karnaval.ir

سارا ذابح جمشیدی

انتشار

08 بهمن 1394

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در قرن حاضر، قصه نقشه گنج و یافتن گنج پنهان شده، جزء افسانه های غیر قابل باور به شمار می رود.

اما پیدا شدن گنجی پنهان از دوره قبل از جنگ جهانی دوم، باز هم نشان از حقیقی بودن افسانه ها می دهد.

همراهیمان کنید تا با هم این گنج تاریخی را بیابیم.

چگونگی طرح نقشه گنج

افسانه ای به قدمت جنگ جهانی دوم در شهر Walbrzych لهستان وجود دارد که بر اساس آن، نازی ها در اواخر جنگ که دچار شکست های پی در پی و سنگین شدند؛ تا جایی به سمت اضمحلال پیش رفتند که حتی ارزشمند ترین دارایی های خود ؛ از جمله قطاری مملو از طلا، جواهر و سلاح های خود را هم جا گذاشتند.

مردم محلی این منطقه معنقدند که این قطار گران قیمت با ورود ارتش سرخ شوروی به تونلی رفت که دیگر از آن خارج نشد، دهانه تونل نیز ریزش کرد و بسته شد .

 این گونه بود که قطار طلا به خاطره ها پیوست.

گنج نازی ها karnaval.ir25
تا چه اندازه وجود گنج امکان دارد؟

ترفند نازی ها برای کسب درآمد در طول جنگ جهانی دوم، گرفتن باج از کشورهای تحت اشغالشان بود و چیزی در حدود 550 میلیون دلار در طول جنگ فقط طلا از این کشورها دریافت کرده بودند.

بخشی از این طلا ها پس از جنگ کشف شد.

اما بخشی هم مانند قطار طلای داستان ما شبیه گنجی نهان شد.

تنها مدرک اثبات این مدعا، سخنان پیرمردی است که اکنون در این دنیا نیست و ادعا داشت که به نازی ها برای پنهان کردن قطارشان در تونل کمک کرده است.

البته در سال 2015 و بر مبنای ادعای یابندگان گنج، رادارها و گنج یاب های دولتی نیز دست بکار شده و اکنون مدعی هستند که در اعماق زمین قطاری زره پوش یافته اند.

گنج نازی ها karnaval.ir7
گنج نازی ها karnaval.ir4
گنج نازی ها karnaval.ir11
گنج نازی ها karnaval.ir12
گنج نازی www.karnaval.ir0
کشف گنج

هرچند که مورخان صحت و سقم این ادعا را تائید نکرده اند، اما مردم عاشق این افسانه اند.

دو مرد،یکی پیتر کاپر از لهستان و دیگری  آندریاس ریشتر آلمانی، اکنون مدعی هستند که گنچ پنهان را یافته اند و در ازای دریافت 10 درصد از کل گنج، نقشه گنج را تحویل مقامات لهستانی می دهند.  

این دو مرد کاشف که مانند سایر مردم این افسانه را باور داشتند، دستگاه های فلز یاب خریدند و مدت زمان طولانی در منطقه ای که احتمال وجود گنج وجود داشته است به کنکاش پرداختند، اکنون نیز مدعی هستند که تلاششان به ثمر نشسته و گنج را یافته اند. 

گنج نازی ها karnaval.ir1
محدوده گنچ پنهان نازی ها

این که این قطار در تونلی در بخش جنوب غربی (والب ژیخ)  لهستان کنونی واقع شده است، تقریبا تنها چیزی است که همه جویندگان گنج بر سر آن تفاهم دارند.

می گویند که این قطار در حال عبور از شهر برسلائو (نام کنونی وروکلاو) بوده است . این منطقه در نزدیکی قصری بنام گیزباس قرار دارد.

این منطقه با تخمینی دقیق تر در منطقه 65 خیابانی بنام (اکزنیوسکا) Uczniowska در نزدیکی شهری بنام (والبریچ) Wałbrzych قرار دارد.

گنج نازی ها karnaval.ir21
گنج نازی ها karnaval.ir9
گنج نازی ها karnaval.ir16

قصر گیزباس و تصویری از راهروی زیرزمینی آن که می گویند به تونل گنج راه دارد.

گنج نازی ها karnaval.ir20
گنج نازی ها karnaval.ir5
گنج نازی ها karnaval.ir0
گنج نازی ها karnaval.ir23
ارزش گنج آلمانی های نازی

این گنج علاوه بر داشتن بیش از 300 تن طلا، جواهرات و شاهکار های هنری، شامل نقشه های سلاح های غیر عادی نازی ها هم هست و شاید به همین دلیل است که این منطقه مین گذاری شده و از آن حفاظت می شده است.

از همه این ها مهم تر باور وجود اتاق کهربا در داخل این قطار است. اتاق کهربا در سال 1716 برای پادشاه پروس ساخته شده و اتاقی است با دیواره هایی مملو از کهربا و سایر جواهرات قیمتی که اندازه آن 11 متر مربع بوده است.

برآورد قیمتی این اتاق در حدود 386 میلیون دلار است و گفته می شود که نازی ها آن را از کاخ کاترین به سرقت برده اند.

 

اتاق کاخ کریملین که از اتاق کهربا الگو برداری شده است 

گنج نازی ها karnaval.ir8
مخفیگاه گنج چطور جایی است؟

تونل مخفیگاه گنج، زیر زمین از یک پروژه ناتمام بنام "غول" است که نازی ها بین سال های 1943 تا 1945 از آن به عنوان مخفیگاه گنج های خود بهره می برده اند . قطار طلایی که در ماه مه 1945 ناپدید شد داخل این تونل در در زیر کوه های اُول (جغد) قرار دارد و پس از فرار آلمان ها و ریزش دهانه ی تونل تبدیل به ثروتی در زیر خاک ها شد .

گنج نازی ها karnaval.ir3
گنج نازی ها karnaval.ir6
گنج نازی ها karnaval.ir10
گنج نازی ها karnaval.ir13
چگونگی جمع آوری گنجینه بزرگ

نازی ها علاوه بر دریافت باج از شهر ها و کشورهای تحت سلطه خود در زمان جنگ، تمامی اموال یهودیانی را که در واقعه هولوکاست کشته شدند را نیز ضبط کردند. یهودیان علاقه زیادی به نگهداری شمش های طلا داشتند.  

اکنون نیز یهودیان مدعی اصلی بازگشت این ثروت هنگفت به بازماندگان واقعه هوکوکاست هستند.

گنج نازی ها karnaval.ir15
گنج نازی ها karnaval.ir18
گنج واقعی لهستان

گذشته از این که وجود یا عدم وجود این گنج تا چه میزان می تواند اقتصاد لهستان را دگرگون کند؛ لهستانی ها گنج واقعی خود را یافته اند.

پس از افشای خبر پیدا شدن گنج نازی ها، رسانه های لهستان دست به کار تدارک کمپین تبلیغاتی شدند و از موضوع جذاب طلا برای جذب گردشگران از سراسر دنیا استفاده ای بهینه بردند.

به علاوه که قصر نزدیک محل تونل نیز کمک شایانی به این موضوع کرده است.

حالا گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن قصر و گردش در این تونل های زیر زمین به این منطقه می آیند و درآمد حاصل از جذب این گردشگران گنج واقعی مردم لهستان محسوب می شود. 

شاید هیچ گاه این گنج پیدا نشود و حتی شاید ادعای کاشفین گنج صحت نداشته باشد ولی درامد گردشگری واقعی است.

 

تصویری از فضای درونی قصر 

گنج نازی ها karnaval.ir2

اکنون تورهای ویژه ای برای گردش در شهر والب ژیخ ایجاد شده است .

حفاظت از محدوده گنج

حضور دائمی نیروهای آتش نشانی، پلیس و .. در محل نشان از وجود خطر در منطقه گنج دارد.

این قطار به احتمال خیلی زیاد مجهز به مواد منفجره است و وجود گاز متان در تونل های زیر زمینی احتمال وقوع انفجار را افزایش می دهد.

علاوه بر همه موارد بالا حضور نیروها در محل بیشتر به این دلیل است که در صورت کشف محل دقیق گنج، بتوانند مانع از هجوم جویندگان طلا شوند.

گنج نازی ها karnaval.ir24
گنج نازی ها karnaval.ir19
گنج نازی ها karnaval.ir17
گنج نازی ها karnaval.ir14
ویدوئی از خبر پیدا شدن گنج ببینید

نسبت سطح بال زنبور به بدن او بسیار کم است

با توجه به قوانین آیرو دینامیک، پرواز ممکن نیست

اما زنیور این را نمی داند و پرواز می کند.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.