karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

01 آبان 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در این پست قصد داریم تا نگاهی به برندگان مسابقه ی دنیای حیوانات سال 2016 بیاندازیم؛ تصاویری بی نظیر که در یک رقابت نفس گیر توانستند در میان تصاویری دیگر، به عنوان عکس برگزیده انتخاب شوند.

موضوع از این قرار است که موزه تاریخ طبیعی بریتانیا با نزدیک 50 سال قدمت هر سال مسابقه ای را برگزار  و طی آن در 18 بخش مختلف، اقدام به معرفی تصاویر برگزیده سال می کند. امسال نیز این رقابت برگزار شد و عکسهایی به عنوان تصاویر برگزیده سال 2016 در بخش حیات وحش معرفی شدند.

تیم لامان با چندین عکس در این مسابقه شرکت کرد؛ عکس های او محوریتی پیرامون انقراض اورانگوتان "بورنئویی" که در جنگل های بورنئوی اندونزی زندگی می کند، داشت. جنگل های بورنئوی اندونزی در سال 2015 بر اثر خشکسالی، آتش سوزی وحشتناکی را تجربه کردند و همین موضوع سبب شد تا زیستگاه این اورانگوتان ها دچار آسیب شود.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تصاویر تیم لامان که برنده ی بهترین عکس حیات وحش 2016 شد. همچنین دیگر تصاویر منتخب این دوره در بخش های مختلف دیگر را را به تماشا خواهیم نشست.

همراه کارناوال باشید.

1) گودال مورچه خوار

این عکس بینظیر را پل هیلتون ( Paul Hilton ) انگلیسی، از بزرگترین مجموعه قاچاق مورچه خوار به ثبت رسانده است. این موجودات برای صنایع غذایی عجیب و غریب و یا برای طب سنتی چین و ویتنام به این مقاصد قاچاق می شوند.

پل با این عکس، برنده ی جایزه ی عکس خبری سال 2016 شد.

مسابقه عکاسی دنیای حیوانات سال 2016

2) ماه و کلاغ

تصویری از یک کلاغ روی شاخه ی درخت در تاریکی شب.

المان هایی شاید تکراری برای عکاسی. اما این بار گیدئون نایت ( Gideon Knight ) انگلیسی کمی ذوق و سلیقه به خرج داد و در یک هوای گرگ و میش تصویری را ثبت کرد که توانست نام او را با عنوان برنده بخش جوان در مسابقه عکاسی دنیای حیوانات 2016 ماندگار کند.

ماسبقه عکاسی دنیای حیوانات 2016

3) زندگی در هم پیچیده

تیم لامان ( Tim Laman )، که از بریتانیا موفق به کسب جایزه عکس حیات وحش شد، از یک اورانگوتان جوان در ارتفاع 30 متری عکسی بی نظیر را ثبت کرد.

این عکس در پارک ملی گونانگ پالونگ ( Gunung Palung National Park ) که یکی از معدود پناهگاه های اورانگوتان در جزیره بورنئو اندونزی است، به ثبت رسیده است. او چندین روز برای ثبت این عکس تلاش کرد تا اینکه در نهایت بعد از 3 روز تلاش مداوم با یک گپرو که روز یک درخت نصب کرده بود، چنین شات بی نظیری را ثبت کرد.

مسابقه عکاسی حیوانات 2016

4) راهی به سوی نابودی

تصویری دیگر از تیم لامان ( Tim Laman ).  این تصویر هم در بورنئو اندونزی به ثبت رسیده است.

بر اثر خشکسالی سال 2015، بخش زیادی از جنگل های بورنئو  در پارک ملی گونانگ پالونگ ( Gunung Palung National Park ) که زیستگاه اورانگوتان ها است، دچار آتش سوزی شدند؛ این عکس هم همین رویداد را به تصویر کشیده است. در طی این حریق بیش از 21،000 کیلومتر مربع از جنگل ها در آتش سوختند.

عکاسی دنیای حیوانات سال 2016

5) دنبال شده توسط آتش

بار دیگر عکسی زیبا از تیم لامان.

شاتی زیبا که دو اورانگوتان گرفتار در آتش را در حاشیه رودخانه ی Mangkutup  در آتش سوزی جنگل های بورنئو نشان می دهد.

این آتش سوزی در سال 2015 آسیب زیادی به این جنگل ها که زیستگاه گونه ی در معرض خطر اورانگوتان، اورانگوتان بورنئویی است، وارد کرد.

مسابقه عکاسی دنیای حیوانات 2016

6) آخر خط

در اثر آتش سوزی جنگل های بورنئو، تعدادی از اورانگوتان های کوچک زیستگاه خود را از دست دادند. به همین دلیل تعدادی از افراد این اورانگوتان ها را به محلی امن بردند تا کمی بزرگ شوند و مهارت های زندگی را یاد بگیرند و بتوانند از خود دفاع کنند.

این عکس هم حاصل تلاش های تیم لامان است.

مسابقه عکاسی دنیای حیوانات 2016

7) تلاش برای نجات از دست شکارچی

این عکس را گانش H. شانکار ( Ganesh H. Shankar ) هندی به ثبت رسانده است؛ عکسی که لحظه ی تلاش یک طوطی برای شکار یک بزمجه را در پارک ملی کلاو هند نشان می دهد.

این عکس، عکس برنده بخش پرندگان شد.

مسابقه عکاسی دنیای حیوانات 2016

8) ترکیب باد

والتر بینوتو ( Valter Binotto ) از ایتالیا، بعد از تلاش های طولانی توانست چنین عکس زیبا و مسحور کننده ای را از گل های درخت "کوری لوس" که در نزدیکی خانه اش بودند، ثبت کند.

این عکس توانست برنده ی بخش گیاهان مسابقه امسال شود.

مسابقه عکاسی دنیای حیوانات 2016

9) پلنگی شبگرد

نایان کانولکار ( Nayan Khanolkar ) از هند، با ثبت عکسی از یک پلنگ شبگرد در کوچه و پس کوچه های بمبئی برنده ی بخش حیات و وحش و انسان مسابقه شود.

این عکس پلنگی را شب هنگام در نزدیکی کوچه های بمبئی در نزدیکی پارک ملی سانجی گاندی Sanjay Gandhi national park ) نشان می دهد که به دنبال غذایی برای خود می گردد. با وجود اینکه مردم بمبئی گاها با حمله های این حیوان موجه می شوند اما باز هم آن ها را بخشی از فرهنگ خود می دانند.

مسابقه عکاسی دنیای حیوانات 2016

10) مرثیه ای برای یک جغد

متس اندرسون ( Mats Andersson ) در حال قدم زدن در جنگل نزدیکی خانه اش در جنوب سوئد بود که با چنین جغدی و چنین صحنه ای مواجه شد. متس می گوید وضعیت این جغد به گونه ای ناراحت کننده بود که احساس کردم بهترین حالت برای عکاسی، ثبت عکس به صورت سیاه و سفید است. 

این عکس توانست برنده بخش عکس های سیاه و سفید شود.

مسابقه عکاسی دنیای حیوانات 2016

11) میهمانی ماهی ها

تونی وو Tony Wu ) از ایالات متحده آمریکا، با روزها برنامه ریزی و تلاشی که کرد، توانست تصویری زیبا را به ثبت برساند و به این طریق برنده ی جایزه ی عکس های زیر آب این مسابقه شود.

او به دل آب های اقیانوس آرام رفت و تصویری از تخم ریزی ماهی های سرخو در سواحل پالائو به ثبت رساند.

مسابقه عکاسی دنیای حیوانات 2016

12) بازی ستاره ها

لوئیس خاویر ساندُوالLuis Javier Sandoval ) از مکزیک، توانست عکسی زیبا از یک شیر دریایی جوان را که در حال شکار یک ستاره دریایی بود را در خلیج کالیفرنیا ثبت کند.

مسابقه عکاسی دنیای حیوانات 2016

سخن آخر

نظرتان در مورد این تصاویر چیست؟

به نظرتان کدام عکس زیباتر و خاص تر بود؟

نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.