karnaval.ir

شیرین کیاسروش

انتشار

12 شهریور 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

ایالت نیو ساوت ولز (New South Wales) در جنوب شرق استرالیا قرار دارد و پر جمعیت ترین ایالت این کشور شمرده می شود. نیو ساوت ولز نقش مهمی را در کشاورزی و اقتصاد استرالیا ایفا می کند و مرکز آن، شهر سیدنی، از کانبرا (Canberra) پایتخت استرالیا نیز شناخته شده تر است. دو سوم مناطق شرقی این ایالت را زمین های کشاورزی تشکیل می دهند. در اینجا دامداری نیز همیشه رواج زیادی داشته است.

متاسفانه این ایالت هم از خشکسالی های اخیر جان سالم به در نبرده و ساکنانش به دردسر افتاده اند. عکاسی به نام دیوید گری (David Gray)، با دغدغه جلوگیری از نابودی زمین های این منطقه، عکس هایی را به وسیله دِرون یا پهباد ثبت کرده است تا چهره کنونی زمین را به تصویر بکشد. او درباره مجموعه تصاویرش می گوید:

ایالت نیو ساوت ولز به طور 100 درصد دچار خشکسالی شده است. کشاورزان با مشکلاتی مانند کم شدن محصول، ذخیره آب کم و کاهش خوراک دام ها مواجه هستند. وقتی که روی زمین ایستاده اید و به این مناطق نگاه می کنید اینجا شبیه داست بول (Dust Bowl) است. اما از نگاه تصاویر هوایی، این منطقه تبدیل به یک کار هنری رنگ و بافت دار می شود. 

خوب است بدانید داست بول که به "دهه سی کثیف" نیز شهرت دارد، به دوره ای در دهه 1930 گفته می شود که طی آن طوفان شنی شدیدی به محیط زیست و زمین های کشاورزی قسمت هایی از آمریکا و کانادا صدمه های زیادی وارد کرد.

با کارناوال همراه باشید تا خشکسالی نیو ساوت ولز را از زاویه دید هنری نظاره کنیم!

1- کشاورز درون آب بند خشک شده ای در ملکش ایستاده است.

نیو ساوت ولز استرالیا

David Gray

2- درختی تنها نزدیک آبشخوری در یک ملک خصوصی اطراف شهر والگت (Walgett)

نیو ساوت ولز استرالیا

David Gray

3- صاحب این ملک پشت کامیونش ایستاده و برای گاوهایش علوفه می ریزد. ملک او در نزدیکی شهر گانیدا (Gunnedah) و در منطقه لیورپول پلینز (Liverpool Plains) قرار دارد، جایی که پیش از این همیشه حاصلخیز بوده اما طی 30 سال گذشته کمترین میزان بارندگی را داشته است. او می گوید:

من تمام عمرم را در این منطقه سپری کرده ام و به نظر می رسد که این خشکسالی برای مدتی اینجا خواهد ماند.

نیو ساوت ولز استرالیا

David Gray

4- چای پای گاوها اطراف مخزن آب و محل غذا خوردن آن ها دیده می شود. بدترین خشکسالیِ چندین سال اخیر در بخش های عمده ای از شرق استرالیا رخ داده است.

نیو ساوت ولز استرالیا

David Gray

5- جاده و رد پاهایی که مسیر رسیدن به مخزن آب در یک ملک خصوصی را نشان می دهند. یک چهارم محصولات کشاورزی استرالیا در نیو ساوت ولز تامین می شود و دولت ایالتی کمک هزینه اضطراری را به مبلغ یک میلیارد دلار استرالیا برای کشاورزان در نظر گرفته است.

نیو ساوت ولز استرالیا

David Gray

6- مرتع های سیراب و مرتع شخم زده شده در مزرعه ای حوالی شهر ماجی (Mudgee)

دولت ایالتی مبلغ 500 میلیون دلار استرالیا را به کمک اضطراری در نظر گرفته شده برای جبران خشکسالی اضافه کرده است.

نیو ساوت ولز استرالیا

David Gray

7- یک درخت خشک شده در چراگاه خصوصی در غرب شهر تامورت (Tamworth) که دچار خشکسالی شده است. صاحب این ملک می گوید:

به نظر نمی آید که راهی جز غذا دادن به دام ها و ادامه دادن همه چیز داشته باشم. انگار خشکسالی همیشه یک قدم از من جلوتر است. ما از پسش برمی آییم اما این مساله برای همه سختی ایجاد کرده است.

نیو ساوت ولز استرالیا

David Gray

8- مالک این زمین کنار آبشخور و مخزن آب راه می رود. مادر او در حالی که به چراگاه های سمت غرب مزرعه اشاره می کند می گوید:

پدر پدربزرگ من در سال 1901 ساکنِ این زمین شد و هرگز مجبور نبود که گاوهایش را از چراگاه های اینجا جا به جا کند. ولی ما مجبور شدیم که آن ها را از چراگاه بیرون  و به مزرعه نزدیک شان کنیم تا بتوانیم راحت تر به آن ها غذا بدهیم.

نیو ساوت ولز استرالیا

David Gray

9- کنار نهر خشک شده ای در شهر گانیدا مرد دامداری برای گاوهایش علوفه می ریزد. اداره هواشناسی استرالیا اعلام کرده است که بخش هایی از استرالیا دومین تابستان گرم ثبت شده و نیز یکی از خشک ترین و گرم ترین پاییزها را تجربه کرده اند.

تابستان در این منطقه از زمین برابر با ماه دسامبر تا فوریه (اواسط آذر تا اواسط بهمن) و زمستان آن برابر با ماه مارس تا می (اویل اسفند تا اوایل اردیبهشت) است.

نیو ساوت ولز استرالیا

David Gray

10- خانم دامداری به گاوهایی که برایش باقی مانده اند غذا می دهد. او می گوید با توجه به اینکه از سال 2010 تقریبا هیچ بارندگی وجود نداشته است، آن ها به شدت درباره آینده نگران هستند.

نیو ساوت ولز استرالیا

David Gray

11- کانگورویی در یک ملک اختصاصی از مخزنی، آب می نوشد.

نیو ساوت ولز استرالیا

David Gray

12- رد چرخ های یک کامیون را بر روی زمین خشک می بینید. این مزرعه در سال های اخیر درآمد بسیار کمی داشته است و زمانی که این زمین به مدت چند ماه خالی از علوفه می شود، بالا رفتن قیمت غذای دام ها اوضاع مالی این خانواده را وخیم می کند.

نیو ساوت ولز استرالیا

David Gray

13- یک آسیاب بادی و پانل خورشیدی در کنار یک آبگیر در ساوت پارک (South Park)

نیو ساوت ولز استرالیا

David Gray

14- یک دامدار بالای درخت ایستاده است و شاخه ها را برای تغذیه گاوهایش می برد.

نیو ساوت ولز استرالیا

David Gray

15- طرح هایی که گاو آهن ها بر روی زمین ایجاد کرده اند. 

نیو ساوت ولز استرالیا

David Gray

16-  اتوبوسی قدیمی برای انبار کردن ابزار کشاورزی

نیو ساوت ولز استرالیا

David Gray

17- در حاشیه تامورت، گوسفندان غله های ریخته شده روی زمین را می خورند.

نیو ساوت ولز استرالیا

David Gray

18- درختان خشک شده در یک ملک اختصاصی در گانیدا

نیو ساوت ولز استرالیا

David Gray

19- درِ ورودیِ یک قطعه زمین اختصاصی را می بینید. سایه در، کنار رد لاستیک ماشین ها بر روی زمین خشک به چشم می خورد.

نیو ساوت ولز استرالیا

David Gray

سخن آخر

تصاویر متفاوتی از خشکسالی در استرالیا را دیدیم. دیوید گری عکس های زیبایی گرفته است که توجه ما را به واقعیت دردناکی جلب می کنند.

شما درباره این خشکسالی که گوشه گوشه دنیا را فرا گرفته چه فکر می کنید؟

نقش عوامل انسانی را در به وجود آمدن آن چقدر می دانید؟

آیا این خشکسالی ها زندگی شما را نیز تحت تاثیر قرار داده است؟

دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

زندگی برای من یعنی کتاب هایم و سفرهایم.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ontheroad.bm

عالی بود موفق و پاینده باشی 

انتشار:12 شهریور 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.