ویدیو HD
مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

29 آبان 1397

به روز رسانی

30 آبان 1397

به نقل از خبرگزاری ایسنا، ولی تیموری، معاون گردشگری کشور از تهیه "برنامه استراتژیک اطلاع رسانی گردشگری در خارج از کشور" با همکاری وزارت امور خارجه خبر داد و گفت:

بحران ناشی از بازگشت تحریم‌ های آمریکا در گردشگری پشت سر گذاشته شده و تردیدها برای سفر به ایران تداوم پیدا نکرده است.

آقای تیموری به تازگی در مورد رشد سفر گردشگران اروپایی به ایران همزمان با خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم ها، آمار جدیدی اعلام کرد و در مورد سیاست ها و برنامه های ایران در زمینه گردشگری اظهار داشت:

ما دنبال اقدامات زودگذر و ضربتی نیستیم، گردشگری فرایند زمان‌ بری دارد که باید زیرساخت‌ های فکری و برنامه‌ ریزی آن آماده شود.

ایشان در این آمار اعلام کرده بود که تا 45 روز پیش، ورود گردشگران اروپایی به ایران 19 درصد کاهش داشت اما اکنون این آمار با دو درصد رشد به 17 درصد کاهش رسیده است. آقای تیموری با توجه به این آمار اعتقاد دارد بازار گردشگری در حال خروج از رکود است: 

این وضعیت نشان می‌دهد ورود گردشگران خارجی به ایران درحال بازیابی و خروج از رکود است و مقصد ایران نیز آن دوران بحرانی تحریم را از سر گذرانده و تردیدها برای سفر به ایران عملا ادامه پیدا نکرده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در ادامه توضیح داد: 

لازم نیست در این شرایط درباره بسته حمایتی صحبت کنیم، چرا که تحریم باعث شد بسته سفر ایران رقابتی و ارزان شود، آن‌ هم در شرایطی که قیمت سفر دیگر مقاصد روز به روز  درحال افزایش است، ما فقط باید بتوانیم این اتفاق را تبلیغ کنیم.

ایشان در پاسخ به سوال ایسنا که در آن پرسیده شد "با توجه به غیبت ایران در رسانه های جهانی، ارزان بودن سفر به ایران در کجا و از چه کانالی در حال تبلیغ است"، چنین پاسخ داد: 

لازم نیست ما این موضوع را مستقیم بگوییم. وقتی بسته سفر در نمایشگاه‌های گردشگری عرضه شود، دیگران متوجه خواهند شد سفر به ایران نه تنها گران‌ تر نشده، بلکه ارزان‌تر هم شده که این خود به خود تبلیغ است.

آقای تیموری در ادامه به اقدام های سازمان صنایع دستی و گردشگری در شرایط امروز کشور اشاره کرد و افزود: 

با توجه به اینکه هر گونه فعالیت ایران در خارج از کشور باید با هماهنگی وزارت امور خارجه باشد و از آنجا که دیپلماسی اقتصادی تا حدی برای این وزارتخانه اولویت دارد، با دکتر انصاری -معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه- به توافق رسیدیم تا "برنامه راهبردی و استراتژیکِ اطلاع‌رسانی گردشگری را در خارج از کشور" با همکاری یکدیگر آماده کنیم.

این مقام سازمان گردشگری در مورد مشکلات اطلاع رسانی و تصویرسازی ذهنی از ایران در خارج از کشور گفت: 

 ما دنبال مُسَکِن نیستیم. اگر بخواهیم در این مسیر کاری کنیم باید برنامه زیربنایی و ماندگاری داشته باشیم برای همین برنامه همکاری استراتژیک با وزارت خارجه در بعد اطلاع‌رسانی در خارج آماده خواهد شد تا در جریان آن تصویرسازی درست‌تر و موثری از ایران داشته باشیم.

Photo by : Unknown

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید. 

همراه ما باشید
عضویت در خبرنامه

کلیه حقوق مادی و معنوی برای کارناوال محفوظ است. استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط کارناوال امکان پذیر است.