karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

10 خرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تا کنون به سفر به فضا فکر کرده اید؟ اصلا از آن دست انسان ها هستید که رویای سفر به کرده ای دیگر را در سر بپرورانید؟ آیا تا به حال تصور کرده اید که همچون یک پرنده بال در بیاورید و دنیا و محل زندگی تان را از بالا نظاره گر شوید... 
دیدن تصاویر هوایی یعنی تماشای زمین و زیبایی هایش از نمایی متفاوت، یعنی درک و دیدن آن چه که هر روز و همیشه نمی بینیمش و درک عظمت دنیا و کوچکی انسان... تا به حال بارها همسفر با کارناوال همچون یک پرنده و از آسمان دنیا را به نظاره نشسته ایم که می توانید تجربه ی این سفرها را در لینک های زیر مشاهده نمایید:
تماشای دنیا از آسمان | تصاویر هوایی فوق العاده زیبا
تصاویری هوایی از زیبایی های چین از نمایی متفاوت
این بار اما دنیای زیرا پایتان را از لنز دوربین یک فضانورد آژانس فضایی اروپا با نام توماس پِسکِت (Thomas Pesquet) تماشا کنید.
فضانوردان علاوه بر علم خلبانی، بر دانش های دیگری چون ریاضی، فیزیک و مهندسی تسلط دارند و به این ترتیب می توانند به هنگام گردش دور زمین فرودگاه ها را از فضا ردیابی کنند. به همین دلیل است که تصاویری که در ادامه خواهید دید از فرودگاه هایی در کل دنیاست که توماس آن ها را از فضا به ثبت رسانده است؛ فرودگاه هایی که برخی در وسط شهر قرار دارند و برخی دیگر در نقاط دورافتاده اما وجه مشترکشان این است که فضانوردان آن ها را با باند فرودشان به راحتی تشخیص می دهند. توماس هم در طی سفرهای فضایی که داشته است، از فرودگاه های شهرهای مختلف عکاسی و آن ها را در توئیتر خود با هشتگ #airportsfromspace (فرودگاه از فضا) منتشر کرده است. 
در ادامه همراه توماس به فضا بروید و به تماشای فرودگاه های سراسر دنیا بنشینید و تصویری تازه از فرودگاه را در ذهن خود ثبت کنید.

عکس هوایی از فضا

1- فرودگاه بین المللی زوریخ که با زمین های کشاورزی بسیار احاطه شده است

فرودگاه بین المللی زوریخ

2- فرودگاه بین المللی عدن

فرودگاه بین المللی عدن

3- فرودگاه سنگال در داکار با باند فرودش که با چراغ های سبز روشن شده است

فرودگاه سنگال

4- ابرهای شناور بر فراز فرودگاه لوگان بوستون

فرودگاه لوگان بوستون

5- فرودگاه استانبول بزرگترین فرودگاه ترکیه است

فرودگاه استانبول

6- فرودگاه آلاسکا در انکوریج که توسط جنگل احاطه شده است

فرودگاه آلاسکا

7- فرودگاه بوئنوس آیرس در آرژانتین

- فرودگاه بوئنوس آیرس در آرژانتین

8- فرودگاه  بین المللی  دالاس، فورت ورث که بزرگتر از تمام جزیره منهتن است

فرودگاه دالاس

9- فرودگاه بین المللی کویت به خصوص در برابر چراغ کویت روشن است

فرودگاه کویت

10- فرودگاه لاگاردیا در نیویورک که مثل یک علاوت +در سمت راست تصویر دیده می شود. 

- فرودگاه لاگاردیا در نیویورک

سخن آخر

نظرتان درمورد این تصاویر چیست؟
آیا تا به حال به تماشای فرودگاه های دنیا از فضا فکر کرده بودید؟
آیا تا به حال تصاویر این چنینی دیده بودید؟
نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.