karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

17 فروردین 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

جنگ، واژه ای نفرت انگیز که همیشه لکه ی ننگی بر تاریخ بشریت بوده است و متاسفانه همچنان هم در جای جای دنیا شاهد این پدیده ی وحشتناک هستیم. اغلب از جنگ به عنوان اتفاقی خانمان سوز یاد می شود و به راستی هم این کلمه جان مطلب را ادا می کند؛ جنگ همه چیز را با خود می سوزاند و افراد زیادی را بی خانمان کرده و به قتل می رساند.

جنگ ها آن قدر آثار سوءشان زیاد و غیر قابل توصیف است که حتی سال ها پس از پایان آن هم می توانیم ضربه هایی که به مردمان درگیرش وارد شده را به وضوح مشاهده کنیم.

تا به حال کارناوال به بسیاری از اثرات جنگ ها پرداخته و از نزدیک به دیدارشان رفته است، این بار هم قصد داریم از اثری چشم گیر دیدن کنیم که یادواره ای از جنگ ویتنام است؛ جنگی که از بزرگترین درگیری های دنیا بوده و هنوز هم خانواده های کشته شدگانش با مصیبت های وارد شده به آن ها درگیر هستند.

در واشنگتن دیواری برای زنده نگهداشتن یاد جان باختان و مقفودالاثران ساخته شده است که امروزه به یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر تبدیل شده و توریست ها برای دیدن این دیوار به این شهر می روند. این دیوار از مهم ترین و مشهرترین دیوارهای ساخته شده در جهان تا به امروز است.

اگر علاقمند هستید از برخی سفرهای ما به مقصد یادواره ها و جاذبه های مربوط به جنگ در جهان دیدن کنید کافی است روی لینک های زیر کلیک نمایید:

زنان قناری | قربانیان جنگ جهانی اول

سنگین ترین تانک جهان | تانک نازی ها در جنگ جهانی دوم

نگاهی به پناهگاه های باقی مانده از جنگ جهانی دوم

رخت جنگ تن پوش مردانی دلیر | فستیوالی از جنس وایکینگ ها

با کارناوال همراه باشید تا به قلب آمریکا و واشنتگتون برویم و از نزدیک بیشتر با یادبود جنگ ویتنام، این سازه ی دلخراش آشنا شویم.

یادبود کهنه سربازان ویتنام
یادبود کهنه سربازان ویتنام
یادبود کهنه سربازان ویتنام

چرا بازدید از یادبود کهنه سربازان ویتنام؟


- از مهم و مشهورترین دیوارهای موجود در جهان است.

- اطلاعات گسترده ای درباره ی جنگ ویتنام به علاقمندان می دهد.

- علاوه بر بُعد معنوی ارزش توریستی زیادی هم دارد.

یادبود ویتنام
یادبود ویتنام
یادبود ویتنام

نگاهی گذرا به جنگ ویتنام

برای این که عمق اهمیت یادبود کهنه سربازان ویتنام را در آمریکا متوجه شویم در اینجا نگاه کوتاهی داریم به این جنگ فاجعه آمیز ،زیرا سخن از این جنگ وحشیانه و خانمان بر انداز زیاد است و شاید به اندازه ی چندین کتاب قطور باشد.

ویتنام، کشوری در جنوب شرقی آسیاست که از سال  ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ میلادی درگیر جنگ های داخلی بوده است. در این زمان ویتنام به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده بود که این دو جبهه با کمک متحدانشان در مقابل هم می جنگیدند. در این زمان آمریکا با ویتنام جنوبی متحد بود.

جنگِ دو بخش ویتنام، بر سر اختلاف نظر روی حکومت کومونیستی و غیر کومونیستی بود. ویتنام شمالی از کومونیست حمایت کرده و ویتنام جنوبی کاملا دست نشانده ی آمریکا و مخالف اتحاد کشورهای کومیستی بود.

در نهایت پس از جنگی طولانی و بسیار وحشتناک میان ملت های یک سرزمین، این اختلافات با پیروزی ویتنام شمالی و یکپارچه شدن ویتنام پایان یافت. البته باید بدانید که چین و شوروی نیز در این جنگ دست داشته و متحد ویتنام شمالی بودند. افراد زیادی این جنگ را به نفع آمریکا می دانند زیرا سبب شد تا دیدگاه های کومونیستی در جهان طنین انداز شود.

مردمان آمریکایی زیادی نیز در این جنگ جان باختند به همین علت این جنگ هم برای ویتنامی ها و هم آمریکایی ها پدیده ای مهم بود و آن ها نیروهای زیادی را از دست دادند و هزاران نفر از سربازانشان در ویتنام کشته شدند.

حال که کمی با این جنگ آشنا شدیم می توانیم تا حدودی اهمیت این جنگ و وجود یادبودی عظیم را در شهر واشنگتن متوجه شویم. در ادامه به معرفی این یادواره ی مشهور خواهیم پرداخت.

جنگ ویتنام
جنگ ویتنام
جنگ ویتنام

آشنایی با یادبود کهنه سربازان ویتنام | Vietnam Veterans Memorial

امروزه واشینگتون از مهم ترین شهرهای دنیاست که با نام دی سی یا واشنگتن دی سی نیز شناخته می شود، این شهر در قلب ایالات متحده ی آمریکا قرار دارد به همین دلیل سالانه میزبان گردشگران و مسافران زیادی است.

در میان شهر بزرگ واشنگتن، یادواره ای ساخته اند که به آن یادبود کهنه سربازان ویتنام (Vietnam Veterans Memorial) می گویند. این سازه از سه بخش عمده تشکیل شده؛ یکی یادبود زنان، یادبود سه سرباز فداکار و دیوار طویل آن که مشهورترین بخش یادواره ی کهنه سربازان است.

این یادبود در حال حاضر جایگاه دهمین سازه با معماری شاخص را در سراسر آمریکا دارد و از محبوب ترین جاذبه های دیدنی این شهر هم به حساب می آید. یادبود کهن سربازان ویتنام در واشنگتن، 75.21 متر طول دارد و به صورت دیواری سیاه رنگ و از جنس سنگ گرانیت (شبیه به سنگ قبر) دیده می شود که روی آن نوشته هایی به چشم می خورد. این نوشته ها نام های سربازان و شرکت کنندگان جنگ ویتنام است که یا جان خود را طی این عملیات وحشیانه از دست داده اند و یا مفقود الاثر شده اند. در دو سمت دیوار تندیس سه سرباز فداکار و مجسمه ی یک زن نیز دیده می شود که در ادامه به یک یک قسمت ها این یادواره و تندیس هایش خواهیم پرداخت.

خوب است بدانید که بخش اصلی این یادبود در سال 1982 تکمیل و ساخته شد اما بارها و بارها این یادواره تصحیح گردیده است.

یادبود کهنه سربازان ویتنام
یادبود ویتنام

یادبود کهنه سربازان ویتنام را در ویدئو ببینید

 

قسمت های مختلف یادبود کهنه سربازان ویتنام

همانطور که قبل تر اشاره کردیم یادبود از یک دیوار و نام های رویش و چند تندیس فاخر تشکیل شده است که در این بخش به یک یک این قسمت ها سر زده و با داستان های پنهان آن ها آشنا می شویم.

1- دیوار ویتنام

 دیوار ویتنام شبیه سنگ قبر بزرگ و درخشانی است که تاریخ جنگ ویتنام را بازگو کرده و واقعیت های آن را به نمایش عموم در آورده است. اگر به عکس های هوایی گرفته شده از این دیوار مشهور دقت نمایید متوجه خواهید شد که دیوار کمی زاویه دار و شبیه به فِلش ساخته شده است.

یک طرف این سازه به سوی یادواره ی آبراهام لینکلن (شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا) و ازجهتی دیگر به سمت یادبود واشنگتن می باشد و از کنار هم قرار گرفتن پنل هایی سنگی ساخته شده اند. این قطعات کاملا در زمین فرو رفته اند و سفت و محکم شده اند. این سنگ ها کاملا براق هستند، به گونه ای که بازدیدکنندگان کاملا انعکاس تصویر خود را در دیوار می بینند. این سنگ ها از شهر بنگلور در استان کارناتاکای کشور هند به آمریکا آورده شدند تا شکل سازه ی یادواره ی ویتنام را شاخص و منحصر به فردتر کنند. این بخش در سال 1982 تکمیل و ساخته شد.

بررسی نام های روی دیوار

در کنار برخی از نام های حک شده بر روی دیوار،  KIA (یعنی کشته شده در جنگ) و در کنار برخی دیگر MIA (یعنی گم شده در جنگ) نوشته شده است. همچنین روی دیوار الماس های درخشانی هم به چشم می خورد که دیوار را زیبا کرده اند. این الماس ها روی صلیب هایی نصب شده اند. داستان از این قرار است که افرادی که از آن ها خبر آمده که در جنگ کشته شده اند اما اثری از آن ها پیدا نشده کنار نامشان علامت صلیبی وجود دارد و زمانی که مرگشان تایید شد الماسی درخشان روی صلیب او قرار می دهند.

اگر فردی که خبر مرگش رسیده اما اثری از او یافت نشده، سالم و زنده پیدا شود دور صلیب او یک دایره کشیده می شود که متاسفانه تا به امروز چنین اتفاقی رخ نداده است، اگر چنین اتفاقی رخ دهد حتما این تغییرات روی دیوار ایجاد می گردد.

نوشتن این نام ها بر روی دیوار در سال 1983 میلادی به اتمام رسید و حدود 58,191 نام بر روی دیوار حک شد. شمار این نام ها در سال 2015 میلادی به 58,307 نفر افزایش یافت که در میان آن ها اسم 8 زن نیز به چشم می خورد. با دنبال کردن آن ها می توان رد و نشانه ی سربازان این جنگ را یافت.

باید بدانید که دیوار یادبود زیبا، هیچ گونه اطلاعاتی درباره ی این که چگونه اطلاعات درباره ی شهدا تهیه شده اند و روی دیوار قرار گرفته اند به بینندگان نمی دهد. روی دیوار یادبود نام یک بانو نیز می درخشد نام او ستوان شارون ان لین (Sharon Ann Lane) او در بیمارستان ارتش خدمت می کرد و پس از مرگش به او مدال شجاعت تعلق گرفت. این زن از افتخار آفرین ترین زنان جنگ بود که زندگی نامه و تلاش هایش به تنهایی کتاب طویل و درازی خواهد شد.

برای کسب اطلاع دقیق از نام ها و تاریخ نوشته شدن آن ها رو یدیوار می توانید رو ی لینک مقابل کلیک کرده و از این وبسایت دیدن نمایید: لینک

یادبود ویتنام
یادبود ویتنام
یادبود ویتنام

 2- تندیس سربازان فداکار

در کنار دیوار ویتنام با فاصله ای کم مجسمه ای از سه سرباز وجود دارد که به آن ها سه خدمتکار نیز گفته می شود. جنس این مجسمه ها از برنز است و سه سرباز را با تجهیزات کامل جنگی به تصویر می کشد. مرد سمت راست شبیه به سربازان آمریکایی لباس پوشیده و جلیقه ی ضد گلوله به تن دارد که این نوع پوشش مخصوص ارتش آمریکا در سال 1967 میلادی بود.

سرباز دیگر نماد سربازان ویتنامی و با زره کهنه و تجهیزات کم و از مد افتاده است، نوع لباس های آنان مناسب فصل گرم و جنگ در نوحی جنگلی می باشد. سرباز سمت چپ نیز از لباس هایش مشخص است که عضو ارتش آمریکا می باشد و احتمالا نشان گر نیروی دریایی ایالات متحده ی آمریکا می باشد.

همه ی افراد این تندیس ها دارای تجهیزاتی چون کمربند گلوله، گاز اشک آور، سلاح عینک، ماسک و... می باشند. این مجسمه ها را نماد فداکاری ها و نیروهای پرسنلی آمریکا می دانند و برخی دیگر نیز عقیده دارند که این افراد از ملیت های مختلفی می باشند و نشان دهنده ی شراکت اقوام گوناگون در این جنگ خانمان بر انداز می باشند این افراد مرد سمت چپ را لاتین و سمبل دیگر اقوام دنیا به جز آمریکایی ها می دانند.

ای تندیس ها به صورت کلی نشان گر موضوعات مختلفی هستند که به آن ها می پردازیم:

- همه ی این افراد جوان هستند و تلاش شده بی گناهی جوانان در جنگ ها به تصویر کشیده شود.

- سلاح های آن ها نشانگر تلخی جنگ است.

- این سربازان با فاصله ی کمی از یکدیگر قرار گرفته اند که نماد اتحاد، ایثار و عشق میان همه ی سربازان جهان است.

یادبود کهنه سربازان ویتنام
یادبود ویتنام
یادبود ویتنام

3- تندیس بانوی پرستار

یادبودی از بانوان نیز در سازه ی یادبود کهنه سربازان ویتنام وجود دارد. این یادواره نشان دهنده زنانی است که در جنگ ویتنام سختی های زیادی را تحمل کردند مانند پرستاران. این تندیس یک زن پرستار را نشان می دهد که با لباس سربازان، مردی زخمی و در حال جان دادن را به آغوش کشیده، صحنه ای دلخراش که عمق فاجعه ی جنگ را به تصویر کشیده است.

سازنده ی این مجسمه ها، بانویی به نام گلنا گودکر (Glenna Goodacre) اهل تگزاس آمریکاست، جالب است بدانید طرح ابتدایی او برای تندیس زنان جنگ ویتنام، زن پرستاری را به تصویر می کشید که در آغوشش فرزندی کوچک بود. اما این طرح به دلایل سیاسی رد شد و از او خواستند طرحی نو برای مجسمه ی بانوان بدهد. 

تندیس زنان در قسمت جنوبی دیوار قرار دارد و سمبلی بر ظلم های وارد شده بر بانوان آمریکایی و ویتنامی است. در هر صورت گلنا توانست در هر دو طرحش ظلم و ستم و زاویه ی سیاه جنگ ها را به نمایش گذارد.

گفته می شود 265،000 زن در جنگ ویتنام شرکت داشتند که از بسیاری از آن ها امروزه هیچ نام و نشانی وجود ندارد.

یادبود کهنه سربازان ویتنام
یادبود کهنه سربازان ویتنام

گلنا گودکر (Glenna Goodacre) سازنده تندیس بانو

یادواره سربازان ویتنام

4- لوح یادبود

اگر بخواهیم عادلانه قضاوت کنیم همه ی سازه ی یادبود کهنه سربازان ویتنام مانند یک لوح برای زنده نگهداشتن نام و فداکاری های سربازان است اما در گوشه و کنار این سازه ی زیبا لوح های مختلفی هم به چشم می خورد که مهم ترین آن ها در گوشه ی شمال شرقیِ تندیس سربازان قرار گرفته است.

این لوح یادبود رنگی سیاه و سفید و جنسی از گرانیت دارد و در سال 2004 میلادی در این مکان قرار داده شده است. روی این لوح هدف ساختن یادبود کهنه سربازان حک شده و مفهوم آن به شرح زیر است:

زنان و مردان همه در جنگ ویتنام نقش داشتند، برخی از آن ها کشته و بعضی ها ناپدید شده اند. ما به همه ی قربانیان این جنگ افتخار می کنیم.

یادبود کهنه سربازان ویتنام
یادبود کهنه سربازان ویتنام

چگونه نام مورد نظر را روی دیوار پیدا کنیم؟

افراد زیادی به امید یافتن نام عزیزانشان از دیوار یادبود ویتنام دیدن می کنند تا شاید نشانه ای از آن ها بیابند چرا که جنگ ویتنام، جنگی بزرگ و دلخراش بود و از افراد زیادی هنوز هم هیچ اثری نیست. اما مشکل بزرگ این است که میان حدودا 58,000 نام چگونه اسم مورد نظرشان را پیدا کنند زیرا خواندن همه ی نام ها، روزها طول می کشد.

در ابتدای ورود به محوطه ی دیوار کاتالوگ و فهرستی به بازدیدکنندگان ارائه می شود که آن ها را برای یافتن نام مورد نظر راهنمایی می کند. علاوه بر وجود این فهرست نام ها به صورت حروف الفبا روی دیوار نوشته شده اند و با کمی دقت و جستجو می توان نام مورد نظر را یافت.

علاوه بر حروف الفبا هر نام شماره ای نیز دارد که اگر یکبار نام مورد نظر را یافتید در دفعات بعد با سهولت و با پیدا کردن شماره به اسم مورد نظر می رسید. این شماره ها در هر پنل یا قطعه سنگ از 1 شروع می شود تا به خاطر سپردن شماره ها آسان تر شود. به طور معمول در هر سطر 5 نام وجود دارد.

یادبود کهنه سربازان ویتنام
یادبود کهنه سربازان ویتنام

رسمی جالب در کنار دیوار ویتنام

سالانه تعداد زیادی گردشگر و مردمان بومی و افرادی که خویشاوندانی در جنگ ویتنام داشتند به سوی دیوار ویتنام می روند. اگر کمی در کنار این سازه تامل کنید رسمی جالب را خواهید دید.

خویشاوندان و نزدیکان شهدا و مفقودالاثران جنگ ویتنام، با خود تکه ای کاغذ یا دستمال می آورد و آن را روی نام عزیزشان می کشند. با این کار این شی برای آن ها ارزشمند شده و تسکینی می شود برای قلب زخم خورده ی آن ها. به این کار مالش (rubbing) گفته می شود. این کار از همان زمان های ابتدایی ساخت یادبود ویتنام شورع شد و تا به امروز هم ادامه دارد.

علاوه بر رسم مالش، افرادی را در کنار این دیوار خواهید دید که اجسامی را زیر دیوار قرار می دهند؛ اشیایی چون وسایل شخصی قربانی ها، گل، پرچم یا حتی عروسک فرزندان این افراد در پای دیوار قرار می گیرد و به گونه ای شبیه به گورستان شده است.

همچنین به دلیل برجسته بودن نوشته های روی دیوار برخی از خویشاوندان شهیدان کاغذی به همراه می آورند و آن را روی نام عزیزشان قرار داده و با مداد روی آن می کشند تا تصویر اسم روی کاغذ حک شود. با این کار یادبودی از آن مرحوم به دست می آورند و به آن افتخار کرده و خود را تسکین می دهند.

رسم مالش

یادبود کهنه سربازان ویتنام

رسم قرار دادن وسایل

یادبود کهنه سربازان ویتنام

رسم حک کردن نام بر روی کاغذ

یادبود سربازان ویتنام
یادبود سربازان ویتنام

انتقاد بر ساخت یادبود کهنه سربازان ویتنام

با این که سازه ی یادبود ویتنام توانست برنده ی جایزه ی بهترین معماری آمریکا شود و در مدت زمانی کوتاه توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد اما همیشه با ساخت چنین سازه هایی سیل انتقالات نیز به سوی سازنده ی اثر جاری می شود.

انتقادات بسیار زیادی بر این اثر وارد شد؛ برخی آن را مایه ی ننگ آمریکا و همچون تابوت خبیث سیاهی و دیگران یادبود را بنایی برای زیاد کردن غم و غصه ی اهالی شهر داستند. همچنان افراد زیادی نیز مخالف معمار این سازه بودند زیرا او کم سن و سال بود و وی را فردی بی تجربه و نا کارآمد می دانستند.

انتقادات وارد بر یادبود کهنه سربازان ویتنام آن قدر زیاد است که در اینجا به اختصار با آن ها آشنا می شویم:

- رنگ سیاه و سفید برای سازه ای با این وسعت مناسب نیست و طراح این اثر رنگ های خوبی را انتخاب نکرده است.

- هیچ گونه تزئینی برای جلب توجه در این سازه استفاده نشده و توجه مخاطبان را به خود جلب نمی کند.

- مجسمه های این بنا بسیار مصنوعی هستند و به صورت قهرمانانه و بزرگ نمایی شده ساخته شده اند.

اما سازنده ی این یادبود از اثرش با عنوان نماد عشق و جنگ یاد کرده که در ادامه بیشتر با این مهندش با ذوق آشنا می شویم.

یادبود سربازان ویتنام
یادبود سربازان ویتنام
یادبود سربازان ویتنام

آشنایی با سازنده و ساخت یادبود ویتنام 

در 27 ماه آوریل سال 1979میلادی تصمیم گرفته شد که یادواره ای از شهدای جنگ ویتنام ساخته شود. این زمان درست 4 سال پس از سقوط سایگون (پایتخت ویتنام جنوبی) بود. شرکت خصوصی VVMF تصمیم به ساخت یادواره ای برای این جنگ گرفت و  8.4 میلیون دلار هم برای این کار جمع آوری شد. جالب اینجاست که سازه ای زیبا همچون این یادواره کاملا بدون استفاده از بودجه ی دولت ساخته شده است، در ابتدا فردی به نام ژان سی اسکراگز (Jan C. Scruggs) که خود آسیب دیده ی جنگ ویتنام بود شروع به جمع آوری کمک هایی برای درمان زخمی شدگان و خانواده های جنگ زده ی ویتنامی کرد. در همین دوران بود که فیلم شکارچی گوزن (The Deer Hunter) که درباره ی همین جنگ ها و آسیب های وارد آمده به مردم بود در میان مردم طرفداران زیادی پیدا کرد و سبب شد افراد زیادی از جمله سیاست مداران بزرگ به صندوق حمایت از جنگ زدگان کمک کنند. یادواره ی کهنه سربازان ویتنام نیز از همین کمک های مالی عمومی تامین شد. در سال 1979 میلادی بیش از 2800 دلار برای یاری به سربازان آسیب دیده در جنگ ویتنام جمع آوری شدده بود.

درست یکسال بعد از این تصمیم، زمینی در نزدیکی یادواره ی لینکلن برای ساخت یادواره برگزیده شد و مسابقه ای ترتیب دادند تا بهترین طراحان برای ساخت چنین یادواره ای با هم رقابت کنند. برای این مسابقه نیز 20000 دلار جایزه در نظر گرفتند.

مسابقه در 30 مارس سال 1981 میلادی برپا شد و در آن 1421 طرح توسط بهترین طراحان ارائه گشت که در نهایت هیئت تصمیم گیرنده طرحی که مایا لین (Maya Lin) ارائه داده بود را انتخاب کردند و او به عنوان طراح و سازنده و برنده ی مسابقه انتخاب شد.

مایا معمار، طراح و مجسمه سازی 21 ساله بود که مسابقه ی طراحی یادبود بریتانیا را برنده شد. او اصالتا اهل اوهایو است اما هم اکنون از مشهورترین معماران ایالات متحده ی آمریکا و دنیا می باشد و توانست به خوبی پاسخگوی همه ی انتقادات وارد شده بر او و طرحش باشد.

در آخر جالب است بدانید که در طی جنگ ویتنام به 245 نفر مرد مدال افتخار داده شد که نام 154 نفر از آن ها هم اکنون رو ی دیوار به چشم می خورد، طراح این دیوار نام این افراد با دقت زیاد روی دیوار قرار داد و آن ها را مایه ی افتخار جهانیان می داند. اسامی این افراد را در لینک رو به رو می توانید مشاهده نمایید: لینک

مایا لین سازنده یادبود سربازان ویتنام

مایا لین

دستاوردهای بازدیدکنندگان

قبل تر اشاره کردیم که برخی از بازدیدکنندگان همراه خود اشاییی همچون وسایل شخصی قربانیان را به همراه می آورند و این یادبود شبیه به قبرستان لوکسی شده است. بنابراین روزانه تعداد زیادی هم دسته و سبد گل در پای این دیوار جمع می شود که قاعدتا به دلیل فاسد شدن و تعداد زیاد آن ها نمی توانند همیشه در کنار دیوار باقی بمانند. به همین منظور همه ی این اشیا توسط خدمه جمع شده و به موزه ی (NPS Museum) انتقال داده می شوند و همه ی سایل جز آن هایی که فاسد می شوند را می توان از این موزه خریداری کرد. برای آشنایی با این موزه می توانید از وبسایت آن دیدن نمایید:: لینک

جالب این است که در میان این وسایل گاهی اشیای قیمتی و مهمی نیز یافت می شود همچون مدال های افتخار یا پلاک های منحصر به فرد.

یادبود کهنه سربازان ویتنام

حقایقی درباره یادبود سربازان ویتنام

- نام های حک شده روی دیوار سیاه رنگ یادبود ویتنام، در چند سری و در چند زمان روی سنگ ها نوشته شدند.

- در هنگام کریسمس اقوام افرادی که نامشان روی دیوار نوشته شده در کنار این یادبود جمع شده و کریسمس را جشن می گیرند.

- در سال 2006 میلادی بیش از 1000 بازدیدکننده از این یادبود دیدن کردند.

- از زمان ساخت این یادبود تا به امروز بیش از 50،000 نفر از آن بازدیدکرده اند و همه روزه بر شمار این تعداد افزوده می شود.

- چند ماکت و شبیه ساز از این یادبود ساخته شده که یکی از آن ها در تگزاس است.

- این سازه اولین یادبود همیشگی و دائم از جنگ ویتنام در جهان است.

- تا به حال آسیب های زیادی به این دیوار وارد شده است برای مثال در سال 1988 میلادی صلیب های اطراف این سازه شکست و بسیاری از آن ها خَش افتاد که دوباره باز سازی شدند و یا در سال 2007 میلادی دیوار و سنگ فرش اطرافش با روغن پوشیده شد.

یادبود ویتنام
یادبود ویتنام
یادبود ویتنام

دسترسی و هزینه

یادبود کهنه سربازان ویتنام در شهر واشنگتن و در پارک ملی یو اس (U.S. National Park) واقع شده است. شما برای رسیدن به یادبود کهنه سربازان ویتنام در واشنگتن هم می توانید از وسایل نقلیه عمومی و هم از اتومبیل شخصی استفاده نمایید که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا می شویم:

مترو:

مترو از مهم ترین و محبوب ترین وسایل نقلیه ی عمومی در واشنگتن و گاهی همه ی آمریکا می باشد، شما برای استفاده از مترو می توانید در هر کجای شهر سوار مترو شده و ایستگاه پارک ملی یو اس را بیابید و در آن ار قطار پیداه شوید. برای آشنایی با مترو و ایستگاه های آن در واشنگتن روی لینک رو به رو کلیک نمایید: لینک

اتوبوس:

بعد از مترو مورد استفاده ترین وسیله ی نقلیه ی عمومی در واشنگتن اتوبوس است که می توانید ایستگاه های آن را در سراسر شهر مشاهده کنید. برای آشنایی بیشتر با خطوط اتوبوس رانی در واشنگتن و رسیدن به یادبود کهنه سربازان ویتنام روی لینک رو به رو کلیک نمایید: لینک

اتومبیل شخصی:

اگر قصد دارید با اتومبیل خود به دیدار این یادبود بروید بهترین روش دنبال کردن این راه است؛ خیابان نیویورک، خروجی راک کریک و پوتوماک، خروجی یادبود جورج واشنگتن، یادبود سربازان.

ساعت بازدید: 

علاقمندان در 24 ساعت شبانه روز و در 7 روز هفته می توانند این یادبود را ببینند.

از 9:30 صبح تا 22 شب افرادی برای راهنمایی کردن بازدیدکنندگان و پاسخ گویی به سوالات آن ها حضور دارند.

* توجه داشته باشید که از تاکسی هم می توانید استفاده کنید اما در واشنگتن تاکسی از دیگر وسایل گران تر است به همین دلیل استفاده از آن توصیه نمی شود و جالب است بدانید که افراد زیادی از دوچرخه برای رتن به پارک کلی یو اس استفاده می کنند.

* پارکینگ وجود دارد.

هزینه بازدید:

رایگان

آدرس: آمریکا، واشنگتن، پارک ملی یو اس، خیابان دکتر هنری بیکن.

.Address: 5 Henry Bacon Dr NW, Washington, DC 20245

یادبود کهنه سربازان ویتنام را در نقشه کارناوال بیابید

 

دیدنی های اطراف

در واشنگتن اماکن و دیدنی های بسیار زیادی وجود دارد که پیشنهاد می کنیم بنابر مکان اقامتتان آن ها را نظاره کنید در ادامه برخی از این مکان های خوب برای بازدید را مرور می کنیم:

- بنای یادبود لینکلن

- کاخ سفید

- بنای یادبود ایوو جیما (Iwo Jima Memorial)

- بنای یادبود واشنگتن (Washington Monument)

- بنای یادبود جنگ کره (Korean War Veterans Memorial)

- بنای یادبود جنگ جهانی دوم (World War II Memorial)

- بنای یادبود روزولت | Roosevelt Memorial)

بنای یادبود لینکلن

یادبود لینکلن

بنای یادبود واشنگتن

دیدنی واشنگتن

کاخ سفید

کاخ سفید

توصیه کارناوال

همیشه جنگ با خود خون ریزی ها و ظلم و ستم های بسیار وسیعی به همراه دارد که عواقب زشتش تا سال ها نیز با مردمان درگیر آن عجین می شود. خوب است که یاد شهیدان را گرامی بداریم و فداکاری های آن ها را از یاد نبریم.

توصیه می کنیم برای شهیدان ایران و دیگر سرزمین های دنیا احترام گذاریم و به عقاید آن ها توجه نماییم.

یادبود ویتنام

در پایان هم بازدیدی مجازی از یادبود کهنه سربازان ویتنام را تجربه کنید


 

سخن آخر

آیا تا به حال به واشنگتن سفر کرده اید؟

آیا از وجود یادبود سربازان ویتنام خبر داشته اید؟

نظرات و دیدگاه های خود را با ما در میان گذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.