karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

29 دی 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

اگر شما از آن دست آدم های علاقه مند به عجایب دست ساز بشر هستید، شاید با رستوران های عجیب و غریب دنیا نیز آشنا باشید. رستوران هایی که با ورود به آن، می توانید ناهار و شام خود را در فضایی متفاوت میل کنید. رستورانی درون غار یا رستورانی معلق در آسمان و زمین... مکانی که تلفیقی دوست داشتنی از دست سازهای بشر و طبیعت بوده اند. امروز اما می خواهیم به سراغ مکانی دور از انتظار برویم... در این رستوران خلاقیت و هوش طراحان توجه شما را بیش از هر چیزی به خودش جلب می کند... 

می رویم سراغ رستورانی در دنیای والت دیزنی فلوردیا. اسم والت دیزنی که به گوشمان می خورد شخصیت های کارتونی محبوبی چون میکی موس و فِروزن و سیندرلا جلو چشممان رژه می روند. درست است! این بار با کارناوال به دل رستورانی خارق العاده و هیجان انگیز در فضایی فانتزی خواهیم رفت. البته این بدان معنا نیست که رستوران مورد نظرمان فقط مخصوص کودکان است. جذابیت فضای درونی رستورانِ تئاتر ساینس فیکشن به قدری است که بزرگسالان بسیاری نیز برای صرف وعده ای در آن مشتاق اند.

 وارد رستوران که شوید، خبری از میز و صندلی های معمول نیست. باید سوار ماشینی کلاسیک و کُروکی شوید و در حین تماشای فیلم، همبرگر کهکشانی خود را یک لقمه کنید! 

همراه کارناوال به گردشی خوشمزه و تخیلی در رستوران تئاتر والت دیزنی بیایید. 

رستوران تئاتر والت دیزنی
رستوران تئاتر والت دیزنی
رستوران تئاتر والت دیزنی

چرا رستوران تئاتر والت دیزنی؟


- فرصت صرف ناهار و شامی بسیار متفاوت را خواهید داشت.

- میزهای این رستورانِ منحصربفرد به شکل ماشین است.

- به هنگام صرف غذا می توانید فیلم هایی کلاسیک تماشا کنید.

- می توانید پس از بازدید از دنیای والت دیزنی سری به این رستوران بزنید.

رستوران تئاتر والت دیزنی
رستوران تئاتر والت دیزنی
رستوران تئاتر والت دیزنی

آشنایی با رستوران تئاتر والت دیزنی | Sci-Fi Dine-In Theater Restaurant

رستوران تئاتر ساینس فیکشن، رستورانی جذاب است که شکل و شمایلی متفاوت آن شما را برای رزرو و گذران ساعاتی چند ترغیب می کند. برای صرف ناهار باید به درون ماشین ها بروید و هم زمان می توانید بهترین فیلم های کلاسیک جهان را تماشا کنید. این رستوران در دنیای والت دیزنی فلوریدا قرار دارد و تاریخ ساخت آن به سال 1991 بر می گردد.

ایده ساخت رستوران تئاتر فلوریدا از تئاترهای ماشینی مرسوم در دهه 1950 گرفته شد. طراحی داخلی رستوران را به گونه ای انجام دادند که شبیه خودروهای کروکی این دوره باشد و پیشخدمت های رستوران در حالی که اسکیت به پا دارند، غذا را برای شما به درون ماشین و میز اختصاصی شما می آورند. حالا سر میز نشسته اید و صفحه نمایش بزرگ پیش روی شما، بخش هایی از فیلم های دهه 1950 و 1960 هالیوود را پخش می کند.

همگی فیلم هایی که در این رستوران به نمایش در می آیند با موضوع علمی-تخیلی هستند و البته فیلم های دیگری چون ترسناک، هیولایی، انیمیشن، مستند دروغین و فیلم های خبری و ... همگی در زمانی 47 دقیقه ای به نمایش در می آیند.

رستوران تئاتر والت دیزنی فلوریدا به همراه 19 دنیای والت دیزنی دیگر به مناسبت بیستمین سالگرد مجموعه های والت دیزنی افتتاح شدند. این رستوران تئاتر خارق العاده تنها در طی یکی سال توانست 2200 نفر را به علاقه مندان خود بیافزاید و به محبوب ترین رستوران دنیای والت دیزنی بدل شود. جنجال و هیاهو رستوران تئاتر ساینس فیکشن تنها در میان علاقمندان والت دیزنی نبود و در رسانه ها نیز نام این رستوران متفاوت توجه ها را معطوف خود کرد. روزنامه ایندیپندت لندن در سال 2014 این رستوران را به یاد ماندنی خواند و راهنمای دنیای والت دیزنی در سال 2015 این رستوران تئاتر را جذاب ترین رستوران های دیزنی نامید.

در ادامه با هم از غذاها، سبک منو، هزینه ها و نحوه رزرو رستوران تئاتر والت دیزنی مطلع می شویم.

رستوران تئاتر والت دیزنی
رستوران تئاتر والت دیزنی
رستوران تئاتر والت دیزنی

شکل و شمایل رستوران تئاتر ساینس فیکشن

ابتدای رستوران تئاتر والت دیزنی را مشابه باجه بلیت فروش سینما ساخته اند و میهمانان با گذر از این بخش به قسمت میز و صندلی های رستوران وارد می شوند. همان طور که قبلا اشاره شد، میزهای رستوران به شکل ماشین های کروکی دهه 1950 ساخته شده و طراحی آن ها را مسئول تصویرسازی والت دیزنی با استفاده از کروم و فایبرگلاس انجام داده است. ماشین ها تایرهایی سفید دارند، شکل پلاک آن ها مربوط به سال 1955 می شود و بلندگوهای پخش صدای فیلم را درست در کنار هر ماشین کار گذاشته اند. در ابتدا که رستوران افتتاح شده بود، هر ماشین کروکی ظرفیتی 6 نفره داشت، اما امروزه تنها دور هر میز 4 نفر جا می گیرند. 

هنگامی که در میز مورد نظر خود نشستید، به عقب تکیه بدهید و دقایقی بالای سر خودتان را ببینید. سقف ستاره گون رستوران توجه تان را جلب می کند. به اطراف هم اگر نگاهی بیاندازید، در بخش بالایی دیوار غذاخوری تصاویری 360 درجه از مناظر کالیفرنیا به چشم می خورد. در پشت غذاخوری هم ساندویچی دیده می شود که آشپزخانه رستوران درست پشت آن قرار دارد.

گاهی که ظرفیت رستوران تکمیل است، می توان به بخش انتهایی رستوران تئاتر ساینس فیکشن رفت و از 6 میز پیک نیک برای صرف غذا استفاده کرد. گرچه پر واضح است که در این صورت باید قید نشستن در ماشین های جذاب رستوران را بزنید. البته این اتفاق برای کسانی که از پیش جا رزرو کرده اند، نمی افتد و با رزرو جا یکراست به سوی میزهای ماشینی هدایت می شوید. خوب است بدانید که رستوران تئاتر والت دیزنی در کل ظرفیتی 260 نفره دارد.

یکی از بخش های جالب دیگر در این رستوران، پیشخدمت ها هستند. برخی اسکیت به پا از شما سفارش می گیرند و برخی دیگر به شکل کارآگاهی مخفی ظاهر می شوند. 

محوطه غذاخوری رستوران تئاتر ساینس فیکشن تاریک اما با تهویه مناسب است و وسعتی در حدود 780 متر مربع دارد. 

کلیپ هایی که در حین صرف غذا پخش می شوند از فیلم هایی چون فرانکشتین با هیولای فضایی ملاقات می کند، شهاب مذاب (علمی-تخیلی و ترسناک)، نوجوانانی از فضا، حمله آدم فضایی ها و ... می باشد. آخرهفته ها نیز بخش هایی از فیلم جنگ ستارگان را در این رستوران پخش می کنند که البته امکان صرف صبحانه ای خاص و کهکشانی را در همین موقع دارید. 

رستوران تئاتر والت دیزنی
رستوران تئاتر والت دیزنی
رستوران تئاتر والت دیزنی

غذاهای رستوران تئاتر والت دیزنی

در منوی این رستوران دسرها و پیش غذاهایی چون: پاپ کورن، انواع میلک شیک، انواع بستنی و سالاد دریایی، سیب زمینی سرخ کرده، سالادهای گوشت و پنیر (beef-and-blue-cheese salads)، تفوتی (نوعی دسر با بستنی و بیسکوئیت) وجود دارد.

از غذاهای رستوران تئاتر ساینس فیکشن می توان به موراد زیر اشاره کرد:

1- ساندویچ ترکی اسلاپی جوز (turkey sloppy joes): نوعی ساندویچ است که با استفاده از گوشت بوقلمون تهیه شده و با ادویه های دلخواه طعم دار می شود.

2- فراید پیکل (Fried pickle): نوعی غذای سبک است که در جنوب آمریکا معمول است. فراید پیکل در واقع خیارشور سوخاری است که با کره و شوید طعمی خاص پیدا می کند. 

3- دنده کبابی به سبک سنت لوئیس (St. Louis-style barbecue ribs)

4- انواع استیک

5- غذاهای گیاهی و انواع سبزیجات

6- میگو سوخاری

7- برگرهای بوکا (Boca Burger) : نوعی برگر بدون گوشت و با استفاده از سویا

8- وجی برگر (Veggie burger): نوعی همبرگر بدون استفاده از فرآورده های گوشتی

+ سرآشپز رستوران تئاتر والت دیزنی گاهی درخواست های ویژه را قبول کرده و غذاهایی خارج از منو نیز تهیه می کند. البته باید از پیش هماهنگ کنید.

+ در رستوران تئاتر ساینس فیکشن برای خود لیوانی نوشیدنی سفارش دهید و از قطعات یخ فلئورسنتی نوشیدنی لذت ببرید.

+ غذاها از 15 تا 35 دلار هستند و متوسط هزینه در این رستوران 20 دلار می باشد.

در اینجا می توانید منوی رستورات تئاتر ساینس فیکشن را به طور کامل، با تفکیک منوی ناهار و شام به همراه هزینه ها ببینید.

رستوران تئاتر والت دیزنی
رستوران تئاتر والت دیزنی
رستوران تئاتر والت دیزنی

پیش از صرف غذا در رستوران تئاتر والت دیزنی بدانید

اگر برای صرف غذا به رستوران تئاتر والت دیزنی بروید، با منویی آمریکایی رو به رو خواهید شد و این یعنی غذاهایی چون انواع استیک ها، غذاهای دریایی و فست فود را می توانید برای ناهار و شام خود سفارش دهید. خوب است بدانید که منوی رستوران در هر دو وعده ناهار و شام یکی است. می توانید پاپ کورن را به رایگان سفارش دهید و در طی چند دقیقه انتظار برای غذای تان آن را به هنگام تماشای فیلم ها میل کنید. 

جالب آن که قبل تر در این رستوران برای هر غذا، نامی اختراعی و برگرفته از داستان های علمی و تخیلی وجود داشت. مثلا کباب کهکشانی ( The Galactic Grill ) نام ساندویچ سه طبقه و کبابی بود و برای ساندویچ روبی ( Reuben sandwich ) نیز نام «جانوری از 1000 جزیره» را در منو می دیدید. البته بعدها برای آن که از سردرگمی مشتریان جلوگیری شود، نام های شبیه تری برای غذاهای منو استفاده شد.

مهمانان رستوران تئاتر والت دیزنی معمولا برای صرف ناهار خود زمانی در حدود 50 دقیقه و برای صرف شام خود یک ساعتی را در این رستوران عجیب  جذاب می گذرانند. معمولا پس از 5 تا 10 دقیقه از زمان سفارش، پیشخدمت ها غذا را به مشتری ها تحویل می دهند.

ساعات سرو ناهار: 10:30- 11 تا 15:55- 16

ساعات سرو شام : 16 تا 20 - 20:30

توجه داشته باشید که این این زمان ها بسته به روز و ماه ممکن است تغییر کند. پس لازم است پیش از مراجعه به رستوران تئاتر ساینس فیکشن، ساعات سرو غذا را در اینجا کنترل کنید. 

همچنین توصیه می شود پیش از مراجعه به رستوران تئاتر ساینس فیکشن جایی را رزرو کنید. رزرویشن از 180 روز پیش ممکن است.

رستوران تئاتر والت دیزنی
رستوران تئاتر والت دیزنی

تاریخچه رستوران تئاتر والت دیزنی

همان طور که گفته شد رستوران تئاتر والت دیزنی در سال 1991 میلادی و با الهام از تئاترهای ماشینی و کافه ای دیگر از دیزنی لند که دو سال زودتر باز شده بود، ساخته شد. مسئولان و طراحان در طراحی فضای رستوران تمام سعی خود را کردند که تمرکز را بر روی موضوع فیلم های علمی و تخیلی و میزهای منحصر به فرد خود بگذراند تا به سرعت به موفقیت و شهرت برسند. به زودی همین اتفاق هم افتاد و ایده های خلاقانه صاحب رستوران جواب داد: در طی 5 هفته اول کاری 1500 تا 2000 وعده غذایی در این رستوران سفارش داده شد. سال بعد موفقیت رستوران تئاتر ساینس فیکشن افزایش یافت و در روزهای اوج کاری، روزانه 2200 نفر به این رستوران آمدند. 

یکی از دیگر خلاقیت هایی که در رستوران تئاتر والت دیزنی به کار گرفته شده بود، استفاده از وسایل فروش از راه دور بود. یعنی مشتری ها سفارشات خود را اعلام کرده و این غذاها در پرینتری در آشپزخانه به چاپ می رسید. استفاده از این روش تنها به جهت تأکید بر شکل و شمایل علمی و تخیلی رستوران بود. 

در سال 2003، بیست مهمانی از شخصیت های والت دیزنی در رستوران تئاتر والت دیزنی فلوریدا برگزار شد. در طی این میهمانی ها شخصیت های والت دیزنی در رستوران حاضر شده و از نزدیک با مشتری ها ملاقات کردند. مدیر رستوران که به دنبال افزایش این بازدیدها بود، از این فرصت برای افزایش محبوبت رستوران تئاتر والت دیزنی استفاده کرد. گرچه در همان سال میهمانی میکی موس در مکانی دیگر برگزار شد و این روند ادامه پیدا نکرد. 

رستوران تئاتر والت دیزنی
رستوران تئاتر والت دیزنی

رستوران های مشابه رستوران تئاتر والت دیزنی

پس از رستوران تئاتر ساینس فیکشن در فلوریدا، در نقاط مختلفی از دنیا رستوران های مشابهی به چشم می خورد که شبیه ترین آن ها، کافه ای ماشینی به نام ای جی وی ( EGV ) در تایلند است. مسئولان سالن سینما در بانکوک رستورانی بسیار بسیار مشابه رستوران تئاتر والت دیزنی ساخته اند. وایچای پلوارالوک، مسئول این سینما، در سال 2000 از رستوران تئاتر ساینس فیکشن بازدید کرد و به سادگی دریافت که تمرکز مشتری ها بیش تر از هری چیزی به غذاست و کم تر کسی فیلم را تماشا می کند.

وایچای پلوارالوک تصمیم گرفت در رستوران تئاتر تایلندی خود به گونه ای دیگر عمل کند. همین طور هم شد و کافه ماشینی ای جی وی ( EGV ) ترکیب بهتری از غذا و سینما از آب در آمد به طوری که در این رستوران توجه مشتری ها به هر دو معطوف می شود. در این کافه ماشینی، همانند رستوران تئاتر درون ماشین هایی کلاسیک به صرف غذا می پردازید اما به جای گزیده ای از فیلم ها، فیلم های کوتاه را می توانید به طور کامل ببینید. 

در سال 2014 نیز مجموعه ان بی سی یونیورسال در مجموعه ساحلی کوبانا بی خود رستورانی سینمایی افتتاح کرد که در آن گزیده ای از فیلم ها به نمایش گذاشته می شوند.

رستوران تئاتر والت دیزنی
رستوران تئاتر والت دیزنی
رستوران تئاتر والت دیزنی

در زیر عکسی از کافه ماشینی ای جی وی (EGV) در بانکوک می بینید:

رستوران های عجیب دنیا

دسترسی به رستوران تئاتر والت دیزنی

رستوران تئاتر ساینس فیکشن در دنیای والت دیزنی فلوریدا قرار دارد. به طور دقیق تر، پس از ورود به دنیای والت دیزنی در بی لیک؟؟؟؟؟، در میان پارک های موضوعی به استدیوهای هالیوود دیزنی بروید. رستوران تئاتر ساینس فیکشن را به زودی خواهید یافت.

آدرس: ایالات متحده آمریکا، فلوریدا، اورلاندو، استدیوهای هالیوود دیزنی

Address: Disney's Hollywood Studios, Orlando, FL 32830, USA

رستوران تئاتر والت دیزنی
رستوران تئاتر والت دیزنی
رستوران تئاتر والت دیزنی

موقعیت رستوران ساینس فیکشن بر روی نقشه

 

ویدیویی از رستوران ساینس فیکشن را در زیر ببینید:

سخن آخر

با هم دیدیم و خواندیم از رستورانی جذاب در فلوریدا آمریکا.

کارناوال پیشنهاد می کند با رستوران ها و کافه های جذاب زیر را نیز آشنا بشوید:

رستوران اشتایرِرِک ؛ وین | تجربه ی غذا خوردن میان آیینه ها

کافه دوربینی کره جنوبی

رستوران های دنیا

تا به حال به یکی از این رستوران ها رفته اید؟

دیدگاه ها و خاطرات خود را با ما درمیان بگذارید.

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

محسن

فوق العاده بود. مرسی

انتشار:01 بهمن 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.