karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

04 فروردین 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

این روزها شکم گردی تفریحی مدرن و محبوب است، افراد زیادی به خاطر چشیدن طعمی خاص در مکانی مشخص مسافت های زیادی را می پیمایند و این کار به نوعی سرگرمی تبدیل شده است. روزانه شاهد تاسیس رستوران های نوینی هستیم که صاحبان هر یک سعی دارند به کمک ایده ها و امکاناتی ویژه مشتریان را شیفته ی خود کنند.

شکم گردی آن قدر باب شده که سرمایه داران را به رقابتی تنگاتنگ وا داشته است، همین دلیلی شده تا انتخاب های گسترده ای پیش روی مشتریان باشد. اما همیشه برخی از رستوران ها و کافه ها از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار می شوند، آن قدر که در دنیا نامشان طنین انداز شده و معروف می شوند.

در این میان کارناوال قصد دارد به رستورانی بسیار ویژه و بی نظیر در نیوزیلند برود. کافه رستورانی زیبا با خوراکی های لذیذ که روی درخت ساخته شده است، مکانی حیرت انگیز و دیدنی که جزء فهرست 10 رستوران عجیب و شگفت انگیز دنیا قرار گرفته است. مقصدی که سفر شما به نیوزیلند را لوکس و به یادمانی خواهد کرد.

اما آیا اصلا این کافه رستوران لیاقت این همه شهرت را دارد؟ منوی این مکان چگونه است؟ آیا کارکنان این رستوران خدمات خوبی ارائه می دهند و اصلا رفتارشان با مشتریان چگونه است؟

برای یافتن پاسخ این سوالات همراه کارناوال بیایید تا به کافه رستوران ویژه ی خانه درختی زرد (Yellow Treehouse) در نیوزیلند برویم و طعم خوراکی های نابش را امتحان کنیم.

رستوران درختی نیوزلند
رستوران درختی نیوزلند
رستوران درختی نیوزلند

چرا رستوران خانه درختی زرد؟


- از عجیب ترین رستوران های دنیا است.

- معماری این کافه رستوران بسیار جالب و شبیه به پیله ی پروانه است.

- این رستوران روی درخت بنا شده است.

رستوران درختی نیوزلند
رستوران درختی نیوزلند
رستوران درختی نیوزلند

معرفی کافه رستوران درختی زرد | Yellow Treehouse

کشور نیوزیلند که به آن زلاندنو هم می گویند از کنار هم قرار گرفتن چند جزیره ی کوچک تشکیل شده و در اقیانوس آرام قرار دارد. در این کشور زیبا رستورانی با نام کافه رستوران درختی زرد ساخته اند که در تمام دنیا صاحب آوازه شده است. این رستوران در سال 2008 میلادی تاسیس شد و از همان زمان به دلیل منظره ی فوق العاده ی اطرافش و معماری بسیار خاصش در جهان معروف و مقصد خوبی برای شکم گردان شد و در سال 2009 میلادی توانست جایزه ی بهترین معماری سال را از آن خود کند.

رستوران زرد درختی در منطقه ی وارک ورت (Warkworth) در شمال اوکلند واقع شده و طراحیش به گونه ای است که کاملا سازگار با محیط زیست بوده و به آن آسیبی وارد نکند. اینجا منطقه ای مملو از درختان انبوه است که اغلب آن ها چوبی قرمز رنگ دارند به همین دلیل به این ناحیه ردوود (REDWOOD) یا جنگل قرمز هم می گویند. 

پس از قدم زدن میان جنگل زیبا با چند سازه ی جالب روی درختان قرمز رنگ رو به رو خواهید شد. کافه رستوران درختی زرد همانگونه که از نامش مشخص است بر روی درخت ساخته شده، میهمانان این رستوران برای صرف خوراکی باید به ارتفاع 10 متری از سطح زمین بروند. شکل ظاهری رستوران زرد درختی شبیه به غلاف، پیله ی پروانه و اشکالی این چنین است. همانگونه که در تصاویر مشاهده می کنید دیواره های این مکان را از قطعات باریک چوب ساخته اند تا هم شکل گیری آن آسان تر باشد و هم وزن سازه کمتر شود.

کافه زرد درختی متشکل از دو غلاف است که در هر دوی آن ها حدودا 30 میهمان می توانند بنشینند و یا 50 نفر ایستاده خوراکی میل کنند. جالب تر این که شما می توانید میهمانی ها، جشن ها و حتی عروسیتان را هم در این کافه رستوران برپا کنید و مراسم را در ذهن همه ی آشنایانتان جاودان نمایید این رستوران دارای جاده ای اختصاصی است که در زمان مراسمات گوناگون آذین بندی و زیبا سازی می شود. حتی می توانید با کتابتان به این مکان بروید و ساعاتی را در مکانی رویایی با آشنایانتان کتاب بخوانید. به طور کلی اینجا ملکی خصوصی است که برای مراسم های خاص اجاره داده می شود و به صورت انفرادی و بدون رزرو قبلی نمی توانید به این رستوران بروید.

اگر علاقمند به تجربه ی خوراکی های این مکان بی همتا هستید باید بدانید که در این مکان نهار ارائه نمی شود و فقط اگر مناسبت خاصی باشد و یا مراسم خاصی در آن برپا باشد می توانید در آن نهار صرف نمایید. اما چه نوع خوراکی هایی در اینجا در اختیار میهمانان قرار می گیرد؟ برای آشنایی با خوشمزه های رستوران زرد درختی همچنان همراه کارناوال باشید.

رستوران درختی نیوزلند
رستوران درختی نیوزلند

کافه رستوران زرد درختی نیوزیلند را در ویدئو ببینید

 

خوارکی های کافه رستوران درختی زرد

منوی اصلی این کافه رستوران بسیار کامل و دوست داشتنی است و انواع نوشیدنی ها گرم و سرد را در دسترس مخاطبین قرار می دهد، شما همراه با نوشیدنی می توانید انواع کیک و مخلفات این چنینی را نیز سفارش دهید.

خوراکی هایی که در وعده ی شام در دسترس می باشد شامل غذاهای سبک رژیمی، غیر رژیمی و گیاهخواری می باشد البته اگر این مکان را برای برپایی مراسمی خاص اجاره کنید منویی که به شما تقدیم می شود شاهانه و کامل است و اگر خوراکی ویژه ای مد نظر داشته باشید تهیه می شود. 

مسئولین این کافه رستوران ادعا می کنند که مراسم های شما را بی نقص، به بهترین شکل و افسانه ای برگزار خواهند کرد و همه چیز باب میل شما خواهد بود حتی می توانند برای سرگرم کردن میهمانان شما مسابقاتی چون تست کردن نوشیدنی های مختلف برپا نمایند.

رستوران درختی نیوزلند

آشپزخانه کافه درختی زرد نیوزیلند

آشپزخانه رستوران درختی زرد نیوزلند
آشپزخانه رستوران درختی زرد نیوزلند

خدمات موجود در کافه رستوران زرد درختی

این کافه رستوران منحصر به فرد برای آسودگی میهمانانش خدماتی را ارائه می دهد که در این بخش با آن ها آشنا می شویم:

- سالن غذاخوری خصوصی

- امکان برپایی جلسات کاری، عروسی و سایر جشن ها

- فضای باز بزرگ و اختصاصی

- در هنگام شب راه های منتهی به این کافه رستوران چراغانی شده و چهره ی زیبایی به منطقه می دهند.

- امکان خرید تورهای گردشگری منطقه از جمله تورهای دوچرخه سواری، غواصی، قایق سواری، تیر اندازی، ماهیگیری، گلف و...

- صندلی چرخ دار برای کم توانان جسمی

- مناسب سازی فضا برای کودکان

* توجه داشته باشید امکان ورود حیوانات خانگی به این کافه رستوران ممنوع می باشد.

رستوران درختی نیوزلند
رستوران درختی نیوزلند
رستوران درختی نیوزلند

کافه رستوران درختی زرد چگونه ساخته شد؟

در ابتدا یک گروه معمار استخدام شدند تا مکانی جالب را برای صرف غذا در میان جنگل قرمز بسازند. در نهایت تریسی کالینز (Tracey Collins) و تیم ماهر او توانستند طرحی خوب و کامل را ارائه دهند و پروژه را از آن خود کنند. در ابتدا قرار بود این مکان جایی باشد برای بازاریابی برای منطقه و معماران پروژه و به مرور زمان مکانی شد که عموم به راحتی بتوانند آن را برای مراسم هایشان اجاره کنند و در حقیقت این موضوع که اینجا یک رستوران شود، جزء برنامه های ابتدائی نبود.

برنامه ریزی دقیق برای ساخت این رستوران آغاز و درخت مورد نظر خوب بررسی شد. این درخت 40 متر طول داشت و قطر پایه ی آن یک متر و 7 سانتیمتر بود. سازندگان این بنا اعتقاد داشتند که نام خانه های درختی یاد آور رویاهای شاد کودکانه ی آدم ها است و اگر خوب این سازه را بنا کنند می تواند پروژه موفقیت آمیزی باشد، به همین علت در کشیدن نقشه بنا از اجسام زیادی از قبیل پیله ی پروانه، جنین انسان، پیاز گیاه میخک و حبه ی سیر خشک شده و فانوس الهام گرفتند.

کار مهندسان این بنا به دلیل احتمال رشد درخت کمی دشوار بود اما آن ها نهایتا توانستند به خوبی از پس این مشکل بر آیند. آن ها باید سرویس بهداشتی، آشپزخانه و میزان ظرفیت میهمانان را هم در نظر می گرفتند. آن ها برآن شدند از ورق های اکریلیک برای ساخت این رستوران بهره ببرند که انتخابی بسیار هوشمندانه بود و همه ی نیاز های آن ها را بر آورده می کرد.

شاید باورش کمی سخت باشد اما پروژه ی ساخت کافه درختی عجیب زرد تنها 60 روز به طول انجامید و نهایتا هم بسیار موفق بود و توانست جوایز زیادی را کسب کند و نامش در حدود 2000 رسانه آورده شد.

با کلیک روی لینک مقابل می توانید مطالب و مقالاتی که به صورت رسمس درباره ی این مکان منتشر شده اند را مطالعه نمایید: کلیک 

رستوران درختی نیوزلند
رستوران درختی نیوزلند
رستوران درختی نیوزلند

مراحل ساخت کافه رستوران زرد درختی نیوزیلند را در ویدئو تماشا کنید

 

اطلاعات رزرو کافه رستوران درختی زرد

شما برای هرگونه مراسمی می توانید این مکان را اجاره کنید. محبوب ترین جشن هایی که در این کافه رستوران برگزار می شوند مربوط به کریسمس و عروسی می باشند که به دلیل آب و هوای خوب منطقه و فاصله ی کم این رستوران با اوکلند (حدود 45 دقیقه) مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

اجاره ی این رستوران حدودا 3000 دلار (معادل حدودا 10 میلیون تومان) هزینه در بر خواهد داشت که برخی از هزینه های جانبی مانند گل آرایی های ویژه و غیره نیز به این رقم افزوده می گردد. این هزینه شامل اجاره ی یک روز کامل این مکان است و شامل پارکینگ مجموعه، ظروف، قاشق و چنگال و از این قبیل اشیا می گردد، هزینه ی غذا و خوراکی نیز بنابر انتخاب های شما مختلف است.

برای کسب اطلاعات دقیق و کامل تر درباره ی شرایط و چگونگی برپایی جشن ها در این مکان می توانید از طریق لینک مقابل اقدام نمایید: لینک

فراموش نکنید که اگر در جستجوی برپایی مکانی عالی برای جشن عروسی خود هستید، این کافه رستوران از گزینه های منحصر به فرد در دنیا است، مطمئنا عروسی بر روی درخت تجربه ای است که هرکسی نمی تواند به آن برسد.

رستوران درختی نیوزلند
رستوران درختی نیوزلند
رستوران درختی نیوزلند

 دسترسی و هزینه

 هزینه ی اجاره ی یک روزه ی این مکان همانطور که اشاره کردیم 3000 دلار است و متاسفانه در حال حاضر تنها پذیرای میهمانی های خصوصی می باشد اما در آینده ممکن است برای پذیرایی از میهمانان سرزده نیز آماده سازی شود.

همانطور که در ابتدای کلام اشاره کردیم این کافه رستوران در جنگلی به نام رد وود قرار دارد اگر علاقمند به بازدید از این کافه هستید باید ابتدا به این جنگل بروید. جنگل رد وود در امتداد جاده ای به نام (SH 1N) قرار دارد که از اصلی ترین جاده های نیوزیلند است و از شمال به جنوب این کشور امتداد یافته و به راحتی می توانید آن را روی نقشه بیابید

بهترین راه برای رسیدن به این رستوران خاص استفاده از اتومبیل شخصی و تاکسی است زیرا وسایل نقلیه ی عمومی همجون اتوبوس برای دسترسی به این مکان موجود نیستند. برای رسیدن به این کافه رستوران بی نظیر کافی است به ادرس مندرج مراجعه نمایید.

آدرس: نیوزیلند، آکلند، ورک ورت، بزرگراه شماره 11415.

.Address: State Highway 11415,Warkworth, Auckland, New Zealand

کافه رستوران درختی زرد را در نقشه کارناوال بیابید

رستوران درختی نیوزلند

دیدنی های اطراف

نیوزلند سرزمین طبیعت و گردشگری است هزاران مکان دیدنی در این کشور وجود دارد که هر یک از آن ها به نوعی حیرت انگیز و خاص هستند پیشنهاد می کنیم اگر به این دیار می روید مکان هایی که در ادامه معرفی می کنیم را هم از دست ندهید:

موزه ی نیوزلند|Te Papa Tongarewa

پارک ملی Tongariro

پارک پککورا | Pukekura Park

ساحل موراکی 

و...

موزه نیوزلند

موزه نیوزلند

پارک ملی Tongariro

پارک ملی Tongariro
پارک ملی Tongariro

توصیه کارناوال

اگر به دنبال جشنی رویایی برای عروسی و پیوندتان هستید این مکان جای خوبی برای یک پذیرایی لوکس و در عین حال دوستانه برای شما خواهد بود لازم است بدانید که انتقاداتی هم به این کافه رستوران وارد شده از قبیل راحت نبودن صندلی ها، منوی ضعیف و زیاد بودن فاصله از مرکز شهر پس پیش از انتخاب این مکان برای برپایی جشن های خود خوب درباره ی مسائل مربوط به آن و موقعیت جغرافیایی کافه رستوران زرد درختی فکر کنید.

برای کسب اطلاعات به روز تر می توانید با کلیک روی لینک مقابل به وبسایت این کافه رستوران دسترسی پیدا کنید: لینک

همچنین برای اشنایی بیشتر با نیوزلند می توانید با کلیک روی لینک های زیر تصاویر کمتر دیده شده ای را از این کشور تماشا نمایید:

تصاویر حیرت انگیز از زیبایی های نیوزلند

تصاویر دیدنی از زیبایی های نیوزلند | قسمت اول

تصاویر دیدنی از زیبایی های نیوزلند | قسمت دوم

کافه رستوران درختی زرد
کافه رستوران درختی زرد
کافه رستوران درختی زرد

سخن آخر

آیا تا به حال به نیوزلند سفر کرده اید؟

آیا دوست دارید به این کشور سرسبز سفر کنید؟

تجربیات و دیدگاه هایتان را با ما در میان گذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.