karnaval.ir

سارا ذابح جمشیدی

انتشار

04 بهمن 1394

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 یکی از زیباترین صحنه هایی که می شود لب ساحل آن را دید , لحظه ی برخورد امواج خروشان دریا با صخره های ساحل است که بی رحمانه خود را آن ها می کوبند , چنان ضربه ی قدرتمندی به صخره ها وارد می کنند که انگار می خواهند آن ها را از سر راه خود بر دارند . این برخوردها گاهی صحنه های زیبا و شگفت انگیزی از تلاش دریا برای تصرف خشکی را خلق می کنند . جلوه ای از این صحنه ها را می توان در اقیانوس آرام دید , انگار با هر برخورد امواج با ساحل انفجاری رخ می دهد ...

چاه تور | THOR'S WELL | پرتگاهی در دل اقیانوس

چاه تور - THOR'S WELL-karnaval.ir7
چاه تور - THOR'S WELL-karnaval.ir12
معرفی چاه تور | Thor's Well

این جا در واقع یک گودال  ، به عمق کمی بیش از 6 متر در وسط دریاست که در امتداد خط ساحلی اقیانوس آرام و در قسمت شمال غربی آن , درست در محل قرار گیری پرتگاهی با نام Perpetua  قرار دارد . که در زمان مد که آب دریا به اندازه کافی بالاست آنقدر سحر انگیز و زیباست که مانند تله شیطان، شما را به سمت خود فرا می خواند، اما بازگشت از این گودال غیر ممکن است. بخصوص در فصل سرما و در زمان شدت جزر و مد، حتی اگر شناگر قابلی هم باشید باز هم این سیاه چال شکستتان خواهد داد.  

چاه تور در ساحل شهر اورگان مرکزی در دماغه ای در شمال غربی اقیانوس آرام واقع شده است و از سه طرف اسیر آب است .

این پرتگاه در واقع یک چشمه بزرگ آب نمک در دل اقیانوس است .

تصاویر پدیده ای به همین سادگی چیزی شبیه سحر و جادوست.

چاه تور-karnaval.ir0
چاه تور-karnaval.ir1
چاه تور - THOR'S WELL-karnaval.ir0
چاه تور - THOR'S WELL-karnaval.ir14

اعجاب چاه تور

شاید از دور که به این نقطه از اقیانوس آرام , نگاه کنید خیلی چیز غیر عادی به نظرتان نرسد , اما با بر خورد اولین موج با ساحل متوجه یک صحنه ی سحر آمیز خواهید شد , صحنه ای که شاید نظیرش را در هیچ ساحل دیگری نتوان دید . کمی جلوتر که بروید می بینید با یک گودال در دل اقیانوس طرف هستید , گودالی به عمق 20 فوت که در زمان برخورد امواج دریا می تواند آب اقیانوس را تا ارتفاعی برابر با ۲۴۰ متر بالاتر از سطح دریا به هوا پرتاب کند . این پرتاب آب به آسمان از فاصله ی ۱۱۰ کیلومتری خط ساحلی اورگان و ۶۰ کیلومتر دورتر از ساحل در روز روشن قابل رویت است . این ها هستند که این جا را سحر آمیز می کنند ...

چاه-تور-karnaval.ir12
چاه تور - THOR'S WELL-karnaval.ir9
چاه تور - THOR'S WELL-karnaval.ir8
چاه تور - THOR'S WELL-karnaval.ir11
ویدئوهایی از این برخورد زیبا ببینید

پرتگاه Perpetua |چشم اندازی به Thor’s Well

در حدود سال 1778 زمانی که یک کاپیتان دریا نورد با نام James Cook به دنبال راهی بود تا شمال غربی اقیانوس آرام را در نوردد , گذرگاهی را کشف کرد . این کشف او که در تاریخ ۷ مارس سال ۱۷۷۸ , هم زمان با روز Perpetua ( روز شهادت پدر روحانی کلیسای نتردام) صورت گرفت , پرتگاه Perpetua  نام گرفت . 

تا سال 1908 این پرتگاه جزء جنگل ملی ایالات متحده با نام Siuslaw  بود تا این که در سال 1914 سازمان حفاظت از جنگل های  ایالات متحده مالکیت این پرتگاه را به دست گرفت . بعد از آن توسعه ی این مکان در دستور کار قرار گرفت . در طی این توسعه که قرار بود تا امکانات بیشتری برای بازدید گردشگران فراهم شود  , سازمان Civilian Conservation یا CCC در سال 1933 برخی درخت های منطقه حذف شد و و در امتداد خط ساحلی پلی ساخته شد با چشم اندازی زیبا و وصف نشدنی به پهنه ی اقیانوس آرام و به خصوص  Thor’s Well . 

تصاویری از این منطقه 

چاه تور - THOR'S WELL-karnaval.ir441
چاه-تور-karnaval.ir31
تصاویری از پلی که در امتداد ساحل ساخته شد
چاه-تور-karnaval.ir4_
چاه-تور-karnaval.ir27
چاه تور - THOR'S WELL-karnaval.ir440
ویدئویی از این مکان زیبا و چشم انداز بی نظیرش

در منطقه پرتگاه چه می بینید و چه کاری انجام می دهید؟

تمام این کار ها انجام شد تا شما بهتر بتوانید از منطقه و به خصوص پرتگاه اقیانوس لذت ببرید . در امتداد این خط ساحلی با چشم انداز اقیانوس و این چاله ی زیبا می توانید این تفریحات را تجربه کنید :

کمپینگ

پهن کردن بساط پیک نیک

پیاده روی

تماشای نهنگ خاکستری 

و یا این که تنها بنشینید و نگاه کنید همین ...

چاه تور karnaval.ir19
چاه تور karnaval.ir32
یکی دیگر از جذابیت های منطقه , عکاسی روی لبه ی پرتگاه است
چاه-تور-karnaval.ir5_

مسیر های پیاده روی از پرتگاه اقیانوس تا جنگلی خاص

می نتوانید از میان 11 مسیر موجود پیاده روی یکی را انتخاب کنید که با 10 تای دیگر ، کاملا متفاوت است و به تماشای جنگل های صنوبر با سرخس ها و خزه های باور نکردنی بپردازید.

یکی از مسیرهای پیاده روی به درخت صنوبر ۶۰۰ ساله غول پیکری، بنام Sitka ، منتهی می شود که ۵۶ متر ارتفاع دارد و قطر پایه آن ۱۲ متر است و در سال ۲۰۰۷ جزو میراث فرهنگی اورگان به ثبت رسیده و تحت حفاظت قرار دارد.

cape_perpetua3-morgan
چاه تور karnaval.ir1
چاه تور karnaval.ir8

دنیای شیر های دریایی

در مسیر پیاده روی دور تر از ساحل می توانید از صخره ای پایین بروید و شیر های دریایی را تماشا کنید که از ماه نوامبر تا اواخر تابستان بیش از 1000 شیر دریایی در این مکان لم داده اند و از طبیعت لذت می برند! این شیر های دریایی تنها گونه از موجودات زنده هستند که می توانند در داخل پرتگاه به گشت و گذار بپردازند.

IMG_2368W
ویدئویی از این شیر های دریایی

پرتگاه چاه تور و امرار معاش

برای حداقل ۶۰۰۰ سال، بومیان آمریکایی برای صید صدف، خرچنگ و شکار جوجه تیغی در امتداد ساحلی این پرتگاه کمین می کرده اند. برخورد امواج حاوی این خوراکی ها با پرتگاه دسترسی به آنها را در ساحل بسیار راحت می کند.

شواهد نشان می دهد هنوز هم در این منطقه ساکنین در سحرگاهان به جمع آوری صدف ها و خرچنگ ها می پردازند.

تصویری از ماهیگران قدیمی 

چاه تور karnaval.ir30

راه های دسترسی به به Thor’s Well

برای تماشای این پرتگاه می توانید یک سفر هوایی به شهر لینکلن در ایالت اورگان در کشور امریکا داشته باشید و از آنجا با خودرو ، راهی سواحل مرکزی این شهر شوید و بنشینید و از تماشای این همه زیبایی و عظمت لذت ببرید.

همچنین این پرتگاه در ۳٫۲ کیلومتری شهر Yachats در ایالت اورگان واقع شده است که با اتومبیل می توانید از طریق جاده ۱۰۱ به مقصد برسید .

چاه تور karnaval.ir3
چاه تور karnaval.ir9

اقامت در نزدیکی Thor’s Well

ارودگاه Washburne، امکان اقامت شبانه را در منطقه برای شما توسط ارائه چادر، کانتر و یا اتاق های کوچک فراهم می کند.

چاه تور karnaval.ir29
چاه تور karnaval.ir6
چاه تور karnaval.ir34
در پایان سفر امروزمان را مرور کنیم

شازده کوچولو پرسید: کی اوضاع بهتر میشه؟

روباه گفت:

از وقتی که بفهمی همه چی به خودت بستگی داره.

"آنتوان دوسنتاگروپری"

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.