karnaval.ir

سارا ذابح جمشیدی

انتشار

29 دی 1394

به روز رسانی

15 شهریور 1398

هنر در ذهنیت اکثریت ما، یعنی کاری ظریف که اثر دستی هنرمند و روحی لطیف است.

تداعی واژه هنر در تصورات ما چیزی شبیه نقاشی مینیاتور و شاید جواهر سازی های بی نظیر باشد.

اما در واقع هنر همان چیزی است که می تواند در سر هم کردن دو کامیون 18 چرخ تانکری بزرگ نمایان شود و ما از تماشایش حظ وافر ببریم. برای دیدن این اثر هنری که امروزه به یک منطقه توریستی هم تبدیل شده، با کارناوال همراه شوید.

KARNAVAL.IR0
داستان تولد Big Rig Jig

شاید این غول خارق العاده نتیجه تصادف دو کامیون باشد، شاید زائیده ذهنی خلاق باشد که عاشق عروسک های بزرگ بوده، شاید هم به رخ کشیدن امکان ترکیب هنر با وسیله ای زمخت، مانند کامیون های 18 چرخ. کسی چه می داند.

Big Rig Jig در سال 2007 در لس آنجلس متولد شد و اکنون 9 ساله است. این سن در واقع، عمر چسبیدن این دو تانکر بزرگ و تولد موجود جدیدی است، که متفاوت از عناصر وجودی خود، به شکل یک مجسمه غول آسا و چشم نواز، تبدیل به جاذبه ای توریستی شده است. این نوزاد بزرگ برای اولین بار در جشنواره " سوزاندن انسان" در نوادا به همگان نشان داده شد.

Big Rig Jig karnaval.ir1
مشخصات مجسمه غول آسای تانکری

این مجسمه بزرگ، قدی کمی بیشتر از 80 متر دارد و  اگر بدانید که این قد بلند 50 تن وزن دارد، بی شک از تعادل این غول بزرگ شگفت زده می شوید. ایستادن این غول در این ابعاد و وزن، چیزی جز ترکیب بی بدلیل هنر و مهندسی نیست.

مجسمه بزرگ با نور پردازی های متفاوت 

Big Rig Jig karnaval.ir10
Big Rig Jig karnaval.ir9
Big Rig Jig چگونه ساخته شد؟

هنرمند سازنده این غول بزرگ و تیم همراهش (7 هنرمند) برای ساختن و نمایش دکل تانکری بزرگ خود، 3 ماه زمان صرف کردند و دو تانکر عظیم را به شکل حرف S، بگونه ای بهم متصل کردند که این مجسمه بزرگ 50 تنی بتواند براحتی سرپا بایستد و بازدید کنند گان بتوانند از آن صعود کنند.

طرح اولیه مجسمه روی کاغذ به شکل زیر بود .

Big Rig Jig karnaval.ir21

این اثر با قطعه های بزرگ فولادی خود، در کارگاه ساخت هنر، در اوکلند کالیفرنیا طراحی و ساخته شد و در واقع سفارش گروه راک سیاه بود که برای نمایش در مراسم افتتاحیه جشنواره سوزاندن انسان، در سال 2007 میلادی ، مجسمه برجسته برای نمایش  در این جشنواره خاص به شمار می رفت.

Big Rig Jig karnaval.ir15

تصویری از پروژه ساخت فضای داخلی مجسمه 

Big Rig Jig karnaval.ir0

این اثر پس از آن هم در سال 2008 در جشنواره موسیقی کوچلا و در سال 2015 بعنوان اثری برجسته در توصیف نفت به مثابه عنصر ناپایدار اقتصادی در امریکا مطرح شد.

کنکاش در Big Rig Jig

این فرصت برای بازدید کنندگان فراهم شده که از کابین تانکر پایینی وارد مجسمه شوند و تا بالای آن صعود کنند و از آن ارتفاع بالا مناظر اطراف را نظاره گر باشند و یا اینکه جسور تر ها از روی تانکر به سمت بالای آن مجسمه نوردی کنند.

Big Rig Jig karnaval.ir7
معرفی مایکل راس (Mike Ross)

مایکل راس هنرمندی امریکایی تبار است که تقریبا همه آثار هنری او در ابعاد بزرگ تهیه می شوند و معمولا سفارشی است.

او فارغ التحصیل رشته هنرهای زیبا از دانشگاه استنفورد است.

Big Rig Jig karnaval.ir18
جشنواره سوزاندن انسان

این جشنواره رویدادی سالیانه است که در نوادا  و در نزدیکی شهری بنام سنگ سیاه برگزار می شود و در ان 10 فاکتور اصولی انسانی و هنری به بوته آزمایش گذاشته می شود که شامل اعتماد به نفس، همکاری در جامعه، ابراز وجود و مسائلی از این دست است.

نمایی از محل برگزاری جشنواره 

Big Rig Jig karnaval.ir12
ویدئوی شرکت Big Rig Jig جشنواره سوزاندن انسان

این جشنواره اولین بار در سال 1986 در سانفرانسیسکو برگزار شد و از آن پس اولین دوشنبه ماه اوت هر سال در نوادا برگزار می شود.

در خلال این جشنواره هنرمندان به آموزش هنرهای خود بصورت رایگان به حاضرین می پردازند و نام این حرکت را سخاوت اجتماعی گذارده اند.

سالانه بیش از 70 هزار نفر در این جشنواره شرکت می کنند.

Big Rig Jig karnaval.ir11

نمایی از مجسمه بزرگ و رنگین کمان لطیف 

Big Rig Jig karnaval.ir6

عکس هایی که از فراز مجسمه تانکری گرفته شده است 

Big Rig Jig karnaval.ir19
Big Rig Jig karnaval.ir20

نمایی از محوطه اسکان Big Rig Jig

Big Rig Jig karnaval.ir17

این هم عکس پانورامای فوق العاده 

Big Rig Jig karnaval.ir5
حرف آخر

بهترین چیزی که با دیدن این پست به ذهن خطور می کنه، خروج از پیله باور هاست، بیرون بیایم و سعی کنیم زائیده ذهنمون را عملی کنیم، کسی چه می دونه شاید زائیده ذهن ما هم تبدیل شد به یک اثر خارق العاده، مثل همین هنر به ظاهر زمخت که آنقدر دوست داشتنی شده که مردم بعنوان یک هنر عام روی وسایل شخصی خودشون هم از عکسش استفاده می کنن.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.