karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

20 خرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به سمت شمال #لندن که نگاه می‌کنی ، انگار که وارد دنیای قرن هجدهمی لندن شده‌ای.

در نگاه اول تالابی با نیزارهای متراکم در حاشیه است و در نگاه‌های دقیق‌تر ، چند حواصیل باوقار که خرامان در تالاب گردش می‌کنند نظرت را جلب می‌کنند.

تالاب وودبری مأمنی‌ست برای حیات وحش لندن و مردمان دوست دار طبیعت.

این تالاب در محله هانکی در شمال شرقی لندن است که از یک مخزن طبیعی شرقی حاصل شده است. وودبری فضایی 12 هکتاری از نیزارهای متراکم و نخل مرداب پنجه‌ای را در بر می‌گیرد که به تازگی جهت دسترسی عموم گشایش یافته است.

در نگاه اول ساختمان‌های عظیم و غول پیکر اطراف تالاب و بلوط‌های حاشیه خودنمایی می‌کنند و ممکن است اندکی موجب آزردگی خاطر باشد. اما دیدن هر دو منظره انسان‌ساز در کنار هم انعکاس جالبی از جغرافیای همیشه در حال تغییر آدم‌های لندن است.

همراه با کارناوال به گشت و گذار در قلب لندن بپردازید.

تالاب‌های وودبری
تالاب‌های وودبری
تالاب‌های وودبری

آغاز تالاب وودبری

قسمت شرقی تالاب وودبری در سال 1833 برای پاسخگویی به نیازهای رو به رشد آب آشامیدنی در حومه لندن ساخته شد. آب این تالاب از جریانات گچی هرتفوردشایر تهیه شده و توسط رودخانه جدید از طریق روستای جنگلی استوک نوینگتون منتقل می‌شد. پیش از ساخت این تالاب ، وودبری یک مرغزار و چراگاه گاوها و جنگلی کوچک برای گرازهای وحشی محسوب می‌شد. به زودی پس از ساخت، عمارت‌های ادواردی و ویکتوریایی عظیمی در اطراف آن ساخته شدند و وودبری به قسمتی مجلل و توسعه یافته از شهر بدل شد.

در طی دو جنگ جهانی قرن بیستم، خانه‌ها و ویلاهای بسیاری بی استفاده باقی ماندند. این وضعیت مسئولان شهر را بر آن داشت تا با خرید کل منطقه آن را به پروژه مسکن اجتماعی تبدیل کنند. 2500 خانه برای قشر فقیر شامل اولین مدارس جامع هدف کشور ساخته شدند. وودبری پایین به نام موفقیتی آرمانی مورد ستایش قرار گرفت.

تالاب‌های وودبری
تالاب‌های وودبری

 وودبری در گذر زمان

در اواخر قرن 20 ، املاک مسکونی وودبری همانند بسیاری از زمین‌های دیگر در سرزمین #بریتانیا مورد سواستفاده و غفلت واقع شد و تالاب نیز در خطر نابودی قرار گرفت. شرکت تیمِس واتر قصد داشت تا همه تالاب را بفروشد و توسعه دهندگان برنامه‌هایی جهت پر کردن مخازن و ساخت خانه‌هایی بر روی آن ریختند. اما یک کمپین قوی مردمی تالاب را حفظ کردند. در نهایت شرکت تیمس واتر زمین‌های مجاور را فروخت اما تالاب را نگه داشت. قسمت غربی تالاب به تفریح و سرگرمی اختصاص داده شد و قسمت شرقی به عنوان تالاب و یک منبع طبیعی محفوظ ماند ، گرچه دسترسی عموم به این بخش همچنان بسته باقی ماند.

تالاب های وودبری لندن در نهایت در تاریخ 30 آوریل 2016  توسط دیوید اتنبرو بازگشایی شد و یک روز بعد در تاریخ 1 مه باز 2016 به روی عموم بازگشایی شد.

دیوید اتنبرو در روز افتتاح تالاب
تالاب‌های وودبری
تالاب‌های وودبری

تالاب وودبری در زمان حال

در حال حاضر لندن وایدلایف تراست که تنها خیریه مختص به حیات وحش شهر لندن است با همکاری شرکت تیمس واتر و سازمان‌های دیگر، به طور قابل توجهی نی‌های تالاب را گسترش داده‌اند و حدود یک ماه است که این منبع طبیعی برای همگان بازگشایی و افتتاح شده است.

در طی دویست سال گذشته ، تالاب وودبری جاذب بیش از سیصد گونه پرنده مهاجر بوده است و زیستگاه و آشیانه طیف متنوعی از پرندگان آبی چون : اردک ، قو ، غاز و مرغابی شانه بسر بوده است. همچنین در این مکان انواع قورباغه و وزغ‌های معمول را می‌توان دید.

تالاب‌های وودبری مکان فوق العاده‌ای برای دیدن انواع پروانه‌ها ، بیدها و سنجاقک‌ها در طی ماه‌های تابستان است.

البته در این فضا دیگر خبری از حیوانات وحشی و گراز نیست.

تالاب های وودبری لندن2
تالاب‌های وودبری
تالاب‌های وودبری
وودبری0

تفریح در تالاب وودبری

برای گذراندن یک روز فوق العاده خانوادگی در طبیعت ، تالاب وودبری گزینه بسیار مناسبی‌ است.

در این مکان ، کودکان امکان لمس طبیعت واقعی و الهام گرفتن از طبیعت و موجودات دوست داشتنی‌اش را دارند.

همچنین اگر به عکاسی از حیات وحش و جانوران علاقه داشته باشید ، موقعیت فوق العاده‌ای منتظر شماست.

 

تالاب‌های وودبری
تالاب‌های وودبری
تالاب‌های وودبری

اطلاعات بازدید

هزینه ورودی : ندارد

ساعات بازدید : 9:00 تا 16:30

امکانات موجود در فضای تالاب: کافه ، فروشگاه‌ سوغاتی تالاب ، مرکز بازدیدکنندگان ، سرویس بهداشتی مخصوص افراد ناتوان و کم‌توان ، محل تعویض پوشک

امکان استفاده از صندلی چرخ دار نیز در تالاب وجود دارد.

محدودیت ها

تنها سگ‌های راهنما اجازه ورود به تالاب را دارند.

پارکینگ

قبل از رفتن این را هم بدانید که برای این محوطه پارکینگ اختصاصی تعبیه نشده است و باید وسیله ی شخصی تان را در خیابان های اطراف پارک کنید.

بهترین وسیله نقیله برای رفتن به این تالاب دوچرخه است تا از زیبایی ها بیشتر لذت ببرید.

آدرس: لندن ، جاده لردشیپ 226، مسیر نیو ریور، ورودی اصلی تالاب‌های وودبری

Address: Woodberry Wetlands Main Entrance via New River Path 226 Lordship Road, London

دسترسی مترو : در فاصله 10 دقیقه ای از ایستگاه مترو Manor House ( مانور هاوس )

تلفن:  4573 8802 020

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری از این تالاب به دست آوری به سایت تالاب مراجعه کنید.

وودبری4
تالاب‌های وودبری

ویدیویی از تالاب‌های وودبری لندن

سخن آخر

گشت و گذار در تالاب‌های وودبری چگونه بود؟ تا به حال به مکان مشابهی در میهن عزیز خودمان رفته اید؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید. 

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

sina

بسیار زیبا و عالی با تشکر از مطلب کامل و خوندنیتون

انتشار:27 خرداد 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.