی می کنند و برای مشاوره رایگان و اعلام نتیجه با شما تماس می گیرند.

البته اگر علاقه دارید با دیگر مطالب مرتبط با زندگی در ترکیه مانند تحصیل در ترکیه آشنا شوید، می توانید سری به صفحه مهاجرت در کارناوال بزنید و اطلاعات مورد نیازتان را از این طریق به دست آورید.   

فرم مشاوره مهاجرت

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

3 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سلام یه سئوال داشتم میشه بفرمائید از چه طریقی میشه اقامت گرفت میدونم بحث هر سال تمدید میشه و شاید چند سال طول بکشه تا دائم بدهند ،من قصد دارم به ترکیه مهاجرت کنم به همراه خانواده و در اونجا یه مغازه اجاره کنم خیلى دو به شک هستم که آیا ملک بخرم یا نخرم در حقیقت مقرون به صرفه ترین راه برای کسب و کار و بحث اقامت رو میخوام بدونم چی هست ثبت شرکت و اجاره مغازه و اجاره خونه بهتره یا خرید ملک ، در هر صورت من میخوام برم ولی باید مطمئن بشم چون جسارت نباشه هر کی از دوستان که اونجا هستن یه چیزی میگن ،بیشتر بخاطر پسرم که میخوام بفرستمش آکادمی فوتبال چون قطعا تو ایران استعدادش از بین میره با توجه به دلال و باند و باند بازی که وجود داره خواهش میکنم در خصوص مواردی که عرض کردم اگه اشکال نداره و میتونید من رو راهنمائی کنید ضمنا میخوام بدونم جاهای امن و خوب برای زندگی کردن و راه اندازی کسب و کار که به اصطلاح پاخور خوبی داشته باشه معمولا کجاها هست با تشکر

کارناوال

همراه گرامی کارناوال
درصورتی که متقاضی دریافت مشاوره مهاجرت هستید باید فرم درخواست مشاوره را پر کنید. رسیدگی به پرونده مهاجرت شما و ارائه مشاوره تنها پس از تکمیل فرم امکان پذیر است.
هر گونه نظر در مورد مقاله و یا سوالات کلی را می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید که به درخواست‌های مشاوره در بخش دیدگاه‌ها رسیدگی نمی‌شود.

انتشار:13 اردیبهشت 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

سيده زهرا

جا داره پس از عرض سلام و خسته نباشید تشکر و سپاس خودم و خونواده م رو بخاطر اطاع رسونیتون ابلاغ کنم الان داریم زبون میخونیم که انشا… بعداز كرونا سفری داشته باشیم به اتفاق خونواده البته بنده مدت های مکرر در ترکیه ساکن بودم بخصوص درشهر زیبای استانبول و حتما جهت مشاور برای اقامت مزاحمتون میشیم

انتشار:13 اردیبهشت 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

سلام ،،مبلغ خرید ملک حداقل چقد باید باشد،،واین که فرقی نمیکند کجای ترکیه باشد،،یعنی روستا یا شهراصلی

انتشار:07 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.