karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

06 آبان 1398

به روز رسانی

06 آبان 1398

مهاجرت به اسپانیا، مانند مهاجرت به هر کشور اروپایی دیگر، دشواری های خاص خودش را دارد. به همین دلیل در این مقاله به طور کلی شما را با انواع راه های مهاجرت به این کشور آشنا می کنیم. به طور مثال چند و چون مهاجرت به اسپانیا از طریق کار را توضیح داده و گفته ایم اگر سرمایه هنگفتی داشته باشید، مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری به چه شکل است. در نهایت هر سوالی در مورد مهاجرت به اسپانیا یا دیگر کشورها مانند مهاجرت به کانادا، مهاجرت به سوئد و ... برای شما پیش آمد، کافیست آن را با ما در میان بگذارید تا شما را دقیق تر راهنمایی کنیم. برای مهاجرتی بی دردسر، همراه کارناوال باشید. 

در ادامه خواهید خواند...

  1. ویزای اسپانیا برای مهاجرت 
  2. مراحل دریافت ویزای اسپانیا
  3. روش های مهاجرت به اسپانیا
  4. اقامت دائم اسپانیا
  5. دریافت تابعیت و پاسپورت اسپانیا
  6. نکات مهم برای مهاجرت به اسپانیا
  7. نگاهی کلی بر مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا

روش های مهاجرت به اسپانیا

برای مهاجرت به اسپانیا راه های مختلفی وجود دارد که آسانی یا سختی هر یک به شرایط متقاضی بستگی دارد. سرمایه لازم و البته سرعت مهاجرت در هر یک از این راه ها متفاوت است که در ادامه با آن آشنا می شویم:

1- مهاجرت تحصیلی

می توان گفت یکی از کم هزینه ترین و ساده ترین روش های مهاجرت به اسپانیا، مهاجرت تحصیلی است. چرا که در این روش نیازی نیست سرمایه کلانی داشت و یا نیازی نیست تخصص ویژه ای در زمینه کاری داشته باشید. کافیست بتوانید هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی در اسپانیا را بپردازید.

هزینه ها:

  • هزینه تحصیل: بسته به دانشگاه بین 750 یورو (42,379,500 تومان) تا 20,000 یورو (1,130,120,000 تومان)
  • برای هزینه های زندگی در اسپانیا بسته به نوع خرجکرد و شهر ِمقصد، سالانه حدود 10,000 یورو (565,060,000 تومان) لازم است.

مدارک لازم:

  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • تمکن مالی برای پرداخت شهریه دانشگاه و زندگی در اسپانیا
  • مدارک شناسایی معتبر
  • بیمه سلامت

2- مهاجرت کاری

دیگر روش محبوب برای مهاجرت به اسپانیا، مهاجرت کاری است. البته چیزی که این روش را سخت و دشوار می کند، مراحل پیچیده و کاغذبازی های بی شمار است که وجود وکیل و مشاوری متخصص، کار را راحت تر می کند. شما در این روش، بیش از هر چیزی باید تخصص ویژه ای در شغل خود داشته باشید تا بتوانید در کنار سابقه کار قابل قبول، یک کارفرما را متقاعد کنید تا شما را استخدام کنند. 

مدارک لازم:

  • نامه استخدام
  • تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی در اسپانیا (اقامت، خورد و خوراک و ...)

3- مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

اگر فکر اقتصادی پویا و سرمایه لازم را دارید و تا به حال برای خودتان کار می کردید؛ بهترین روش را انتخاب کرده اید. در این روش شما می توانید با ثبت شرکت یا راه اندازی یک کسب و کار، فرآیند مهاجرت به اسپانیا را طی کنید. 

شرایط لازم:

  • سرمایه لازم برای راه اندازی شرکت یا کار جدید
  • بیزینس پلن
  • تمکن مالی برای تامین هزینه های شخصی: برای متقاضی 2,130 یورو (120,357,780 تومان) و برای هر یک از اعضای خانواده 500 یورو (28,253,000 تومان)

4- مهاجرت با ویزای طلایی اسپانیا یا خرید خانه

اگر سرمایه قابل توجهی دارید، می توانید با خرید ملک مسکونی یا تجاری در این کشور زیبا، آرزوی مهاجرت به اسپانیا را محقق کنید و اقامت موقت این کشور را از آن خود کنید. در این روش، ویزای طلایی معروف (Golden Visa) به شما تعلق می گیرد. اگر هدف شما مهاجرت موقت به اسپانیاست، می توانید با در دست داشتن ویزای طلایی، هر زمان که اراده کردید از اسپانیا خارج شوید و محدودیتی برای ماندن در این کشور ندارید. اما اگر قصد دارید تا با این ویزا به تابعیت اسپانیایی دست پیدا کنید، باید بیشتر از 183 روز را در این کشور بگذرانید. 

حداقل سرمایه لازم: 500,000 یورو (28,253,000,000 تومان)

5- مهاجرت با تمکن مالی

اگر سرمایه شما به قدری است که احتیاجی به کار کردن ندارید و به راحتی هزینه های بالای زندگی را می پردازید، می توانید از این مزیت برای مهاجرت به اسپانیا استفاده کنید. کافیست مدارکی را نشان دهید که میانگین وضعیت حساب بانکی شما چقدر است، سپس اقامت موقت اسپانیا را دریافت می کنید. 

حداقل سرمایه لازم: سالانه 25,560 یورو (1,444,293,360 تومان) برای متقاضی اصلی و 6,390 یورو (361,073,340 تومان) به ازای هر یک از همراهان

6- مهاجرت افراد بازنشسته

اگر حقوق بازنشستگی شما به قدری است که بتوانید با احتساب به آن هزینه های زندگی در اسپانیا را بپردازید، بهترین روش را برای خودتان انتخاب کرده اید. کافیست فیش حقوقی و مدارکی از گردش حساب‌تان نشان دهید که کل حقوق بازنشستگی شما کافی است. 

حداقل حقوق سالانه: 25,560 یورو (1,444,293,360 تومان) برای متقاضی اصلی و 6,390 یورو (361,073,340 تومان) به ازای هر یک از همراهان

7- مهاجرت با ازدواج

یکی از راه های موردعلاقه جوانان برای مهاجرت، ازدواج است. اما باید بدانید این پروسه به آن آسانی که به نظر می رسد نیست و چالش های زیادی پیش روی شماست. چرا که بسیاری از متقاضیان مهاجرت از ازدواج سوری استفاده می کنند و بنابراین اگر شما واقعا قصد ازدواج دارید، باید با مدارک بسیار و مصاحبه های مختلف نشان دهید که رابطه خوبی با نامزد اسپانیایی خود دارید و برای آینده برنامه ریزی کرده اید. به این ترتیب اول از همه نامزد شما باید به سفارت اسپانیا درخواست دهد و سپس باقی مراحل را با هم طی کنید.

در ضمن لازم است نامزد اسپانیایی شما بتواند مدارکی از سرمایه کافی خود ارائه دهد تا نشان دهد می تواند هزینه های زندگی شما  را هم بپردازد. اگر همه مدارک تکمیل شود و سفارت هم اطمینان پیدا کند، سپس می توانید به اسپانیا بروید و زندگی خود را آغاز کنید.

مزیت این روش این است که شما پس از یک سال می توانید برای دریافت تابعیت اسپانیا درخواست دهید. 

مهاجرت به اسپانیا

ویزای اسپانیا برای مهاجرت

برای اقامت بیش از 90 روز و زندگی در اسپانیا، باید ویزای بلند مدت این کشور را داشته باشید. این ویزا به شما اجازه می دهد تا به مدت یک سال در کشور اسپانیا بمانید. نوع ویزایی که شما باید برای آن اقدام کنید، بستگی به هدف مهاجرت‌تان دارد. به طور مثال اگر به قصد تحصیل به اسپانیا می روید، باید برای ویزای تحصیلی درخواست دهید.

انواع ویزای بلند مدت اسپانیا:

  • ویزای تحصیل
  • ویزای کار
  • ویزای طلایی | Golden Visa: مخصوص خرید ملک در اسپانیا
  • ویزای سرمایه گذاری و خوداشتغالی
  • ویزای همراهی: مخصوص همسر و فرزندان زیر 18 سال که می خواهند همراه سرپرست خانواده خود مهاجرت کنند. 
  • ویزای بازنشستگی

اشتباه نکنید! ویزای بلند مدت اسپانیا با ویزای شینگن متفاوت است و اصولا شما با ویزای شینگن نمی توانید به هیچ کشوری از جمله اسپانیا مهاجرت کنید.

مراحل دریافت ویزای اسپانیا

در اولین قدم برای گرفتن ویزای اسپانیا باید فرم درخواست ویزا را پر کنید، سپس از سفارت این کشور در ایران وقت بگیرید و بعد همراه سایر مدارک لازم به سفارت ببرید. برای دریافت انواع ویزای اسپانیا، می توانید روی کارناوال حساب کنید و صفر تا صد این کار را به ما بسپارید، کافیست این فرم را پر کنید. 

اسپانیا

اقامت دائم اسپانیا

در اغلب کشورهای اروپایی، با 4 تا 5 سال زندگی می توانید اقامت دائم آن جا را به دست آورید و یک سال بعد برای دریافت تابعیت اقدام کنید؛ اما در اسپانیا روال متفاوتی پیش روی شماست. در اسپانیا شما با 5 سال اقامت موقت، اقامت دائم را به دست می آورید. 

دریافت تابعیت و پاسپورت اسپانیا

اگر به دنبال تابعیت اسپانیا هستید، نیاز است صبور باشید؛ چرا که باید در مجموع 10 سال در اسپانیا زندگی کنید تا بتوانید پاسپورت این کشور را از آن خود کنید. 

نکات مهم برای مهاجرت به اسپانیا

  • پس از قبول شدن درخواست مهاجرت شما باید حتما در زمانی که سفارتخانه به اطلاعتان می رساند (اغلب 50 روز) وارد اسپانیا شوید.
  • اغلب مهاجران اسپانیا تا 1 سال حق خروج از کشور را ندارند بنابراین این موضوع را در نظر داشته باشید.
  • شماره ان آی ای (NIE): یکی از اولین کارهایی که پس از مهاجرت به اسپانیا باید انجام دهید، گرفتن شماره NIE است. کسانی که این کد را دارند می توانند در این کشور به خرید ملک، پرداخت مالیات، ایجاد کسب و کار، افتتاح حساب بانکی و اموری از این قبیل بپردازند. 

پاسپورت اسپانیایی

مشاوره رایگان کارناوال برای مهاجرت به اسپانیا

برای ساختن خانه دوم به اسپانیا فکر می کنید؟ فرقی نمی کند کدام راه مدنظر شماست، مشاوران کارناوال می توانند وضعیت‌تان را بررسی کنند و به شما بگویند بهترین روش برای شما کدام است. کافیست فرم زیر را تکمیل کنید تا برای مشاوره رایگان با شما تماس گرفته شود. 

فرم مشاوره مهاجرت

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

66 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سلام خسته نباشید،تماس گرفتم کسی جواب نداد.من مهاجرت به اسپانیا با ویزای تمکن میخوام.منظور از همراه چیه؟ که نوشته شده ۶ هزار یورو برای همراه نیاز هست؟همراه ، خویشاوند یا اعضای خانواده هست آیا فقط؟ برای شهر ساحلی والنسیا اگر بخوام رستوران دائر کنم چیکار باید کرد؟ آیا موجودی رو از بانک باید انتقال بدم اسپانیا و حشاب درست کنم؟ حق زحمه شما چقدر میشه؟ و چقدر زمان میبره تا ویزای تمکن صادر بشه

انتشار:20 اسفند 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

سلام وقتتون بخیر نیما زند هستم 16 سالمه و می خواهم از طریق مهاجرت تحصیلی به اسپانیا بروم و در شهر بارسلون به تحصیل ادامه بدم از ایران ساپورت آنچنانی نمی شوم و می خواهم خودم کار کنم(ارگیست هستم و توانایی آهنگسازی دارم) اگر می شود راهنمایی کنید که باید چه کار هایی برای مهاجرت انجام بدم و چقدر باید در ماه در بیاورم و در واقع پول داشته باشم البته کلاس های تئاتر هم رفتم و گویندگی و دوبله بلدم

مهدیه اکبری پارسا

همراه گرامی کارناوال

درصورتی که متقاضی دریافت مشاوره مهاجرت هستید باید فرم درخواست مشاوره را پر کنید. رسیدگی به پرونده مهاجرت شما و ارائه مشاوره تنها پس از تکمیل فرم امکان پذیر است.

هر گونه نظر در مورد مقاله و یا سوالات کلی را می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید که به درخواست‌های مشاوره در بخش دیدگاه‌ها رسیدگی نمی‌شود.

22 مهر 1399

انتشار:08 مهر 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

سلام وقت بخیر. ممنون بابت اطلاعات جامعتون. بنده اشنایان نزدیکی در اسپانیا دارم که هم از لحاظ مالی در جایگاه بالایی در این کشور قرار دارند و هم روابط بسیار خوبی با دولت مردان اسپانیایی.که به من گفتند هم از لحاظ کار و هم مسکن و... شمارا ساپورت میکنیم فقط باید خودت رو به مادرید برسونی. میخواستم بدونم کم هزینه ترین ومطمعن ترین راه برای انجام این عمل چیست. ممنون از پاسخگوییتون

انتشار:21 اسفند 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.