karnaval.ir

الهه افهامی

انتشار

23 اردیبهشت 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

باز هم آفریقا.....، قلمرو سحر آمیزی که شما را در زیبایی هایش غرق می کند. آبشار و بیشه و جنگل هایش ، همگی سمبلی اسرار آمیز هستند که هنوز هم ناشناخته اند. تماشای حیات وحش اش شما را به قعر داستان ها می برد.هر ساله هزاران نفر از آن بازدید می کنند و میزبان افراد بسیاری از مسافت های دور و نزدیک است. با کارناوال همراه باشید تا به دیدن آبشاری بلند در مرز میان دو سرزمین برویم، آبشاری که یابنده اش آن را ویکتوریا خواند.

در این مطلب با هم به توری مجازی در محدوده آبشار ویکتوریا خواهیم رفت، با ما همسفر شوید

آبشار ویکتوریا
آبشار ویکتوریا

از ویکتوریا بیشتر بدانیم

 ویکتوریا، جغرافیایی که مرز بین زیمباوه و زامبیا را تشکیل داده است.  این آبشار در آفریقای جنوبی و در مسیر رودخانه زامبیزی واقع شده است.

 108 متر ارتفاع دارد و پهنای آن به 1,708 متر می رسد.  ارتفاع این آبشار دو برابر آبشار نیاگاراست و عرض آن هم دو برابر عرض آبشار " هرسشو " Horseshoe می باشد.

 مردم محلی آفریقا آن را به نام " موسیا تونیا " Mosi-oa-Tunya می خوانند. #آبشار ویکتوریا در واقع همان رودخانه زامبیزی است که مسیری بس طولانی را بر روی سنگ های بازالت می گذراند تا به دهانه آبشار برسد. بر روی این بستر و قبل از رسیدن به دهانه جزیره های کوچک و بزرگی از درختان دیده می شود که باعث شده این آبشار از چندین دهانه ریزش داشته باشد.

اصلی ترین دهانه که آب #رودخانه زامبیزی از آن بمانند گلوله ای به بیرون پرتاب می شود ، 890 متر عمق دارد که در قسمت غربی آن این عمق به 108 متر هم می رسد. دو جزیره  هم در  آبشار  ویکتوریا وجود دارد به نام های لیوینگ استون و " بروکا " Boaruka یا آّب مروارید

در ماه هایی که رودخانه #زامبیزی پر آب است، ویکتوریا هم بسیار خروشان تر می شود.به طور مثال از اواخر نوامبر تا اوایل آپریل ارتفاع آبشار ویکتوریا به 400 متر رسیده و تقریبا از فاصله 50 کیلومتری هم قابل دیدن می شود.

در ماه هایی که سیل ها به راه می افتد آبشار چهره اش ر ادر پشت نقابی از مه پنهان می کند و اگر شما در لبه بالایی آن قدم بزنید مانند این است که در حمامی مه گرفته قرار گرفته باشید.

آبشار ویکتوریا
آبشار ویکتوریا

دهانه های آبشار ویکتوریا

آبشار ویکتوریا چندین دهانه دارد که بزرگ ترین آن همان دهانه اول است هنگامی که آب رودخانه زامبیزی با فشار به بیرون از دهانه می ریزد. بعد از دهانه اول آبشار وارد مسیری زیگزاگی می شود و کم کم به دهانه های بعدی می رسد. دهانه دوم به استخر " بیلینگ پت " Boiling Pot. ختم می شود.

در این استخر عمق آب خیلی زیاد نیست اما آب حالتی چرخشی دارد و گاها کروکودیل هم در این استخر مشاهده می شود. 

مشخصات دهانه ها به شرح زیر می باشد:

۱) دهانه اول: همان قسمتی است که رودخانه زامبیزی از آن سرازیر می شود.

۲) دهانه دوم:این دهانه در ۲۵۰ متری جنوب آبشار واقع شده است و ۲٫۱۵ کیلومتر هم طول دارد.

۳)دهانه سوم: این دهانه در ۶۰۰ متری جنوب آبشار واقع شده است و ۱٫۹۵ کیلومتر طول دارد.

۴) دهانه چهارم: در ۱٫۱۵ کیلومتری آبشار واقع شده است و ۲٫۲۵ کیلومتر طول دارد.

۵) دهانه پنجم: در ۵٫۳ کیلومتری جنوب آبشار واقع شده است و ۳٫۲ کیلومتر هم طول دارد.

۶) دهانه سانگ : این دهانه در ۵٫۳ کیلومتری جنوب آبشار واقع شده  است و ۳٫۳ کیلومتر طول دارد.

دهانه های آبشار ویکتوریا
دهانه های آبشار ویکتوریا
دهانه های آبشار ویکتوریا
دهانه های آبشار ویکتوریا
دهانه های آبشار ویکتوریا

 تفریحات آبی در آبشار ویکتوریا

 

1) رفتینگ در ویکتوریا

 آب هایی که خو گرفته با فطرت وحشی #آفریقا هستند، تو را به نبردی با امواج فرا می خوانند. قبل از رسیدن به لبه تیغ آبشار، صدای آب های وحشی با نعره های شیرها هم رنگ شده و گویی از یک حنجره فریاد می زنند.

البته نیازی نیست شناگر ماهری باشید ، قبل از آغاز این سفر، چند ساعتی را تحت آموزش راهنما قرار می گیرید تا با مسیر آب ها ونحوه مقابله با خوی وحشی آنها آشنا شوید .

قبل از رسیدن به مقصدتان باید ابتدا ارتفاع 750 فوتی  را بالا بروید وحدودا 20 دقیقه ای را در راه هستید تا به بالای آن برسید

 اگر فرصت کافی ندارید رفتینگ های یک روزه را می توانید استفاده کنید، اما اگر فرصت تان کافی است و  محدودیت زمانی ندارید منوهای چند روزه و یک هفته ای هم وجود دارد. در #رفتینگ های چند روزه شما را تا تنگه "بتاکا"Batoka می آورند.

در هر دو رودخانه #زیمباوه و #زامبیا می توانید این را تجربه کنید.

هزینه رفتینگ در ویکتوریا از 140 تا 235 دلار متفاوت است.

رفتینگ در ویکتوریا
رفتینگ در ویکتوریا
رفتینگ در ویکتوریا
رفتینگ در ویکتوریا
رفتینگ در ویکتوریا

ویدئویی از رفتینگ در زامبیزی را با هم ببینیم

2) قایق رانی در ویکتوریا CANONING

تماشای  مناظر فوق العاده و دنبال کردن رد پرواز پرندگان می تواند احساسی فوق العاده  را برای شما به ارمغان آورد.

در قسمت بالایی رودخانه زامبیزی  امکان انجام  فعالیت هایی مانند تماشای  زندگی پرندگان و حیوانات وجود دارد که از جمله تجربیات تکرار نشدنی شما خواهد بود.

 برای انجام این #تفریح به هیچ تجربه قبلی نیاز نخواهید داشت.

 تماشای زندگی پرندگان یکی از فعالیت های  شگفت آور در آفریقاست که هر کسی نمی تواند شاهد آن باشد.

اگر راهنمایی به همراه داشته باشید می توانید تا نصف روز دراین آب ها بگردید و تا غروب آفتاب از مناظر نهایت لذت را ببرید.

 شرکت هایی که به ارائه این خدمت می پردازند:

 " شیر واتر ادونچر " Shearwater Adventures این شرکت به ارائه این خدمت می پردازد و بازدید شما از پارک ملی زامبیزی آغاز خواهد شد.

 " وایلد هریزن آپر زامبیزی " Wild Horizons Upper Zambezi Canoe Trips هم شرکتی دومی است که حدودا 13 سال است به ارائه این خدمت مشغول است.

هزینه برای قایق سواری در زامبیزی اگر یک روز باشد 150 دلار و اگر یک روز ویک شب باشد 231 دلار و اگر دو روز در این جا باشید 384 دلار و دو روز و دو شب 452 دلار می شود.

قایق رانی در ویکتوریا CANONING
قایق رانی در ویکتوریا CANONING
قایق رانی در ویکتوریا CANONING
قایق رانی در ویکتوریا CANONING

3) قایق رانی شبانه روزی با کانیون

درباره کمپ زنی در رودخانه زامبیزی چه حسی خواهید داشت. این که حتی شب را با ماه افتاده در آب رودخانه به سر کنید و به جای کمپ زنی در خشکی این بار بر روی آب کمپ بزنید.

 روز اول : صبح زود از اقامت گاه تان در ویکتوریا به راه می افتید تا به پارک ملی زامبیزی برسید.

وقتی نزدیک به رودخانه زامبیزی می شوید دوربین تان را همراه داشته باشید، تا از مناظر اطراف نهایت لذت را ببرید.

هنگامی که به پارک ملی زامبیزی رسیدید ابتدا راهنمای تان شما را به صرف یک فنجان قهوه و یا یک نوشیدنی خنک مهمان می کند و سپس برای شما موارد ایمنی را توضیح خواهد داد.

بر قایق تان سوار می شوید و بعداز کمی پارو زدن داخل مسیر رودخانه می افتید. تماشای پرندگان و لذت بردن از مناظر اطراف  را تا هنگام ظهر  تجربه خواهید کرد سپس برای صرف ناهار در زیر درختان از قایق های تان پیاده خواهید شد.

شام را هم در فضای بیرون سرو خواهید کرد وسپس به قایق تان باز خواهید گشت.

 در روز دوم وارد قسمت هایی از رودخانه خواهید شد که سرعت آب در آن مکان ها کمی تند تر است ولی در روز دوم هم مانند روز اول برای صرف ناهار وارد خشکی می شوید.

وسایل مورد نیاز : کرم ضد آفتاب ، کلاه ، عینک ، دوربین ، دارو

تجربه قایق رانی مورد نیاز نیست.

کودکان زیر 16 سال اجازه ندارند بیایند.

هزینه :360 دلار

) قایق رانی شبانه روزی با کانیون
) قایق رانی شبانه روزی با کانیون
) قایق رانی شبانه روزی با کانیون

4) شنا در استخر شیطان

اگر از قسمت بالایی زامیبا به آبشار دسترسی داشته باشید می توانید بر لبه تیغ #استخر شیطان شنا کردن را تجربه کنید.

در قسمت بالایی دهانه اول آبشار، صخره ای بزرگ وجود دارد، که مانند مانعی بر سر را آب قرار گرفته است. واز آن جا به بعد ریزش آب به سمت پایین آغاز می شود.

هنگام شنا در استخر شیطان می توانید  حتی می توانید بساط پیک نیک را  هم بر لبه آبشار ویکتوریا دایر نمایید. در نزدیکی استخر شیطان منطقه ای به نام " لیوینگ استون " Livingstone  وجود دارد که از سال 1992 به ارائه خدمات می پردازد.

هر بار  تنها 16 نفر می توانند از آن استفاده نمایند و دقت داشته باشید هنگام بازدید از این منطقه باید قوانین زیست محیطی را رعایت نمایید. دسترسی از اوایل ماه مارس تا اوایل جولای امکان پذیر است.

 در  ابتدا با فردی آشنا به منطقه  از میان صخره هاعبور می کنید و این خود تجربه ای هیجان انگیز است که برای شما رخ می دهد. بعد به جزیره ای لیوینگ استون می رسید و در آنجا با نوشیدنی های سنتی "میهو" Maheu از شما استقبال می شود.

 اگر در هوای آفتابی به این جا برسید رنگین مان حیرت آور آبشار شما را شگفت زده خواهد کرد. این استخر در طول هزارن سال پیش و در اثر فرسایش ایجاد شده است.

اما نکته جالبی که در رابطه با این استخر وجود دارد، مانعی از یک صخره بزرگ است که در لبه قرار داده شده و آب آبشار در این جا تنها چند سانتی متر ارتفاع دارد؛شما می توانید برروی این مانع طبیعی بایستید و به درون اعماق استخر شیاطین شیرجه بزنید.

حتی امکان این وجود دارد که بر روی این لبه دراز بکشید و به ارتفاع سرگیجه آور 103 متری زیر آبشار خیره شوید.

هزینه شنا در استخر شیطان از 100 تا 165 دلار متفاوت خواهد بود.

شنا در استخر شیطان
شنا در استخر شیطان
شنا در استخر شیطان

5) خانه ای برروی آب ( اقامت در آب های زامبیزی) 

 این  تفریح ( اقامتی چند روزه در قایق  بر روی آب) در اصل یک روش نجات هم محسوب می شود و نوعی تجربه از آدرنالین به روش خلاقانه است.

این ورزش سه بعد دارد و شبیه #رفتینگ است. تصور کنید گاهی باید در رودخانه عظیم زامبیزی شنا کنید و گاهی هم باید با امواج بر روی آنها موج سواری کنید.

 سفرهای ترکیبی با قایق ها در طول شبانه روز خواهید داشت و آب های آفریقا چند روزی را میزبان شما خواهند بود.

 کسانی که در این تفریح شرکت می کنند می بایستی حتما اندام ورزیده و متناسبی داشته باشند. حداقل سن برای شرکت در این فعالیت 15 سال می باشد

 در فصولی که رودخانه کم آب است این تفریح انجام می شود و از 1 تا 21 روز متفاوت است،بستگی به این دارد که سطح آب چه قدر باشد.

سطح آب پایین - آگوست تا اوایل ژانویه

سطح آب بالا - اوایل ماه ژانویه تا پایان ماه ژوئیه

هزینه: 190 دلار

خانه ای برروی آب ( اقامت در آب های زامبیزی

6) ماهی گیری در رودخانه زامبیزی

قسمت بالای رودخانه رامبیزی که به #آبشار ویکتوریا هم نزدیک است مکانی است که می توانید در آن جا به ماهی گیری بپردازید . در این آب ها 75 گونه ماهی زندگی می کند که ببر ماهی جزء ماهی هایی است که بیشتر طرفدار دارد. ببر ماهی جزء کم یاب ترین ماهی های آب های شیرین است و تقریبا 15 گیلوگرم وزن دارد.

با این حال به جز ببر ماهی ماهی های دیگری هم مثل "یلو فیش"Yellowfish، Pike آفریقایی و " سیلور باربل"Silver Barbel ،  "یلو بلی" Yellow-belly یا ماهی شکم زرد هم جزء ماهی های موجود در رودخانه زامبیزی است.

این ماهی تقریبا 4 کیلوگرم وزن دارد و جزء محبوب ترین ماهی ها بین ماهی گیران می باشد. برای گرفتن ماهی ببری لازم است به سر قلاب خود تکه ماهی یا مرغ متصل نمایید تا  ماهی دم به تله بدهد اما  اگر در پارک ملی زامبیزی برای ماهی گیری آمدید سوغاتی های زیادی نصیب شما خواهد شد.

" وندو " Vundu هم نوعی گربه ماهی است که تنها در قسمت پایینی  آبشار ویتوریا زندگی می کند و هیچ اثری از آن در قسمت بالایی آبشار دیده نمی شود.

این منطقه خانه ماهی های بسیاری از جمله ماهی پرنده می باشد.  اما شاید بخواهید بدانید چه زمانی برای گرفتن ماهی های پرنده مناسب است، این ماهی ها تقریبا در تمام طول سال یافت می شوند اما از اواخر می تا دسامبر  این ماهی بیشتر و آسان تر یافت می شود.

باران معمولا از اواخر ماه نوامبر شروع به باریدن می کند و آب گل آلود خواهد شد تا ماه ژانویه که سطح آب بالا می آید سپس ماهی ها به این آب ها می آیند تا کمی از مواد معدنی آب تغذیه نمایند. در ماه می که سطح آب به اوجش می رسد و بعد که آب فروکش کرد و آبش شفاف شد از آگوست تا نوامبر بهترین زمان ماهی گیری است و شما می توانید بهترین ماهی ها ر ادر این فصل صید کنید.

ماهی گیری به ازای هر سه ساعت 90 دلار هزینه دارد و به ازای هر ساعت اضافه 30 دلار اضافه خواهد شد.

ماهی گیری در رودخانه زامبیزی
ماهی گیری در رودخانه زامبیزی

 تفریحات در پل آبشار ویکتوریا

 

1) بانجی در ویکتوریا

#بانجی در ویکتوریا مرگی تدریجی است برای کسانی که از ارتفاع می ترسند.

از مرز بین زیمباوه و زامبیا، با پرشی طولانی می گذرید در حالی که بین سرنوشت خود و بازی مرگ وزندگی مردد هستید.

ارتفاع 111 متری این لبه مرگ شما را با ترسی ناشناخته از جنس آب های وحشی آفریقایی روبه رو می کند. پس خودتان را آماده کنید برای تجربه وحشتی آمیخته با صدای خروشان آب های آبشار ویکتوریا.

حداقل وزن برای انجام بانجی در ویکتوریا 40 کیلوگرم و حداقل سن 14 سال می باشد.

 هزینه این پرش: از 45دلار تا 160 دلار متفاوت خواهد بود.

برای انجام این جامبی نیاز است که حتما پاسپورت داشته باشید. 

بانجی در ویکتوریا
بانجی در ویکتوریا

بانجی در ویکتوریا را در این ویدئو ببنید

2) روباه پرنده

پروازی بر فراز سرزمین آفریقا ، حسی رویایی را برای تان به ارمغان می آورد.  همراه با یک قرقره افقی که در ارتفاع 125 متری واقع شده است و به شما احساس پرواز را منتقل می کند. در این پرواز شما با کمربندی از ارتفاعات  به حال پرواز آویزان می شوید.

هزینه:42 دلار

روباه پرنده
روباه پرنده

2)  " فوفی اسلاید"Foofie Slide

 این هم شبیه پرواز روباه پرنده است. اما کابلی که از آن آویزان می شوید زاویه تندی با دشت ها دارد و شما تقریبا با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پایین می آیید.  فاصله آن دو برابر فاصله روباه پرنده است.

هزینه: 69 دلار

Foofie Slide
Foofie Slide
Foofie Slide

7) "جرج سویینگ" Gorge Swing

 این دیوانه کننده ترین نوع  پرواز است که شما را تا ارتفاع 120 متری بالا می برد و می توانید از آن جا با سر به سمت سنگ ها و رودخانه سقوط کنید.

برای ارائه این خدمات دو شرکت حرفه ای و خوب هستند که هر دو به ارائه خدمات می پردازند.  همه استاندارهای مورد نیاز رعایت شده است  و تجهیزات آنها حرفه ای و بی نقص است.

شرکت آدرنالین زامبیزی  این خدمات را در پل زامبیزی ارائه می دهد.

شرکت " شیر واتر " Shearwater Big Air operation  هم در این جا به ارائه خدمات می پردازد.

حداقل سن برای شرکت در این تفریح:10 سال است.

در تمام سال و کل روزها این خدمات داده می شود.

برای برگشتن به مبدا اولیه تنها باید بالا کشیده شوید هیچ راه پیاده روی وجود ندارد.

نوشیدنی های خنک هم در دسترس است.

هزینه :95 دلار

Foofie Slide
Foofie Slide

 

کشف آفریقا و گشتی در قلمرو سحر آمیز

 

 1) "بیلنگ پات هایک"Boiling Pot Hike

دیدن آبشار ویکتوریا از پایین ترین نقطه آن می تواند تجربه ای منحصر به فرد باشد که می توانید آن را ببنید.

در این فعالیت شما باید تا " باتوکا گورج " Batoka Gorge پایین بیایید،  و در زیر پل آبشار ویکتوریا آبشار را بنگرید.

 برای رسیدن به این مکان حدودا 30 دقیقه را باید پیاده روی نمایید که 110 متر هم طول دارد.

ماه آگوست تا دسامبر که ارتفاع آب مناسب است بهترین زمان برای انجام این پیاده روی است.

ابتدا از هتل یا اقامت گاه تان راهی باتوکا گورج خواهید شد.  قبل از شروع پیاده روی و بازدید از این منطقه، ابتدا راهنمایان توصیه های امنیتی را به شما خواهند داد.

کلاه ایمنی در این بازدید ضروری است و می بایستی  ارتفاع معقول و استاندارد را از لبه حفظ کنید زیرا این لبه لغزنده است.

 شما را با کشتی های کروز به مکان اولیه تان می برند. در هنگام ورود می بایستی 10 دلار هزینه پرداخت نمایید.در کل پیاده روی در این تنگه 3و نیم ساعت طول خواهد کشید.

کودکان زیر 15 سال اجاره ورود به این تنگه را ندارند. بچه های زیر 18 سال هم لازم است اجازه والدین را داشته باشند.

هزینه : 55 دلار

Boiling Pot Hike
Boiling Pot Hike

2)" سیدولی هاید " The Siduli Hide

این یک فعالیت اکتشافی در آفریقاست و به شما امکان مشاهده آبشار ویکتوریا از نزدیک را می دهد. تماشای حیات وحش آفریقا از فاصله ای چند قدمی، می تواند بسیار هیجان انگیز باشد، مخصوصا اگر از مکانی مخفی آنها را تماشا کنید در حالی که خودشان نمی دانند زیر ذره بین چشم های شما هستند.

درنزدیکی آبشار ویکتوریا لژی به همین نام وجود دارد که مهمانان و حتی افراد غیر مهمان را به تجربه ای هیجان انگیز در دشت های آفریقا دعوت می کند. این لژ با طراحی دخمه ای زیر زمینی شبیه به لانه موریانه ها، این امکان را برای #توریست های ماجراجو فراهم کرده که از مکانی مخفی لحظه لحظه و قدم به قدم زندگی انواع  گونه های جانوری را مشاهده کنند.

این تپه ها حدودا 5 دقیقه با لژ آبشار ویکتوریا فاصله داشته و برای 6 نفر در هر بار گنجایش دارند.

هنگام تماشای واقعی ترین مستند آفریقایی:

1) دوربین خود را به همراه داشته باشید.

2) از پوشیدن لباس های روشن که باعث جلب توجه برای#حیوانات می شود می بایستی خود داری نمایید.

3) باید تحمل نشستن به مدت طولانی در یک مکان تنگ و کوچک را داشته باشید.

4) افراد زیر 16 سال نیاز به اجازه والدین شان دارند.

هزینه: 60 دلار

The Siduli Hide
The Siduli Hide

3) عکاسی حرفه ای

" کارلس بریگتمن " Charles Brightman، صاحب شرکتی بزرگ است که به همه توریست ها در آفریقا خدمات ارائه می دهد، این شخص یک کارشناس حرفه ای است که در عکاسی به توریست ها کمک می کند. او کارشناسی آشنا به پوشش های گیاهی و جانوری آفریقا ست که حدود 21 سال است به این حرفه مشغول است.

منوی ارائه خدمات توسط شرکت کرلس برایتمن

. گردش نصف روزه :در پارک ملی زامبیزی پیاده روی خواهید کرد به همراه جیپ سواری در پارک ، در این گردش در مورد حیات وحش آفریقا هم اطلاعات مناسبی به افراد داده می شود.

جیپ سواری در صبح یا بعداز ظهر: بازدید از کل پارک ملی زامبیزی به همراه جیپ سواری می تواند تجربه ای به یاد ماندنی در آفریقا برای شما باشد. (روز کامل 140 دلار)(نصف روز 140 دلار)

 تماشای انواع گونه های پرندگان: برای تماشای پرندگان در آفریقا باید با ماشین، قایق و یا حتی با پای پیاده به دنبال آنها باشید.

اگر نصف روزه باشد:75 دلار

عکاسی حرفه ای
عکاسی حرفه ای

4) قدم زدن با سلطان جنگل

تجربه ای فوق العاده از راه رفتن با سلطان جنگل. در این فعالیت قدم به قدم و لحظه به لحظه با صدای غرش شیرها همراه می شوید. سه شیر به همراه یک تور لیدر شما را همراهی خواهند کرد.

از لحاظ امنیتی خیال تان راحت باشد، زیرا تجهیزات دفاعی لیدرها کامل است.

هزینه :150 دلار

عکاسی حرفه ای
عکاسی حرفه ای

5) اسب سواری

اسب ها این حیوانات محبوب شما را به دیدن  آفریقا دعوت می کنند. می توانید با استفاده از اسب ها آفریقا را کشف نمایید. کشف آفریقا با اسب سواری یک مزیت به نسبت روش های دیگر دارد و آن هم احساسی است که هم زمان با سوار شدن بر  اسب ها وتماشای حیات وحش منحصر به فرد آفریقا نصیب تان می شود.

این تفریح هم مانند بقیه در بسته های چندروزه و یک روزه ارائه می گردد و شما می توانید در خشکی ها و آب ها با اسب ها بگردید.

شرکتی که این خدمت را در نزدیکی آبشار ویکتوریا ارائه می دهد متعلق به "آلیسون بیکر"Alison Baker است. او در مچ کردن اسب ها با صاحبانشان تبحر ومهارت فوق العاده ای دارد.

این شرکت در پارک ملی ویکتوریا به ارائه خدمت می پردازد.

برای کسانی که مبتدی هستند به مدت 2 ساعت امکان اسب سواری  وجود دارد اما برای افرادی که در اسب سواری مهارت دارند، این تفریح نصف روزه و یا حتی در یک روز کامل ارائه می شود.

تمام روز:155دلار

4 الی 4 ونیم ساعت:125 دلار

2 و نیم الی 3 ساعت: 90 دلار

اسب سواری در ویکتوریا

6) کشف آفریقا با پای پیاده

برای کشف قلمرو سحر آمیز آفریقا، شاید هیچ راهی بهتر از درنوردیدن آن با پای پیاده نباشد.

" لئون وارلی " Leon Varley یکی از کارشناسان دیگری است که در این باره به شما راهنمایی می دهد، فراموش نکنید که گوش سپردن به راهنمایی های کارشناسان بسیارضروری است در غیر این صورت پول و زمان خود را هدر داده اید.

) کشف آفریقا با پای پیاده
) کشف آفریقا با پای پیاده

تفریح با طعم فرهنگ آفریقایی

به جز رفتینگ و تماشای حیات وحش خیره کننده آفریقا، فعالیت های متنوع دیگری هم در آبشار ویکتوریا در انتظار شما خواهد بود. این فعالیت ها شامل بازدید از مناطق روستایی و تماشای زندگی ساده و عجیب مردم این منطقه می باشد، می توانید از صنایع دستی و آداب و رسوم و فرهنگ مردم زیمباوه دیدن کنید. 

دیدن زندگی مردم آفریقا از نزدیک وآشنایی با آداب و رسوم آنها بسیار جذاب است و شما قطعا صحنه هایی را خواهید دید که مختص جغرافیای سرزمین منحصر به فرد، آفریقاست.

تفریح با طعم فرهنگ آفریقایی
تفریح با طعم فرهنگ آفریقایی

پرواز بر فراز منطقه 

در محدوده مناطق زیمباوه و زامبیا ، شرکت هایی هستند که این خدمت را ارائه می دهند. شما می توانید از ارتفاعات ، رودخانه خروشان و آب های سهمگین آبشار ویکتوریا را مشاهده نمایید. 

 اطلاعات تکمیلی در رابطه با پرواز با هلی کوپتر در ویکتوریا:

1) محدودیت سنی وجود ندارد.

2) برای کودکان زیر 3 سال هم هزینه کامل پرداخت می شود.

3) آوردن دوربین و عینک فراموش نشود.

4) از پرواز شما در صورت تمایل ویدئوهای حرفه ای هم تهیه می شود ودر اختیارتان قرار می گیرد.

5) دو نوع پرواز وجود دارد، 15 دقیقه ای و نیم ساعته

هزینه پرواز برای هر نفر: 28400 دلار

پرواز بر فراز افریقا

1) پرواز با هلی کوپتر

همان طور که قبلا هم گفتیم، پرواز با هلی کوپتر شامل دو بسته 15 و 30 دقیقه ای است. در پروازهای 15 دقیقه ای از دشت فیل ها که در فاصله چند کیلومتری از قسمت بالایی آبشار است می گذرید. هم چنین از بالای جزیره لیوینگ استون و هتل های آن منطقه هم خواهید گذشت، که از زاویه بالایی تصاویری  خیره کننده دارد.

پرواز با هلی کوپتر
پرواز با هلی کوپتر
پرواز با هلی کوپتر

2) پرواز با پارا موتور

اگر علاوه بر لمس زیبایی های منطقه، علاقه مندید پروازی با رنگ وبوی هیجان را تجربه نمایید، پارا موتور را به شما پشنهاد می دهیم.

در پرواز با پارا موتور علاوه بر لذت بردن از زیبایی های مناظر چشم گیر منطقه ، هیجانی وصف ناشدنی وجودتان را فرا خواهد گرفت. در ویکتوریا علاوه بر ارائه خدمات تفریحی پارا موتور مسابقاتی هم در این رشته برگزار می شود.

پرواز با پارا موتور
پرواز با پارا موتور

طبیعت اطراف آبشار

در نزدیکی منطقه آبشار ویکتوریا دو پارک ملی به نام های  " مسایی تونیا " Mosi-oa-Tunya National Park و " ویکتوریا " Victoria Falls National Park وجود دارد که اولی 66 متر مربع و دومی 23 متر مربع مساحت دارند.

البته در امتداد رودخانه زامبیزی هم پارک ملی زامبیزی وجود دارد که به اندازه 40 کیلومتر مربع مساحت دارد.

پوشش گیاهی ، در این منطقه شامل انواع زمین های بایر و بیابانی و هم چنین مناطق جنگلی " موپن" Mopane و " میومبو " miombo می باشد.

اما قسمت قابل توجه پوشش گیاهی در این منطقه، شامل جنگل های انبوه بارانی می شود که شامل گیاهان مختلفی مانند ماهاگونی, آیوری پالم و پالم وحشی یافت می شود.

حیات وحش این منطقه شامل گونه های بسیاری از حیوانات مانند زرافه، گوره خر، بز کوهی. شیر کاتانگا، پلنگ آفریقایی و یوزپلنگ آفریقای جنوبی فقط گه گاه دیده می شود می باشد.

در قسمت پایینی آبشار 89 گونه ماهی و در قسمت بالایی آن 39 گونه ماهی دیده شده است.

در فصول خشک هم در مناطق بالایی آبشار یعنی در امتداد رودخانه زامبیزی کرگدن ها، تمساح ها و  فیل های آفریقایی در حال عبور هستند.

طبیعت اطراف آبشار ویکتوریا
طبیعت اطراف آبشار ویکتوریا
طبیعت اطراف آبشار ویکتوریا
طبیعت اطراف آبشار ویکتوریا

پل آبشار ویکتوریا

پل  آبشار ویکتوریا در قسمت پایینی آبشار ساخته شده است و بر روی رودخانه زامبیزی قرار دارد. این پل در واقع زامبیا و زامبیزی را به هم متصل می کند. پل آبشار ویکتوریا زاییده افکار " سسیل رودز " Cecil Rhodes است او هرگز این پل را ندید و بعد از مرگش کار ساخت پل به پایان رسید. مهندس طراح این پل   "  آندری هابسن " Andrew Hobson بوده. این پل در شرکت انگلیسی " کلولند " Cleveland  ساخته شد و پس از ساخت به رودخانه حمل گردید . ساخت آن 14 ماه طول کشید.

 پل 198 متر طول دارد و در ارتفاع 128 متری واقع شده است. بیش تر از 50 سال این پل محل گذر  عابران و مسافران بسیاری بود تا این که کارشناسان متوجه شدند باید تغییراتی در این پل به وجود بیاورند. از آن جایی که کامیون های باری با چندین تن بار از پل عبور می کردند، مهندسان به این تتیجه رسیدند که کمی توانایی پل را در تحمل وزن های سنگین تر بالا ببرند.

در سال 1975 به دنبال ناآرامی های سیاسی که به وجود آمد پل بسته شد ولی بعد دوباره در سال 1980  باز شد و بازید ها از پل آغاز گردید.

امروزه بر روی این پل کافه ها و تنقلات فروشی های بسیاری وجود دارد و هم چنین علاوه بر این یک موزه کوچک هم وجود دارد که ورود عموم به آن آزاد است.

بر روی این پل هم امکان بانجی وجود دارد اما در سا ل2011 نگرانی ها در مورد امنیت این پل افرایش یافت زیرا دختری استرلیایی از بانجی  آن به رودخانه سقوط کرد.

پل آبشار ویکتوریا
پل آبشار ویکتوریا
پل آبشار ویکتوریا

 اقامت در جوار آب های خروشان آبشار ویکتوریا

اگر قصد اقامت در نزدیکی آبشار ویکتوریا را داشته باشید، گزینه های فراوانی در اختیار شماست. در این منطقه انواع هتل های لوکس و لژهایی با امکانات عالی وجود  دارد که آماده خدمت رسانی به مهمانان هستند.

اگر به کمپ زنی در دل طبیعت و در جوار جنگل ها و آبشار هم علاقه مندید، می توانید از برخی خدمات کمپ زنی خصوصی هتل ها استفاده نمایید.

اقامت در جوار آب های خروشان آبشار ویکتوریا

1) لژ استنلی و لیوینگ استون | The Stanley and Livingstone Safari Lodge

اقامت گاه استنلی و لیوینگ استون، دارای اتاق خواب های بزرگ،حمام های لوکس و اتاق نشیمنی با وسایل مدرن است. در این لژ انواع امکانات مانند تلوزیون، دی وی دی پلیر و تلفن هم وجود دارد. با اقامت در لژ استنلی و لیوینگ استون، هم می توانید در داخل لژها و هم در کمپ های خصوصی و فضای آزاد اقامت کنید. 

این لژ جزء بهترین اقامت گاه های نزدیک آبشار ویکتوریاست و کارکنانی متعهد و وظیفه شناس دارد که آماده خدمت رسانی  به مهمان های شان هستند. یکی از فعالیت هایی تفریحی اصلی با اقامت در این لژ، گردش در جنگل ها و پارک های ملی اطراف و مشاهده حیات وحش آفریقا از نزدیک است.

لوژ استنلی و لیوینگ استون
لوژ استنلی و لیوینگ استون

تفریح با اقامت در لژ استنلی و لیوینگ استون

لوژ استنلی و لیوینگ استون
لوژ استنلی و لیوینگ استون
لوژ استنلی و لیوینگ استون

2) " تانگالا " Tangala house

این اقامت گاه در 15 کیلومتری آبشار ویکتوریاست که دارای چهار اتاق خواب، سه حمام و یک استخر خصوصی  12 متری است. خانه در داخل باغی مجلل واقع شده است و طراحی شیک و مبله ای دارد. 

تانگالا  طراحی استایلیش و زیبایی دارد، چشم انداز پنجره های آن روبه حیات وحش اعجاب انگیز منطقه است. شما با اقامت در این خانه می توانید، 145 گونه پرنده ساکن در مناطق اطراف را مشاهده نمایید، علاوه بر این گاهی هم رد شدن ناگهانی گله های فیل ها شما را غافل گیر خواهد کرد.

حداقل به مدت سه شب می توانید در این خانه اقامت داشته باشید و در این مدت تفریحاتی هم چون قایق سواری در رودخانه زامبیزی، فیل سواری، و گشتی در پارک های ملی وجنگل های اطراف با جیپ می توانید تجربه کنید.

هزینه اقامت به ازای هر بزرگسال: 756 دلار

هزینه اقامت به ازای هر کودک: 378 دلار

طراحی داخلی خانه tangala house

Tangala house
Tangala house

فعالیت های تفریحی با اقامت در خانه هایtangala house

فعالیت های تفریحی با اقامت در خانه های Tongabezi
فعالیت های تفریحی با اقامت در خانه های tangala house
فعالیت های تفریحی با اقامت در خانه های tangala house

مهم ترین وقایع از سال 1900 در آبشار ویکتوریا

1) در سال 1900 شرکتی  برتانیایی شروع به بهره برداری از منابع طبیعی در این آبشار کرد.

2) در سال 1904 هم اولین هتل در نزدیکی آبشار احداث گردید.

3) در سال 1905 خطوطی ریلی در آنجا احداث گردید که از آن برای انتقال سفید پوستان استفاده می شد.

4) در سال 1964 منطقه Northern Rhodesia اعلام رسمیت کرد و به عنوان کشوری مستقل دارای استقلال شد. اما چون توسط انگلیس به رسمیت شناخته نمی شد موظف به پرداخت خساراتی به سازمان ملل گردید.

5) در سال  1966 به دنبال بحران های به وجود آمده در زامبیا، دسترسی به آنجا محدود شد و همواره سربازهایی در آن منطقه حضور داشتند.

6) پس از سال های بحران و جنگ بالاخره در سال 1980  زیمباوه شاهد صلح تازه ای بود و ازآن موقع گردشگری ها در زیمباوه رونق گرفت.

پل ویکتوریا
آبشار-ویکتوریا1-16 - Copy

گردشگری در قرن 21 آبشار ویکتوریا

در پایان سال 1900 تخمین زده شد که 400 هزار نفر از آبشار ویکتوریا و استخر شیطان بازدید کرده اند و با وجود خطرات آن در آنجا شنا می کنند.

جالب است بدانید آبشار ویکتوریا به نسیت دو منطقه زیمباوه و زامبیا بازدید کنندگان بیشتری دارد زیرا هم به راحتی در دسترس است و هم هزینه های کم تری برای بازدید کنندگان دارد.

یکی از جاذبه های اصلی آبشار ویکتوریا استخر شیطان است که سالیانه گردشگران بسیاری در آن شنا کردن را تجریه می کنند.

آبشار ویکتوریا بین دو منطقه زامبیا و زیمباوه واقع شده  و بین این دو منطقه بازدید از زیمباوه به نسبت زامبیا بیشتراست .

گردشگری در قرن ۲۱ آبشار ویکتوریا
گردشگری در قرن ۲۱ آبشار ویکتوری
گردشگری در قرن ۲۱ آبشار ویکتوری

دسترسی و بازدید

دسترسی به آبشار ویکتوریا با قطار، اتوبوس و ماشین ممکن است.

قطار : قطارهای " بولاوایو " Bulawayo شما را به آبشار ویکتوریا می رسانند.  این قطار راس ساعت 7 ونیم بعد از ظهرحرکت می کنند و شما را در ساعت 9 صبح فردا به مقصد می رسانند. مسیر ریلی قطار بسیار زیباست به طوری که هر کسی از دیدن آن شگفت زده خواهد شد. این قطار از پل زامبیزی یا همان پل آبشار ویکتوریا هم گذر خواهد کرد.

ماشین: جاده ای که شما را به آبشار ویکتوریا می رساند جاده زیمباوه است. اما کیفیت آن خیلی مناسب نیست و علاوه براین هنگام عبور از قسمت مرزی هزینه هایی را هم برای شما خواهد داشت. جاده " کاسانه " Kasane در" بتسوانا " Botswana بهتر ازجاده زیمباوه است ؛به شما پیشنهاد می کنیم از این جاده به سمت آبشار ویکتوریا بیایید.

 اتوبوس:مسیر اتوبوس ها از " نامبیا " Namibia آغاز می شود و به سمت آبشار ویکتوریا شمارا می رسانند.

با این اتوبوس ها 14 ساعت در راه خواهید بود و هزینه ای بالغ بر R460 برای شما خواهد داشت.

این اتوبوس ها سه روز درهفته مسافران رابه سمت ویکتوریا می رسانند.

نقشه ویکتوریا

سخن کارناوال

نظر شما درباره ی این آبشار چیست ؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید . 

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

رحمان

عااااااااااااااااااااالی بود

انتشار:24 اردیبهشت 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

سرزمین پاک

محشر بود

انتشار:23 اردیبهشت 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.