karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

05 بهمن 1394

به روز رسانی

15 شهریور 1398

وقت آن رسیده که به همراه هم به جنگل سیاه برویم . جنگلی که در قلب اروپا آرامیده و با رنگ سبزش ، درختان کهن اش ، کوه های بزرگش ما را مجذوب خود خواهد کرد . جنگل سیاه در جنوب غربی کشور آلمان واقع شده و مناطق مختلفی را از نوع جغرافیایی در خود جای داده است . تصور ما از جنگل ها این است که همیشه سبز هستند ، نور خورشید می تابد و صدای پرندگان گوش ما را نوازش می کنند ولی جنگلی که می خواهیم وارد آن شویم این گونه نیست . به دلیل رنگ سبز تیره ی درختان و پوشش گیاهی بلند این جنگل داخل آن تیره و تاریک است . 

در جای جای این جنگل رمز و رازی نهفته . گاهی ترسناک ، گاهی زیبا و گاهی مرگبار . چگونه می شود جنگلی به این زیبایی ترسناک و مرگبار باشد ؟ آیا می توانیم به سلامت پس از سفرمان از آن بیرون بیاییم؟

پاسخ به این سوال ها دشوار است و تنها راه و اولین راه رسیدن به پاسخ ها شروع سفرمان است و قدم گذاشتن به جنگل .

پیش به سوی جنگل سیاه ...

جنگل سیاه karnaval.ir0
جنگل سیاه karnaval.ir2

سفرمان آغاز شد ...

در کنار هم حرکت کنید و حواستان باشد که گم نشوید . 

چه زیباست این جنگل . نظر شما چیست ؟ درختان را میبینید ؟ واقعا زیباست صدای رودخانه ، آواز پرندگان ، نوازش باد که بر روی گونه ها کشیده می شود . حسی تکرار نشدنی .

جغرافیا ی جنگل سیاه 

 جنگل سیاه در اصل یک رشته کوه جنگلی به حساب می آید که در ایالت بادن وورتمبرگ واقع شده است . درختان کاج بی شماری در این منطقه وجود دارند و در نهایت زیبایی در کنار هم به صف ایستاده اند .

از سمت جنوب غربی جنگل سیاه به دره ی راین ، از شمال به کراچگایو منتهی می شود و به پایان می رسد . 

جنگل سیاه متراکم ترین جنگل اروپا به حساب می آید و از حیث زیبایی بی رقیب است .

جنگل سیاه karnaval.ir29
جنگل سیاه karnaval.ir31

کوه ها را تماشا می کنیم ...

کوه ها را نگاه کنید که چگونه قدرتمند به نظر می رسند . در تابستان سبز و رنگین و در زمستان سفید و بی روح .

اگر با دقت نگاه کنید قله ی هورنیسگریند که بلند ترین قله در رشته کوه جنگلی به حساب می آید را خواهید دید . ارتفاع این قله به 1.164 متر می رسد . در طول تاریخ این قله از لحاظ نظامی در طی جنگ جهانی دوم ، گردشگری و همین طور زیبایی مورد توجه قرار گرفته است .

نگاهتان را به اطراف معطوف کنید . کوه های دیگری را خواهید دید که هرکدام قله هایی دارند و به انتظار فصل زمستان نشسته اند تا لباس سفید بر تن کنند و به خواب بروند .

جنگل سیاه karnaval.ir21
جنگل سیاه karnaval.ir14
جنگل سیاه karnaval.ir13

رودخانه ها و دریاچه های زیبا ...

در هر قسمت از این جنگل می توان رودخانه ای را یافت که خروشان و پر جنب و جوش راه خود را از میان درختان پیدا می کند و به جلو پیش می رود . از این رودخانه ها می توان به : دانوب ، اِنز ، کینزیگ ، مورگ ، ناگولد ، رنچ ... اشاره کرد .

مسیر بسیاری از این رودخانه ها به دریاچه های جنگل سیاه منتهی می شود و خانه ی همگی در نهایت همین دریاچه ها هستند . 

بسیاری از این دریاچه ها در دوران یخچالی بوجود آمده اند و ادامه ی حیاتشان در دستان همین رودخانه هایی است که در پیچ و خم جنگل راهشان را به سوی دریاچه ها پیدا می کنند . دریاچه ی تیتیسه زیباترین است ، موملسی کهن ترین و فلدسه بزرگترین . این سه، برادران بزرگتر خانواده ی دریاچه های جنگل سیاه هستند و برادران کوچکتر دریاچه ی تارنس ، ناگولد ریزرویور محسوب می شوند . 

از این دریاچه ها برای تولید انرژی و همین طور تامین آب شیرین هم استفاده می شود . 

جنگل سیاه karnaval.ir25
جنگل سیاه karnaval.ir34
جنگل سیاه karnaval.ir33
جنگل سیاه karnaval.ir18
جنگل سیاه karnaval.ir3
جنگل سیاه karnaval.ir4

در جنگل قدم می زنیم ...

به زمین زیر پایتان نگاه کنید . چه می بینید؟

چمن های کوتاه و نم گرفته که بوی تازگی می دهند . کمی که بیشتر پیش می رویم چمن های کوتاه جایشان را به صفحه های سنگی می دهند و سپس دوباره برمی گردند . 

زمین شناسی از جنگل سیاه می گوید ...

بیشتر سطح این جنگل را ماسه سنگ تشکیل داده است و قسمت دیگر را چمن های کوتاه . زمین های این جنگل در آخرین دوره ی یخبندان رنگ خورشید را دیدند و برف ها ذوب شدند . 

هرچه بیشتر به دل این جنگل می رویم پوشش گیاهی بیشتر می شود و زمین سبز تر . 

جنگل سیاه karnaval.ir35
جنگل سیاه karnaval.ir27

جنگل سیاه در عصر یخبندان 

10,000 هزار سال پیش این جنگل زیر یخ و برف مدفون شده بود . با گذشت زمان و آب شدن یخ و برف به مرور زمان ، دریاچه ها شکل گرفتند و کم کم درختان رشد کردند و در تلاش بودند که به خورشید ، خورشیدی که سال ها بود ندیده بودنش و دلشان برایش تنگ شده بود نزدیک تر شوند . 

جنگل سیاه karnaval.ir1
جنگل سیاه karnaval.ir28
جنگل سیاه karnaval.ir16
جنگل سیاه karnaval.ir6
جنگل سیاه karnaval.ir7

نگاهت را به آسمان بالای سرت بدوز ...

هوا ابری است ، صدای رعد و برق را شنیدید؟ باران شروع به باریدن می کند . قطرات باران به برگ سبز درختان برخورد می کند . صدا را می شنوید؟

این صدای زندگی است ...

آب و هوا در جنگل سیاه 

کاهش و افزایش دما با بارش باران تغییر می کند . برف که می بارد هوا بسیار سرد می شود و زمانی که باران می بارد هوا مرطوب تر می شود . نور خورشید اجازه ی ورود به جنگل را ندارد و اگر داشته باشد مقداری کمی از نورش می تواند به جنگل بتابد . نتیجه می گیریم که دما در بیشتر مواقع پایین خواهد بود . هوای پاک و خنکی که روح انسان را پر از تازگی می کند . 

در فصل تابستان ابر ها بر بالای جنگل سیاه شناورند و جنگل را از دید خورشید پنهان می کنند . 

جنگل سیاه karnaval.ir22
جنگل سیاه karnaval.ir23
جنگل سیاه karnaval.ir20

به گذشته ی جنگل سیاه سفر می کنیم ...

تاریخی بس جالب به دنبال این جنگل تا به امروز ادامه داشته . از دوران های دور گرفته که انسانی وجود نداشته تا زمان امپراطوری روم باستان .

 

تاریخ از این جنگل می گوید

نام این جنگل در دوران باستان آبُندا مُنس بوده است . دورانی که برای اولین بار چشمان انسان زیبایی این جنگل را نظاره کرد . 

در زمان روم باستان نام جنگل سیاه مارسیانا سیلوا بوده است که ریشه ی لاتین دارد . 

در قرن های 17 و 18 میلادی بود که نام جنگل سیاه به گوش می خورد و تا به امروز همین نام بر روی آن مانده است . در سال 1999 میلادی طوفانی سهمگین آرامش جنگل سیاه را برهم زد و خسارت های زیادی به بار آورد . حدود 10 هکتار از درختان جنگل نابود شدند . اتفاقی ناگوار و بسیار ناراحت کننده . هنوز می شود غم را در نگاه درختان به جا مانده دید که چگونه در فراق دوستان از دست رفته در سکوت کامل به آسمان چشم دوخته اند .

امروزه طبیعت بسیاری از مناطق آسیب دیده را به حالت اول برگردانده است ولی هنوز جای خالی درختان از دست رفته حس می شود .

جنگل سیاه karnaval.ir8
جنگل سیاه karnaval.ir24

به روستا های اطراف جنگل سری می زنیم ...

این مردمان روستایی را می بینید ؟

مردمانی از جنس طبیعت و فرزندان جنگل سیاه . خوش حال هستند و خندان و از زندگی در کنار جنگل لذت می برند . 

جنگل سیاه karnaval.ir15
جنگل سیاه karnaval.ir32

فرهنگ فرزندان جنگل سیاه

در اطراف جنگل چندین روستای کوچک وجود دارد که هرکدام ویژگی هایی دارند ولی قلب تک تک این آدم ها برای جنگل می تپد . گویی زندگی این مردم با جنگل گره خورده و همین طور هم هست .

قرمز آلبالویی karnaval.ir0

گویش

گویش این مردمان روستا آلمانیش و شوابی است که بسیار به زبان اصلی و عام آلمانی نزدیک است . 

پوشش این مردمان 

نوع پوشش زنان بسیار خاص است اگر مجرد باشند کلاهی به سر می کنند و اگر متاهل ، دامن به پا می کنند . هر روستا با روستای دیگری در نوع پوشش تفاوت هایی دارند که این فرهنگ بر اثر گذشت زمان بوجود آمده اند . 

هنر این مردمان

از دل فرهنگ این مردم هنرمندان زیادی زاده شده اند که شهرت زیادی کسب کرده اند . هانس توما ، بِرناوو هنرمندانی بودند که بخش مهمی از دنیای هنر را دگرگون کردند .

این هنرمندان از جنگل الهام گرفتند و به خلق آثار هنری پرداختند . 

جشن ها 

جشن فسنت که در تمام آلمان برگزار می شود در جنگل سیاه نیز به صورت جالبی به انجام می رسد . مردم در خیابان ها به صف می شوند و لباس هایی از جنس چوب می پوشند و جشن گرفته و به شادی می پردازند . 

گردشگران و جنگل سیاه

گردشگران از سراسر جهان برای تماشای طبیعت زیبای این جنگل و لذت بردن از لحظات خوبی که سپری می توان کرد به جنگل سیاه می آیند .

صنعت گردشگری برای حفظ این جنگل بسیار مهم است و درآمد های زیادی کسب می شود . حدود 140.000 شغل تمام وقت در رابطه با جنگل سیاه بوجود آمده است . (موقعیت شغلی) در سال 2009 حدود 34.8 میلیون بازدید کننده به این جنگل امده است . 

قرمز آلبالویی karnaval.ir1

1) مسیرهای پیاده روی

مسیر های زیادی وجود دارد که گردشگران می توانند در کنار طبیعت زیبای این جنگل پیاده روی کنند . برخی از مسیر ها طی کردنشان چندین روز طول می کشد و تجربه ی حیرت انگیزی خواهد بود . در دل جنگل پیاده روی کردن و همرنگ شدن با طبیعت . 

2) موزه ها

یکی از بهترین موزه ها موزه ی رو باز مرکزی است . این موزه تمام اطلاعات تاریخی مربوط به قرن 17 و 18 میلادی در رابطه با جنگل سیاه را در خود جای داده است . این موزه ها به چندین بخش تقسیم می شوند و هرکدام موضوعات خاصی را در خود جای داده اند . از فرهنگ گرفته تا صنایع دستی .

به جنگل سیاه سفر کنید ، راه های دسترسی 

جنگل سیاه در تمامی فصول در انتظار شماست تا زیبایی های طبیعت را به شما نشان دهد . اگر به دنبال آرامش در طبیعت هستید ، این جنگل گزینه ی مناسبی برای شما خواهد بود . 

برای رسیدن به این جنگل شما ابتدا باید خود را به فیشرائو برسانید و سپس به سمت بادن وورتمبرگ حرکت کنید . زمانی که به بادن وورتمبرگ برسید جنگل سیاه را خواهید دید .

برای دریافت اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کنید .

جنگل سیاه karnaval.ir9
جنگل سیاه karnaval.ir0
قرمز آلبالویی karnaval.ir0

ویدئو هایی از جنگل سیاه

سخن اخر ...

چه زیباست سفر به جنگل ها و غرق شدن در زیبایی سبز رنگشان .

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ناشناس

خیلی جالب بود

انتشار:15 دی 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.